سایت مشابه freepik

20 سایت مشابه freepik برای علاقمندان به دریافت تصاویر وکتور رایگان

آخرین بروز رسانی:  ۱۶ اسفند, ۱۴۰۱
9 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

برای هر طراح گرافیک، عکاس و هر فردی که با گرافیک و امور مربوط به آن به صورت مستقیم سروکار دارد، پیدا کردن طرح‌های گرافیکی حرفه‌ای همواره یک دغدغه‌ی بزرگ بوده است. البته فقط گرافیست‌ها با این موضوع درگیر نیستند و هر فردی که دستی در کار تولید محتوا دارد نیازمند داشتن منبعی از طرح‌های گرافیکی ناب است تا با استفاده از آن بتواند محتوای تاثیرگذارتر تولید کند. از جمله سایت‌هایی که به این افراد کمک کرده تا بتوانند به طرح‌های فراوانی دسترسی پیدا کنند، freepik (فری پیک) است. از آنجایی که خرید فری پیک چالش‌هایی را به همراه دارد، برخی به دنبال نمونه‌های دیگر و یا ارزان‌تر هستند. بسیاری از سایت های مشابه freepik برای حل این مشکل به وجود آمده‌اند. این سایت‌ها درست مانند سایت فری پیک، مجموعه‌ای از عکس‌ها، وکتورها و فایل‌های لایه باز را در اختیار شما قرار می‌دهند و به شما کمک می‌کنند تا با پرداخت یک هزینه‌ی مناسب به دنیای بی‌کرانی از دایرکتوری‌های تصویر دست پیدا کنید.

freepik چیست؟

پیش از هر چیزی لازم است از زیر و بم سایت فری پیک خبر دار شوید تا بتوانید از این وب سایت استفاده درست‌تر و بهینه‌تری داشته باشید. سایت فری پیک در سال 2010 تاسیس شد و امروز یکی از معتبرترین وبسایت‌های دانلود و فروش تصاویر استوک و گرافیکی به شمار می‌رود. طراحان وب و گرافیست‌ها برای طراحی مجلات، ‌بنرهای تبلیغاتی، پوسترها و… به محصولات گرافیکی و تصاویر با کیفیت نیاز دارند. شاید بتوان پیدا کردن عکس باکیفیت و متناسب با موضوع را وقت‌گیرترین و سخت‌ترین قسمت طراحی، تبلیغات و تولید محتوا دانست؛ اما این مشکل نیز به کمک سایت freepik برطرف شده است.

سایت فری پیک یک موتور جستجوی آنلاین بسیار مفید برای طراحان گرافیک است. این سایت امکان دسترسی رایگان به انواع عکس‌های با کیفیت بالا، وکتورها، فایل‌های PSD و… را برای شما فراهم می‌کند. در واقع می‌توان این وب‌سایت را یک آرشیو بسیار بزرگ از عکس‌ها، طرح‌های گرافیکی، وکتورها، موکاپ‌ها و … دانست که به کاربرانش این امکان را می‌دهد که بتوانند از آن‌ها برای انجام پروژه‌های گرافیکی خود استفاده کنند؛ البته همه‌ی فایل‌های موجود در این سایت رایگان نیست و برای تهیه آن‌ها نیاز دارید تا حساب کاربری ایجاد کنید. در واقع قبل از خرید اکانت پرمیوم فری پیک نیاز خواهید داشت. چون خرید از فری پیک چالش‌هایی دارد، سایت‌های مشابهی وجود دارند که می‌توانند جایگزین آن شوند. در ادامه 20 مورد از این سایت‌ها را معرفی کرده‌ایم. اما در نظر داشته باشید که هیچ یک از این سایت‌ها به اندازه سایت فری پیک در ارائه تصاویر گرافیکی قدرتمند نیستند و اگر شما نیز نیاز به دسترسی به منبع عظیمی از وکتور و تصاویر دارید بهتر است نسخه پرمیوم این وب سایت وکتور را برای خود تهیه کنید.

 

سایت هایی مثل freepik

20 سایت مشابه freepik

همان‌طور که گفته شد علاوه بر سایت فری پیک که یکی از اصلی‌ترین مراجع برای دستیابی به تصاویر و وکتورها است، سایت‌های بسیاری نیز وجود دارند که کاری مشابه فری پیک انجام می‌دهند. در ادامه تعدادی از سایت هایی مثل freepik برای سهولت دستیابی شما معرفی شده‌اند:

 

سایت مشابه freepik

1- سایت ایرانی پالت

سایت پالت آرشیوی از منابع تصویری و گرافیکی تجاری و تبلیغاتی را گردآوری کرده تا با استفاده از آن‌ها، تنها با چند کلیک طرح مورد نظر خود را طراحی و دریافت کنید. یکی از مزایای این سایت داشتن فتوشاپ آنلاین است. در فتوشاپ آنلاین طرح‌های لایه باز نظیر پوستر، بنر، تراکت، کارت ویزیت، ست اداری، سربرگ، پاکت نامه، کاتالوگ، بروشور و سایر تصاویر تجاری و تبلیغاتی با استانداردهای صنعت چاپ از قبل آماده و برای استفاده‌ی کاربران قرار داده شده است. شما به کمک این سایت به صورت برخط و بدون نیاز به دانش طراحی گرافیکی و علم رایانه، بدون نیاز به نصب نرم افزار دیگری، به راحتی می‌توانید طرح مورد نظر خود را ویرایش یا تصویر دیگری را باز طراحی و در کامپیوتر یا گجت هوشمند خود ذخیره کنید.

 

2- سایت Vecteezy

این سایت بیشتر از صدهزار تصویر وکتور را در خودش جا داده است و بنا بر آن چه در سایت‌ آن آمده، بزرگترین جامعه‌ی اشتراک تصاویر وکتور در اینترنت به شمار می‌رود. تفاوتی که این سایت با دیگر سایت‌هایی که در این حوزه هستند این است که برعکس سایت‌های دیگر که توسط ربات به جست‌وجوی تصویر می‌پردازند و تصاویر را به پایگاه داده‌ی خود اضافه می‌کنند، تمامی تصاویر داخل این سایت توسط خود شخص صاحب اثر در سایت Vecteezy آپلود می‌شود.

 

 

3- سایت Vector Stock

این سایت بیشتر از دویست هزار تصویر وکتور رایگان در فرمت‌های Ai، EPS، PDF و JPG را در خود جای داده است. تنها مشکل سایت Vector Stock در این است که تنها برای استفاده‌ی شخصی رایگان بوده و اگر قصد استفاده از آن در کارهای تجاری را دارید، باید حق عضویت پرداخت کنید. از دیگر ویژگی‌ این وب‌سایت آن است که تصاویر را بر اساس آخرین زمان انتشار آن‌ها در سایت طبقه بندی کرده و به نمایش در می‌آورد. این ویژگی باعث می‌شود تا شما به تصاویر به روز و جدید دسترسی داشته باشید. همچنین امکان دسترسی به تصاویر مشابه به یک تصویر انتخابی توسط شما در این سایت وکتور نیز فعال شده است.

 

4- سایت All free Download

این وب سایت تعداد زیادی از عکس‌ها و وکتورهای رایگان را پیشنهاد می‌کند. سایت All free Download دسته‌بندی‌های مفیدی از تصاویر را در اختیار شما قرار می‌دهد. وجود این دسته‌بندی‌ها می‌تواند به شما کمک کند تا به سرعت بیشتری به تصویر مورد نظرتان دسترسی یابید. این سایت حرفه‌ای به شما کمک خواهد کرد تا تصاویر و المان‌های مناسب برای طراحی رابط کاربری وبسایت خود بیابید.

 

سایت مشابه freepik

5- سایت 1001 Free Downloads

در سایت ۱۰۰۱ Free Downloads می‌توانید به بیش از ۳۵ موضوع مختلف از جمله  غذا، ورزش، فناوری، تجارت، علم و موارد دیگر دسترسی داشته باشید. وکتورهای موجود در این سایت قابل استفاده برای مصارف شخصی یا تجاری هستند.

 

6- سایت Free Vector

این سایت همه چیز را در اختیار شما قرار می‌دهد. لوگو، وکتور، آیکن و موضوع بندی که جستجو کردن داخل سایت free vector را راحت‌تر می‌کند. همچنین، این سایت بیشتر از 16هزار فایل گرافیکی دارد که می‌توانید از بین آن‌ها فایل مورد نظرتان را انتخاب و دانلود کنید.

 

7- سایت Vectorportal

سایت Vectorportal نمونه‌ای دیگر از سایت‌های عرضه کننده تصویر و وکتور است که بیش از ۲۵ دسته از موضوعات مختلف وکتور را دارد که می‌توان با استفاده از انتساب از آن‌ها استفاده کرد. با جست‌وجو در سایت می‌توانید وکتور موردنظر خود را پیدا کنید و آن را به صورت پولی و یا رایگان دانلود کنید.

 

8- سایت Pixeden

این سایت به یکی از بهترین مراجع مورد نیاز طراحان بدل شده است. تمامی عناصر طراحی نوین را می‌توانید داخل این سایت پیدا و استفاده کنید. از تصاویر وکتور، المان‌های اینفوگرافیک، آیکن و… تا ماکت‌های گجت‌ها جهت ارائه هرچه بهتر طرح نهایی به مشتری، در سایت Pixeden قابل دستیابی است. همچنین این سایت قدیمی دنیای دانلود رایگان تصاویر استوک و وکتور با فرمت موکاپ است که شما می‌توانید به سهولت از آن استفاده کنید.

 

9- Vector EPS

یکی دیگر از سایت‌های محبوب که می‌توان آن را مشابه سایت فریپیک دانست سایت Vector EPS است که شما می‌توانید انواع وکتورها، بنرها، پوسترها، آیکون‌ها، آرم‌ها، برچسب‌ها، کارت ویزیت‌ها و موارد دیگر را در آن به آسانی پیدا کنید. این سایت دارای تصاویر پولی و رایگان است و شما می‌توانید به راحتی طرح مورد نظر خود را از آن خریداری کنید.

 

10- سایت Vector Junky

برخی از وکتورهای موجود در سایت Vector Junky برای دانلود، با هزینه همراه هستند؛ اما با این وجود، این سایت وکتورهای خوبی دارد که ممکن است بخواهید از آن‌ها استفاده کنید.

 

11- سایت Vectorish

مانند بسیاری از سایت‌های به اشتراک‌گذاری تصاویر خلاقانه، نه تنها می‌توان از عکس‌ها و تصاویر استوک سایت Vectorish به رایگان دانلود و استفاده کرد، بلکه در صورت تمایل قادرید تصاویر خلاقانه خود را نیز با دیگران به اشتراک بگذارید. تصاویر وکتور به شکل بسیار منظمی در بسته‌های تصویری همراه با اطلاعاتی از بسته و نوع مجوز که در سمت راست ذکر شده قرار داده شده‌اند. می‌توان از جعبه‌ی جست‌وجو برای یافتن تصویر موردنظر استفاده کرد یا خیلی ساده از دسته‌های تعریف شده بهره برد.

 

سایت هایی مثل freepik

12- سایت Vector.Me

سایت Vector.me یکی دیگر از سایت‌های محبوب در این زمینه است که وکتورهای رایگان زیادی برای انتخاب و دانلود دارد. کافی است کلمه‌ی کلیدی مورد نظرتان را وارد کنید، کلید Enter را بزنید و به نتیجه‌ی مطلوب دست پیدا کنید. امکان جست‌وجو بین تصاویر وکتور، لوگو و آیکن وجود دارد و بیش از 280هزار فایل با فرمت‌های Ai، EPS، SVG و CDR داخل سایت Vector.me میزبانی می‌شود.

 

13- سایت Dryicons

درست است که سایت Dryicons ویژه‌ی دانلود انواع آیکن می‌باشد؛ اما این امکان را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد تا وکتور یا تصاویر برداری مختلف را از مجموعه‌ی 6700 تایی دانلود کنید. دانلود از این سایت حدود 3 ثانیه طول می‌کشد اما برای شما شرایطی را فراهم می‌کند تا به راحتی و سهولت امکان دسترسی به وکتورهای گوناگون و تصاویر مختلف را داشته باشید.

 

14- سایت FlatIcon

اگر در حین انجام پروژه های طراحی گرافیک به آیکن نیاز داشتید، سایت flat icon می‌تواند تا حد زیادی شما را به خواسته‌تان برساند. این سایت بیش از ده‌ هزار آیکن مختلف دارد که اکثر آن‌ها رایگان می‌باشند. آیکن‌های موجود در این سایت همگی به درستی دسته‌بندی شده‌اند و در زمان دانلود می‌توانید فرمت مورد نظر را انتخاب کنید. برای استفاده از امکانات این سایت باید دارای حساب کاربری باشید.

15- سایت Vector 4 Free

اگرچه این این سایت نسبت به دیگر سایت‌ها قدیمی‌تر امکانات کمتری دارد و آیکن‌ها و تصاویر آن از نظر تعداد چندان زیاد نیستند؛ اما هنوز می‌توان آیکن‌های خوبی در سایت Vector 4 free پیدا کرد. بعضی از آیکن‌های مرتبط نیز به صورت مجموعه گروه بندی شده‌اند. شما می‌توانید بر اساس جست‌وجوی نام و یا تگ، آیکن موردنظرتان را پیدا کنید.

 

 

16- سایت Reddit

شاید فکر کنید که سایت reddit جایی نیست که برای پیدا کردن فایل وکتور به آن رجوع کنید؛ اما در نظر داشته باشید که سایت ردیت یکی از پربازدیدترین سایت‌های دنیا است و با جست‌وجو در آن می‌توانید فایل وکتور بسیاری از تصاویر مدنظرتان را پیدا کنید. افراد بسیاری نتیجه‌ی کارهایشان را در این سایت قرار می‌دهند تا نظر دیگران را درباره‌ی آن جویا شوند. خبر خوب در خصوص استفاده این سایت آن است که در این وب سایت وکتور هیچ قانون خاصی حاکم نیست و استانداردها و چارچوب هایی برای یکسان سازی تمام تصاویر و دسته بندی ‌آن‌ها وجود ندارد. از این‌رو شما می‌توانید به راحتی تصاویر گوناگون را از این سایت دانلود کنید.

 

17- سایت Deviant art

سایت deviant art را تقریبا همه‌ی گرافیست‌ها و طراحان می‌شناسند. وب سایتی که هنرمندان، کارهای گرافیکی خود را در زمینه‌های مختلف به اشتراک می‌گذارند. عضویت و دانلود تا زمانی که صاحب اثر (وکتور، براش، پترن و تکسچر) اجازه می‌دهد، رایگان است. از این‌رو شما می‌توانید شانس خود را امتحان کنید و برای دریافت وکتور و یا تصاویری که در نظر دارید به این سایت مراجعه کنید.

 

18- سایت ۳۶۵psd

یکی از بهترین سایت‌ها برای دانلود عکس‌های استوک با وضوح بالا و رایگان سایت ۳۶۵psd است که پیشنهاد می‌کنم حتما سری به آن بزنید. یکی از ویژگی های خوب این سایت دسترسی به محبوب ترین و پربازدید ترین دسته های تصاویر است که در صفحه اول سایت مشخص شده است. این ویژگی به شما کمک می‌کند تا با پربازدید ترین تصاویر و دسته‌های تصویر آشنا شوید و بتوانید از آن‌ها جهت نمایش در کار خود استفاده کنید.

 

سایت های مشابه freepik

19- سایت reshot

تصاویر موجود در سایت reshot کاملا رایگان بوده و بدون ذکر منبع در طراحی‌های تجاری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. نکته جالب در این سایت ارائه یک سری از پک‌های تصاویر در موضوعات مختلف به صورت آماده است که با اشتراک آن‌ها در توئیترتان می‌توانید به صورت رایگان دانلودشان کنید.

 

20- وب‌سایت Subtle pattern

این وب‌سایت هم که ظاهرا با آی پی ایران کار نمی‌کند و نیاز به نرم افزارهای تغییر آی پی یا وی پی ان دارد. به صورت خاص برای پترن‌های مختلف طراحی شده است و دانلود پترن‌ها (تقریبا تمام آن‌ها) رایگان است.

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

در این مقاله در خصوص سایت‌های مشابه سایت freepik نکاتی بیان کردیم. البته لازم است بدانید که دریافت تصویر یا وکتور از سایت های مشابه freepik نیازمند پرداخت ‌های ارزی به منظور ثبت ‌نام و یا خدمات دیگر می‌باشند. از این‌رو می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های دلاری و یا یورویی از طریق مستر یا ویزا کارت کمک بگیرید. سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت‌ های ارزی می‌تواند کار شما را آسوده کند. همچنین نظرات و پیشنهادات شما در خصوص این آزمون و خدمات سفیرپیمنت ما را خوشحال می‌کند. پس با ما در ارتباط باشید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(9)
   
سایه کاربر سایت ۲۲ بهمن ۱۴۰۱

سلام
یکی از سایت هایی که تازه باهاش آشنا شدم vbvector.ir وی بی وکتور هستش, وکتور هایی که داره را کمتر جایی در سایت های ایرانی دیدم. به شخصا خیلی خوشم اومد ارزون ترین اشتراک را هم داره. من که خوشم اومده ازش…!

   
Kian کاربر سایت ۱۹ مرداد ۱۴۰۱

سلام
من دنبال یه سایت به خصوص شبیه فری‌پیک هستم. این سایت قابلیت انتخاب رنگ برای کارکتر دانلودی و بعد دانلود عکس بود.
متاسفانه اسم و آدرس سایت یادم نیست و پیداش نمیکنم. میشه کمک کنید پیداش کنم؟

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

    سلام و درود خدمت شما سایت https://dribbble.com/ برای دانلود عکس مناسبه
    و میتونید به رایگان از خدمات آن استفاده کنید

   
کاربر کاربر سایت ۰۴ مرداد ۱۴۰۱

سلام ممنون برای مطالب سایتتون . خواستم عرض کنم در مقاله مربوط به معرفی سایتهای شبیه به freepik ،لطفا در رابطه با لایسنسهای سایتها اطلاعات کامل بدید.مثلا شما برای سایت شماره 2 در مقالتون که vecteezy هست فرمودید کاملا رایگانه ولی رفتم لایسنس اش رو ترجمه کردم دیدم حقوق زیادی رو برای استفاده از دانلودها در نظر گرفته همینطور سایتهای ۴ و ۵ که باید منبع و لینک ذکر بشه …بقیه سایتها رو هنوز ندیدم…ممنون میشم اصلاح مجدد کنید.چون خیلیها به مالکیت معنوی سایتها هم مقید هستن.بسیار بسیار ممنون

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

    سلام و درود خدمت شما برخی از خدمات این سایت رایگانه مرسی که اطلاع دادین

   
بیتا کاربر سایت ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام. واقعا سایت Vectorish یک سایت عالی و خوب در زمینه ارائه تصاویر گرافیکی هست. قابلیت امکان تبادل و اشتراک گذاری تصاویر با دیگران این سایت را بیشتر جذاب و کاربردی کرده. من مدت زیادیه از این سایت استفاده میکنم و به همه گرافیست‌ها هم پیشنهاد میدم.

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

    سلام خدمت شما اگر به دنبال سایتی برای دانلود رایگان هستید از خدمات این سایت استفاده نمایید:
    https://dribbble.com/

   
رضا کاربر سایت ۰۸ فروردین ۱۴۰۱

پیشنهاد میدم حتما سایت filexa.ir رو ببینید. نه تنها رایگان به معنی واقعی که ثبت نام هم احتیاج نداره و حتی می تونید خودتون در این سایت فروشگاه راه بندازید برای خودتون! اما فایل های خود سایت کاملا رایگان هست و در هر زمینه ای بخواهید توش فایل پیدا میشه.

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۶ مرداد ۱۴۰۱

    سلام و درود مرسی که کامنت گذاشتین بله سایتی که فرمودین برای دانلود عکس رایگان مناسب هست