اعتبار مدرک آیلتس

همه چیز در خصوص مدت اعتبار مدرک آیلتس

آخرین بروز رسانی:  ۵ بهمن, ۱۴۰۱
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

آزمون آیلتس یکی دیگر از آزمون‌های مطرح در زمینه سنجش زبان انگلیسی افراد است که به صورت بین المللی و در سطح جهانی برگزار می‌گردد. مدرک این آزمون مزایای ویژه‌ای را برای دارندگان خود فراهم می‌کند. از این‌رو در سال‌های اخیر استقبال زیادی از این آزمون شده است. در ادامه مدت اعتبار مدرک آیلتس را برای شما خواهیم گفت. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا نسبت به هدف پیش روی خود از اعتبار این مدرک در کورهای مختلف استفاده کنید.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

 

مدت زبان اعتبار آزمون آیلتس چقدر است؟

اعتبار مدرک آیلتس چند سال است؟ برای ارائه مدرک آیلتس خود به مراکز دانشگاهی در کشورهای انگلیسی زبان و یا معرفی آن به شرکت‌های مختلف به منظور اشتغال شما به مدت دو سال فرصت دارید. اعتبار مدرک آزمون آیلتس تا دو سال می‌باشد و شما می‌توانید در این دو سال آن را به کسانی که تقاضای آیلتس از شما دارند، ارائه دهید. البته شما می‌توانید از این مدرک در موقعیت‌های غیر رسمی برای مدت زمان طولانی‌تری استفاده کنید. چرا که این مدرک نشان‌دنده میزان تسلط و توانایی شما در این زبان است.

دلیل اعتبار دوساله مدرک آیلتس چیست؟

شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که چرا مدرک آیلتس تنها دو سال فاقد اعتبار رسمی است. برای پاسخ به این سوال باید گفت دلیل اینکه اعتبار مدرک آیلتس دو سال است آن است که مراکز برگزارکننده این آزمون همانند British Council , IDP Australia , Cambridge university بر این باور هستند که زبان انگلیسی زبانی فرار است و ممکن است در طول این دو سال فرد داوطلب بخشی از آن را فراموش کند. از این‌رو نیاز است که مدرک آن به مدت دو سال اعتبار داشته باشد.

اعتبار مدرک آیلتس چند سال است

تمدید اعتبار مدرک آیلتس

همان‌طور که گفته شد، مدت زمان اعتبار آیلتس دو سال می‌باشد. نکته مهم در این زمینه آن است که تمدید اعتبار مدرک آیلتس ممکن نیست و این آزمون صرفا ۲ سال اعتبار دارد. از این‌رو پس از طی شدن زمان ۲ ساله این مدرک اعتبار قانونی خود را از دست می‌دهد. چنانچه نیاز به تمدید مدرک این آزمون داشته باشید می‌بایست مجددا در این آزمون شرکت کنید.

آیا مدت اعتبار آیلتس در کشورهای مختلف، متفاوت است؟

اگرچه مدت زمان اعتبار آیلتس دو سال است اما این مدت زمان در کشورهای معینی متفاوت می‌باشد برای مثال:

  • مدت اعتبار آیلتس برای کانادا

در کشور کانادا مدرک این آزمون دارای دو سال اعتبار است. اما اگر داوطلبان مدرک این آزمون را برای مهاجرت به کانادا انتخاب کرده‌اند می‌بایست مدرک این آزمون را ظرف مدت یک سال از ارسال درخواست بفرستند.

  • مدت اعتبار آیلتس برای آمریکا

مدرک این آزمون در کشور آمریکا توسط بیش از 3400 موسسه پذیرفته شده می‌باشد. از این‌رو مدرک به دست آمده شما از این آزمون در تمامی مراکز این کشور به مدت دو سال پشتیبانی خواهد شد.

  • مدت اعتبار آیلتس برای انگلستان

در کشور انگلستان مدت زمان اعتبار مدرک دو سال می‌باشد. چنانچه داوطلبی در خصوص نمره درج شده در مدرک خود اعتراضی داشته باشد می‌تواند تا 6 هفته پس از تاریخ انتشار، در مورد نتیجه به دست آمده تحقیق کند.

اعتبار مدرک آیلتس در سطح بین المللی

همان‌طوری که گفته شد آزمون آیلتس از جمله آزمون‌های مطرحی است که از نظر مدرک ارزش بسیار بالایی در سطح جهانی دارد. مدرک صادر شده از این آزمون در بسیاری از کشورهای مطرح قابل قبول سات و دانشگاه‌های مطرح زیادی از آن برای پذیرش دانشجو استفاده می‌کنند. کشورهایی هچون آمریکا، انگلیس، استرالیا، کانادا و… دیگر کشورهای انگلیسی از جمله کشورهایی هستند که مدرک این آزمون را به منظور مهاجرت، اشتغال و یا ادامه تحصیل قبول دارند.

مدرک ایلتس چقدر اعتبار دارد

اعتبار آیلتس برای تحصیل

یکی از امتیازاتی که آزمون آیلتس برای داوطلبان خود به دنبال دارد، فراهم کردن شرایط تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان است. از این‌رو اگر قصد ادامه تحصیل در کشورهای مختلف و دانشگاه‌های مطرح آن را دارید می‌توانید در این آزمون شرکت کرده و از مدرک آن در این زمینه استفاده کنید. همچنین متقاضیان ویزای Tier4 با ارائه مدرک آیلتس از تمام مراکز آموزشی بریتانیا می‌توانند درخواست خود را مطرح کنند. علاوه بر این داشتن مدرک آیلتس به عنوان یکی از معتبرترین آزمون‌های مصاحبه دکتری در دانشگاه‌های ایران شناخته شده است.

اعتبار آیلتس برای کار

یکی از مهمترین مدارک لازم برای اخذ ویزا و اشتغال در خارج از کشور داشتن مدرکی است که نشان‌دهنده سطح توانایی‌های شما در زمینه زبان انگلیسی است. از این‌رو شرکت در آزمون آیلتس به شما کمک می‌‌کند تا این مدرک را در اختیار داشته باشید. بیشتر سازمان‌ها، مراکز کاری، کاریابی و هم چنین شرکت‌ها در جهان، از مدرک آیلتس به عنوان مدرکی معتبر برای انتخاب فرد مناسب جهت در اختیار گرفتن شغل یاد می‌کنند. چرا که این مدرک به آن‌ها نشان خواهد داد کهش ما در زمینه زبان انگلیسی توانمند هستید و می توانید در جهت اهداف آن‌ها عمل کنید.

ناگفته نماند که سقف نمره مورد نیاز برای کسب شغل در هر یک از این سازمان‌ها متفاوت است. برای مثال برای کسب موقعیت شغلی مناسب در کشور بریتانیا، لازم است تا داوطلبان در مهارت‌های مختلف آیلتس (خواندن، نوشتاری، شنیداری و گفتاری) حداقل نمره ۶.۵ را کسب کنند.

کشور استرالیا نیز نمره آزمون ۵، شما را در سطح vocational و نمره آزمون ۶ شما را در سطح competent برای موقعیت‌های شغلی خود مناسب می‌داند.

در نیوزلند نیز برای کسب اشتغال لازم است تا داوطلبان نمره اورال ۴ یا بیشتر را در آزمون آیلتس آکادمیک و جنرال کسب کنند.

همچنین در کشور کانادا، داوطلبان می‌بایست نمره خود را در آزمون آیلتس با سازمانی که قصد پیدا کردن کار در آن دارند، هماهنگ کنند. کارفرمایان و مؤسسات آموزشی این کشور برای سازمان‌های خود سطوح مختلفی از نمره را تعیین خواهند کرد.

اعتبار آیلتس برای مهاجرت

یکی دیگر از مزایای ویژه مدرک آیلتس برای داوطلبان فراهم کردن شرایط مهاجرت به کشورهای مختلف می‌باشد. از آنجایی که یکی از شروط مهاجرت به کشورهای مختلف تسلط بر زبان آن کشور می‌باشد، مدرک آیلتس نیز به داوطلبان کمک خواهد کرد تا اقامت خود را در کشورهای انگلیسی زبان کسب کنند. شاخص‌ترین این کشورها انگلستان، نیوزلند، کانادا و استرالیا می‌باشد. البته ناگفته نماند که در کشور انگلیس علاوه بر آیلتس آکادمیک و جنرال، آزمون آیلتس لایف اسکیلز نیز مورد توجه است. چنانچه قصد مهاجرت به کشور خاصی را دارید، مدرک آزمون آیلتس و اعتببار آن را در این زمینه مورد بررسی قرار دهید.

اعتبار مدرک آیلتس را چطور باید چک کنیم؟

برای چک کردن اعتبار مدرک آیلتس کافیست کدی را که روی مدرک وجود دارد چک کنید. البته این دسترسی موسسات مورد تایید سازمان IELTS وجود دارد و شما به تنهایی نمی‌توانید به ان دسترسی پیدا کنید.

آیا آیلتس کامپیوتری هم به اندازه آیلتس قبلی اعتبار دارد؟

همان‌طور که می‌دانید آزمون آیلتس در دو نوع کاغذی و کامپیوتری برگزار می‌گردد. شرکت در هر یک از این ازمون‌ها کاملا بسته به علایق و عادت‌های شخصی متقضیان و البته شرایط جغرافیایی آنها دارد.از این‌رو اعتبار این آزمون با فرم برگزاری آن دستخوش تغییر نمی‌شود و مدرک آن چه به صورت قبلی و چه به صورت کامپیوتری دارای اعتباری یکسان است.

هزینه گرفتن مدرک آیلتس

شرکت در آزمون آیلتس و کسب مدرک آن نیز هزینه‌هایی برای داوطلبان به دنبال دارد. در حال حاضر هزینه ثبت نام در این آزمون بر اساس نرخ مصوب سازمان سنجش مبلغ ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار تومان می‌باشد. البته هزینه این آزمون در کشورهای مختلف بر اساس ارز ممکن است کمی تفاوت داشته باشد. همچنین هزینه این آزمون در سال‌های مختلف متفاوت می‌باشد.

مدت زمان اعتبار آیلتس

مدت اعتبار مدرک تافل چقدر است؟

اگرچه آیلتس موفقیت و پذیرش جهانی بیشتری را در میان آزمون‌های مختلف به خود اختصاص داده است اما آزمون تافل نیز همچنان از محبوبیت خاصی در بین افراد برخوردار است. مدت اعتبار مدرک تافل همانند مدرک آیلتس ۲ سال است. اگرچه مدرک آیلتس در تمامی مراکز کشور آمریکا پشتیبانی می‌شود اما در این میان هنوز هم آزمون تافل و مدرک ان جایگاه ویژه‌ای در کشور آمریکا دارد.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه آیلتس

برای ثبت نام در آزمون آیلتس و کسب مدرک آن نیازمند چرداخت های ارزی از طریق مستر کارت و یا ویزا کارت می‌باشید. اما راه آسان‌تر و البته سریعتر برای ثبت نام در این آزمون وجود دارد. استفاده خدمات سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در زمینه پرداخت‌های ارزی همان راه آسان و سریعی است که میتواند نیاز شما را در این حوزه رفع کند.

نتیجه

آزمون آیلتس که یکی از آزمون‌های مطرح در زمینه سنجش زبان انگلیسی است دارای مدرکی معتبر می‌باشد که برای داوطلبان خود مزایایی به دنبال دارد. این مدرک نیز شرایط مخصوص به خود را دارد و از نظر اعتبار در کشورهای مختلف متفاوت است. در این مقاله در خصوص مدت اعتبار مدرک آیلتس و اعتبار آیلتس اطلاعاتی گنجانده شده است که می‌تواند شما را از این موضع به خوبی آگاه کند.

سوالات متداول

1- چه نمره‌ای در آیلتس نمره خوبی است؟

نمره آیلتس در هر قسمت مقدار مخصوص به خود را دارد که در پایان با یک دیگر جمع شده و نمره کلی آن ارائه داده می‌شود. نمره 8 خیلی خوب، 7 خوب، 6 کافی و 5 متوسط است.

2- مدت اعتبار مدرک آزمون های زبان کمبریج چقدر است؟

آزمون زبان کمبریج نیز یکی دیگر از آزمون‌های مزرح در این زمینه است که مدرک آن بدون تاریخ انقضا و یا به عبارتی نامحدود است. البته این موضوع فراموشی و یا تغییر در زبان نیز برای مدرک این آزمون صدق خواهد کرد. اما در مقایسه با آزمون آیلتس، تافل و… مدرک آن اعتباری نامحدود دارد.

3- مدت اعتبار آزمون دولینگو چقدر است؟

آزمون دولینگو یکی دیگر از آزمون‌هایی است که برای سنجش سطح زبان انگلیسی افراد به کار گرفته می‌شود. مدرک این آزمون نیز دارای اعتباری دو ساله است اما لازم است تا داوطلبان با توجه به شرایط دانشگاه و یا محل کار موردنظر خود نسبت به اگاهی در خصوص اعتبار مدرک این آزمون اقدام کنند.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
پانا کاربر سایت ۲۵ آبان ۱۴۰۰

سلام. آیا درست است که اعتبار مدرک آیلتس اگر سن زیر ۱۸ سال باشد، دائمی است؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۱۹ خرداد ۱۴۰۱

    سلام
    قوانین این مدلی آیلتس دچار تغییرات می‌شوند و آخرین بروزرسانی را از سایت رسمی آیلتس پیگیری بفرمایید.