امتحان آیلتس آنلاین

امتحان آیلتس آنلاین را بهتر بشناسید!

آخرین بروز رسانی:  ۷ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  7 دقیقه

آزمون آیلتس به عنوان یکی از آزمون‌های بین المللی مطرح در سرتاسر دنیا به منظور سنجش زبان انگلیسی افراد از اهمیت خاصی برخوردار است. این آزمون بیشتر به صورت کتبی و حضور افراد در مراکز برگزاری آزمون انجام شده است اما در این سال‌ها امتحان آیلتس آنلاین شیوه دیگری برای سنجش زبان انگلیسی افراد در سطوح مختلف بوده است که در ادامه شرح خواهیم داد.

امتحان آیلتس آنلاین چیست؟

با توجه به شیوع ویروزس کرونا و پرهیز از تجمع افراد در مراکز گوناگون، فعالیت اکثر مراکز آموزشی و همچنین آزمون‌های بین‌المللی نیز کنسل شد و یا به تعئیق افتاد. آزمون‌ بین المللی آیلتس نمونه‌ای از این آزمون‌ها بود که برای برای کمک به شرکت کنندگانی که درگیر محدودیت‌های دوران قرنطینه هستند شرایطی را فراهم آورد تا بتوانند این آزمون را به طور آنلاین انجام دهند. آزمون آیلتس آنلاینIELTS Indicator  آزمونی طراحی شده از سوی مرکز برگزاری آزمون آیلتس است که در اختیار داوطلبان قرار دارد.

امتحان آیلتس آنلاین

خصوصیات آزمون آیلتس آنلاین IELTS Indicator

آزمون آیلتس آنلاین شبیه  IELTS کامپیوتری است و زبان انگلیسی را در هر چهار سطح مورد ارزیابی قرار می‌دهد. این نمونه آزمون در حال حاضر جایگزین خوبی برای آزمون آیلتس آکادمیک است و فعلا برای آزمون آیلتس جنرال اقدامی صورت نگرفته است. لازم است داوطلبان خود را در چهار مهارت  Listening، Reading، Writing و Speaking آماده کرده و با در نظر گرفتن ساعت و تاریخ برگزاری این آزمون در تمامی هفته‌ها، در امتحان آیلتس آنلاین شرکت کنند.

همچنین لازم به ذکر است امادگی در این آزمون همانند آمادگی برای آزمون آیلتس حضوری است با این تفاوت که داوطلبان می‌بایست خود را برای یک آزمون انلاین اماده کنند نه یک آزمون کتبی و حضوری. به عنوان مثال لازم است تا متقاضیان این آزمون در رایتینگ به جای نوشتن روی کاغذ، تایپ کنند و در اسپیکینگ نیز به صورت آنلاین در مقابل آزمون گیرنده قرار گیرند. همچنین در بخش ریدینگ نیز متن به طور کامل بر روی نمایشگر نمایش داده می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:‌ اعتبار مدرک آیلتس چقدر است؟

تفاوت بین IELTS Indicator و آیلتس معمولی چیست؟

شاید برای شما مهم باشد که بدانید بین این نوع آزمون آیلتس و نمونه معمولی آن چه تفاوت‌هایی وجود دارد. لازم به ذکر است که فرمت کلی و میزان سختی آزمون، چه در آزمون آیلتس انلاین و چه آزمون آیلتس معمولی یکسان است. اما به عنوان یک داوطلب توجه داشته باشید که آزمون معمولی آیلتس، مورد قبول ارگان‌ها و مراکز آموزشی در سراسر دنیا است.

این موضوع در حالی است که آزمون آنلاین ایلتس ممکن است مورد قبول برخی از سازمان‌ها و ارگان‌ها نباشد. چرا که این آزمون با توجه به شرایط فعلی کشورها و بیماری کرونا تدوین و طراحی شده است. از این‌رو اگر قصد شرکت در امتحان آنلاین ایلتس را دارید، پیش از شرکت در آزمون با موسسه آموزشی یادانشگاه مدنظر خود تماس حاصل کرده و از شرایط آن‌ها مطلع شوید.

نحوه ثبت نام در ازمون اندیکاتور ایلتس

پس از آن که از شرایط دانشگاه و یا موسسه آموزشی مدنظر خود در خصوص نمره امتحان آنلاین آیلتس مطلع شدید و توانستید الزمات این آزمون را به طور آنلاین فراهم کنید، می‌توانید در این آزمون ثبت نام کنید. شما می‌توانید با مراجعه به ieltsindicator.com  اقدام به ثبت نام در آزمون IELTS Indicator  کنید.

امتحان آیلتس آنلاین

خدمات سفیرپیمنت در حوزه آیلتس

شرکت در آزمون آیلتس معمولی و امتحان آیلتس آنلاین نیاز به پرداخت های ارزی از طریق مسترکارت و ویزا کارت از سوی داوطلبان دارد. با توجه به تحریم‌های موجود تهیه این کارت‌ها دشواری خاص خود را دارد اما راه آسان‌تری در این زمینه و برای ثبت نام شما وجود دارد. سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در زمینه پرداخت های ارزی به شما کمک خواهد کرد تا با سهولت و سرعت به ثبت نام آیلتس بپردازید.

نتیجه

آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های جهانی در حوزه سنجش زبان انگلیسی است که همه ساله در دفعات مشخص برگزار می‌گردد. با توجه به شرایط کرونایی موجود و حفظ رعایت فاصله گذاری اجتماعی، مرکز برگزار کننده این آزمون، امتحانآیلتس آنلاین IELTS Indicator را برای داوطلبان طراحی کرده است. در متن مقاله در خصوص این آزمون و تفاوت‌های آن با آزمون آیلتس معمولی مطالبی گنجانده شده است.

سوالات متداول

۱- آیا امکان تقلب در ازمون انلاین وجود دارد؟

این یکی از سوال‌های مهمی که ممکن است در این زمینه برای شما پیش آید. در پاسخ باید قطعا سایت IELTS آزمون‌ها را به گونه‌ای برگزار خواهد کرد که احتمال تقلب به حداقل ممکن خواهد رسید. روش برگزاری آزمون به این صورت می‌باشد:

  • حداقل نیاز این آزمون برای شرکت داوطلبان در آزمون آیلتس داشتن کامپیوتر و یا لپ تاب شخصی است (گوشی همراه و تبلت مورد قبول نیست). همچنین لازم است سیستم داوطلبان مجهز به وب کم حرفه‌ای، اسپیکر و میکروفون مناسب باشد و اینترنت نیز از سرعت مطلوبی برخوردار باشد.
  •  شرکت کنندگان می‌بایست به عنوان متقاضی امتحا آیلتس آنلاین در سایت ieltsindicator.com/book ثبت نام کنند. (توجه داشته باشید که IP ورودبرای ایرانیان تحریم است و لازم است از فیلترشکن برای ورود استفاده کنند.). همچنین لازم است اسکن پاسپورت خود را در این سایت بارگذاری کنید.
  • چند روز قبل از امتحان لازم است شرکت کنندگان نرم افزارSafe Exam Browser را دانلود و بر روی سیستم خود نصب کنند. با استفاده از این نرم افزار شرکت کنندگان به طور اختصاصی به آزمون IELTS INDICATOR متصل خواهند شد.
  • در روز آزمون‌، متقاضی باید با پوشش مناسب و به همراه پاسپورت معتبر در جلو وب کم حاضر شود. از این طریق عکس افراد اسکن شده و با تصویر پاسپورت مورد بررسی قرار خواهد گرفت و پس از آن توسط هوش مصنوعی عملیات احراز هویت فرد انام خواهد گرفت.
  • از دیگر قابلیت‌های نرم افزارSafe Exam Browser آن است که به مانع از استفاده داوطلب از دیگر مرورگرها مانند کروم و اینترنت اکسپلورر می‌شود و به آن‌ها تنها اجازه اتصال به سایت آزمون را می‌دهد.
  • جدا از بخش اسپیکینگ آزمون که در روز دیگری برگزار خواهد شد، مدت زمان آزمون آنلاین آیلتس ۲ ساعت و ۴۵ دقیقه می‌باشد و امکان متوقف کردن زمان آن وجود ندارد.
  • با شروع شدن آزمون تسک بارها و منو استارت کامپیوتر به کمک Safe Exam Browser از دسترس خارج خواهد شد.

2- آیا می توانم از نمره آزمون اندیکاتور برای مهاجرت استفاده کنم؟

خیر، شما به هیچ عنوان نمی‌توانید از آزمون اندیکاتور برای مهاجرت استفاده کنید. در واقع این آزمون برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر طراحی شده است.

۳- برای برگزاری آزمون در خانه، به چه چیزهایی نیاز است؟

امتحان آنلاین آیلتس نیازمند فراهم کردن شرایط و محیطی ساکت و مناسب است. همان‌طور که گفته شد با شروع شدن این آزمون شما اجازه توقف و یا استراحت نخواهید داشت و در غیر این صورت نمره خود را از دست خواهید داد. توجه کنید که استفاده از تلفن همراه و یا تبلت برای برگزاری امتحان مجاز نیست و فقط باید از لپ تاپ و یا کامپیوتر شخصی استفاده کنید. قبل از امتحان اینترنت خود را چک کنید. چرا که این آزمون نیاز به اینترنتی قوی دارد. همچنین داشتن میکروفون، اسپیکر و هدفون مناسب برای این آزمون الزامی است.

۴- آیا ممکن است که از این پس آزمون آیلتس به همین شکل برگزار شود؟

پاسخ این سوال چندان مشخص نیست و تا می‌توان گفت تا زمانی که دنیا درگیر ویروس کرونا می‌باشد این روش از آزمون نیز ادامه خواهد داشت.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *