نمونه سوالات لیسنینگ آیلتس با جواب

نمونه سوالات لیسنینگ آیلتس با جواب

آخرین بروز رسانی:  ۹ اردیبهشت, ۱۴۰۲
5 دیدگاه
زمان مطالعه:  7 دقیقه

آزمون بین المللی آیلتس از جمله آزمون‌های پرمتقاضی است که همه ساله در کشورهای مختلف برگزار میگردد. مدرک این آزمون مزایای خوبی از جمله ادامه تحصیل در کشورهای خارجه، کسب اقامت و… برای افراد به دنبال دارد. همانطور که میدانید این آزمون از بخش‌های مختلفی تشکیل شده که سعی دارد تمامی دانش داوطلب را در حیطه‌های گوناگون مورد سنجش قرار دهد. از این‌رو موفقیت در این آزمون به میزان آمادگی افراد برای بخش‌های مختلف آزمون آیلتس بستگی دارد. در این مقاله درباره بخش مهمی از آزمون آیلتس، یعنی لیسنینگ صحبت خواهیم کرد و نمونه سوالات لیسنینگ آیلتس با جواب را در اختیار شما قرار خواهیم داد تا با اشراف بر این بخش خود را برای آزمون آماده کنید.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

 

انواع سوالات لیسنینگ آیلتس

1- چند انتخابی (Multiple Choice)

سوالات چند انتخابی می‌توانند یک یا چند جواب درست داشته باشند. در واقع از شما پرسشی ۳ گزینه‌ای می‌شود و یا ابتدای یک سوال آورده می‌شود و تکیمل کردن بقیه آن بعه عهده‌ شما و با استفاده از ۳ پاسخ محتمل B ،A یا C انجام می‌شود. برخی از مواقع در صورت سوال لیستی از کلمات به شما داده می‌شود و از شما نیز خواسته می‌شود تا چند پاسخ درست را از بین آن‌ها انتخاب کنید. در این صورت باید دستورالعملی را که ارائه می‌دهند به دقت بخوانید. پس می‌توان به طور کلی گفت که در این نوع تیپ سوال‌ها شما گزینه‌های متعددی دارید که از بین آن‌ها باید جواب‌های صحیح را انتخاب کنید.

 

 

2- تطبیقی (Matching)

همان‌طور که از نام این نوع تیپ نمونه لیسنینگ آیلتس بر می‌آید لازم است شما از میان لیستی از گزینه‌های انتخابی درج شده روی برگه، مواردی که در فایل صوتی (لیسنینگ) گفته می‌شود را مورد تطبیق قرار دهید. سپس گزینه صحیح (C ،B ،A یا D) را در پاسخنامه خود وارد کنید. با این نوع سوالات توانایی شما در دنبال کردن یک مکالمه و تشخیص اطلاعات گفته شده در آن مورد سنجش قرار می‌گیرد.

 

 

 

امتحان لیسنینگ زبان

 

۳-  نام‌گذاری نقشه، برنامه یا دیاگرام (Map, Plan or Diagram Labelling)

بخش از سوالات این آزمون به گونه‌ای است که یک نقشه، برنامه یا دیاگرام به همراه لیبل‌هایی در اختیار شما قرار داده می‌شود. سپس از شما خواسته می‌شود که با لیبل‌های موجود، پاسخ را از میان گزینه‌های موجود در برگه سؤال انتخاب کنید و آن را در پاسخنامه خود وارد کنید و یا از شما خواسته می‌شود تا با توجه به صحبت‌هایی که برای شما پخش می‌شود، کلمات مناسب را انتخاب کنید.

 

 

 

۴-  تکمیل فرم، جدول، فلوچارت، یادداشت یا خلاصه (Form, Table, Flowchart, Note or Summary Completion)

لازم است برای پاسخ به این نوع پرسش‌ها به آنچه در صحبت‌های پخش می‌شود دقت کنید و سپس جاهای خالی را پر کنید. در واقع لازم است تا شما یک فرم یا نموداری را با اطلاعاتی که از فایل صوتی بدست می آورید پر کرده و به عبارتی پاسخ دهید. در این تیپ سوالات تعداد کلماتی که از شما خواسته می‌شود نیز بسیار مهم است؛ همچنین لازم است شما پاسخ‌های خود را در پاسخنامه وارد کنید.

 

 

 

۵- تکمیل جملات

این نوع نمونه لیسنینگ آیلتس در واقع مجموعه‌ای از جملات فایل‌های صوتی است به صورت خلاصه نوشته شده است و از شما خواسته می‌شود تا جاهای خالی را در هر جمله با اطلاعاتی که در فایل پخش شده وجود داشته پر کنید.

 

نمونه لیسنینگ آیلتس

 

۶- پرسش‌های با پاسخ کوتاه

در این تیپ سوالات از شما خواسته می‌شود تا با توجه به محتوای درونی فایل‌های صوتی به سوالات موجود پاسخ کوتاه بدهید. توجه به دستورالعمل این نوع سوالات ضروری است چرا که برای این نوع از سوالات محدودیت تعداد کلمه وجود خواهد داشت و یا از شما خواسته می‌شود دو یا سه سوال کوتاه پاسخ به هر سوال بدهید.

 

نمونه آزمون لیسنینگ آیلتس ۲۰۲۰ با جواب

یکی از عوامل مهمی که می‌تواند در موفقیت شما و کسب مدرک آزمون آیلتس اهمیت داشته باشد، استفاده از نمونه سوالات لیسنینگ آیلتس است. در این بخش نمونه سوالات لیسنینگ آیلتس با جواب از سال 2020 برای شما قرار داده شده است. استفاده از این نمونه سوال به شما کمک می‌کند تا با این بخش از آزمون آیلتس آشنا شوید و خود را به طور موثرتری برای کسب نمره در آن آماده کنید.

 

 

 

نمونه سوالات لیسنینگ آیلتس ۲۰۲۱ با جواب

اگر نیازمند استفاده از جدیدترین نمونه سوالات امتحان لیسنینگ زبان هستید، می‌توانید از نمونه سوالات آزمون لیسنینگ آیلتس 20121 استفاده کنید. در ادامه فایل نمونه سوال آزمون آیلتس قرار داده شده است.

 

 

 

خدمات سفیرپیمنت در حوزه آیلتس

سفیرپیمنت یکی از مجموعه‌های تخصصی در حوزه پرداخت های ارزی است که به شما کمک می‌کند تمامی پرداخت‌های خود را در این زمینه به سرعت و سهولت انجام دهید. ثبت نام در آزمون آیلتس یکی از جمله خدماتی است که سفیرپیمنت می‌تواند در زمان کوتاه و بدون نیاز به هیچگونه کارت‌ ارزی برای شما انجام دهد. برای مشاوره بیشتر می‌توانید با تیم مشاوران این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

 

نتیجه

همان‌طور که می‌دانید آزمون آیلتس به عنوان آزمونی بین المللی و جهانی در کشورهای متعددی در حال برگزاری است و داوطلبان زیادی را نیز به خود اختصاص داده است. داوطلبان نیاز است تا به منظور موفقیت در این آزمون با تمامی بخش‌های آزمون آیلتس و منابع و نمونه سوالات آن آشنایی داشته باشند. از این رو در مقاله بالا در خصوص امتحان لیسنینگ زبان و نمونه لیسنینگ آیلتس گفته شد. این مقاله به شما کمک کرد تا با نوع سوالات این بخش از آزمون و چگونگی آن آشنا شوید.

 

سوالات متداول

 

۱- آیلتس از چند نمره است؟

سیستم امتیاز دهی و یا نمره دهی آیلتس 9 نمره‌ای می‌باشد که بالاترین نمره آن معادل 9 می‌باشد. برای آشنایی با نمره قبولی آیلتس کلیک کنید.

 

۲- نمونه سوالات آیلتس کدامند؟

برای آزمون ielts نمونه سوالات زیادی در دسترس می‌باشد از این رو شما می توانید برای دستیابی به این نمونه سوالات به مقالات نوشته شده در خصوص نمونه رایتینگ آیلتس، نمونه ریدینگ آیلتس، نمونه سوالات اسپیکینگ آیلتس و یا مقاله کلی‌تر نمونه سوالات آزمون آیلتس مراجعه کنید.

 

۳- سوالات تعیین سطح چیست؟

سوال‌های تعیین سطح آیلتس به گونه‌ای ساده‌تر از منابعی با سطح متوسط انتخاب می‌شوند. این منابع شامل کتاب‌های ترمیک آموزشگاه‌های زبان و یا کتاب‌های TOP NOYCH می‌باشد. این سوالات به عنوان” پیش آیلتس” در آموزشگاه‌های مختلف سطوح مربوط به خود را دارد و از آن بری تعیین سطح زبان انگلیسی افراد استفاده می‌گردد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(5)
   
مرجان کاربر سایت ۱۵ مهر ۱۴۰۲

فایل نمونه سوالات 2020 بعد از دانلود، پسورد میخواد

   
زهرا کاربر سایت ۰۲ مرداد ۱۴۰۱

چطوری برای ایلتس اماده بشیم؟منابع چیان؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    دوست عزیز، مقالات صرفا به منظور آشنایی افراد نگارش شده اند و از ارائه مشاوره تخصصی در این زمینه معذوریم

   
samira کاربر سایت ۱۸ شهریور ۱۴۰۰

سلام، رمز فایل ها رو چی وارد کنیم؟ ممنون

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۰۱ مهر ۱۴۰۰

    سلام وقت بخیر رمز فایل‌ها برداشته شد. موفق باشید