آزمون IMAT

همه چیز درباره آزمون پزشکی IMAT

آخرین بروز رسانی:  ۱۲ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  20 دقیقه

 

اخذ پذیرش برای تحصیل در ایتالیا در رشته‌های علوم پزشکی، با دیگر رشته‌ها متفاوت است. از این‌رو متقاضیان تحصیل پزشکی در ایتالیا باید در آزمون IMAT شرکت کنند. در صورت قبولی در این آزمون، امکان تحصیل پزشکی در ایتالیا برای داوطلبان فراهم می‌شود. در ادامه ماهیت و شرایط آزمون imat را شرح خواهیم داد.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

جدول محتوا پنهان

آزمون imat چیست؟

آزمون IMAT یا  International Medical Admissions Test، آزمونی است که هر سال از سمت دانشگاه‌­های کشور ایتالیا، به صورت خصوصی و دولتی برگزار می‌­گردد. امتحان IMAT توسط وزارت آموزش، تحقیقات و فناوری دانشگاه­‌های ایتالیا یا MIUR و با همکاری مراکز و سازمان آموزشی مانند ATS یا Admissions Testing Service در هر سال برگزار می‌­گردد.

این آزمون مختص دانشجویان خارجی و همچنین بومی است که قصد دارند در کشور ایتالیا و در مقطع لیسانس و بالاتر رشته­‌های دندانپزشکی، داروسازی، پزشکی، جراحی و رشته­‌های مرتبط با پزشکی تحصیل کنند. هر داشنگاه با توجه به ظرفیت موجود در این زمینه‌ها می‌تواند نسبت به پذیرش این دانشجویان از طریق نتایج آزمون IMAT اقدام نماید. نتایج این آزمون نه تنها به  دانشجویان مجوز ادامه تحصیل در رشته­‌های گفته شده را می‌دهد، بلکه شهریه­‌ی تحصیلی کمتری را برای آن‌ها به دنبال دارد.

این آزمون بسیار معتبر بوده و در ۲۰ کشور سرتاسر جهان توسط دانشگاه‌های ایتالیا و سازمان آموزشی ATS (Admissions Testing Service) برگزار می‌شود.

 

 کاربرد آزمون IMAT

اگر متقاضی شرکت در این آزمون هستید، حتما برای‌ شما مم است که بدانید، آزمون imat چیست؟ و چه کاربردی دارد؟ از این‌رو در ادامه شما را از کاربردهای این آزمون آگاه می‌کنیم.

مهم‌ترین کارایی این آزمون آن است که شما را در پذیرش دانشگاه‌های تراز اول به منظور ادامه تحصیل در رشته‌های پزشکی، جراحی و… یاری می‌کند. در واقع آزمون آیمت به شما کمک می‌کند تا به عنوان فردی حرفه‌ای در شاخ‌های پزشکی شناخته شوید و اعتبار خود را در کشور ایتالیا بالا ببرید. قبولی در آزمونIMAT، نه تنها باعث پذیرش شما در کشورهای معتبر می‌شود بلکه شما را برای پیدا کردن فرصت‌های شغلی بهتر کمک می‌کند.

همچنین در صورتی که شما نتیجه عالی در این ازمون کسب کنید نشان می‌دهد که شما در سطح و دامنه‌ی ارتباطی حرفه‌ای و پیشرفته قرار دارید و به همین دلیل توانایی کار در شرکت‌های معتبر استرلیایی را نیز دارید. همچنین داشتن مدرک و گواهی شرکت در آزمون آیمت شما را برای مقاطع فوق لیسانس، دکتری و حتی بالاتر در برخی از دانشگاه‌های ایتالیا کمک می‌کند. آزمون IMAT از جمله آزمون‌های بسیار معتبری است که حتی در تعیین شایستگی شما برای دریافت fund نیز تأثیرگذار است.

مقررات آزمون IMAT

  • به همراه داشتن خودکار، مداد رنگی، خوراکی و ساعت ممنوع است
  • خروج فرد از محل برگزاری آزمون بدون هماهنگی با مسئول مربوطه تخلف است

 

دوره­‌ها و کلاس‌­های مرتبط با آزمون

آگاهی از دوره‌ و کلاس‌های فعال برای این آزمون اهمیت زیادی دارد؛ چراکه که شما باید ساعت­‌های زیادی را صرف مطالعه­‌ی منابع این آزمون و آمادگی خود کنید، بنابراین انتخاب دوره و کلاس‌های آمادگی معتبر حائز اهمیت است. دوره‌های گفته شده در زیر به منظور تایید یا رد صلاحیت آن‌ها نیست و صرفا پیشنهاد ما به شما هستند.

  • از جمله دوره‌ و کلاس­‌های مشهور آزمون IMAT، می­توان به دوره‌­های آنلاین LIVE اساتید برجسته‌­ی آکسفورد و کمبریج اشاره نمود که در آن 30 ساعت کلاس به صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین در این دوره 2 هفته تدریس فشرده و دسترسی به بانک سؤالات به مدت 1 سال به داوطلبان ارائه می‌گردد.
  • دوره‌­های ویدیویی IMAT، از دیگر دوره‌های مناسب است که در آن بیش از 60 ویدیوی آموزشی شامل 9 ساعت تدریس انجام می‌شود. همچنین بیش از 1000 نمونه سؤال و شبیه ساز آزمون در این دوره‌ها ارائه می‌گردد.
  • دوره‌­های Harvey که شامل نمونه سؤال، ویدیوهای آموزشی، آزمون‌­های شبیه‌سازی شده و کلاس­‌های رفع اشکال با اساتید برجسته است نیز از نمونه دوره‌­های مشهور در سطح جهانی است که توسط MIUR در ایتالیا برگزار می­‌گردد.

آزمون IMAT آزمون IMAT کاغذی است یا سیستمی؟

آزمون IMAT تنها به فرم کاغذی برگزار می‌­گردد و اکثر کشورهای در حال گسترش برگزاری آن به شکل کاغذی آن توجه دارند. پس در این آزمون به دنبال شیوه سیستمی نباشید.

 

شرایط سنی شرکت در آزمون IMAT

آزمون IMAT محدودیت سنی‌ای ندارد و تقریبا برای تمامی افراد قابل اجرا است. در برخی مواقع بیان می‌­شود که محدودیت سنی برای آزمون IMAT زیر 16 سال وجود دارد. این بند در محدودیت سنی، در واقع یک توصیه است؛ چرا که انجام این آزمون برای افراد زیر 16 سال هیچ فایده‌ای ندارد.

فرد تا سن 18 سالگی وارد دانشگاه نخواهد شد و از آن‌جایی که مدت زمان اعتبار آزمون IMAT نیز 1 سال است؛ لذا مجدد باید در آزمون شرکت کند. بنابراین برای این افراد، شرکت در آزمون IMAT منطقی نیست. از طرفی مجوز حضور در این آزمون زمانی برای افراد صادر می‌گردد که مقطع دبیرستان خود را به پایان رسانده باشند.

 

زبان آزمون IMAT

همان‌طور که پیشتر هم اشاره کردیم این آزمون برای افرادی طراحی شده است که قصد تحصیل پزشکی، جراحی و رشته­‌های مرتبط در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس، دکتری و یا بالاتر را در کشور ایتالیا دارند؛ به همین دلیل به این آزمون را می‌توان در دسته بندی آزمون‌های لوکال قرار داد. از این‌رو زبان آزمون برای تمامی قشرها انگلیسی است و هیچ تفاوتی نخواهد داشت.

 

تعداد دفعات مجاز برای شرکت در آزمون IMAT

برای شرکت در آزمون آیمت محدودیت دفعات شرکت وجود ندارد و داوطلبان می‌توانند هر سال در این آزمون شانس خود را امتحان کنند. 

 

ساختار آزمون

آزمون IMAT از 2 بخش اصلی تشکیل شده است و شامل 60 سوال پنج گزینه‌ای می‌باشد. محتوای این 2 بخش شامل مباحث عمومی (تاریخ، فرهنگ و اطلاعات عمومی) و مباحث تخصصی (زیست(بیوشیمی و ژنتیک)، فیزیک و ریاضی) است. این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می‌شود و داوطلبان برای پاسخگویی به این سوالات 100 دقیقه زمان خواهند داشت.

بیشترین تعداد سوالات آزمون در بخش تخصصی، مربوط به درس زیست شناسی با 18 سوال و بعد از آن درس شیمی با 12 سوال است. هرکدام از دروس ریاضی و فیزیک در این آزمون 4 سوال را به خود اختصاص می‌دهند. متقاضیان علاوه به پاسخگویی به سوالات بخش تخصصی آزمون بین المللی آیمت (IMAT)، در بخش عمومی نیز به 2 سوال با موضوع اطلاعات عمومی و 20 سوال در زمینه منطق و استدلال پاسخ خواهند داد.

به طور کلی تقسیم‌بندی سؤالات آزمون IMAT به صورت زیر است:

  • بخش اول: General Knowledge (دو سؤال) Logical Reasoning (بیست سؤال)

 که شامل ۲۲ سوال ۵ گزینه‌ای است و سولاتی نظیر نتیجه‌گیری و خلاصه کردن متن، شناسایی استدلال‌‌های منطقی موجود و مواردی از این قبیل مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

  • بخش دوم : Biology (هجده سوال)

سوالات این بخش بیشتر مربوط به موجودات زنده، اهمیت اتصالات قوی در بدن موجودات زنده، نقش آنزیم‌ها، تئوری و غشاء سلول و… است.

  • بخش سوم: Chemistry (دوازده سؤال)

بخش شیمی اکثرا مرتبط با موضوعاتی مانند مواد تشکیل‌دهنده ماده، ساختار اتمی، پیوندهای شیمیایی و غیره است

  • بخش چهارم: Physics and Mathematics (هشت سؤال)

سوالات بخش ریاضی و فیزیک هم مرتبط با موضوعاتی مثل سیستم‌های متریک،‌ انواع حرکت‌ها، برآیند‌های برداری، مبحث فشار و مطالب فیزیک پایه است.

تعداد شرکت کنندگان آزمون imat

مباحث آزمون IMAT ایتالیا

اگر بخواهیم در خصوص مباحث آزمون ایمت به صورت جزئی تر صحبت کنیم باید بگوییم که بخش اول این آزمون دارای 10 سوال منطق و 12 سوال اطلاعات عمومی است که مهارت‌های عمومی حل مسئله، استدلال، تجزیه و تحلیل داده‌ها و… داوطلب را مورد سنجش قرار می‌دهد. همچنین در بخش دوم این آزمون که مربوط به سنجش میزان توانایی علمی متقاضیان است 18 سوال زیست شناسی، 12 سوال شیمی و در نهایت 8 سوال فیزیک و ریاضی آورده می‌شود.

مدارک لازم در روز برگزاری آزمون کدامند؟

در روز برگزاری نیز لازم است مدارکی را با خود به همراه داشته باشید. هر دو ایمیلی که در زمان ثبت‌ نام آزمون و پرداخت مبلغ برگزاری آزمون پرداخت کرده‌اید و مدرک شناسایی (پاسپورت) از جمله الزاماتی است که در روز برگزاری آزمون باید همراه خود ببرید. همچنین در صورتی‌که دانش آموز کشورهای اروپایی نباشید باید ویزای شهروندی یک شهر غیر اروپایی را داشته باشید

توجه: کپی  پاسپورت پذیرفته نمی‌شود و به همراه داشتن اصل پاسپورت الزامی است

 

امتیازبندی آزمون IMAT ایتالیا برای تحصیل پزشکی در این کشور چگونه است؟

همان‌طور که گفته شد، آزمون IMAT ایتالیا یک آزمون کتبی 100 دقیقه‌ای متشکل از 60 سوال 5 گزینه‌ای است. بازه نمره این آزمون از 90 نمره است و برای فردی که نمره حدودا 50 را کسب کند، شانس قبولی در اکثر 12 دانشگاه پزشکی انگلیسی زبان ایتالیا وجود خواهد داشت. البته توجه داشته باشید که حداقل نمره قبولی بسته به دانشگاه متفاوت است، اما می‌توان گفت امکان اخذ پذیرش از دانشگاه‌های پزشکی ایتالیا در تعداد محدودی از دانشگاه‌ها با حداقل نمره 20 نیز وجود خواهد داشت. 

 

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت برای تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی کدامند؟

 

شرایط آزمون imat

احتمال موفقیت در آزمون IMAT ایتالیا چقدر است؟

افزایش تعداد متقاضیان مدارس پزشکی دولتی انگلیسی زبان در ایتالیا در سال‌های اخیر روندی صعودی را طی کرده است. همچنین تغییر زمان برگزاری آزمون IMAT در سال 2015 از بهار به اواخر تابستان (سپتامبر) و فرصت بیشتر داوطلبان برای آماده سازی، منجر به بهبود نتایج نهایی دانشجویان بین‌المللی شد. نتیجه کنار هم قرار گرفتن همه‌ی این عوامل، افزایش حداقل نمره قبولی داوطلبان در آزمون IMAT جهت ورود به دانشگاه‌های ایتالیا بود. برای درک بهتر این تغییر و شدت افزایش رقابت کافی است به بالاترین نمره قبولی آزمون IMAT در سال‌های 2011 و 2015 که به ترتیب برابر با 54 و 71.1 بودند، توجه کنید.

 

مراکز برگزاری آزمون

آزمون IMAT با اعتبار جهانی خود هم اکنون در بیش از 20 کشور جهان و بیش از هزاران مؤسسه در حال برگزاری است که در هر جای دنیا در این آزمون شرکت کنید، در کشور ایتالیا نیز معتبر خواهد بود. برخی از کشورهای برگزارکننده‌ی آزمون IMAT عبارت‌اند از: برزیل، کانادا، قبرس، چین، فرانسه، آلمان، سوئیس، اسپانیا، یونان، هنگ کنگ، هند، ایتالیا، پاکستان، لهستان، ترکیه، آفریقای جنوبی، امارات متحده­ی عربی، انگلستان  و آمریکا و… .

همچنین در حین فرایند ثبت‌نام لیست کشورهای برگزارکننده به شما نمایش داده می‌شود که می‌توانید محل مورد نظر را انتخاب کنید. توجه داشته باشید متقاضیان ایرانی آزمون آیمت می‌توانند برای شرکت در این آزمون به کشورهای همسایه مانند امارات، قطر یا ترکیه مراجعه کنند. برای اطلاع دقیق از محل‌های برگزاری آزمون به وب‌سایت universitaly.it مراجعه کنید.

 

سیستم نمره دهی

نمره‌ی شرکت کنندگان، بر اساس موارد زیر محاسبه می‌شود:

  • به ازای پاسخ درست 5/1 امتیاز
  • به ازای هر پاسخ غلط 4/0 امتیاز
  • سوالات خالی و بدون پاسخ هیچ امتیازی ندارند.

رتبه‌ی شرکت‌کنندگان آزمون آیمت، در سایت وزارت تحقیق و آموزش عالی ایتالیا (MIUR) منتشر می‌شود. سقف نمره‌ی IMAT ۹۰ نمره و حداقل نمره‌ی قبولی این آزمون ۲۰ است.

نمره­‌ی قبولی آزمون IMAT

نمره‌­ی قبولی در آزمون IMAT چند سالی است که دچار تغییر نشده و ثابت مانده است. برای داوطلبانی که دانشجوی یکی از کشورهای اتحادیه‌­ی اروپا باشند، حداقل نمره­ی قبولی برای آنان 20 از 90 است. لذا اگر زیر 20 نمره کسب کنند هیچ شانس پذیرشی در دانشگاه مقصد نخواهند داشت. برای دانشجویانی که عضو اتحادیه­‌ی اروپا نباشند، هر نمره‌ی بالای صفر به عنوان نمره‌­ی قبولی در این آزمون در نظر گرفته می‌شود.

آزمون imat چیست

تاریخ برگزاری آزمون

در سال 2021، این آزمون در تاریخ 10 سپتامبر 2021 برگزار می‌شود. اما این تاریخ می‌تواند تغییر پیدا کند از این رو برای اطلاع دقیق‌تر از زمان برگزاری این آزمون به سایت‌های مربوطه آیمت سر بزنید.

 

نتیجه آزمون IMAT 

نتیجه این آزمون نیز با سایر آزمون‌های دیگر متفاوت است. به عبارتی نتیجه این آزمون به تفکیک نمره کسب‌شده در هر یک از بخش‌های تخصصی و عمومی آزمون، اعلام خواهد شد.چنانچه داوطلبان درآزمون اولیه پذیرفته نشدند، نباید نگران باشند؛ چرا که همه‌ی دانشجویان پذیرفته شده در آزمون، در دانشگاه ثبت‌نام نمی‌کنند و آن‌ها می‌توانند از تکمیل طرفیت برای ثبت نام در دانشگاه‌ها استفاده کنند. اسامی افراد پذیرفته شده در بخش تکمیل ظرفیت یک هفته بعد از زمان ثبت‌نام اعلام می‌گردد. 

 

دانشگاه‌های علوم پزشکی ایتالیا

در ادامه تعدادی از دانشگاه‌های ایتالیایی که در حوزه‌های پزشکی، جراحی و دندان‌پزشکی متقاضی پذیرش می‌کنند را نام می‌بریم:

  • University of Bari
  • University of Bologna
  • University of Campania ‘Luigi Vanvitelli’
  • University of Messina
  • University of Milan
  • University of Milan-Bicocca
  • University of Pavia
  • University of Rome ‘La Sapienza
  • University of Rome ‘Tor Vergata
  • University of Siena
  • University of Turin
  • Second University of Naples
  • University of Naples Federico II
  • Humanitas University*
  • Pirogov Russian National Research Medical University (RNRMU)

 

تعداد شرکت کنندگان آزمون imat

به عنوان داوطلب این آزمون باید بدانید که هیچ محدودیتی در ثبت نام کردن از سوی مرکز برگزار کننده این آزمون وجود ندارد. به عبارتی سقف آزمون ایمت سقف ثبت‌نامی ندارد و هر ساله تعداد شرکت‌کنندگان آن افزوده می‌شود. اما در این میان شما می‌بایست به ظرفیت حوزه‌های امتحانی توجه داشته باشید. چرا که محدودیت مکان و دانشگاه، می‌تواند در ظرفیت و تعداد شرکت کنندگان موثر باشد. از این‌رو ثبت‌نام خود را به روزهای آخر موکول نکنید تا شانس انتخاب حوزه‌ی امتحانی نزدیک‌تر را از دست ندهید.

یکی دیگر از نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید آن است که ظرفیت پذیرش هر حوزه‌ی امتحانی برای داوطلبان با شهروندی اتحادیه‌ی اروپا بیشتر از متقاضیانی خارج از اتحادیه‌ی اروپا است.

 

آمادگی برای آزمون IMAT

از آن‌جا که IMAT اطلاعاتی را می‌سنجد که داوطلب این آزمون قاعدتاً باید از پیش داشته باشد، نیاز به آمادگی خاصی فراتر از میزانی که برای پذیرش در دانشگاه‌های کشور خودتان نیاز دارید، ندارد. اما این آزمون به زبان انگلیسی برگزار می‌گردد از این‌رو  تسلط شما به زبان انگلیسی نقش مهمی در موفقیت شما دارد. دانش عمومی خود را نیز بالا ببرید این ویژگی در این آزمون ارزش زیادی دارد.در ادامه عوامل دیگریبرای آمادگی در این ازمون برای شما اورده شده است که می‌تواند شما را برای این آزمون آماده‌تر و موفق‌تر کند.

خواندن مشخصات آزمون و انجام نمونه آزمون‌های سال‌های گذشتهشرکت در دوره‌ّ‌های مجازی آمادگی برای آزمون IMAT مطالعه‌ی منابع مشخص شده و معرفی شده برای آزمون در سایت‌ّ‌های معتبرشرکت در آزمون‌های شبیه‌سازی شده‌ی اینترنتیتوصیه‌ی کارشناسان آموزشی MedSchool این است که هرچه سریعتر مطالعه برای این آزمون را شروع کنید. از این‌رو وقت نسبتا مناسب و طولانی‌ای برای آمادگی خود قبل از آزمون در نظر بگیرید.

 

منابع آزمون imat

منابع آزمون یکی دیگر از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند شما را برای آزمون آیمت آماده کنند. علاوه بر نمونه سوالات آزمون‌های قبلی IMAT کتاب‌های زیادی برای داوطلبان طراحی شدهاست که می‌توانند از آن به منظور آمادگی خود استفاده کنند. در ادامه تعدادی از منابع را ذکر خواهیم کرد.

بهترین منابع معرفی شده برای آزمون بین‌المللی IMAT توسط وب‌سایت رسمی وزارت آموزش ایتالیا، کتاب‌های زیر هستند:

  • IMAT Alpha Test ) Medical in Inglese)
  • Per la Preparazione ai test di accesso in Medicina e Chirugia
  • Thinking Skills critical Thinking and Problem Solving
  •  1200 Quiz
  •  A Level Biology و A Level Chemistry

در ادامه تعدادی از منابع آنلاین را به شما معرفی خواهیم کرد.

  1. اولین منبع بسیار معتبر و مفید برای آماده ساختن خود در آزمون IMAT، سایت MIUR است. در این سایت می‌توانید علاوه بر بهره‌مندی رایگان از بسته‌ی شروع این آزمون که شامل 60 سؤال رایگان (30 سؤال دانش علمی، 30 سؤال استدلال منطقی و اطلاعات عمومی) از دو نمونه آزمون این منبع آنلاین نیز استفاده کنید.
  2. منبع مهم آنلاین بعدی که دارای شهرت جهانی است،Avicenna Elite Club می‌باشد. در این وب‌سایت می‌توانید علاوه بر بهره‌گیری از کلاس‌های آنلاین با اساتید مجرب، به منابع و کتاب‌های آزمون IMAT به طور رایگان نیز دسترسی داشته باشید و در آزمون‌های آزمایشی و شبیه‌سازی شده آن شرکت کنید.
  3. ویدیوهایی که از طرف دانشگاه‌های مقصد در ایتالیا بر روی یوتیوب قرار داده می‌شود و در آن اساتید مربوطه به بررسی آزمون، ارائه‌ی نکات و استراتژی‌ها و نمونه سؤالات می‌پردازند، منبع جالب دیگری که برای آزمون IMAT است.

برای دانستن بیشتر درباره منابع IMAT کلیک نمایید.

آزمون آیمت

مهلت اعتبار آزمون IMAT

مهلت اعتبار آزمون IMAT تنها به مدت 1 سال است. دلیل این مدت کوتاه اعتبار این است که باید تمامی دانشجویان تحت شرایط یکسان مورد سنجش قرار گیرند و هر سال میزان سختی آزمون متفاوت است. از این‌رو شما نمی‌توانید به عنوان مثال، آزمون را در سال 2019 شرکت کنید و در سال 2020 به کمک آن وارد دانشگاه مقصد در رشته‌های پزشکی شوید.

 

توصیه‌های مهم برای شرکت در آزمون IMAT

  • این آزمون در سرتاسر جهان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان گوناگونی در این آزمون ثبت‌نام می‌کنند و شما با هر زبان مادری باید به زبان انگلیسی تسلط کافی داشته باشید و درواقع برای اینکه بتوانید سوالات آزمون را درک کنید باید در زبان انگلیسی تسلط خوبی داشته باشید.
  • همانطور که مطلع شدید برای شرکت در این آزمون محدودیت سنی وجود ندارد؛ ولی توصیه می‌شود که مقطع کارشناسی را گذرانده باشید تا بتوانید سوالات آزمون و همینطور ادامه تحصیل خود را به خوبی سپری کنید.
  • آدرس دقیق محل آزمون را به درستی بشناسید و نزدیک‌ترین مسیر را انتخاب کنید. در صورت تاخیر متاسفانه اجازه شرکت در آزمون به شما داده نمی‌شود.

برای تخمین بهتر شانس قبولی در آزمون imat کلیک نمایید.

زمان مصاحبه‌­ی آزمون IMAT

یکی از خبرهای خوب در خصوص این آزمون آن است که آزمون IMAT فاقد هرگونه مصاحبه است. از این‌رو اگر قصد ادامه تحصیل در کشور ایتالیا و بیش از صدها مؤسسه در زمینه‌ی پزشکی و در مقاطع مختلف مانند مقاطع لیسانس، فوق لیسانس، دکتری و بالاتر را دارید، دانشگاه مدنظر را انتخاب نموده و پس از طی کردن فرایند ثبت‌نام، در آزمون شرکت ‌کنید. پس از قبولی در آزمون، مجوز ورود به دانشگاه انتخابی در رشته‌ی موردنظر خود را پیدا خواهید کرد و نیازی به انجام مصاحبه‌ی خاصی نخواهید داشت. 

هزینه ثبت نام آزمون imat

متقاضیان به منظور ثبت نام آزمون imat، باید 174 دلار آمریکا یا 130 یورو پرداخت کنند. البته این مبلغ با توجه به زمان و مکان آزمون متغیر است. 

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

آزمون‌ های خارجی نیازمند پرداخت ‌های ارزی به منظور ثبت‌نام و یا خدمات دیگر می‌باشند. از این‌رو می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های دلاری و یا یورویی از طریق مستر یا ویزا کارت کمک بگیرید. سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت‌ های ارزی می‌تواند کار شما را آسوده کند. همچنین نظرات و پیشنهادات شما در خصوص این آزمون و خدمات سفیرپیمنت ما را خوشحال می‌کند. پس با ما در ارتباط باشید.

 

سوالات متداول

آیا نمونه سوالات آزمون imat موجود است؟

بله. نمونه سوالات آزمون imat در حال حاضر بر روی وب‌سایت رسمی این آزمون و سایت‌ سفیرپیمنت موجود است.

چه زمانی باید برای اخذ پذیرش پزشکی ایتالیا اقدام کرد؟

آزمون IMAT هر سال در ماه شمسی، ماه تیر (سوم تا 25 جولای) آغاز به ثبت‌نام دانشجویان بین‌المللی و بومی می‌کند. همچنین ماه شهریور (سپتامبر) زمان برگزاری این آزمون است. لذا برای ثبت‌نام می‌توانید طبق تاریخ معین شده توسط خود دانشگاه، در این بازه‌ی زمانی اقدام به ثبت‌نام کنید.

آیا تحصیل پزشکی در ایتالیا با مدرک دیپلم امکان پذیر است؟

شاید شما از سیستم آموزشی پیشرفته و پیچیده کشور ایتالیا خبر داشته باشید. پس می‌دانید که مهاجرت به ایتالیا از طریق تحصیل با کسب ویزای تحصیلی این کشور امکان‌پذیر می‌باشد و دانشجویان و متقاضیان در صورتی که بخواهند در دانشگاه‌های این کشور مشغول به تحصیل شوند حتما باید در آزمون ورودی دانشگاه‌ها شرکت کنند.

چگونه شانس قبولی در آزمون IMAT ایتالیا را افزایش دهیم؟

آنچه شانس قبوالی شما را در این آزمون بالا می‌برد کسب مهارت، دانش آکادمیک قوی در زمینه زیست شناسی، فیزیک و شیمی، توانایی خواندن و درک مطلب به زبان انگلیسی در حد عالی و افزایش مهارت تجزیه و تحلیل منطقی می‌باشد. 

آیا تحصیل پزشکی رایگان در ایتالیا امکان پذیر است؟

ایتالیا در نظام آموزشی خود بر قانون الزام امکان‌پذیری تحصیلات عالی برای تمام اقشار جامعه پایبند است. با توجه به این قانون، دانشجویان در ایتالیا با توجه به درآمد سالانه خانواده، شهریه تحصیل را پرداخت می‌کنند. همچنین توجه داشته باشید که امکان دریافت بورسیه برای تمام مقاطع تحصیلی در ایتالیا وجود دارد. 

 

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *