آزمون دولینگو

صفر تا صد آزمون Duolingo + قوانین آزمون

آخرین بروز رسانی:  ۲۹ مهر, ۱۴۰۲
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  14 دقیقه

یکی دیگر از آزمون ‌‌های معروف که مهارت دانشجویان و دانش‌آموزان را در سطح بین ‌المللی و در زمینه زبان انگلیسی می‌سنجد، آزمون دولینگو است. این آزمون بر مبنای کامپیوتر و به صورت آنلاین برگزار می‌گردد. امتحان دولینگو همانند رقیبی برای آزمون‌ های TOEFL و IELTS، شامل چهار مهارت زبانی خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن است. این آزمون بین المللی قادر است آینده خوبی در زمنیه شغلی و کاری برای شما رقم بزند از این رو بهتر است با زیر و بم آزمون دولینگو آشنا شوید. همچنین این آزمون ساختار مخصوص به خود را دارد که در ادامه به جزئیات آن می‌پردازیم.

جدول محتوا پنهان

آزمون زبان انگلیسی دولینگو (DET) چیست؟

آیا تاکنون اسم آزمون دولینگو را شنیده‌اید؟ آزمون زبان دولینگو یا Duilingo English test، به منظور سنجش مهارت‌های زبان انگلیسی داوطلبان برگزار می‌گردد. برای سنجش سطح زبان انگلیسی افراد، آزمون‌های مختلفی وجود دارد. امتحان‌های تافل و آیلتس جزء معروف‌ترین و محبوب‌ترین این دسته از آزمون‌ها هستند که هر ساله داوطلبان زیادی را به خود اختصاص می‌دهند. اکثر دانشگاه‌های دنیا برای پذیرش دانشجو، نمره زبان انگلیسی را ارجح می‌دانند و حدنصاب معینی را برای نمرات آیلتس یا تافل مشخص می‌کنند.

اخیرا معدودی از دانشگاه‌ها نتیجه آزمون زبان انگلیسی دولینگو را نیز پذیرفته‌اند. این آزمون سعی دارد سطح زبان انگلیسی افرادی که زبان انگلیسی، زبان مادری‌شان نیست را در سه سطح متفاوت بسنجد. در حال حاضر دانشگاه‌های معتبری در کشور‌های آمریکا فرانسه، اتریش و… اقدام به پذیرش دانشجو با مدرک و نمره این آزمون کرده‌اند.

 

بیشتربخوانید: دوره هایی که شما را برای آزمون Duolingo آماده تر می کند!

 

ساختار آزمون دولینگو

همان‌طور که گفته شد آزمون دولینگو دارای ساختار مخصوص به خود است که در یان مقاله در خصوص ساختار آن خواهیم گفت. آزمون دولینگو (Duolingo) دارای سه بخش اصلی است:

 

بخش اول آزمون دولینگو یاQuick Setup

در بخش اول آزمون دولینگو، قوانین و مقررات وضع شده در آزمون دولینگو به صورت مقدمه‌ای ذکر شده است. زمان در نظر گرفته شده برای این بخش ده دقیقه است و نمره‌ای ندارد. از این رو بهتر است وقت زیادی را صرف این بخش نکنید و به صورت گذرا آن را مطالعه کنید.

 

بخش دوم آزمون دولینگو Adaptive Questions

بیشتر سوالات تطبیقی این آزمون در این بخش قرار دارد و میزان سختی و آسانی سوالات به عملکرد داوطلب در پاسخگویی به سوالات قبلی وابسته است. هدف از سوالات تطبیقی در این قسمت، ارزیابی مهارت‌های داوطلب در چند حیطه مختلف است و در کل 25 دقیقه زمان به این بخش اختصاص دارد.

 

محتوای سازنده این سوالات:

  • واژگان انگلیسی (English vocabulary)
  • نحوه نگارش و قرارگیری کلمات و عبارات به صورت درست در جمله (syntax)
  • تلفظ واژگان انگلیسی (phonetics)
  • بیان واژگان انگلیسی با استرس (تاکید) و آهنگ درست (stress and intonation of English words)
  • مهارت‌های خواندن، نوشتن و گوش دادن

 

بخش سوم آزمون دولینگو Video Interview & Writing Sample  

بخش سوم آزمون دولینگو، دارای دو بخش است که برای پاسخگویی به آن زمانی حدود ۱۰ دقیقه در نظر گرفته شده است. بخش اول شامل انجام یک مصاحبه ویدئویی و بخش دوم، نوشتن یک نمونه رایتینگ را شامل می‌شود. این دو بخش به دانشگاه و موسسه‌ای که داوطلب قصد پذیرش در آن را دارد ارسال می‌شود و یک نوع معرفی داوطلب به آن مرکز است تا اطلاعات بیشتری را در مورد وی کسب کنند.

در بخش اول، دو موضوع به داوطلب داده می‌شود و آن‌ها پس از انتخاب یکی از عناوین، در مقابل وب کم به صورت شفاهی به مدت ۱ تا ۳ دقیقه، در مورد آن موضوع صحبت کنند.

در بخش دوم نیز دو موضوع به داوطلب داده می‌شود و داوطلب موظف است در مدت زمان ۳ تا ۵ دقیقه پاسخ خود را در خصوص یک موضوع به صورت متن بنویسید.

عملکرد داوطلب در بخش سوالات تطبیقی، تعیین کننده سوالات بخش مصاحبه ویدئویی و نمونه رایتینگ است؛ از این‌رو دقت در سوالات تطبیقی بسیار ضروری است و در ادامه روند آزمون بسیار مهم است.

 

منظور از انطباقی بودن آزمون چیست؟

انطباقی بودن آزمون دولینگو به این معنی است که آزمون پرسش به پرسش جلو می‌رود. در یک آزمون انطباقی هر پرسش بر اساس عملکرد داوطلب در پرسش قبلی ارائه می‌گردد. به عنوان مثال شما با پاسخ درست به سوالات به سطح دشوارتری خواهید رسید و یا برعکس، در صورتی که به سوالی پاسخ غاط بدهید، سطح سوالات از دشوار بودن به سمت آسان بودن کاهش پیدا خواهد کرد. همه‌ی این نکات برای سنجش هرچه دقیق‌تر توانایی‌های زبانی داوطلب اندیشیده شده است.

 

مصاحبه ویدئویی آزمون دولینگو

 

مصاحبه ویدئویی دولینگو چگونه است؟

آخرین بخش آزمون دولینگو مربوط به مصاحبه تصویری است و داوطلب دو وظیفه در اینجا دارد: یکی اینکه به صورت شفاهی به موضوع انتخابی خود در حد 1 تا 3 دقیقه پاسخ دهد و پاسخ او توسط سیستم ضبط تصویری شود و دوم اینکه به موضوع منتخب خود در حد 3 تا 5 دقیقه پاسخی کتبی دهد. برای هر یک از این بخش‌ها 30 ثانیه زمان برای خواندن، انتخاب موضوع و برنامه‌ریزی جهت ارائه پاسخ در اختیار خواهد داشت. داوطلبان باید توجه دشته باشند که این بخش از آزمون دولینگو فاقد نمره است و صرفا نتیجه این بخش برای نهادهای مربوطه‌ای که قصد پذیرش در آن را دارد، مهم است.

 

مزیت‌ آزمون انگلیسی  Duolingo، نسبت به سایر آزمون‌ها چیست؟

سهولت در نحوه برگزاری و قیمت مناسب، باعث استقبال متقاضیان برای شرکت در این آزمون شده است اما از آنجایی که بیشتر موسسات، آزمون TOEFL و IELTS را قبول دارند، بهتر است قبل از انجام آزمون مطمئن شوید که آیا دانشگاه یا موسسه موردنظر شما امتحان دولینگو را می‌پذیرند یا نه!

امتحان TOEFL این امکان را به داوطلبان می‌دهد تا نتایج خود را به‌ صورت رایگان، به چهار دانشگاه ارسال کنند، درحالی‌که در آیلتس می‌توانند نتایج خود را به پنج دانشگاه بفرستند و پس‌ از آن باید مبلغ ۲۰ دلار برای دریافت گزارش نمره، چه در TOEFL و IELTS پرداخت کند. Duolingo برای گزارش نمرات هزینه‌ی اضافی ندارد؛ بنابراین می‌توان گفت آزمون انگلیسی Duolingo ارزان‌تر از TOEFL یا IETLS است.

 

قوانین آزمون انگلیسی دولینگو

همان‌طور که گفته شد این آزمون در منزل و به صورت آنلاین برگزار می‌گردد از این‌رو سازمان برگزار کننده این آزمون باید از عدم تقلب داوطلبان مطمئن شود. وضع قوانین گوناگون در این زمینهمی‌تواند تا حد زیادی احتمال تقلب را در میان داوطلبان کاهش دهد. از این‌رو در ادامه تعدادی از این قوانی را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • با شروع شدن این آزمون، نرم‌افزار آزمون صفحه نمایش شما را ضبط می‌کند. این نرم‌افزار توانایی تشخیص خروج از مرورگر شما یا باز کردن تب جدید را دارد.
  • آزمون دولینگو در شرایطو آیین نامه خود نیز این موضوع را ذکر کرده است که حق آن را دارد تا در صورت صلاحدید، آزمون داوطلب را تایید نکند یا حتی نتایج آزمون‌های قبلی آن را باطل اعلام کند. همچنین موسسه برگزار کننده با توجه به میزان تخلف و تقلب شرکت‌کنندگان می‌توانند آن‌ها را از شرکت مجدد در آزمون به صورت دائمی حذف کنند.
  • در روز ازمون نیز لازم است شما در اتاقی پرنور تنها باشید.
  • لازم است که گوش‌هایتان کاملا مشخص باشد. (توجه داشته باشید که مو آن‌ها را نپوشانده باشد)

 

کالج هایی که آزمون زبان انگلیسی Duolingo را می‌ پذیرند

بسیاری از نهادهای آموزش عالی که می‌توان تعداد آن را بالغ بر 380 مرکز دانست، نتایج این آزمون را به جای تافل می‌پذیرند. تعدادی از این مراکز عبارت‌اند از:

  • در آمریکا دانشگاه‌هایی مانند Columbia ،Duke ،UVA ،NYU و Yale
  • در کشور اتریش دانشگاهی مانند Module
  • در فرانسه، بیزنس اسکول Audencia ،Grenoble Ecole de Management و دانشکده مدیریت IESEG
  • در کانادا بسیاری از دانشگاه‌های معتبر این آزمون را برای پذیرش به رسمیت می‌شناسند.
  • در ایتالیا، کالج آمریکایی رم و University Cattolica del Sacro Cuore
  • در بلژیک دانشگاه‌های مطرح و معتبر زیادی مدرک و نمره این آزمون را برای پذیرش قبول کرده‌اند.

البته این لیست مراکز پذیرنده مدرک آزمون دولینگو هر روزه در حال توسعه است. از این‌رو شما می‌توانید اطلاعات کامل در این خصوص را از سایت دولینگو به دست آوردید.

 

دوره‌ های آمادگی آزمون دولینگو

این آزمون، نوعی آزمون جدید و نو پا است به همین دلیل نمونه سوال‌ها و جزوات مرتبط با آن به طور کامل در دسترس نیست. به طور کلی می‌توان گفت هیچ روشی به جز ارتقا کلی مهارت زبان در هر چهار مهارت خواسته شده توسط این آزمون، تضمین‌کننده موفقیت شما نخواهد بود. نکته دیگر این است که سوال‌های این آزمون، با تکیه بر تکنولوژی هوشمند استفاده شده در آن، در زمان برگزاری آزمون متناسب با سطح زبان متقاضی دچار تغییر خواهد شد.

دوره ‌های آموزش زبان انگلیسی در موسسه‌های مختلفی در سراسر کشور برگزار می‌شود که میتواند شما را برای این آزمون‌ و موفقیت در آن آماده کند. برای آشنایی با نحوه آمادگی آزمون دولینگو کلیک نمایید.

 

تفاوت آزمون DET با تافل و آیلتس

اولین تفاوت این آزمون که برای افراد زیادی حائز اهمیت است، انجام آن به صورت آنلاین می‌باشد. همچنین این آزمون ارزان‌تر از تافل و آیلتس است و مبلغی حدود 50 دلار آمریکا هزینه دارد. داوطلبان در این آزمون می‌توانند نتایج آزمون را با تعداد نامحدودی از کالج‌ها و دانشگاه‌ها به اشتراک بگذارند و این در حالی است که اگر بخواهند نمرات آزمون تافل خود را به بیش از 4 دانشگاه ارسال کنند، به ازای هر کالج یا دانشگاه باید 20 دلار بپردازند.

نکته مهم دیگر که تفاوت این آزمون را با دو آزمون تافل و آیلتس رقم می‌زند، زمان است. آزمون دولینگو 45 دقیقه زمان نیاز دارد در حالی که آزمون‌های آیلتس و تافل تا سه ساعت به طول می‌انجامند.

 

معادل سازی نمرات تست دولینگو

با معادل‌سازی نمرات آزمون دولینگو و نمرات آزمون ‌های تافل و آیلتس می‌توانید دریابید که به چه میزان در سایر آزمون‌ها موفق می‌توانید موفق باشید.

معادل سازی نمرات در آزمون Duolingo

 

و

 

بررسی نمرات آزمون Duolingo

 

زمان اعلام نتیجه آزمون duolingo

نتیجه این آزمون و اعلام نمرات آن دو روز بعد از انجام امتحان دولینگو اعلام می‌شود و این نتیجه مثل آزمون‌ های بین ‌المللی دیگر تا دو سال اعتبار دارد.

 

هزینه آزمون دولینگو

برای ثبت‌نام در آزمون دولینگو، شما می‌بایست ابتدا به سایت رسمی Duolingo مراجعه نمایید. با افتتاح حساب کاربریدر این سایت و تکمیل فرم ثبت نام در آن می‌توانید برای پرداخت هزینه آزمون دولینگو را از طریق کارت‌های ارزی اقدام کنید. هزینه ثبت ‌نام برای شرکت در آزمون دولینگو 49 دلار است. لازم به ذکر است که زمان آزمون به عهده خود شما می‌باشد و پس از پرداخت هزینه می‌توانید آن را تعیین کنید.

 

آزمون دولینگو چیست

 

نحوه نمره دهی در آزمون انگلیسی Duolingo

نحوه نمره‌دهی در این آزمون از بازه نمره 10 تا 110 می‌باشد. این نمرات حاصل سنجش مهارت داوطلبان در 5 سطح است.

 

سوالات متداول 

آیا نمونه آزمون زبان دولینگو موجود است؟

همان‌طور که گفته شد، آزمون دولینگو نوعی آزمون جدید و نو پا است به همین دلیل نمونه سوال‌ها و جزوات مرتبط با آن به طور کامل در دسترس نیست. با اینحال یک سری از نمونه آزمون زبان دولینگو موجود است که شما میتوانید از آن ها در جهت موفقیت خود استفاده کنید.

 

چگونه باید برای آزمون انگلیسی Duolingo آماده شویم؟

ساختار سوالات آزمون دولینگو با آزمون‌های دیگر در این زمینه ممکن است کمی تفاوت داشته باشد و این تفاوت برای شما جدید است. از این‌رو برای کسب آمادگی بدر این آزمون لاز است وقت بیشتری صرف کنید. شما می‌توانید در کنار روش‌های معمولی که افراد دیگر برای یادگیری زبان خارجه استفاده می‌کنند، از منابعی که سطح زبان بالاتری دارند، مانند تماشای فیلم به زبان انگلیسی، صحبت با انگلیسی زبانان، گوش دادن به پادکست‌ها، خواندن روزنامه و منابع آنلاین موجود استفاده کنید.

 

امکان تقلب در آزمون دولینگو وجود دارد؟

با توجه به مطالب گفته شده، امکان تقلب در این آزمون بسیار کم و حتی غیرممکن است. همچنین در صورت مشاهده هرگونه تخلف و تقلب در این آزمون، مرکز برگزارکننده آن توانایی حذف شرکت‌کننده را دارد.

 

دولینگو سخت‌تر است یا آیلتس؟

همان‌طوری که بین آزمون آیلتس IELTS و تافل TOEFL نمی‌توان درجه‌ی سختی‌ای مشخص کرد، برای آزمون زبان انگلیسی دولینگو Duolingo نیز نمی‌توان گفت که نسبت به آن‌ها سخت‌تر یا آسان‌تر است. طبق نظر شرکت کنندگان قبلی، این آزمون برخلاف آزمون ایلتس و تافل استرس‌زا نیست اما از نظر دشواری با آن‌ها‌ برابر است. از این رو خود را درگیر سختی و یا آسانی آزمون ها نکنید بلکه تمرکز خود را بر روی آزمونی بگذارید که دانشگاه و یا موسسه ای که قصد دارید در آن مشغول به تحصیل و یا کار شوید آن را معتبر میداند.

 

آیا آزمون دولینگو برای مهاجرت کاری و تحصیلی قابل ارائه است؟

مدرک این آزمون از طرف برخی دانشگاه‌های معتبر در سراسر جهان پذیرفته شده است و می‌تواند نیاز متقاضیان این آزمون را برای تحصیل در کشورهای مختلف فراهم کند. اما در صورتی این آزمون می‌تواند مهاجرت کاری برای داوطلبین خود را فراهم کند که مرکز مدنظر افراد به منظور کار، مدرک آن را معتبر و قابل قبول بدانند.

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

حوزه پرداخت هزینه آزمون دولینگو همانند پرداخت هزینه سایر آزمون های بین المللی است و نیازمند مجموعه ای برای پرداخت های ارزی می باشد. همان‌طور که گفته شد، ثبت ‌نام در این آزمون نیازمند پرداخت ارزی است. تهیه این کارت‌های ارزی کار آسانی نیست؛ از این‌رو سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت هزینه ‌های ارزی، شما را در انجام فرایند ثبت‌ نام آزمون دولینگو یاری می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: چرا باید در آزمون زبان دولینگو شرکت کنم؟

 

نتیجه 

همان طور که میدانید امروزه روابط بین المللی چندان دشوار نیست و افراد میتوانند حتی با دادن آزمون‌های متنوع به کشورهای گوناگونی به منظور تحصیل و یا زندگی اقدام کنند. در این میان آزمون دولینگو آژمونی شناخته شه است که ما در این مقاله در خصوص این آزمون و ساختارهای آن صحبت کردیم. همچنین شما میتوانید با استفاده از این مقاله از نحوه پرداخت هزینه آزمون دولینگو مطلع شوید. امیدواریم استفاده از این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
مهسا کاربر سایت ۰۷ خرداد ۱۴۰۱

سلام. ممنونم از مقاله کاملی که در این زمینه ارائه دادید. بسیار مفید بود