Binance

binance Futures را بهتر بشناسید!

آخرین بروز رسانی:  ۱ تیر, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  16 دقیقه

یکی از قابلیت‌های جدیدی که صرافی بایننس به خود اضافه کرده است، بایننس فیوچرز می‌باشد. به عبارتی کاربران در این بازار می‌توانند کالایی را بدون در اختیار داشتن آن با مشخصات معین، خرید و فروش کنند و در آینده با قیمت توافق شده، کالا را تحویل داده و پول آن را دریافت کنند. فیوچرز بایننس چیست؟ در این مقاله شما را با ماهیت این پلتفرم ( یوچرز بایننس ) بیشتر آشنا خواهیم کرد.

جدول محتوا پنهان

بایننس چیست؟

بایننس را می‌توان به عنوان یک بازار برای تبادل ارز رمزگذاری شده در نظر گرفت. این سیستم از سال 2018 تاکنون با ارائه خدمات مختلف در این زمینه به یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های حوزه ارز رمزگذاری شده در جهان تبدیل شده است که حجم معاملات گسترده‌ای را در خود جای داده است. همچنین این صرافی روز به روز در حال اضافه کردن قابلیت‌های مختلف به پلتفرم خود می‌باشد. یکی از جدیدترین قابلیت‌هایی که در حال حاضر صرافی بایننس به خود اضافه کرده است، قراردادهای آتی یا futures contract می‌باشد که با عنوان بایننس فیوچرز futures نیز شناخته می‌شود.

بایننس فیوچرز چیست؟

همان‌طور که گفته شد، یکی از قابلیت‌های جدیدی که صرافی بایننس به خود اضافه کرده است، بایننس فیوچرز می‌باشد. به عبارتی به معاملات آتی ارزهای دیجیتال که در بایننس انجام می‌شود، بایننس فیوچر گفته می‌شود. در این بازار می‌توان کالایی را بدون در اختیار داشتن آن با مشخصات معین، خرید و فروش کرد و در آینده با قیمت توافق شده، کالا را تحویل داده و پول آن را دریافت کرد.

پیشنهادی برای مطالعه: خرید ارز دیجیتال با پی پال

به عبارتی در این نوع بازار، ارزهای دیجیتال به کیف پول منتقل نمی‌شوند بلکه دائما در حال خرید و فروش قراردادهای آتی هستند. از قراردادهای آتی برای خرید یا فروش دارایی‌ها در آینده با قیمت از قبل مشخص شده استفاده می‌شود. در این بازار، زمانی که با افزایش قیمت روبه رو هستیم از لفظ لانگ ( Long ) و در زمان کاهش قیمت ارزها از واژه شورت ( Short ) استفاده می‌کنیم. همچنین استفاده از اهرم یا Leverage برای باز کردن پوزیشن با مقادیر بیشتر از سرمایه اصلی و کسب سود بالاتر نیز امکان‌پذیر است.

تفاوت بین معاملات در بایننس و Binance Futures چیست؟              

پلتفرم Binance Futures  را به عنوان سکو و یا پله‌ای در نظر بگیرید که به معامله‌گران اجازه می‌­دهد تا از اهرم استفاده کنند و پوزیشن‌های لانگ و شورت را باز کنند. به عبارتی بایننس فیوچرز به کاربران خود این امکان را می­‌دهد که قراردادهای بیت کوین را با اهرم بالا تجارت کنند. اما قابلیت‌های دیگری در این زمینه وجود دارد که معامله گران می‌اوانند از آن استفاده کنند. قابلیت معاملات حاشیه‌ای یا margin trading نمونه‌ای از این قابلیت است که آن‌ها را از استفاده اهرم‌های Binance در معاملات آتی بایننس یا Binance Futures، بی‌نیاز می‌کند. به علاوه، این امر به آن‌ها امکان دسترسی به جفت‌های معاملاتی بیشتری را می‌­دهد، اما به طور کلی حداکثر اهرم مجاز، بسیار پایین است.

چرا باید در بایننس فیوچرز معامله کرد؟

معامله در بایننس فیوچرز برای افراد مختلف دلایل گوناگونی نیز دارد. در ادامه دلایلی از معامله در بایننس فیوچرز را خواهیم گفت.

  • اولین دلیل سودمند که برای معامله در این صرافی وجود دارد، پیش فروش بیت کوین و سایر ارزهای رمزگذاری شده است. انجام این کار برای شما مزایایی را به دنبال دارد و می‌تواند موقعیت‌های شما را حفظ  کند و باعث ‌شود تا باریسک کمتری به فعالیت خود در این زمینه ادامه دهید. چرا که با افزایش فعالیت‌های شما در واقع از مجموعه رمزگزاری خود در بازار کم رونق حمایت می‌کنید.
  • دومین دلیل که کاربران به انجام معامله در بایننس فیوچرز ترغیب می‌کند، گشودن یک لوریج است که موجب می‌شود بدون داشتن سرمایه واقعی تجارت کنید و از کسب و کار خود لذت ببرید.
  • همچنین به دلیل داشتن لوریج، نیازی به نگه داشتن مقادیر زیادی بیت کوین در بورس نیست و این سومین دلیل سودمند برای معامله در بایننس فیوچرز است.

پیشنهاد مطالعه: خرید بیت کوین با پی پال، ورود به بازار کریپتو

آموزش ثبت نام در بایننس فیوچرز

باز کردن حساب کاربری در بایننس فیوچرز نیازمند حساب کاری بایننس معمولی است. چنانچه شما این حساب کاربری را ندارید، می‌توانید از طریق سایت صرافی بایننس اقدام به ثبت نام کنید. سپس این مراحل را دنبال کنید:

  • همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، فیلد اول مربوط به ایمیل و فیلد دوم نیز مربوط به رمز عبور می‌باشد. رمز عبور شما باید حاوی حروف کوچک و بزرگ و همچنین اعداد باشد. پس از پر نمودن فیلدها باید تیک تایید قوانین را فعال و سپس بر روی تایید کلیک کنید.

بایننس فیوچرز چیست

  • پس از ورود به حساب کاربری بایننس، از منوی بالای سایت بخش Derivatives گزینه USDT Futures را انتخاب نمائید.

فیوچرز بایننس چیست

  • روی گزینه Open Now کلیک کرده تا حساب فیوچرز فعال شود.

فیوچرز بایننس چیست

به همین راحتی افتتاح حساب کاربری بایننس فیوچرز انجام شد و می‌توانید معاملات خود را آغاز کنید. البته توجه داشته باشید که برای ورود به صفحه بایننس، می‌بایست  ای پی سیستم خود را به وسیله VPN یا VPS تغییر دهید.

چگونه می­توانید با حساب بایننس فیوچرز تأمین اعتبار کنید؟

لازم است بدانید که امکان مبادله پس‌انداز شما بین دو کیف پول Binance و کیف پول Binance Futures وجود دارد. از این‌رو برای آنکه پول خود را به کیف پول آتی خود منتقل کنید، مراحل زیر را دنبال نمایید.

  1. بر روی کلید انتقال یا ” Transfer “در سمت راست صفحه کلیک کنید. سپس در انتهای و در پایین آن گزینۀ Binance Futures را انتخاب کنید.
  2. مبلغی که برای انتقال در نظر دارید، معین کرده و سپس روی گزینه تأیید انتقال یا ” Confirm Transfer ” کلیک کنید. در این‌صورت می‌­توانید به زودی مبلغی را که به کیف پول آینده شما اضافه شده است، مشاهده کنید.

آموزش معامله در بایننس فیوچرز

پس از شارژ حساب بایننس فیوچرز، می‌توانید معامله خود را آغاز کنید. برای انجام این کار همراه ما باشید.

  1. در ابتدا باید نوع معامله خود را مشخص کنید که آیا قصد معامله در نوع ” Cross ” را دارید یا در نوع ” Isolated “.
  • نوع Cross: در این نوع، بر روی کل سرمایه‌ی شما معامله صورت می‌گیرد. در واقع شما در قسمت ” Amount ” هر مقداری پولی را که وارد کنید، پس از سود یا ضرر مجدد حساب شما شارژ خواهد شد تا اینکه تمام موجودی کیف پول شما به پایان برسد.
  • نوع Isolated: در این مدل، به همان میزانی که در قسمت ” Amiunt ” وارد کرده‌اید سود و یا ضرر می‌کنید و پس از اتمام این مبلغ دیگر از موجودی شما مبلغی کسر نمی‌شود.
  1. در قدم دوم، تعیین مقدار لوریج ” Leverage ” اهمیت زیادی دارد. از این‌رو می‌توانید انتخاب کنید که: 1 درصد، 25 درصد، 50 درصد، 75 درصد، 100 درصد، 125 درصد در این سود یا ضرر شریک هستید.
  2. پس از انتخاب لوریج خود به سراغ  مقدار آن را تعیین کنید. در این بخش باید مشخص کنید که بر روی چه مقدار ارز می‌خواهید این کار را انجام دهید.
  3. در این قسمت  بر روی ” Sell/Short ” و یا ” Buy/Long ” کلیک کنید تا معامله شما آغاز شود.

مزایای مارکت بایننس فیوچرز 

مارکت بایننس فیوچرز دارای مزایایی که در خرید و فروش حائز اهمیت است.

1- کمترین هزینه خریدار در صنعت

انواع سفارشات ارسال شده در بازار، هزینه‌های معاملاتی را در بازارهای ارزهای رمزگذاری شده تشکیل می‌دهد. این مخارج به عنوان هزینه‌های “خریدار” و “سازنده” شناخته می‌شوند. اگر شما سفارشی می‌دهید و بلافاصله آن به صورت جزیی و یا کلی معامله می‌‌کنید، در واقع هزینه خرید اتفاق افتاده است. این سفارشات به عنوان سفارشات بازار شناخته می‌شوند و هزینه‌های خریداردر آن گران‌تر از هزینه‌های سازنده است، چرا که سفارشات خریدار فوراً اجرا می‌شود و در این صورت قدرت پرداخت بدهی‌ را از دفتر ثبت سفارش حذف می‌گردد.

همچنین هزینه‌های معاملاتی بسته به فعالیت تجاری و حجم معاملات شما متفاوت است. در حساب بایننس فیوچرز، کمترین هزینه‌های خرید در صنعت برای معامله گران است. بایننس فیوچرز یک ساختار پرداختی پویا در مقایسه با سایر پلتفورم‌های صادر شده از حوزه ارز رمزگذاری شده ارائه می‌دهد که این ویژگی به معامله‌گران فعال اجازه می‌دهد از هزینه‌های کم خریدار بهره‌مند شوند.

همچنین این پلتفرم، به کاربران خود کمک می‌کند تا تغییرت قیمت را خیلی سریع کشف کنند و با ترکیب هزینه‌های کم خریدار و داده‌های بازار در زمان واقعی که بورس پشتیبانی می‌کند آن‌ها در این زمینه یاری می‌کند. در نتیجه، کاربران و معامله‌گران می‌توانند از فرصت‌های هج کردن یا آربیتراژ استفاده کنند.

بیشتر بخوانید:سریع‌ترین روش برای پراخت فوری با پی پال

2- موتور تطبیق پایدار و سریع

موتور تطبیق بایننس فیوچرز تاکنون یکی از بی نظیرترین موتورها شناخته شده که با سرعتی بالا رکورد خوبی را در صنعت کسب کرده است. موتور تطبیق به کاربران این امکان را می‌دهد که به گونه‌ای موثرتر سفارشات خود را معامله کنند.

از این رو می‌توان گفت، این موتور یک عنصر اساسی در هر مبادله ارز رمزگذاری شده است. بنابراین، بایننس فیوچرز با تلاش زیاد برای ساخت این موتور تجربه تجاری پایدار و یکپارچه را برای کاربران خود رقم زده است. همچنین تاکنون در بیشتر مواقع، این پلتفورم تحت تأثیر افزایش ناگهانی حجم قرار نگرفته و بدون هیچ گونه تأخیری به راحتی کار می‌کند و به همین دلیل کاربری ناراضی از خود برجای نگذاشته است.

3- تسویه‌پذیری کامل

این مارکت علاوه بر مزایای فنی، از نظر تسویه‌پذیری کامل در بازارهای همیشگی برای کاربران نیز ارجحیت دارد. این ویژگی امکان معامله آسان را فراهم را برای کاربران فراهم می‌کند چراکه تسویه‌پذیری بازار برای معامله‌گران نقش مهمی دارد و بر هزینه‌های معامله آن‌ها تأثیر می‌گذارد. شکاف قیمتی‌ای که در خرید و فروش وجود دارد، معیار اندازه‌گیری تسویه‌پذیری بازار را شکل می‌دهد. البته پدید اورنده این شکاف تفاوت قیمت بین بالاترین پیشنهاد و کمترین پیشنهاد است.

اگر متقاضیان قیمت هزینه معامله بالاتری را متحمل می‌شوند شکاف گسترده‌ای اتفاق افتاده است، در حالی که شکاف محدود به این معنی است که خریداران می‌توانند با قیمت‌های پایین‌تر نیز معاملات خود را انجام دهند. جابه جایی با سهولت و راحت بین بازارهای نقدی و معاملات آتی برای معامله گران با بایننس فیوچرز انجام می‌شود. با این پلتفرم معامله‌گران راحت‌تر می‌توانند استراتژی‌های تجاری پیچیده‌ای از جمله هج کردن ریسک و آربیتراژ را انجام دهند که این ویژگی‌ها بازدهی مطلوب برای آن‌ها را به دنبال دارد.

انواع مختلف سفارشات و زمان استفاده از آنها در بایننس فیوچرز کدام است؟

در این سیستم( بایننس فیوچر) امکان ایجاد انواع مختلفی از سفارشات فراهم شده است. همچنین این سفارشات امکان اجرای استراتژی‌های مختلف را برای کاربران خود فراهم کرده‌است.

  • سفارش محدود یا Limit Order

سفارش محدود یا لیمیت، با قیمتی مشخص در دفتر سفارشات ایجاد می‌گردد. این نوع سفارشات تنها زمانی اجرا می‌شوند که قیمت مارکت به قیمت برابر یا بهتر از قیمت مشخص شده برسد. خرید در قیمت‌های پائین‌تر یا فروش در قیمت‌های بالاتر با استفاده از این نوع سفارش انجام می‌شود. با رسیدن قیمت مارکت به قیمت موردنظر، سفارش به صورت اتوماتیک اجرا می‌گردد.

  • سفارش مارکت یا Market Order

در بهترین قیمت موجود فعلی بازار سفارش مارکت اجرا می‌گردد. این نوع سفارش بر اساس سفارشات محدود موجود در دفتر سفارشات انجام می‌گردد. در سفارش مارکت نسبت به سفارش محدود کارمزد بالاتری پرداخت می‌کنید. معمولا از این نوع سفارش برای خروج یا ورود سریع به معاملات در مارکت های دارای نوسان بالا استفاده می شود.

  • سفارش حد ضرر یا Stop Limit Order

سفارش حد ضرر یا Stop Loss نمونه دیگری از این سفارشات است که خروج اتوماتیک از معاملات در قیمت از قبل مشخص شده، را برعهده دارد. این سفارش از دو بخش قیمت توقف یا Stop Price و قیمت محدود یا Limit Price تشکیل می‌شود. در این نوع سفارش قیمت توقف، قیمتی است که با رسیدن به آن، سفارش فعال می‌گردد. همچنین قیمت محدود، قیمت مدنظر برای سفارش محدود است. به عبارتی زمانی سفارش محدودی با قیمت تعیین شده در دفتر سفارشات انجام می‌شود که قیمت به سطح توقف برسد. توجه داشته باشید که قیمت توقف و قیمت محدود می‌توانند یکسان باشد اما برای افزایش اطمینان از تکمیل شدن سفارشتان، بهتر است قیمت توقف را کمی بالتر از قیمت محدود در نظر بگیرید و در سفارش‌های خرید نیز قیمت توقف را کمی پائین‌تر از قیمت محدود انتخاب کنید.

  • سفارش توقف مارکت یا Stop Market Order

در صورت رسیدن به قیمت توقف Stop Price این نوع سفارشات فعال می‌شوند اما فعال شدن آن شرط دیگری هم دارد که به فعال بودن سفارش مارکت بستگی دارد. دقت کنید که کارمزد این سفارش بالا و امکان تکمیل شدن آن در مارکت‌های پرنوسان بیشتر و مطمئن‌تر است.

  • سفارش دریافت سود یا Take Profit Order

عملکرد این نوع سفارش نیز همانند سفارش حد و ضرر است. اگر قرار است این نوع سفارش را در حالت Limit، برای خود فعال کنید لازم است که از گزینه Stop Limit Order استفاده کنید. زمانی به صورت اتوماتیک سفارش تحت نام Take Profit برای شما ثبت می‌شود که قیمت این سفارش برای پوزیشن شما سودآور باشد. همچنین شما می توانید با استفاده از این گزینه TP/SL for entire position در رابط کاربری، سفارش Take Profit و Stop Loss را از نوع Market به طور همزمان ایجاد کنید که این سفارش برای کاهش ریسک و نقد کردن سود معاملات در کنار سفارش حد ضرر استفاده می‌شود.

  • سفارش حد ضرر متغیر یا Trailing Stop Order

بایننس فیوچرز برای محافظت از سود پوزیشن‌های باز نوعی سفارش را در نظرگرفته است که به آن سفارش  Trailing Stop Order گفته می‌شود. در این نوع سفارش قیمتی به عنوان حد ضرر اولیه پوزیشن تنظیم می‌شود سپس با بالا رفتن قیمت در پوزیشن لانگ، حد ضرر نیز قیمت را دنبال کرده و بالا می رود. اما زمانی که قیمت کاهش یابد، حد ضرر متوقف می‌شود. زمانی یک سفارش فروش برای بستن پوزیشن لانگ ایجاد می‌گردد که قیمت به اندازه درصد مشخص Callback Rate کاهش پیدا کرده باشد.این سفارش برای پوزیشن شورت نیز به صورت عکس کاربرد دارد و زمانی که قیمت مارکت افزایش یابد حد ضرر متوقف، و با رخ دادن پوزیشن شورت حد ضرر به همراه قیمت مارکت پایین می‌آید.

  • ایجاد سفارش trailing stop بایننس فیوچرز

قیمتی است که سفارش Trailing Stop را فعال می‌کند، قیمت فعال سازی Activation Price می‌باشد. Callback Rate نیز تعیین کننده درصدی است که سفارش Trailing Stop با آن فاصله قیمت را دنبال می‌کند. برای مثال فرض کنید Callback Rate روی یک درصد تنظیم شده است. در زمان حرکت هم جهت بازار با ترید، Trailing Stop با فاصله یک درصد قیمت مارکت را دنبال می‌کند. زمانی یک سفارش خرید یا فروش بر اساس ترید شما ایجاد خواهد شد و سپس پوزیشن بسته می‌شود که قیمت مارکت یک درصد در خلاف جهت ترید حرکت کند.

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

سفیرپیمنت با توجه به سابقه پرداخت‌های ارزی از طریق حساب‌های معتبر بین‌المللی، مفتخر است تا پرداخت‌های مرتبط با شارژ حساب‌های ارزی را برای شما کاربران محترم به انجام برساند. در صورت تمایل می‌توانید از طریق پشتیبانی درخواست خود را ثبت کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین صرافی های آنلاین ایران

نتیجه      

همان‌طور که گفته شد، Binance یک صرافی است که در آن کاربران می‌توانند ارزهای رمزنگاری شده را معامله کنند. بایننس از بسیاری از ارزهای رمزنگاری شده رایج پشتیبانی می‌کند و یک کیف پول رمزنگاری برای معامله گران به حساب می‌آید. یکی از قابلیت‌های جدیدی که صرافی بایننس به خود اضافه کرده است، بایننس فیوچرز می‌باشد.

در این نوع بازار، ارزهای دیجیتال کاربران به کیف پول منتقل نمی‌شوند بلکه آن‌ها دائما در حال خرید و فروش قراردادهای آتی هستند. همچنین بین معاملات در بایننس و Binance Futures تفاوت وجود دارد. در واقع Binance Futures به کاربران امکان می­‌دهد قراردادهای بیت کوین را با اهرم بالا تجارت کنند. همچنین شرکت در این پلتفرم مزایایی را برای کاربران خود به دنبال دارد که در متن مقاله به آن‌ها پرداخته شد.

سوالات متداول

1- چگونه معاملات آتی را با بایننس انجام می­دهید؟

جهت معاملات رمزنگاری با اهرم در Binance Futures لازم است مراحلی را پشت سر بگذارید. این مراحا عبارت‌اند از:

1- ابتدا باید یک حساب کاربری در Binance ایجاد کنید.

2- برای به دست آوردن 10٪ تخفیف در هزینه، از کد ” omid ” استفاده کنید.

3- برای کیف پول Futures خود وجه لازم را با USDT تأمین نمایید.

4- به رابط کاربری معاملات Binance Futures بروید.

5- سفارشی با اهرم بیت کوین برای خود ایجاد کنید.

6- سفارش خود را نظارت کنید.

2- سفارشات قرار داده شده توسط Binance کدامند؟

اولین سفارش قرار داده شده توسط بایننس، سفارش حد مجاز برای فروش با قیمت بالاتر است. در این مثال اگر حد مجاز قیمت را 76.06 دلار تعیین کرده‌اید، برای فروش 76.06 دلار کسب خواهید کرد. در مرحله دوم سفارش، یک دستور توقف اجرا می‌شود. سطح تریگر را زمانی تعیین کنید که قیمت به زیر 64.67 دلار برسد و در این صورت فروش را با قیمت 64.55 دلار به انجام برسانید.

3- آیا بایننس ایران را تحریم کرده؟

بله؛ ایران توسط بایننس تحریم شده است. برای استفاده از خدمات بایننس و مدیریت موجودی خود لازم است تا از ip دیگر کشورهای دنیا (ترجیحا غیر از آمریکا و آلمان) استفاده کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
رضا موسوی داویجانی کاربر سایت ۲۴ فروردین ۱۴۰۰

سلام خوبی خسته نباشی
من ناشنوام فیلم آموزش صدا متوجه نمیشم کمکم کن

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

    سلام
    سلامت باشید
    توی این مقاله فیلمی نبود
    منظورتون رو واضح‌تر میگین؟