چرا باید در آزمون زبان دولینگو شرکت کنم

چرا باید در آزمون زبان دولینگو شرکت کنم؟

آخرین بروز رسانی:  ۶ تیر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  5 دقیقه

آزمون‌های زبان بین‌المللی به دلایل مختلفی برگزار می‌شوند که یکی از آن‌ها پذیرفته شدن فرد در یک موسسه یا دانشگاه خاص است. همچنین برای گرفتن اقامت در یک کشور نیز ممکن است نیاز به مدرک زبان بین‌المللی داشته باشید. آزمون دولینگو یکی از این آزمون‌های بین‌المللی است که مدرک آن مورد پذیرش کشورها و موسسه‌های زیادی است. در این مقاله قصد داریم تا از آزمون Duolingo و دلایل مهم برای شرکت در آزمون دولینگو برای شما صحبت کنیم. همچنین از مزایا و معایب آزمون دولینگو نیز صحبت خواهیم کرد. پس اگر به دنبال پاسخ سوال چرا باید در آزمون زبان دولینگو شرکت کنم را بیابید تا پایان با ما همراه باشید.

شباهت و تفاوت آزمون دولینگو با سایر آزمون‌ها

معمولا معروف‌ترین آزمون‌های زبان انگلیسی بین‌المللی آزمون تافل و آیلتس هستند که به صورت دوره‌ای برگزار می‌شوند. شباهت آزمون دولینگو با این آزمون‌ها در این است که دقیقا در این آزمون نیز شما باید چهار مهارت خواندن، نوشتن، شنیدن و مکالمه را آزمون دهید. مدرک این آزمون نیز مانند دیگر آزمون‌ها در موسسات و دانشگاه‌ها اعتبار دارد که در این بخش تفاوت‌هایی نیز وجود دارد.

از لحاظ قیمت و هزینه، سرعت در اعلام نتایج آزمون، ارسال نتایج به موسسات مختلف و… آزمون Duolingo با دیگر آزمون‌های زبان تفاوت دارد. معمولا هزینه شرکت در این آزمون کمتر، سرعت اعلام نتایج در آن بالاتر و ارسال نتایج آن به دیگر موسسات به صورت نامحدود انجام می‌شود که می‌توان به عنوان مزایای آزمون دولینگو نیز از آن یاد کرد. در بخش چرا باید در آزمون زبان دولینگو شرکت کنم مفصل‌تر درباره این موارد صحبت خواهیم کرد.

از دیگر موارد تفاوت آزمون دولینگو با سایر آزمون‌ها می‌توان به نوع سوالاتی که در آن‌ها مطرح می‌شود اشاره نمود. برای مثال آزمون تافل مطالب طولانی و مبتنی بر واقعیت‌هایی دارد که شما در آینده ممکن است با آن‌ها مواجه شوید. این در حالی است که در آزمون دولینگو خبری از متن‌های طولانی نیست و معمولا متن‌های آن مختصر است. مورد دیگری نیز که می‌توان مطرح نمود این است که آزمون آیلتس در دو نوع جنرال و آکادمیک برگزار می‌شود در حالی آزمون Duolingo تنها یک نسخه عمومی دارد که همه در آن شرکت می‌کنند.

پیشنهاد مطالعه: 9 نمونه سوال آزمون زبان دولینگو (+ جواب آزمون)

آیا آزمون دولینگو اعتبار دارد؟

این آزمون سال‌هاست در سطح بین‌المللی برگزار می‌شود و مدرک آن مورد تایید بسیاری از موسسات و دانشگاه‌ها است؛ از این‌رو می‌توان آزمون دولینگو را جزو آزمون‌های زبان انگلیسی معتبر دنیا معرفی کرد. لازم به ذکر است که برخی از موسسات هستند که فقط مدرک دیگر آزمون‌ها را معتبر می‌دانند و لازم است قبل از اقدام به گرفتن این مدرک از این مسئله مطمئن شوید.

برخی موسسات از کشورهایی چون آمریکا، چین، آلمان، استرالیا، ژاپن و… این آزمون را معتبر دانسته و برای ورود به آن‌ها نیاز به مدرک دولینگو خواهید داشت. برخی از دانشگاه‌هایی که در انگلیس نیز قرار دارند آزمون Duolingo را معتبر دانسته و می‌توانید به جای تافل یا آیلتس مدرک دولینگو به آن‌ها ارائه کنید.

 چرا باید در آزمون زبان دولینگو شرکت کنم

چرا باید در آزمون زبان دولینگو شرکت کنم؟

مزایای آزمون دولینگو را که مطرح کردیم خود می‌تواند دلیلی بر شرکت در این آزمون زبان بین‌المللی باشد. به طور کلی کسب رتبه بالا در این آزمون راحت‌تر است و از همه مهم‌تر در دسترس‌تر از دیگر آزمون‌های زبان انگلیسی است. معمولا زمان‌بندی آزمون‌های زبان مشهور چون تافل و آیلتس به گونه‌ای است که در فاصله‌های طولانی‌مدت برگزار می‌شود و لازم است به صورت حضوری در محل آزمون حاضر شوید. از آنجایی که این آزمون‌ها در ایران هم برگزار نمی‌شوند پس ناچار خواهید بود که به کشور دیگری سفر کنید؛ از این‌رو هزینه‌هایی که باید برای شرکت در این آزمون‌ها بپردازید افزایش خواهد یافت.

آزمون Duolingo به این صورت نیست و به صورت آنلاین برگزار می‌شود. در نتیجه می‌توانید با هزینه بسیار کمتر و در فاصله زمانی‌های کمتری در آن شرکت کنید. ضمنا چون آزمون به صورت آنلاین برگزار می‌شود نتایج آن نیز سریعتر از دیگر آزمون‌ها و طی 48 ساعت اعلام می‌شود. همچنین شما نتایج را می‌توانید برای بسیاری از موسسات به صورت نامحدود ارسال کنید. این موارد جزء تفاوت آزمون دولینگو با سایر آزمون‌ها است. زیرا اعلام نتایج آزمون‌های دیگر زمان بیشتری طول کشیده و در ارسال نتایج به موسسات محدودیت‌هایی دارند.

پیشنهاد می‌شود؛ اگر موسسه مدنظر شما مدرک این آزمون را هم به رسمیت می‌شناسد و قصد دارید از مدرک خود برای مقاصد علمی استفاده کنید، آزمون دولینگو را به جای دیگر آزمون‌ها انتخاب کنید. با وجود دلایلی که مطرح شد پاسخ سوال چرا باید در آزمون زبان دولینگو شرکت کنم؟ روشن شده است.

جمع‌بندی و نتیجه‌گیری

در این مقاله ما سعی کردیم، با بیان تفاوت آزمون دولینگو با سایر آزمون‌ها  و مزایا و معایب آزمون دولینگو، پاسخ سوال چرا باید در آزمون زبان دولینگو شرکت کنم را به مخاطبان ارائه کنیم. این آزمون بین‌المللی زبان انگلیسی مورد تایید بسیاری از موسسات و دانشگاه‌ها در سراسر دنیا است که نشان از اعتبار آن دارد. در دسترس بودن و مقرون به‌صرفه‌تر بودن نسبت به دیگر آزمون‌ها از مهمترین مزایای آزمون دولینگو است که باعث شده طرفداران زیادی داشته باشد. در صورتی که قبلا در این آزمون شرکت کرده‌اید و تجربه‌ای در این زمینه دارید آن را با ما در قسمت نظرات به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *