دانشگاه‌های آمریکایی که مدرک دولینگو می‌پذیرند

10 مورد از دانشگاه‌های آمریکایی که مدرک دولینگو می‌پذیرند

آخرین بروز رسانی:  ۱۰ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

مؤسسات آموزشی از انواع آزمون‌های زبان رسمی جهت واجد شرایط بودن متقاضیان برای مهارت انگلیسی استفاده می‌کنند. دولینگو این روزها به‌طور رسمی به‌عنوان یک آزمون زبان در مؤسسات آموزشی مختلف تأیید شده است. دولینگو یک ابزار آموزش زبان آنلاین/آفلاین رایگان است که در سال 2011 راه‌اندازی شد. به دلیل همه‌گیر شدن کرونا و بسته شدن مراکز آزمون، آزمون‌های پذیرش کالج مانند آیلتس و تافل ارائه نشد. از زمانی که آزمون Duolingo معروف شد، دانشگاه‌های بیشتری شروع به پذیرش آن کردند. تعداد دانشگاه های آمریکایی که مدرک دولینگو می پذیرند نیز در همین بهره زمانی افزایش چشم گیری داشت.

اگر می‌خواهید در ایالات متحده تحصیل کنید، این مطلب برای شما نوشته شده است. در این مقاله از سایت سفیرپیمنت به معرفی دانشگاه های آمریکایی که مدرک دولینگو می پذیرند، می‌پردازیم. آزمون دولینگو یک آزمون آنلاین انگلیسی است که در حدود یک ساعت برگزار می‌شود. هزینه شرکت در این آزمون ۴۹ دلار است.تست را می‌توان در کمتر از یک ساعت به پایان رساند. هنگام شرکت در آزمون، مطمئن شوید که کارت شناسایی معتبر، رایانه‌ای با اتصال به اینترنت سریع، وب‌کم و میکروفون دارید.

بیشتر بخوانید: نحوه پرداخت هزینه آزمون دولینگو

چرا شناخت دانشگاه های آمریکایی که مدرک دولینگو می پذیرند، مهم است؟

امروزه افراد زیادی به‌دنبال تحصیل در دانشگاه‌های کشور آمریکا هستند. از جمله نکات تحصیل در ایالات متحده آمریکا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

برتری علمی

ایالات متحده میزبان برخی از بهترین دانشگاه‌های جهان است که چندین مورد از آن‌ها اغلب در رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهانی، دارای جایگاه هستند.

دانشگاه‌های آمریکا همچنین به دلیل داشتن استانداردهای علمی بالا، پیروی از سیاست‌های سختگیرانه برای حفظ کیفیت و حمایت خوب برای ارائه آموزش عالی به دانشجویان خود مورد توجه قرار گرفته‌اند.

سیستم آموزشی انعطاف‌پذیر

دانشگاه‌ها و کالج‌های آمریکا طیف گسترده‌ای از دوره‌ها و برنامه‌ها را ارائه می‌کنند که از بین آن‌ها می‌توان انتخاب کرد. شما نه‌تنها کنترل کاملی بر مواد درسی دارید، بلکه بر ساختار آن نیز نظارت دارید.

سیستم پشتیبانی عالی برای دانشجویان بین‌المللی

کالج‌های آمریکایی مشکلاتی را که دانشجویان خارج از کشور با آن‌ها مواجه هستند تشخیص داده و درنتیجه، برنامه‌های جهت‌یابی، کارگاه‌ها و آموزش‌های منظمی را برای کمک به این افراد ارائه می‌دهند؛ در واقع، دفتر دانشجویی بین‌المللی به دانشجویانی مانند شما کمک می‌کند تا با شیوه‌ جدید زندگی سازگار شوند. چه یک سؤال علمی، سؤال فرهنگی یا یک سؤال اجتماعی داشته باشید، کارکنان به صورت 24 ساعته در دسترس شما خواهند بود.

تنوع فرهنگی

ایالات متحده تجمعی از فرهنگ‌ها، نژادها و قومیت‌های مختلف است. شما در کنار دانش‌آموزانی از سراسر جهان آموختن را تجربه می‌کنید و تجربه آموزشی غنی و هیجان‌انگیزی برای شما رقم خواهد خورد. بزرگ‌شدن در یک محیط متنوع می‌تواند ویژگی‌های شخصیتی قوی و استعدادهایی را در اختیار شما قرار دهد که در بازار بین‌المللی مفید خواهد بود.

زندگی پر جنب‌و‌جوش دانشگاه

صرف‌نظر از دانشگاهی که تحصیل می‌کنید، در تجربیات فرهنگی جدید و سبک زندگی آمریکایی غرق خواهید شد؛ آن را بپذیرید و ذهنی باز نسبت به ایده‌ها و افراد جدید داشته باشید.

معرفی ۱۰ مورد از دانشگاه های آمریکایی که مدرک دولینگو می پذیرند

حال که با چند مورد از ویژگی‌های تحصیل در آمریکا آشنا شدیم، به معرفی برترین دانشگاه های آمریکایی که مدرک دولینگو می پذیرند، می‌پردازیم.

۱- دانشگاه ایالتی آریزونا

دانشگاه ایالتی آریزونا، به دلیل محدودیت‌های COVID 19 در برخی مکان‌ها، به‌طور موقت آزمون انگلیسی دولینگو (DET) را پذیرفته است.

DET به حداقل نمره فارغ‌التحصیلی 105 نیاز دارد. دانشگاه ایالتی آریزونا یا ASU یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در منطقه شهری فینیکس است که در سال 1885 توسط سیزدهمین قانون‌گذاری سرزمینی آریزونا تأسیس شد.

دانشگاه‌های آمریکایی که مدرک دولینگو می‌پذیرند

۲- دانشگاه آریزونا توسان

پذیرش در رشته‌های مهندسی، بازرگانی، پرستاری و حقوق دانشگاه آریزونا توسان، به حداقل نمره ۱۰۵ آزمون دولینگو نیاز دارد. حداقل نمره آزمون زبان انگلیسی دولینگو برای پذیرش در سایر رشته‌های این دانشگاه ۱۰۰ است.

آریزونا توسان یکی از دانشگاه های آمریکایی که مدرک دولینگو می پذیرند، است.دانشگاه آریزونا توسان

۳- دانشگاه ایالتی کلرادو

این دانشگاه به حداقل نمره ۱۱۰ یا بالاتر برای DET نیاز دارد. دانشگاه ایالتی کلرادو یا CSU یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در فورت کالینز، کلرادو است. این دانشگاه قبلاً از سال 1870 تا 1935 به‌عنوان کالج کشاورزی کلرادو و از سال 1935 تا 1957 به عنوان کالج ایالتی کلرادو کشاورزی و هنرهای مکانیک شناخته می‌شد.

دانشگاه‌های آمریکایی که مدرک دولینگو می‌پذیرند

۴- دانشگاه جورج میسون

چارمین دانشگاه در لیست دانشگاه های آمریکایی که مدرک دولینگو می پذیرند، دانشگاه جورج میسون است. پذیرش در این دانشگاه به حداقل نمره ۱۲۰ آزمون دولینگو نیاز دارد.

دانشگاه جورج میسون یا GMU یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی در فیرفکس، ویرجینیا است. این دانشگاه در ابتدا در سال 1949 به عنوان شعبه شمالی دانشگاه ویرجینیا تأسیس شد. این مدرسه که در سال 1959 به نام پدر بنیان‌گذار ایالات متحده جورج میسون نامگذاری گردید، در سال 1972 به یک دانشگاه مستقل تبدیل شد.

مدرک دولینگو در دانشگاه جورج میسون

میسون دارای چهار پردیس در ویرجینیا (فیرفکس، آرلینگتون، فرانت رویال و پرنس ویلیام) و همچنین یک پردیس در اینچئون، کره جنوبی است. پردیس پرچم‌دار در فیرفکس قرار دارد.

۵- دانشگاه ویرجینیای غربی

حداقل نمره آزمون دولینگو برای این دانشگاه، ۱۰۵ است.دانشگاه ویرجینیای غربی (WVU) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که پردیس اصلی آن در مورگان تاون، ویرجینیای غربی قرار دارد.

دانشگاه‌های آمریکایی که مدرک دولینگو می‌پذیرند

۶- دانشگاه فلوریدا جنوبی

یکی دیگر از گزینه‌های لیست دانشگاه های آمریکایی که مدرک دولینگو می پذیرند، دانشگاه فلوریدا جنوبی است. حداقل امتیاز لازم برای آزمون زبان انگلیسی Duolingo (DET) در این دانشگاه ۱۰۵ است.

دانشگاه فلوریدا جنوبی

دانشگاه فلوریدا جنوبی (USF) یک دانشگاه تحقیقاتی عمومی است که پردیس اصلی آن در تامپا، فلوریدا و پردیس‌های دیگر در سن پترزبورگ و ساراسوتا قرار دارد. این یکی از ۱۲ عضو سیستم دانشگاه ایالتی فلوریدا است و توسط کمیسیون کالج‌های انجمن کالج‌ها و مدارس جنوبی تأیید شده است.

۷- دانشگاه ایالتی ایلینوی

ایلینوی به دلیل نبود مراکز آزمون در کشورهای آسیب‌دیده از COVID-19، به‌طور موقت آزمون Duolingo English (DET) را به‌عنوان جایگزین تافل یا آیلتس برای جلسه آکادمیک پاییز 2021 پذیرفته است. این دانشگاه به حداقل نمره ۱۰۵ برای آزمون دولینگو نیاز دارد.

پذیرش مدرک دولینگو در دانشگاه‌های آمریکا

دانشگاه ایالتی ایلینوی (ISU) یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی در ایلینوی است. این دانشگاه در سال 1857 به عنوان دانشگاه عادی ایالتی ایلینویز تأسیس شد و قدیمی‌ترین دانشگاه دولتی در ایلینویز است. طبق انجمن کالج‌های آموزش معلمان آمریکا، این دانشگاه به‌عنوان یکی از 10 تربیت‌کننده بزرگ معلم در ایالات متحده شناخته می‌شود.

۸- دانشگاه ایالتی اورگان کوروالیس

دانشگاه ایالتی اورگان یکی دیگر از دانشگاه های آمریکایی که مدرک دولینگو می پذیرند، است که به‌طور کلی به حداقل نمره ۱۱۰ دولینگو نیاز دارد.

دانشگاه ایالتی اورگان (OSU) یک دانشگاه دولتی، تحقیقاتی و مهندسی در کوروالیس، اورگان است. میانگین ثبت‌نام در مقطع کارشناسی نزدیک به 32000 نفر است که آن را به بزرگ‌ترین دانشگاه ایالت تبدیل می‌کند.

دانشگاه‌های آمریکایی که مدرک دولینگو می‌پذیرند

دانشجویان خارج از ایالت بیش از یک چهارم دانشجویان کارشناسی را تشکیل می‌دهند و 5500 دانشجوی دیگر نیز در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه مشغول هستند. از زمان تأسیس، بیش از 272000 دانشجو از OSU فارغ‌التحصیل شده‌اند.

۹- دانشگاه ایالتی واشنگتن پولمن

دانشگاه واشنگتن پولمن به حداقل نمره ۱۲۰ آزمون دولینگو نیاز دارد. دانشگاه ایالتی واشنگتن، WSU، یا Wazzu یک دانشگاه تحقیقاتی دولتی است که در سال 1890 تأسیس شد. این مؤسسه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های land-grant در غرب آمریکا است. این دانشگاه دومین مؤسسه بزرگ برای آموزش عالی در ایالت واشنگتن پس از دانشگاه واشنگتن است.

مدرک دولینگو در دانشگاه‌های آمریکا

۱۰- دانشگاه سافولک

آخرین دانشگاه در لیست دانشگاه های آمریکایی که مدرک دولینگو می پذیرند، دانشگاه سافولک است. این دانشگاه حداقل امتیاز کلی ۱۱۰ را برای آزمون دولینگو می‌خواهد.

دانشگاه‌های آمریکایی که مدرک دولینگو می‌پذیرند

دانشگاه سافولک یک دانشگاه تحقیقاتی خصوصی در بوستون، ماساچوست است. این دانشگاه با 7560 دانشجو هشتمین دانشگاه بزرگ در کلان شهر بوستون است. این مدرسه به عنوان یک دانشکده حقوق در سال 1906 تأسیس شد و به دلیل محل آن در شهرستان سافولک، ماساچوست نام‌گذاری شد.

خدمات سفیرپیمنت

همان‌طور که در این مقاله خواندید، دانشگاه‌های معتبری از آمریکا برای پذیرش، مدرک آزمون زبان انگلیسی دولینگو را قبول دارند. با توجه به مزایای این آزمون نسبت به آزمون‌های تافل و آیلتس، محبوبیت دولینگو رو به افزایش است.

هزینه ثبت‌نام و شرکت در این آزمون زبان، ۴۹ دلار است که برای پرداخت این هزینه باید به روش‌های پرداخت بین‌المللی دسترسی داشته باشید.

سفیرپیمنت یکی از معتبرترین شرکت‌های ایرانی فعال در حوزه پرداخت‌های ارزی است. شما می‌توانید برای پرداخت هزینه این آزمون از کارشناسان سفیرپیمنت کمک بگیرید.

پیشنهادی برای مطالعه: 9 نمونه سوال آزمون زبان دولینگو (+ جواب آزمون)

جمع‌بندی

دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزشی از انواع آزمون‌های رسمی زبان انگلیسی جهت پذیرش متقاضیان استفاده می‌کنند. با گسترش کووید ۱۹، آزمون دولینگو نیز به‌عنوان یکی از آزمون‌های معتبر شناخته شد و دانشگاه‌های مختلفی این آزمون را پذیرفتند.

در این مطلب از سایت سفیرپیمنت به معرفی ۱۰ مورد از دانشگاه های آمریکایی که مدرک دولینگو می پذیرند، پرداخته شد. امیدوارم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد.

 

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *