معرفی Zelle

Zelle چیست؟ بررسی و معرفی Zelle

آخرین بروز رسانی:  ۹ مهر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  5 دقیقه

امروزه برنامه‌‎های پرداخت و انتقال وجه متعددی وجود دارند. این برنامه‌‎ها فرآیند انتقال وجه بین افراد را تسریع می‌کنند. برنامه‌هایی از قبیل پی پال، ونمو، کش‌اپ و البته زل (Zelle) فقط از معدود برنامه‌های این حوزه هستند. Zelle با وجود سابقه‌ای کم‌تر نسبت به رقبای خود، در سال‌های اخیر رشد بسیار چشمگیری داشته است. امروزه حجم معاملات با استفاده از Zelle از پی پال هم بیشتر است. در این مقاله به بررسی و معرفی جامع Zelle می‌پردازیم. از دلایل محبوبیت بی‌نظیر این برنامه پرداخت شخص به شخص (P2P) می‌گوییم. ویژگی‌های متمایز Zelle را مطرح می‌کنیم. پس تا انتها همراه ما باشید.

 

معرفی جامع سایت Zelle

Zelle یک برنامه‌ انتقال وجه شخص به شخص (P2P) است. شرکت تکنولوژی‌های مالی Early Warning Services این برنامه را در سال 2017 توسعه داد. این شرکت به هفت بانک اصلی آمریکا یعنی Bank of America، Capital One، JPMorgan Chase، PNC Bank، Truist، U.S. Bank و Wells Fargo تعلق دارد. این مهم ارتباط تنگاتنگ Zelle با بانک‌های آمریکا را نشان می‌دهد.

 

 

تا پیش از سال ۲۰۱۷، برنامه‌های کش‌اپ، ونمو و پی پال عمده تراکنش ‌های انتقال وجه را به خود اختصاص می‌دادند. از این رو، هفت بانک‌ بزرگ آمریکا، Zelle را مستقیماً جهت رقابت با سایر برنامه‌های انتقال وجه منتشر کردند. در معرفی Zelle باید اشاره کرد که ویژگی‌های متمایز باعث شد این برنامه میان مخاطبین محبوبیت بی‌سابقه‌ای پیدا کند.

 

zelle چیست

 

Zelle چیست و چگونه کار می‌کند؟ معرفی Zelle

زل در واقع برنامه‌ای شبیه به برنامه‌های بانکی است. Zelle به دلیل آن که با بانک‎های بسیاری قرارداد دارد، این اجازه را به شما می‌دهد که در لحظه بین بانک‌های بسیاری انتقال وجه انجام دهید. نحوه کار با Zelle بسیار آسان بوده و رابط کاربری بسیار روانی دارد. این برنامه به‌ صورت خصوصی در آمریکا فعالیت می‌کند و با داشتن هر حسابی در یکی از بانک‌های آمریکا، به‌صورت خودکار حسابی در Zelle نیز برای شما ایجاد می‌شود. برای استفاده از Zelle، شما فقط به یک ایمیل یا شماره‌ تلفن و یک شماره‌ حساب در یکی از بانک‌های آمریکا نیاز دارید. پس از وارد کردن این اطلاعات، شما می‌توانید مستقیماً به افرادی که می‌شناسید به هر میزان انتقال وجه انجام دهید.
پس از ثبت درخواست ارسال وجه، در عرض حداکثر چند دقیقه، گیرنده پیامی دریافت می‌کند که حاوی راهنمای تکمیل مراحل انتقال است. با تکمیل این مراحل، وجه ارسالی مستقیماً وارد حساب بانکی گیرنده می‌شود. این در حالی است که پی پال، ونمو و سایر برنامه‌های انتقال وجه، مبلغ انتقالی را در حسابی مسدود نگه می‌دارند. این موضوع گیرنده را مجبور می‌کند پس از مدتی دوباره مبلغ دریافتی خود را برداشت کند.

 

 

چه بانک‌هایی از Zelle پشتیبانی می‌کنند؟

در ابتدا هفت بانک اصلی آمریکا با هدف ارتباط سریع‌تر و بی‌واسطه میان خود به معرفی Zelle پرداختند. با این وجود، طولی نکشید که با استقبال چشمگیر مخاطبان، سایر بانک‌های آمریکا نیز به Zelle ملحق شدند. امروزه بیش از ۱۷۰۰ بانک بزرگ و کوچک در آمریکا از Zelle پشتیبانی می‌کنند. پشتیبانی گسترده و انتقال وجه فوری، مخاطب‌ها را قادر می‌کند تا برای پرداخت هزینه‌های روزمره مانند خرید قهوه نیز از Zelle استفاده کنند.

 

پرداخت در zelle

 

هزینه تراکنش‌ در Zelle

انتقال بدون کارمزد یکی از نقاط قوت اصلی معرفی Zelle محسوب می‌شود. Zelle مستقیماً به بانک‌ها دسترسی دارد و کارمزد Zelle رایگان است. در مقابل، ونمو و پی پال برای انتقال وجه فوری، ۱٫۸ درصد کارمزد طلب می‌کنند. اگر مایل به پرداخت این کارمزد نباشید، وجه انتقالی برای مدتی در حساب پی پال مسدود باقی خواهد ماند.

 

آموزش استفاده از Cash App در ایران

 

سرعت انتقال وجه در Zelle

پیش از معرفی Zelle، انتقال وجه فرایندی زمان‌گیر بود و چندین روز به طول می‌انجامید. در این میان، انتفال فوری Zelle را در میان رقبا متمایز کرد. برخلاف ونمو و پی پال، نه‌تنها وجه انتقالی در حسابی مسدود نمی‌شود؛ بلکه مستقیماً در حساب مقصد واریز شده و قابل‌برداشت خواهد بود. مدت زمان انتقال تراکنش Zelle فقط چند دقیقه است. البته انتقال بدون پیگیری و تأییدیه‌های قانونی نیز مشکلاتی دارد. برای مثال منتقدین نگرانی‌هایی بابت کلاهبرداری‌های اینترنتی مطرح کرده‌اند. ازاین‌رو مخاطبین برای انتقال‌های کلان همچنان پی پال را گزینه بهتری تلقی می‌کنند.

 

معرفی خدمات سفیرپیمنت در zelle

 

جمع‌بندی معرفی Zelle

با رشد فعالیت فروشگاه‌های اینترنتی و سهولت پرداخت‌های دیجیتالی، امروزه برنامه‌های انتقال وجه متعددی به وجود آمده‌اند. در این میان هفت بانک اصلی آمریکا برای رقابت مؤثرتر با رقبا، در سال 2017 برنامه Zelle را معرفی کردند. ویژگی‌های منحصربه‌فردی چون انتقال وجه فوری و بدون کارمزد، Zelle را به رقیبی سرسخت میان رقبا تبدیل کرد. امروزه حجم تراکنش‌های مالی Zelle حتی از پی پال نیز سبقت گرفته است که در معرفی Zelle موضوعاتی را مطرح کردیم. امیدواریم با استفاده از این مقاله، سؤالات و چالش‌های شما درباره Zelle برطرف شده باشد. چنانچه نظر یا پیشنهادی در این زمینه دارید با ما در میان بگذارید. ما از شنیدن نظرات شما خرسند می‌شویم.

سوالات متداول؛ معرفی Zelle

Zelle یک برنامه انتقال وجه بین بانک‌های آمریکا است که به‌صورت فوری و بدون کارمزد به هر میزان انتقال وجه انجام می‌دهد.
بله، Zelle برنامه‌ای توسعه‌یافته به دست هفت بانک اصلی آمریکا است و برای سهولت در انتقال وجه بین حساب‌های آمریکایی طراحی شده است.
بله، خدمات ارزی سفیرپیمنت امکان نقد کردن درآمد‌های بین‌المللی را در ایران به شما می‌دهد.
تمام اطلاعات کاربران Zelle رمزگذاری شده است و خطری کاربران را تهدید نمی‌کند.
بله با استفاده از خدمات افتتاح حساب‌های بین‌المللی سفیرپیمنت می‌توانید نسبت به ایجاد حساب Zelle اقدام کنید.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *