7 دلیل اهمیت آزمون دولینگو

معرفی 7 دلیل اهمیت آزمون دولینگو

آخرین بروز رسانی:  ۱۵ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

در روزهای اولیه ساخت گوشی‌های هوشمند، اپلیکیشن‌های معتبر نسبتا کمی برای یادگیری زبان‌های دیگر وجود داشت.
اگر به‌دنبال برنامه‌ای برای آموزش زبان بوده باشید، مطمئناً با Duolingo روبرو شده‌اید. در سال 2018، همین شرکت آزمون زبان انگلیسی را نیز راه‌اندازی کرد.
چندین عامل باعث دلیل اهمیت آزمون دولینگو شده است و حتی به‌نظر می‌رسد که این آزمون بهتر از آیلتس و تافل باشد.
انجام آزمون بدون نیاز به ترک خانه یا رانندگی به محل امتحان، مهم‌ترین مزیت و دلیل اهمیت آزمون دولینگو است؛ در نتیجه، بسیاری از کالج‌ها نتایج آزمون انگلیسی Duolingo را برای پذیرش دانشجویان خارجی می‌پذیرند و طرفداران این آزمون در بین متقاضیان تحصیل در خارج از کشور نسبت به آیلتس و تافل، افزایش یافته است.
بیش از هزار کالج در سراسر جهان، از جمله دانشکده پزشکی هاروارد، Duolingo را می‌پذیرند. صدها مؤسسه در ایالات متحده و دانشگاه‌های اصلی در آسیا، آمریکای جنوبی، اروپا، بریتانیا، کانادا، استرالیا و نیوزلند از جمله موسساتی هستند که آزمون دولینگو را پذیرفته‌اند.

در این مقاله از سایت سفیرپیمنت به بررسی این آزمون و دلیل اهمیت آزمون دولینگو می‌پردازیم.

 

بیشتر بخوانید: نحوه پرداخت هزینه آزمون دولینگو

 

آزمون انگلیسی دولینگو چیست؟

آزمون انگلیسی دولینگو (DET) یک آزمون مهارت انگلیسی مبتنی بر کامپیوتر برای دانشجویان بین‌المللی است. در مقایسه با سایر آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی، سریع، ساده و مقرون‌به‌صرفه است.

دولینگو یک آزمون مهارت مدرن انگلیسی است که برای کمک به دانشجویان و موسسات خارج از کشور طراحی شده است.
بهترین دلیل اهمیت آزمون دولینگو این است که شما می‌توانید با استفاده از رایانه و وب‌کم با اسایش از خانه خود در امتحان شرکت کنید و نیازی به گرفتن وقت یا مراجعه به مرکز تست نیست.

از آنجایی که تست انگلیسی Duolingo سریع و راحت است، محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند.
دولینگو به‌عنوان یک شرط لازم برای پذیرش در چندین مدرسه بین‌المللی پذیرفته شده است. آزمون آیلتس یا تافل مشابه آزمون انگلیسی دولینگو است. ما آزمون انگلیسی Duolingo را به‌طور مفصل بررسی می‌کنیم و به سوال‌های زیر پاسخ می‌دهیم:

دلیل اهمیت آزمن دولینگو چیست؟ چرا شرکت در آزمون انگلیسی Duolingo را انتخاب کنید؟

 

دلایل اهمیت آزمون زبان دولینگو

دلایل قانع‌کننده مختلفی وجود دارد که نشان‌دهنده اهمیت آزمون زیان دولینگو است؛ در اینجا تعداد کمی از این دلایل بیان شده است.

 

  • انجام آزمون در هرزمان و هرمکانی

یکی از مهم‌ترین مزایای شرکت در دولینگو و دلیل اهمیت آزمون دولینگو این است که شما مجبور نیستید به یک مرکز تست سفر کنید.
قبل از ثبت نام در آزمون، می‌توانید روز و ساعتی را که می‌خواهید در آزمون شرکت کنید را انتخاب نمایید. شما می‌توانید هر زمان که برای شما مناسب باشد برای امتحان برنامه‌ریزی کنید.

 

دلیل اهمیت آزمون دولینگو

 

  • کاربرپسند

شرکت در آزمون انگلیسی دولینگو ساده است. شما می‌توانید به سادگی در آزمون ثبت‌نام کرده و هزینه آن را پرداخت نمایید.
بعد از ثبت‌نام در آزمون، قبل از اینکه بتوانید در آزمون شرکت کنید، دستورالعمل‌ها و مقدمه‌ای برای آزمون به شما داده می‌شود.

عامل دیگری که به‌عنوان دلیل اهمیت آزمون دولینگو شناخته می‌شود، کاربر پسند بودن رابط‌کاربری آزمون است که هر قسمت به خوبی برچسب‌گذاری شده است.

 

  • سازگاری با بودجه

هزینه شرکت در آزمون فقط 49 دلار است. نه‌تنها در هزینه امتحان صرفه‌جویی می‌کنید بلکه در هزینه سفر نیز صرفه‌جویی می‌شود.
شما می‌توانید با قیمت یک آزمون آیلتس یا تافل، در چندین آزمون دولینگو شرکت کنید.

همچنین بدون پرداخت هزینه اضافی، می‌توان نتایج آزمون را به موسسات مختلف ارسال کرد. نتایج تافل را به صورت رایگان فقط به چهار کالج می‌توان ارسال کرد؛ این تعداد برای آزمون آیلتس، پنج مورد است؛ پس از آن برای هر دانشگاه متوالی تقریباً 20 دلار هزینه اضافه می‌شود.

یکی از مهم‌ترین دلایل اهمیت آزمون دولینگو، صرفه‌جویی در تمام این هزینه‌ها است.

 

دلایل برتری آزمون زبان دولینگو نسبت به سایرین

جدا از دلایل قانع‌کننده راحتی، مقرون به صرفه بودن و سازگاری، ما همچنین مزایای متعددی را ذکر کرده‌ایم که چرا آزمون دولینگو بهترین گزینه شما برای آزمون مهارت زبان انگلیسی است:

  • سیاست‌های ثبت‌نام

یکی از عواملی که به‌عنوان دلیل اهمیت آزمون دولینگو شناخته می‌شود، ثبت‌نام آنلاین آسان و سریع دولینگو است.
شما می‌توانید دقایقی قبل از شروع آزمون ثبت‌نام کنید. تاریخ آزمون خاصی تعیین نشده است و شما فقط باید دستورالعمل‌ها و الزامات آزمون انگلیسی دولینگو را دنبال کنید.

برای تکمیل مراحل ثبت نام، باید هزینه آزمون را پرداخت کنید.
برای ثبت‌نام در آزمون، به کامپیوتر/لپ تاپ و دسترسی به اینترنت نیاز دارید؛ همچنین، مطمئن شوید که می‌توانید هزینه آزمون را به‌صورت آنلاین پرداخت کنید.

 

دلیل اهمیت آزمون دولینگو

 

  • معیارهای واجد شرایط بودن

یکی دیگر از مزایای شرکت و دلیل اهمیت آزمون دولینگو این است که شما نیازی به ارائه مدارک تحصیلی یا تثبیت مدارک خود ندارید. هر کسی از هر کجای جهان می‌تواند برای آزمون دولینگو ثبت‌نام کرده و در آن شرکت کند اما استانداردها و محدودیت‌های خاصی وجود دارد که قبل از ثبت‌نام در آزمون و هنگام شرکت در آن باید رعایت شود.

همچنین، فرض کنید هدف از شرکت در این آزمون درخواست پذیرش است. در این صورت، شرکت‌کنندگان باید قبل از شرکت در آزمون اطمینان حاصل کنند که آزمون دولینگو در مؤسسه مورد نظر در خارج از کشور قابل پذیرش است.

آزمون انگلیسی Duolingo برای همه آزاد است. شوراهای Duolingo هیچ شرط سنی را تعیین نکرده‌اند. اگر کمتر از 13 سال سن دارید یا سنی که کشور شما نیاز به رضایت والدین دارد، برای شرکت در امتحان به اجازه والدین یا قیم خود نیاز دارید.

 

  • الگو و قالب امتحان

علاوه بر مزایای شرکت در آزمون DET، این آزمون ساختار مشخصی دارد که با آزمون‌های استاندارد آیلتس و تافل متفاوت است.
سوالات طولانی در Duolingo گنجانده نشده است. آزمون مهارت شما در زبان را بر اساس لحن و دانش اصطلاحی شما ارزیابی می‌کند. Reading، Listening، Speaking و Writing همگی مانند تافل و آیلتس مورد بررسی قرار می‌گیرند اما سؤالات منحصر به فرد هستند و شبیه هر چیزی که قبلاً در آزمون زبان انگلیسی دیده‌اید، نیست.

 

  • بخش تطبیقی

پس از شروع امتحان، باید یک آزمون تطبیقی را تکمیل کنید. این بخشی از آزمون Duolingo است که دارای نمره است. این آزمون توانایی‌های خواندن، نوشتن، شنیدن و گفتار زبان انگلیسی شما را ارزیابی می‌کند.

 

  • معیارهای امتیازدهی

یکی دیگر از مزایای DET ودلیل اهمیت آزمون دولینگو، امتیازدهی منحصر به فرد و قانونی آن است. این آزمون مهارت‌های خواندن، نوشتن، گوش‌دادن و صحبت‌کردن را برای تعیین مهارت زبان در دنیای واقعی ارزیابی می‌کند. در مقیاس 10-160، شایستگی شما به عنوان یک نمره کل‌نگر سنجیده می‌شود. پس از آزمون نمره‌ای بین 10 تا 160 به شما تعلق می‌گیرد. این یک امتیاز کلی است، نه یک امتیاز برای هر بخش.

 

  • خط مشی آزمون مجدد

سهولت شرکت مجدد در آزمون DET یکی دیگر از ارزش‌های افزوده شده به لیست دلایل اهمیت آزمون دولینگو است.

  • در اینجا قوانینی وجود دارد که باید قبل از شرکت مجدد در آزمون به خاطر بسپارید:
  • اگر فرد گواهینامه Duolingo English Exam دریافت کند، می‌تواند ظرف 30 روز دوباره در آزمون شرکت کند.
  • اگر گواهینامه خود را در بازه زمانی معین دریافت نکرده‌اید، نگران نباشید.
  • پس از دوره 30 روزه، می‌توانید هر تعداد که بخواهید در امتحان شرکت کنید.

 

  • موسسات بیشتری آزمون دولینگو را می‌پذیرند

یکی از مزایای اصلی و دلیل اهمیت آزمون دولینگو این است که هزاران مؤسسه برجسته ایالات متحده نمرات آزمون دولینگو را با توجه به مشکل Covid-19 می‌پذیرند.

اخیراً دانشکده پزشکی هاروارد اعلام کرد که نتایج آزمون Duolingo را از دانشجویان خارج از کشور می‌پذیرد. نتایج این آزمون کافی خواهد بود و دانش‌آموزان نیازی به شرکت در آیلتس یا تافل اضافی ندارند. به طور کلی، نمرات آزمون انگلیسی دولینگو توسط بیش از 1100 دانشگاه در سراسر جهان تایید شده و این تعداد رو به افزایش است.

 

پیشنهادی برای مطالعه: آموزش ثبت نام آزمون دولینگو و پرداخت هزینه آزمون

 

آزمون انگلیسی دولینگو چه تفاوتی با تافل دارد؟

تفاوت اصلی بین دولینگو و تافل این است که دولینگو یک آزمون کاملاً آنلاین است. از سوی دیگر، داوطلبانی که در تافل شرکت می‌کنند، می‌توانند به صورت آنلاین یا آفلاین در آزمون شرکت کنند.
در مقایسه با آزمون تافل، آزمون Duolingo کوتاه‌تر است. هر کدام از این دو آزمون شرایط صلاحیت مجزایی دارند.

 

چگونه در آزمون انگلیسی دولینگو شرکت کنم؟

شما می‌توانید با دانلود برنامه Duolingo در تلفن یا رایانه خود و ثبت‌نام، در این آزمون شرکت کنید. شما باید برای شرکت در آزمون هزینه‌ای معادل 49 دلار بپردازید که به شما فرصت 90 روزه برای انجام این آزمون می‌دهد. آزمون و همچنین مراحل ثبت نام به صورت کاملا آنلاین انجام می‌شود. انجام تمامی مراحل به‌صورت آنلاین به‌عنوان دلیل اهمیت آزمون دولینگو نیز شناخته می‌شود.

 

مدت زمان آزمون دولینگو چقدر است؟

 

آزمون دولینگو

 

آزمون انگلیسی دولینگو به سه مرحله تقسیم می‌شود:

  • دانش‌آموز در قسمت اول 5 دقیقه فرصت دارد شناسنامه خود را تحویل دهد و قوانین و مقررات آزمون را بررسی کند.
  • فاز دوم بخش درجه‌بندی شده است که تکمیل آن 45 دقیقه طول می‌کشد.
  • زمان در نظر گرفته شده برای قسمت بدون درجه بندی نهایی ده دقیقه است.

یک ساعت طول می‌کشد تا آزمون به پایان برسد؛ با این حال، دانش‌آموز ممکن است با سرعت خود به سوالات پاسخ دهد و بسته به مهارت زبانی خود، امتحان را تا نیم ساعت زودتر تمام کند.

 

افراد چگونه می‌توانند به نتایج خود دسترسی پیدا کند؟

نتایج آزمون دولینگو ظرف 48 ساعت پس از اتمام آزمون قابل دسترسی خواهد بود. پس از انتشار نتایج آزمون، دانش‌آموز ایمیلی از تیم دولینگو دریافت خواهد کرد. در وب سایت آزمون، دانش‌آموز می‌تواند تاریخچه آزمون و نتایج خود را ببیند.

 

بیشتر بخوانید: 9 نمونه سوال آزمون زبان دولینگو (+ جواب آزمون)

 

جمع‌بندی

آزمون دولینگو روشی کاربردی، در دسترس و مقرون به صرفه برای سنجش توانایی‌های انگلیسی شماست. هزاران موسسه در سراسر جهان نتایج این آزمون را می‌پذیرند؛ علاوه بر این، آزمون انگلیسی Duolingo شامل یک مصاحبه ویدیویی و نمونه نوشتن و همچنین نمره مهارت است تا بتوانید شخصیت و مهارت‌های انگلیسی خود را به رخ بکشید.
چندین عامل باعث دلیل اهمیت آزمون دولینگو شده است و حتی به‌نظر می‌رسد که این آزمون بهتر از آیلتس و تافل باشد. به عنوان مثال شما می‌توانید با صرف هزینه کمتر به‌صورت آنلاین در این آزمون معتبر شرکت کرده و مهارت خود را بسنجید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *