آمادگی آزمون دولینگو

دوره هایی که شما را برای آزمون Duolingo آماده تر می کند!

آخرین بروز رسانی:  ۲۳ مهر, ۱۴۰۲
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  7 دقیقه

این روزها، همه کسانی که دغدغه مهاجرت و کار یا ادامه تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان را دارند، با شرکت در آزمون ‌های بین ‌‌المللی، سطح توانایی و دانش خود را در زبان انگلیسی نشان می‌دهند و مدرک لازم برای مهاجرت را کسب می‌کنند. آزمون بین ‌المللی آیلتس و تافل از جمله شناخته ‌شده‌ترین این آزمون‌ها هستند؛ اما این روزها با افزایش قیمت دلار و همه‌گیری ویروس کرونا، تمایل افراد به شرکت در آزمون آیلتس کمتر شده و استقبال از آزمون دولینگو افزایش یافته است. آگاهی نداشتن از این آزمون و یا نداشتن آمادگی برای آزمون دولینگو ممکن است برای شما کمی استرس زا باشد. از این رو لازم است شما به عنوان داوطلب این آزمون منابع آزمون دولینگو ا بشناسید و آمادگی لازم برای این آزمون را کسب کنید. در ادامه به دوره‌های آمادگی آزمون دولینگو می‌پردازیم. همراه ما باشید.

آزمون دولینگو چیست؟

پیش از آن که دوره های مفید برای آمادگی در آزمون دولینگو را برای شما بیان کنیم بهتر است با این آزمون بهتر و البته بیشتر آشنا شوید. آزمون زبان دولینگو از جمله آزمون ‌های معتبر در زمینه سنجش مهارت زبان انگلیسی است. این آزمون به عنوان رقیبی برای آزمون‌ های آیلتس و تافل می‎‌‌باشد که چهار بخش زبانی خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را مورد سنجش قرار می‌دهد. شیوه سؤالات این آزمون به گونه‌ای است که با تعداد سوالات نسبتاً کمی، سطح توانایی متقاضی را به ‌سرعت مشخص کند. در حال حاضر دانشگاه‌های معتبری در سراسر جهان، همچون کشور‌های آمریکا، فرانسه، اتریش و… متقاضیان این آزمون را پذیرش می‌کنند.

مزیت آزمون دولینگو نسبت به سایر آزمون‌های مشابه این است که می‌تواند از راه دور و آنلاین و بدون نیاز به حضور در تجمعات برگزار گردد. همچنین مدت زمان برگزاری این آزمون کوتاه‌تر است و از لحاظ هزینه‌ای به مراتب ارزان‌تر از سایر آزمون ‌های بین ‌المللی می‌باشد. از این رو میتوان گفت آزمون دولینگو آزمون خوبی است که شما را میتواند به راحتی به مقصد موردنظر شغلی و تحصیلی شما برساند.

ساختار آزمون دولینگو (DET)

بخش اول: مقدمه

ساختار آزمون دولینگو ممکن است کمی تفاوت با آزمون تافل و یا آیلتس داشته باشد. در بخش مقدمه این آزمون که با عنوان Quick Setup شناخته می‌شود، در حقیقت مقدمه‌ای بر DET است و قوانین و احتیاجاتی که باید در آزمون رعایت شود را به داوطلب معرفی می‌کند. زمان اختصاص یافته به این بخش برابر ۱۰ دقیقه بوده و نمره‌ای نیز به آن تعلق نمی‌گیرد.

بخش دوم: سوالات تطبیقی Adaptive questions

سؤالات تطبیقی و یا همان Adaptive Questions را می‌توان به عنوان بخش اصلی آزمون دولینگو درنظر گرفت. این قسمت، مهارت داوطلبین در زمینه‌های شنیداری، مکالمه، خواندن و نوشتاری را مورد سنجش قرار می‌دهد. منظور از سوالات تطبیقی این است که اگر داوطلب به سؤالی درست پاسخ‌ دهد، سؤال بعدی سخت‌تر خواهد شد و اگر به آن پاسخ اشتباه بدهد، مورد بعدی آسان‌تر می‌شود.

ساختار دولینگو

بخش سوم آزمون دولینگو : نمونه نوشتاری و مصاحبه ویدیوئی

در این بخش که با عنوان Video Interview & Writing Sample شناخته می‌شود، داوطلبان باید به تعدادی سؤال تشریحی که به پیش‌نیاز آموزشی نیز نیاز ندارد، به صورت کتبی و ویدیویی پاسخ دهند. اگرچه نمره‌ای به این بخش تعلق نمی‌گیرد اما پاسخ داوطلبین به مؤسسه‌ای که نمرات را دریافت می‌کند ارسال خواهد شد. زمان اختصاص یافته به این بخش نیز ۱۰ دقیقه است.

پیشنهاد می‌کنیم که برای اطلاعات بیشتر، مقاله نمونه آزمون دولینگو را مطالعه نمایید.

نحوه نمره دهی در آزمون دولینگو Scoring Syste

همان‌طور که گفته شد، آزمون زبان انگلیسی دولینگو، برای ارزیابی دقیق توانایی زبان یک فرد طراحی شده است. نحوه نمره دهی در این آزمون نیز بسیار دقیق است. در این آزمون نمره هر فرد به صورت کلی گزارش می‌شود و مقیاسی از 10 تا 160 را در بر می‌گیرد. برخلاف آزمون‌ آیلتس یا تافل نمره هر بخش به صورت تکی گزارش نمی‌شود؛ اگرچه نمره قابل قبول برای دانشگاه‌های مختلف متفاوت است اما معمولا بیشتر افراد به نمره 105 و بالاتر نیاز دارند.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون زبان دولینگو یکی دیگر از آزمون‌های معتبر در زمینه سنجش مهارت زبان انگلیسی است که برخلاف آزمون ‌های آیلتس و تافل، نیازی به حضور فیزیکی فرد داوطلب در محل آزمون و انجام ثبت‌نام ندارد. آنلاین بودن این آزمون یکی از مزیت‌های خوب آن است که در بین داوطلبان از استقبال خوبی برخوردار شد. برای انجام این امتحان داوطلب می‌تواند در هر زمان و هر مکان، متناسب با شرایط خود، تنها از طریق دسترسی به یک کامپیوتر، ارزیابی شود.

نکته‌ی دیگر در خصوص این آزمون این است که سوالات آن به صورت تطبیقی در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد. به این صورت که اگر داوطلب به سؤالی درست پاسخ‌ دهد، سؤال بعدی سخت‌تر خواهد شد و اگر به آن پاسخ اشتباه بدهد، مورد بعدی آسان‌تر می‌شود. این شیوه می‌تواند با سؤالات نسبتاً کمی، سطح توانایی متقاضی را به ‌سرعت مشخص کند.

آمادگی آزمون دولینگو 

معرفی ۲ دوره آمادگی آزمون دولینگو

با توجه به استقبال داوطلبان از آزمون دولینگو موسسات و سایت‌های زیادی اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی این آزمون به صورت آنلاین کرده‌اند. در ادامه دو نمونه از این موسسات پیشرو در برگزاری دوره‌های آموزشی را به شما معرفی خواهیم کرد. توجه داشته باشید که این دو موسسه صرفا پیشنهاد ما به شما هستند و معرفی آن‌ها به منظور تایید یا رد صلاحیت آن‌ها نیست.

۱- سفیرمال

سایت سفیرمال یک فروشگاه اینترنتی است که عرضه کننده محصولات فرهنگی آموزشی بوده و تمرکز اصلی آن بر روی کتاب‌ها، ویدئوها و پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی، فرانسه، ترکی و… می‌باشد. این سایت با برگزاری دوره‌های آموزشی زبان دولینگو، داوطلبان را برای شرکت در این آزمون آماده می‌کند.

۲- جهاد دانشگاهی اصفهان

یکی دیگر از موسسات برگزاری دوره‌ها در این زمینه، جهاد دانشگاهی می‌باشد. متقاضیان شرکت در آزمون دولینگو با حضور در کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین این موسسه می‌توانند شانس موفقیت خود را در این آزمون چند برابر کنند. استفاده از خدمات این موسسه میتواند شما را هر چه زودتر و بهتر به مقصودتان برساند. از این رو سعی کنید از این موسسات نهایت استفاده را ببرید و خود را برای شرکت رد آزمون دولینگو آماده کنید.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

برای پرداخت هزینه آزمون دولینگو، شما نیازمند کارت‌های ارزی مانند ویزا کارت یا مستر کارت است. از آنجایی که تهیه‌ی این کارت‌ها برای شما کار ساده‌ای نیست، می‌توانید خدمات خود را در این زمینه به سفیرپیمنت بسپارید. سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت‌های ارزی، نه تنها شما را از ماهیت این آزمون‌ها آگاه می‌کند، بلکه در فرایند ثبت‌ نام نیز شما را یاری می‌نماید.

سلب مسئولیت: دوره‌های معرفی شده به معنای تایید آن‌ها نیست. بنابراین قبل از ثبت نام، در مورد صحت و کارایی آن‌ها دقت نمایید.

نتیجه 

همان‌طور که گفته شد امروزه علاوه بر استقبال از آزمون هایی همانند آیلتس و تافل آزمون‌هایی همانند دولینگو نیز در بینعموم رواج پیدا کرده است. اما به عنوان داوطلب این آزمون لازم است با زیر و بم آزمون دولینگو آشنا شوید و آمادگی لازم برای آن را به دست آورید. ما در این مقاله در خصوص پرداخت هزینه آزمون دولینگو و منابع آزمون دولینگو نکاتی را برای شما بیان کرده ایم. امیدواریم استفاده از این مقاله برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
بیتا کاربر سایت ۰۸ خرداد ۱۴۰۱

سلام ممنونم از شما برای نوشتن این مقاله. من استرس زیادی برای شرکت در این آزمون داشتم و دارم ولی با معرفی دوره های آمادگی برای آزمون دولینگو این ترس کمتر شد.