مراحل آزمون usmle

مراحل آزمون USMLE

آخرین بروز رسانی:  ۱۳ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  4 دقیقه

آزمون‌ های بین‌ المللی نقش موثری در آینده افراد دارند. یکی از آزمون ‌های سرنوشت‌ساز که بی‌شک برای دانش‌آموختگان رشته پزشکی نیز آشناست، آزمون usmle می‌باشد. این آزمون شرایط لازم برای ادامه تحصیل و کار در زمینه طبابت را برای داوطلبان خود فراهم می‌کند. در ادامه به معرفی مراحل آزمون usmle می‌پردازیم.

آزمون USMLE چیست؟

آزمون صدور مجوز پزشکی ایالات متحده، معروف به USMLE یا United States Medical Licensing Examination، آزمونی است که در سه مرحله انجام می‌شود. قبولی در این آزمون، مجوزی برای طبابت و یا تحصیل در رشته‌های تخصصی پزشکی را در آمریکا فراهم می‌کند. این آزمون علاوه بر سنجش هدف‌های متفاوت، مراحل مختلفی دیگری نیز دارد.

مراحل آزمون usmle

مراحل آزمون USMLE

آزمون  USMLE چند مرحله دارد؟

همانطور که گفته شد، این آزمون دارای سه مرحله می‌باشد. البته در نظر داشته باشید، قسمت دوم آن دارای دو بخش است.

USMLE STEP 1

مرحله اول این آزمون کتبی و به صورت اینترنتی برگزار می‌شود. زمان در نظر گرفته شده برای این آزمون 8 ساعت است که در هفت قسمت مختلف آزمون پخش می‌شود. مفاد این بخش از امتحان، دروس علوم پایه پزشکی مانند آناتومی، علوم رفتاری، بیوشیمی، آمار بیولوژی و اپیدمیولوژی، میکروبیولوژی، آسیب شناسی، ژنتیک، ایمونولوژی، زیست شناسی سلولی و مولکولی، تغذیه و.. است. برای هفت بخش این آزمون حدودا 40 سؤال طراحی گردیده است. در مجموع داوطلب باید 280 تست در این قسمت پاسخ دهد.

پیشنهاد می‌کنیم که حتما از طریق صفحه نمونه سوالات usmle به دانلود و مطالعه آن‌ها بپردازید.

USMLE STEP 2

این مرحله خود شامل دو قسمت است.

STEP 2 CK

این بخش از آزمون نیز به صورت کتبی است که در طی یک روز برگزار می‌شود. این سنجش، 9 ساعت از وقت داوطلب را به خود اختصاص می‌دهد. هدف آزمون usmle در این قسمت، ارزیابی محتوای مربوط به اکثر سیستم‌های بدن و فرآیندهای فیزیولوژیکی و آسیب شناختی است؛ در واقع این بخش از آزمون می‌خواهد بداند که آیا داوطلب می‌تواند از دانش پزشکی، مهارت‌ها و درک علوم بالینی، برای ارائه مراقبت از بیمار تحت نظارت استفاده کند یا خیر. تعداد کل سوالات این بخش حدودا 318 تست می‌باشد.

مراحل آزمون usmleSTEP 2 CS

این بخش از آزمون بر خلاف بخش قبلی به صورت عملی برگزار می‌شود و مجموعه مهارت‌هایی که در CK ارزیابی شده بود را به صورت عملی مورد سنجش قرار می‌دهد. در طی ساعت در نظر گرفته شده برای این آزمون که حدودا یک روز است، داوطلب با 12 بیمار ملاقات کرده، 15 دقیقه فرصت چکاپ و ویزیت بیمار و 10 دقیقه فرصت برای نوشتن یادداشت در مورد هر بیمار دارد.

USMLE STEP 3

این مرحله تقریبا تمام مباحث مربوط به پزشکی بالینی را در بر گرفته و ارزیابی می‌کند. این سنجش به صورت کتبی و عملی برگزار شده و دو روز به طول می‌انجامد. در روز اول امتحان کتبی 7 ساعته برگزار می‌شود و حدود 232 سؤال چند گزینه­‌ای در 6 قسمت برای داوطلب به همراه می‌آورد. همچنین برای روز دوم، یک آزمون کتبی شامل 180 سوال طراحی شده است. به علاوه در قسمت عملی داوطلب موظف است که  13 بیمار را در  10 تا 20 دقیقه زمان ویزیت کند.

پرداخت هزینه آزمون USMLE

مراحل آزمون usmle شرایط و اهداف مخصوص به خود را دارد که آگاهی از مراحل و شرایط این سنجش، داوطلب را برای موفقیت هر‌چه بیشتر آماده می‌کند. سفیرپیمنت به عنوان تیم متخصص در عرصه انواع پرداخت ‌های بین المللی، علاوه بر ارائه اطلاعات مختلف در خصوص این آزمون ها، شما را در پرداخت هزینه‌های مربوط به ثبت ‌نام مانند ثبت نام آزمون usmle یاری می‌کند.

سوالات متداول

۱- چگونه در آزمون usmle موفق باشیم؟

از نمونه سوالات، مشاوره و تجربه افرادی که پیش از این در این آزمون شرکت کرده‌اند استفاده کنید. محمد رضا شقاقی شخصی است که تجربه آزمون usmle را دارد. پیشنهاد می‌کنیم که مصاحبه وی را مطالعه نمایید.

۲- منابع آزمون USMLE چیست؟

آزمون usmle، مانند هر آزمون دیگری دارای منابعی است. برای دانلود منابع آزمون USMLE به صفحه آن مطالعه نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *