ویزا پیش پرداخت

ویزا کارت پیش پرداخت

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ تیر, ۱۴۰۲
5 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

ویزا کارت راهی سریع، آسان و مطمئن برای پرداخت آنلاین یا حضوری است. ویزا کارت پیش پرداخت همه منظوره یک کارت پیش پرداخت است که می توانید از آن برای برداشت نقدی، پرداخت قبوض یا خرید در هر جایی که کارت Visa Debit، حضوری یا آنلاین پذیرفته می‌شود، استفاده کنید. برای بهره‌وری از ویزا کارت پیش پرداخت در ایران و انجام عملیات‌های مختلف آن مانند شارژ، استفاده و… نیاز به داشتن اطلاعات کافی در این خصوص احساس می‌گردد. در ادامه مطلب همه‌چیز درباره ویزا کارت پیش پرداخت مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

بیشتربخوانید: ویزا کارت هک شده بخریم یا نه؟!

ویزا کارت پیش پرداخت

ویزا کارت پیش پرداخت چیست؟

کارت‌های پیش پرداخت از نظر فنی نوعی کارت دبیت هستند که توسط یک موسسه مالی یا شرکت کارت اعتباری – Visa، MasterCard و Discover همه این نوع از کارت را ارائه می‌دهند – صادر می‌شوند. آنها با مقدار مشخصی پول شارژ می‌شوند. سپس می‌توان از آنها به صورت حضوری یا آنلاین برای خرید اقلام یا پرداخت صورتحساب استفاده کرد. همچنین می‌توان از آنها در دستگاه‌های خودپرداز برای برداشت پول نقد استفاده کرد. درست مانند کارت‌های اعتباری معمولی، کارت‌های اعتباری پیش‌پرداخت دارای شماره و تاریخ انقضا در جلو یا پشت کارت هستند و معمولاً می‌توان از آن‌ها در همان مکان‌ها استفاده کرد. مقدار پولی که بر روی کارت واریز شده است، حد اعتبار کارت را نشان می‌دهد.

هنگامی که موجودی کارت تمام شد، کارت بی‌ارزش می‌شود. در واقع چون این کارت‌ها غیرقابل شارژ هستند، تنها تا زمانی که اعتبار داخل آن‌ها به اتمام نرسیده ارزش دارند. چگونه می‌توانم یک کارت اعتباری خرید و خریداری کنم؟ هنگامی که برای یک کارت اعتباری خرید می‌کنید، کارت‌های مختلف را مقایسه کنید تا ببینید کدامیک ویژگی‌های مورد نظر شما و هزینه‌های مربوطه را دارند. نحوه استفاده از کارت را در نظر بگیرید و به هزینه‌هایی که برای آن استفاده‌ها پرداخت خواهید کرد نگاه کنید. هنگام خرید کارت، مبلغ اولیه‌ای را که می‌خواهید روی کارت بارگیری کنید، که اغلب «بار اولیه» نامیده می‌شود، به اضافه هزینه کارت پرداخت می‌کنید.

از کجا می‌توانم ویزا کارت پیش پرداخت تهیه کنم؟ 

انواع مختلفی از کارت‌های پیش پرداخت وجود دارد. هنگام خرید، بررسی کنید که کارت دارای ویژگی‌های مورد نیاز و هزینه‌های مربوط به ویژگی‌های مختلف است. کارمزدها و ساختار کارمزد کارت‌های پیش پرداخت می‌تواند بسیار متفاوت باشد. پرسیدن چند سوال می‌تواند به شما در انتخاب کارت مناسب با شرایط‌تان کمک کند. تصمیم بگیرید که کجا می‌خواهید از کارت استفاده کنید و مطمئن شوید که کارتی که انتخاب می‌کنید می‌تواند در آن مکان‌ها استفاده شود.

کارت‌های پیش‌ پرداختی که دارای مارک شبکه هستند (مانند Visa، MasterCard، American Express یا Discover) می‌توانند در هر مکانی که آن مارک شبکه را می‌پذیرد استفاده شوند. انواع دیگر کارت‌ها فقط در یک فروشگاه خاص یا گروهی از فروشگاه‌ها یا در سیستم حمل و نقل عمومی قابل استفاده هستند. به یاد داشته باشید، کارت‌های پیش پرداخت ممکن است مانند کارت‌های نقدی، کارت‌های اعتباری یا کارت‌های هدیه به نظر برسند، اما اغلب کاملاً متفاوت هستند.

با گذشت زمان، بسته‌بندی کارت شامل نموداری می‌شود که شامل کارمزدهای کلیدی خاص و سایر اطلاعات مربوط به حساب پیش‌پرداخت شده است تا خرید بین کارت‌ها در فروشگاه مقایسه شود. در خارج از کشور می‌توانید کارت‌های پیش‌پرداخت را در مکان‌های خرده‌فروشی (مانند خواربارفروشی‌ها و داروخانه‌ها)، آنلاین، تلفنی یا از برخی بانک‌ها و اتحادیه‌های اعتباری خریداری کنید. اگر کارت را به صورت آنلاین خریداری کنید، ممکن است یک کارت مجازی برای شما صادر شود، یا ممکن است بعداً یک کارت فیزیکی از طریق پست دریافت کنید. هنگامی که یک کارت را پیش پرداخت می‌کنید، باید مبلغ اولیه‌ای را که می‌خواهید روی کارت بارگیری کنید که اغلب «بار اولیه» نامیده می‌شود، به اضافه هزینه کارت پرداخت کنید. برخی از کارت‌ها به حداقل بار اولیه نیاز دارند. در ایران نیز به کمک شرکت‌های واسط می‌توانید اقدام به دریافت ویزا کارت پیش پرداخت نمایید.

ثبت کارت

برخی از ارائه‌دهندگان کارت اعتباری از شما می‌خواهند کارت خود را پس از خرید یا بلافاصله پس از خرید، با داشتن اطلاعاتی مانند:

  • نام و نام خانوادگی
  • آدرس خیابان (بدون صندوق پستی)
  • تاریخ تولد
  • پست الکترونیک
  • شماره تلفن

تایید کنید. این اطلاعات شخصی برای تأیید هویت شما استفاده می‌شود که ممکن است قبل از استفاده از ویژگی‌های خاص کارت، مانند بارگیری مجدد پول روی کارت یا استفاده از کارت به صورت آنلاین یا در دستگاه خودپرداز، ضروری باشد. تا زمانی که کارت را ثبت نکنید، ارائه دهنده کارت اعتباری شما ملزم به محافظت از شما در صورت خطا یا مفقود شدن یا سرقت کارت شما نیست. همچنین، اگر کارت شما بیمه سپرده ارائه می‌دهد، معمولاً باید کارت پیش پرداخت خود را ثبت کنید تا واجد شرایط بیمه سپرده شوید.

ویزا پیش پرداخت

آیا ویزا کارت پری پید کارمزد دارد؟

تنها برای صدور کارت کارمزد وجود دارد و معمولا حین پرداخت با کارت پیش پرداخت، کارمزدی وجود نخواهد داشت؛ البته ممکن است بعضی از پرداخت‌ها شامل کارمزد هم شوند.

چه مقدار پول می‌توانم به ویزا کارت پری پید واریز کنم؟

کارت‌های پیش پرداخت غیرقابل شارژ هستند و پس از صادر شدن امکان واریز کردن مجدد به آن‌ها وجود ندارد.

چگونه ویزا کارت پیش پرداخت را شارژ کنم؟ 

این کار از طریق شارژ مستقیم در بانک یا خرده فروشی یا خرید شارژ آنلاین از طریق سایت و اپلیکیشن میسر است.

می‌توان ویزاکارت پیش پرداخت را آنلاین شارژ کرد؟

همان طور که ذکر شد این کار از طریق اپلیکیشن‌ها و سایت‌های مختلف ممکن است.

مزایا و معایب ویزاکارت پری پید

مزایای کارت‌های پیش پرداخت ویزا

ویزا کارت پیش پرداخت انعطاف پذیری باورنکردنی را به گیرنده می‌دهد تا از هر فروشگاهی که ویزا یا سایر کارت‌های پیش پرداخت را می‌پذیرد، هر آنچه را که می‌خواهد بخرد. چه کسی این انعطاف پذیری را دوست ندارد؟ می‌توانید کارت‌های پیش پرداخت فیزیکی یا دیجیتالی بخرید. اگر شخصی دارید که می‌خواهید بلافاصله برای او هدیه بفرستید، می‌توانید به راحتی یک کارت پیش پرداخت دیجیتال ارسال کنید و گیرنده آن را در عرض چند دقیقه دریافت خواهد کرد. چندین ارائه‌دهنده وجود دارند که حتی به شما اجازه می‌دهند آن را با یک تصویر یا لوگوی مورد علاقه شخصی‌سازی کنید و نام گیرنده و پیام کوچکی را روی کارت حک کنید.

معایب کارت‌های پیش پرداخت ویزا

مواردی که هنگام خرید گیفت کارت اعتباری ویزا به عنوان هدیه باید در نظر داشته باشید عبارتند از:

  • تاریخ‌های انقضا
  • بدانید که گاهی اوقات خرج کردن تمام پول روی کارت دشوار است
  • هزینه‌های پیش پرداخت فعال سازی ویزا

ویزا کارت

خرید گیفت کارت visa

گیفت کارت ویزا نیز نوعی کارت ارزش ذخیره شده است که با وجوهی برای استفاده در آینده بارگذاری شده و حاوی مقدار مشخصی پول است. پس از خرج کردن این مبلغ، کارت دیگر قابل استفاده نیست. گیفت کارت‌ها دارای تاریخ انقضا هستند که اغلب بسیار کوتاه‌تر از کارت‌های پیش پرداخت است.
گیفت کارت را می‌توان در قالب‌های مختلفی خریداری کرد. آشناترین نوع آن چیزی است که از نظر فنی به عنوان کارت حلقه بسته شناخته می‌شود: این کارت فقط در یک فروشگاه خاص قابل استفاده است و نام و نشان آن تجارت را دارد. برخی از گروه‌های خرده‌فروشی اجازه می‌دهند از همان کارت هدیه در هر یک از فروشگاه‌های وابسته به آن‌ها استفاده شود.

کارت‌های هدیه با فروشگاه‌های خاصی شروع شد. با این حال، اکنون بسیاری از صادرکنندگان اصلی شارژ یا کارت اعتباری، مانند ویزا، گیفت کارت‌های مختلفی را ارائه می‌دهند.

این کارت‌ها که به عنوان کارت‌های حلقه باز شناخته می‌شوند، به راحتی با کارت‌های نقدی پیش‌پرداخت اشتباه گرفته می‌شوند، به خصوص که برخی از آن‌ها نیز قابل شارژ مجدد هستند. این کارت‌ها ممکن است یک بار هزینه فعال‌سازی داشته باشند.

ویزا کارت پیش پرداخت و گیفت کارت ویزا

هم ویزا کارت‌های پیش پرداخت و هم گیفت کارت‌های ویزا با مقدار مشخصی پول بارگذاری می‌شوند.

ویزا کارت پیش پرداخت، نوعی دبیت کارت صادر شده توسط بانک یا شرکت کارت اعتباری است که می‌تواند برای خرید، پرداخت قبوض یا دریافت پول نقد از دستگاه‌های خودپرداز استفاده شود.

گیفت کارت عمدتاً برای استفاده در یک خرده‌فروشی خاص است، اگرچه در حال حاضر برخی از شرکت‌های کارت اعتباری نیز، گیفت کارت صادر می‌کنند. این کارت‌ها به طور سنتی فقط می‌توانند برای خرید اقلام استفاده شوند.
برخلاف اکثر کارت‌های هدیه، کارت‌های پیش‌پرداخت را تا زمانی که پول به طور مداوم به کارت اضافه شود، به شکل نامحدود می‌توان استفاده کرد.

شارژ ویزا کارت

ویزا کارت‌های پیش پرداخت را می‌توانید هر چه قدر که بخواهید شارژ کرده و از اعتبار آن‌ها استفاده کنید. با خرید ویزا کارت
از نوع کارت‌های پیش‌پرداخت از خطرات حمل پول نقد اجتناب می‌کنید و می‌توانید کارت خود را هر کجا که باشید به صورت ۲۴ ساعته مجددا بارگیری کرده و افزایش اعتبار انجام دهید.

در اینجا یک راه عالی برای خرید و دریافت پول نقد در هر جایی که ویزا پذیرفته شده است وجود دارد. لازم نیست نگران هزینه‌های اضافه برداشت یا نرخ بهره کارت اعتباری باشید زیرا نمی‌توانید بیش‌تر از موجودی کارت خرج کنید.

مدیریت پول و ردیابی تراکنش‌های خود آسان است. به علاوه، می‌توانید کارت خود را شخصی‌سازی کرده و آن را دوباره بارگیری کنید. به ویزا کارت پیش‌پرداخت به عنوان یک جایگزین امن و راحت برای حمل پول نقد فکر کنید.

چگونه به ویزا کارت پیش پرداخت خود پول اضافه کنم؟

معمولاً به روش‌های مختلفی می‌توانید به کارت خود پول اضافه کنید:

  • ترتیبی دهید که چک حقوق یا سایر پرداخت‌های معمولی مستقیماً روی کارت واریز شود
  • انتقال پول از یک حساب جاری یا کارت پیش‌پرداخت دیگر
  • برای اضافه کردن مقدار مشخصی پول به کارت خود، یک «بسته بارگذاری مجدد» بخرید
  • وجوهی را در مکان‌های خرده‌فروشی خاص یا موسسه مالی ارائه‌دهنده کارت اضافه کنید

خدمات سفیرپیمنت در حوزه کردیت کارت

از آن جا که به دلیل تحریم‌های مالی علیه ایران امکان دسترسی مستقیم به کردیت کارت وجود ندارد؛ سفیرپیمنت به شما کمک می‌کند به سادگی کارت اعتباری مورد نظر خود را دریافت کنید یا عملیات شارژ  و برداشت پول از ویزا کارت در ایران را پشت سر بگذارید. این مجموعه کارت‌هایی را جهت افتتاح اکانت سایت‌هایی مانند Paypal و Google Play ارائه می‌دهد. مشتریان می‌توانند جهت دریافت این نوع کارت‌ها سفارش خود را ثبت نمایند؛ البته برای سایر سایت‌ها نیز به زودی این امکان فراهم خواهد شد. رسانه‌های سفیرپیمنت این مورد را اطلاع‌رسانی می‌کنند؛ همچنین می‌توانید از پشتیبانی مجموعه در این رابطه سوال کنید.

چکیده کلی از ویزا کارت

ویزا کارت پیش پرداخت نوعی کارت اعتباری است که وجه آن از قبل در کارت شما شارژ شده و می‌توانید تا مدت زمان مشخصی از آن استفاده کنید. این کارت قابل شارژ مجدد بوده و امکانات مختلفی مانند سایر کارت‌های اعتباری دارد. شما می‌توانید این کارت را به صورت آنلاین یا مستقیم شارژ کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(5)
   
ایمان کاربر سایت ۱۱ مهر ۱۴۰۱

سلام
وقت بخیر.
من یک eReward visa card گرفتم.خواستم ازش تو گوگل پلی استفاده کنم و همه هم گفتن میشه.نه تنها نشد بلکه هیچ سایت دیگه ای هم نتونستم استفاده کنم.یا می گفتن نمی پذیریم یا اینکه به دلیل تحریم ایران.حتی با وی پی ان ثابت.
کدوم کارت هست که این مشکلان رو نداشته باشه و بشه ازش تو ایران استفاده کرد؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۰۴ آبان ۱۴۰۱

    سلام و عرض ادب
    کارتهای مجازی دارای level های متفاوتی هستند و ممکنه که به نام شخص صادر شده باشند و باید صرفا با IP بخصوصی استفاده شوند. سیستم هوشمند گوگل استفاده از نرم افزارهای دور زدن IP رو شناسایی میکنه و به همین خاطر امکان استفاده از اونها نیست مگر اینکه بتونید به نحوی، کارتها رو به اکانتتون متصل کنید که برای گوگل قابل شناسایی نباشه. اما در وهله اول این مورد رو بررسی کنید که کارت مجازی شما دارای چه سطحی هست، چون این کارتها در همه سایتها قابل استفاده نیست. تقریبا برای همه کارتهای ویزا و مسترکارت باید از IP غیر از ایران استفاده کنید.

   
سارا لویی کاربر سایت ۰۹ بهمن ۱۴۰۰

ویزا کارت میشه برای مسافرت گرفت؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۰۸ فروردین ۱۴۰۱

    سلام
    بله

   
ussd panel کاربر سایت ۰۶ بهمن ۱۴۰۰

کارت جالبیه، مخصوصا که میشه آنلاین شارژش کرد