نمونه آزمون pte

نمونه سوالات آزمون PTE

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ تیر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

آزمون PTE یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان انگلیسی است که توسط موسسه‌ی پیرسون برگزار می‌شود. از آن‌ جا که دشواری این آزمون، نسبت به آزمون‌ هایی مانند تافل و آیلتس، تقریبا کمتر می‌باشد؛ طرفداران بسیاری را پیدا کرده است. برای به دست آوردن نمره‌ی عالی در آزمون PTE مطالعه‌ی منابع به تنهایی کافی نیست و حل نمونه سوالات آزمون PTE نیز نقش به‌سزایی در پیشرفت وضعیت شما در این آزمون دارد. در این مقاله، ما نمونه آزمون PTE را برای شما گردآوری کرده‌ایم؛ پس با ما همراه باشید.

 

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

آزمون PTE چیست؟

اگر قصد ادامه تحصیل و یا مهاجرت به کشور‌های انگلیسی زبان را داشته باشید، داشتن مدرک یکی از آزمون‌های بین‌المللی زبان اعم از آیلتس و تافل ضروری می‌باشد. آزمون PTE که نام آن مخفف عبارت Pearson Test of English می‌باشد، یکی دیگر از آزمون‌های معتبر زبان در دنیا است که اعتبار آن جهانی بوده و در اکثر کشورها برای ادامه تحصیل و مهاجرت قابل قبول است. این آزمون توسط موسسه‌ی پیرسون برگزار می‌شود. احتمالا نام این موسسه را شنیده باشید؛ زیرا انتشارات پیرسون، ناشر کتب انگلیسی لانگ‌من (Longman) می‌باشد.

آزمون PTE مانند آیلتس در دو سطح جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود و چهار مهارت اصلی صحبت کردن (Speaking)، گوش کردن (Listening)، خواندن (Reading) و نوشتن (Writing) را مورد سنجش قرار می‌دهد. مدت زمان این آزمون سه ساعت بوده و به صورت رایانه‌ای برگزار می‌شود. در ادامه، بخش‌های این آزمون را با جزئیات بیشتر بررسی می‌کنیم.

 

نمونه pte

 

بخش صحبت کردن (Speaking)

بخش Speaking آزمون PTE دارای زیربخش‌های زیر می‌باشد:

  • در بخش Read Aloud، باید یک متن را از روی کاغذ با صدای بلند بخوانید.
  • در بخش Repeat Sentence، باید جملاتی که برای شما پخش می‌شود را به صورت صحیح تکرار کنید.
  • در بخش Describe Chart، باید درباره‌ی محتوای نموداری که به شما نشان داده می‌شود، صحبت کنید.
  • در بخش Re-tell Lecture، باید به یک سخنرانی گوش فرا دهید و سپس درباره‌ی محتوای سخنرانی به کمک دانش کلامی خود، صحبت کنید.
  • در بخش Answer Short Question، باید به سوالاتی که برای شما پخش می‌شوند، پاسخ‌های کوتاه بدهید.

 

بخش گوش کردن (Listening)

بخش Listening آزمون PTE دارای زیربخش‌های زیر می‌باشد:

  • در بخش Summarize Spoken Text، قسمتی کوتاه از یک سخنرانی برای شما پخش می‌شود و باید طی 10 دقیقه، خلاصه‌ای 50 تا 70 کلمه‌ای از آن بنویسید.
  • در بخش Multiple Choice – Choose Single Answer، باید بعد از گوش کردن به صحبت‌های افراد، بهترین جوابی که می‌توان به حرف‌های آن‌ها داد را انتخاب کنید.
  • در بخش Multiple Choice – Choose Multiple Answers، باید بعد از گوش دادن به یک سخنرانی، تمام پاسخ‌های صحیح را انتخاب کنید.
  • در بخش Fill in the Blanks، باید یک متن ناقص را با کلمات صحیح کامل کنید.
  • در بخش Highlight Correct Summary، باید بعد از گوش دادن به یک فایل صوتی، پاراگرافی که به بهترین شکل آن فایل را خلاصه می‌کند، انتخاب کنید.
  • در بخش Select a Missing Word، باید بعد از گوش دادن به فایل، یکی از جملات داخل آن را که به صورت ناقص نوشته شده، با کلمه‌ی مناسب پر کنید.
  • در بخش Highlight Incorrect Words، یک فایل صوتی برای شما پخش می‌شود و در همان زمان متن آن نیز به شما نمایش داده می‌شود که شامل تعدادی خطا می‌باشد. شما باید این اشکالات را پیدا کنید.
  • در بخش Write From Dictation، باید جملاتی را که برای شما پخش می‌شود به شکلی صحیح بنویسید یا به اصطلاح Transcribe کنید.

 

بخش خواندن (Reading)

بخش Reading آزمون PTE دارای زیربخش‌های زیر می‌باشد:

  • در بخش Multiple-Choice, Choose Single Answer، باید بعد از خواندن یک متن به سوالات چند گزینه‌ای پاسخ دهید.
  • در بخش Multiple-Choice, Choose Multiple Answers، باید بعد از خواندن یک متن به سوالاتی چند گزینه‌ای جواب دهید که هر کدام از این سوالات بیش از یک پاسخ صحیح دارند.
  • در بخش Re-order Paragraphs، باید چند پاراگراف را با ترتیب صحیح سر جای خود قرار دهید تا یک متن کامل را بسازند.
  • در بخش Fill in the Blanks، باید جملاتی که به شما داده می‌شود را با واژه‌ی مناسب کامل کنید.
  • در بخش Reading and Writing: Fill in the Blanks باید متن ناقصی که در اختیار شما قرار داده شده با جملات مناسب پر کنید. این جملات به صورت یک لیست به شما نمایش داده می‌شوند و شما باید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

 

بخش نوشتن (Writing)

بخش Writing آزمون PTE دارای زیربخش‌های زیر می‌باشد:

  • در بخش Write Essay، باید متنی 200 تا 300 کلمه‌ای در جواب سوالی که از شما پرسیده می‌شود، بنویسید. برای این بخش حدود 20 دقیقه زمان دارید.
  • در بخش Summarize Text، باید متنی را که در اختیار شما قرار داده می‌شود در یک جمله و با حداکثر 75 کلمه خلاصه کنید، به شکلی که تمام نکات کلیدی متن در آن جمله دیده شوند. برای این بخش، 10 دقیقه زمان در اختیار دارید.

 

انواع آزمون PTE

آزمون پی تی ای در سه گروه زیر برگزار می‌شود:

  • آکادمیک (Academic PTE)
  • عمومی (General PTE)
  • کودکان و نوجوانان (Young Learners PTE)

 

نمونه امتحان pte

هر کدام از آزمون‌ها به منظور هدف خاصی استفاده می‌شوند و داوطلبان بسته به نیاز خود، تشخیص می‌دهند که در کدام آزمون شرکت کنند. در ادامه این مدل‌ها را با هم بررسی می‌کنیم:

آکادمیک (Academic PTE)

بخش writing و Speaking در آن 77 تا 93 دقیقه زمان دارد. بخش reading نیز دارای 31 تا 40 دقیقه زمان است و در نهایت، بخش listening قرار دارد که 45 تا 57 دقیقه زمان می‌طلبد.

عمومی (General PTE)

بخش اول آن نگارش است که مهارت‌های Listening ،Reading ،Comprehension و writing را بررسی می‌کند. در بخش دوم که Speaking است، یک ممتحن از شما آزمون مکالمه می‌گیرد.

کودکان و نوجوانان (Young Learners PTE)

این آزمون یکی از جذاب‌ترین آزمون‌های زبان برای کودکان و نوجوانان 6 تا 13 سال است و در چهار سطح طراحی شده است. آن‌ها ماجراهای یک خانواده‌ی انگلیسی را در قالب سرگرمی تجربه می‌کنند که این کار باعث لذت بردن بچه‌ها از آزمون می‌شود. در این آزمون، تمرکز روی استفاده از لغات در موقعیت است.

تعداد سوالات آزمون PTE

تعداد کلی سوالات این آزمون بین 70 تا 91 سوال متغیر بوده که شامل بیست نوع سوال است. در جدول‌های زیر، این پراکندگی به صورت خلاصه نمایش داده شده است:

  • بخش Speaking و Writing 
نوع سوال مدت زمان تعداد سوالات
Read aloud 30 تا 35 دقيقه

 

 

 

 

 

 

6-7
Repeat Sentence 10-12
Describe image 6-7
Re-tell lecture 3-4
Answer short question 10-12
Summarize written text 2-3
Write essay 1-2
  • بخش Reading
نوع سوال مدت زمان تعداد سوالات
Multiple-choice, choose single answer 32-41 دقيقه 2-3
Multiple-choice, choose multiple answers 2-3
Re-order paragraphs 2-3
Reading: Fill in the blanks 4-5
Reading and writing: Fill in the blanks 5-6
  • بخش Listening
نوع سوال مدت زمان تعداد سوالات
Summarize spoken text 20-30 دقيقه 2-3
Multiple–choice, choose multiple answers 23-28 دقيقه 2-3
Fill in the blanks 2-3
Highlight correct summary 2-3
Multiple-choice, choose single answer 2-3
Select missing word 2-3
Highlight incorrect words 2-3
Write from dictation 3-4

نمونه سوالات آزمون PTE

در برخی از بخش‌های آزمون PTE بارها سوالات تکراری از آزمون‌های سال‌های گذشته دیده شده است. جامع‌ترین مرجع برای مرور و دسترسی به نمونه سوالات آزمون PTE سایت ptetutorials است که به خوبی، آزمون را برای شما شبیه‌سازی می‌کند. در تصویر زیر محیط این سایت را مشاهده می‌کنید:

نمونه آزمون pte

شما می‌توانید نمونه سوالات آزمون PTE را از لینک‌های زیر دریافت کنید:

 

خدمات سفیرپیمنت

برای ثبت نام در آزمون PTE نیاز به پرداخت هزینه دلاری از طریق درگاه‌های پرداخت بین ‌المللی می‌باشد. سفیرپیمنت به شما کمک می‌کند تا به راحتی این پرداخت‌ها را از طریق مسترکارت یا ویزا انجام دهید.

 

سوالات متداول

– منابع‌ آزمون PTE چیست؟

آزمون PTE، ازمونی بین المللی است. شما عزیزان می‌توانید برای مطالعه منابع آزمون PTE کلیک نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *