نمونه سوالات gre

نمونه سوالات آزمون GRE، منبعی برای آمادگی بیشتر

آخرین بروز رسانی:  ۲۶ تیر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

آزمون بین‌المللی جی آر ای یک آزمون برای سنجش میزان مهارت افراد در زبان انگلیسی است. اگر قرار است که در آینده تحصیلی خود به یکی از دانشگاه‌های خارج از ایران مراجعه کنید، پس نیاز دارید که مهارت خود در زبان انگلیسی را ثابت کنید. این آزمون مورد تایید دانشگاه‌های زیادی است و به شما در رسیدن به این هدف کمک می‌کند. آزمون GRE چیست؟ چه تفاوتی با آزمون های تافل و آیلتس دارد؟ اهمیت آزمون GRE چیست؟ ساختار کلی آزمون GRE چگونه است؟ نمونه سوالات GRE کدامند؟ در ادامه به این موضوعات می‌پردازیم. همچنین در پایان صفحه می‌توانید نمونه سوالات آزمون جی ار ای را دانلود نمایید. داشتن نمونه سوالات gre در این مسیر به شما کمک می‌کند که عملکرد بهتری داشته باشید؛‌ زیرا از سطح سوالات باخبر شده و قبل از موعد می‌توانید توان خود را محک بزنید؛ پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

آزمون GRE چیست؟

آزمون GRE که نام آن مخفف عبارت Graduate Records Examination می‌باشد، یک آزمون بین‌المللی برای سنجش اطلاعات داوطلبان و مهارت‌های آنان به زبان انگلیسی است. این آزمون برای مدارک بالاتر از کارشناسی (ارشد، دکترا و فوق دکترا) برگزار شده و برای پذیرش در بسیاری دانشگاه‌ها به شما کمک می‌کند. هر چند که در بسیاری از دانشگاه‌های جهان، نمره‌ی این آزمون جزء نمرات ضروری برای اپلای نمی‌باشد؛ اما برای ادامه‌ی تحصیل در تمامی دانشگاه‌های آمریکا به نمره ‌آزمون GRE‌ نیاز دارید. برای آمادگی در آزمون GRE منابع بسیاری وجود دارند؛ ولی نمونه سوالات سال‌های گذشته آزمون GRE می‌تواند بهترین انتخاب برای مرور و جمع‌بندی دانسته‌ها باشد. داشتن نمونه سوالات gre‌ به کسب تجربه شما کمک می‌کند؛ زیرا شما می‌توانید قبل از شرکت در آزمون یکبار از خودتان آزمون بگیرید.

 

آزمون GRE چه تفاوتی با IELTS و TOEFL دارد؟

امتحان‌های بین‌المللی زیادی برای سنجش میزان مهارت‌های افراد به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. آزمون GRE را می‌توان در کنار آیلتس و تافل، یکی از مهم‌ترین آزمون ها برای دریافت بورسیه تحصیلی دانست؛ اما تفاوت اصلی این آزمون با تافل و آیلتس در چیست؟

آزمون GRE‌ بر خلاف دو آزمون دیگر، تنها برای سنجش مهارت‌های شما به زبان انگلیسی استفاده نمی‌شود؛ بلکه آزمونی منطقی است که توانایی‌های تحلیلی شما را مورد سنجش قرار می‌دهد. این آزمون علاوه بر بخش درک واژگان، دارای دو قسمت تحلیلی – نوشتاری و ریاضیات نیز می‌باشد که توانایی تحلیل و منطق شما را بررسی می‌کنند. این مسئله تفاوت شاخص آزمون gre با دو آزمون معروف تافل و آیلتس است. برخی از شرکت کنندگان بر این اعتقاد هستند که این بخش آزمون سخت‌تر از بخش‌های دیگر است و برخی نیز کاملا نظر برعکس دارند!

 

نمونه سوالات gre

اهمیت آزمون GRE چیست؟

همان‌طور که گفتیم، این آزمون تنها ابزاری برای سنجش سطح زبان انگلیسی شما نیست. در واقع، آزمون GRE محکی است که موفقیت در آن شما را تا حد زیادی از سایر رقبا متمایز می‌کند. به بیان ساده‌تر، آزمون‌هایی مانند تافل و آیلتس را می‌توان پایه‌ی اصلی ورود به دانشگاه دانست، در حالی که آزمون GRE مانند یک مدال است که شما را از دیگر متقاضیان متمایز می‌کند.

این آزمون همچنین شرایطی را فراهم می‌کند که کمیته پذیرش هر دانشگاه، بر اساس معیار یکسانی افراد مختلف را بسنجد. این موضوع باعث می‌شود تاثیر عواملی مانند پیشینه تحصیلی، معدل، محل تحصیل و… به حداقل برسد. تاثیر این آزمون در دریافت fund بسیار بیشتر از دو آزمون آیلتس و تافل است.

 

انواع مختلف آزمون GRE

به طور کلی آزمون GRE در دو نوع GRE Subject و GRE General برگزار می‌شود.

 

نمونه سوالات ازمون gre

آزمون GRE Subject

این آزمون در حقیقیت سنجش مهارت‌های تخصصی داوطلبان به زبان انگلیسی می‌باشد. رشته‌های خاصی مانند شیمی، فیزیک، روان‌شناسی، ادبیات انگلیسی، زیست شناسی و ریاضیات دارای این آزمون هستند. شرکت در آزمون GRE Subject به داوطلبان کمک می‌کند تا در رشته‌ی تحصیلی مورد نظرشان، خودشان را از دیگر افراد بیش از قبل متمایز کنند. شرکت در این آزمون کاملا اختیاری بوده؛ اما نمره‌ی عالی در آن، وضعیت شما را تا حد زیادی در دانشگاه مقصد بهبود می‌بخشد.

 

آزمون GRE General

منظور از آزمون GRE اصلی همان آزمون GRE General‌ است که دارای سه بخش درک واژگان، ریاضیات و مهارت‌های تحلیلی – نوشتاری می‌باشد.

 

ساختار کلی آزمون GRE چگونه است؟

  1. Analytical Writing (تحلیلی – نوشتاری): در این قسمت، هر فرد باید در دو زمان سی دقیقه‌ای دو متن مختلف بنویسد. یک متن شامل انشای موضوعی و متن دیگر شامل نوشتن انشای انتقادی درباره‌ی نوشته‌ای است که در اختیار شما قرار می‌گیرد.
  2. Quantitative Reasoning (ریاضیات): سوالات این بخش برای سنجش توانایی تحلیل کمیتی یا ریاضی افراد است. معمولا سوالات بخش ریاضیات زیاد سخت نبوده و با استفاده از توانایی‌های ریاضی دبیرستان قابل پاسخگویی هستند. سرفصل‌های این بخش شامل جبر، آمار و احتمال، هندسه و… می‌باشد که باید در قالب دو زمان 35 دقیقه‌ای پاسخ داده شوند.
  3. Verbal Reasoning (واژگان): این بخش مربوط به سنجش توانایی‌های زبان انگلیسی افراد می‌باشد. بخش درک واژگان شامل سوالات جای خالی با عناوین Text Completion و Sentence Equivalence و همچنین درک مطلب یا Reading Comprehension می‌باشد. در مجموع این بخش 40 سوال دارد که باید در مدت زمان یک ساعت پاسخ داده شوند.

 

نمونه سوالات gre

 

دانلود نمونه سوالات آزمون GRE

اهمیت داشتن نمونه سوالات gre‌

قبل از اینکه سوالات را دانلود کنید، بهتر است درباره اهمیت نمونه سوالات gre کمی صحبت کنیم. بدیهی است که اگر شما قبل از آزمون درباره سطح سوالات اطلاعاتی داشته باشید و یا اینکه سوالاتی شبیه به سوالات آزمون اصلی را در اختیار خود داشته باشید، درصد موفقیت شما بالاتر خواهد بود. شما می‌توانید به کمک نمونه سوالات gre برای خودتان یک آزمون را شبیه‌سازی کنید و به تجربه خودتان بیافزایید. قطعا کسی که با تجربه بیشتر در جلسه آزمون حاضر می‌شود، بهتر می‌تواند عمل کند. از طرفی شما می‌توانید به کمک نمونه سوالات gre‌ متوجه شوید که در چه سطحی باید مطالعه داشته و یا اینکه چه مواردی را مورد مطالعه و توجه قرار دهید.

نکته دیگری که می‌توان درباره اهمیت نمونه سوالات gre‌ بیان نمود این است که طبق آنچه گفته شد، داشتن این سوالات احتمال موفقیت شما را بیشتر می‌کند. این مسئله با توجه به هزینه آزمون gre‌ بسیار برای شما سومند واقع خواهد شد. به عبارت دیگر اگر شما نتوانید امتیاز لازم را در این آزمون کسب نمایید، لازم است مجددا هزینه آزمون را پرداخت کرده و در آن شرکت نمایید. این در حالی است که در صورت کسب نمره مورد نظر نیاز به پرداخت این هزینه نخواهید داشت. بدیهی است چون هزینه این آزمون نیاز به پرداخت ارزی دارد، با کسب موفقیت خود را از پرداخت هزینه‌های گزاف دور کرده‌اید.

 

دانلود نمونه سوالات gre

یکی از بهترین منابع برای آمادگی در آزمون GRE، مطالعه و پاسخ‌گویی سوالات سال‌های گذشته‌ی این آزمون می‌باشد. شما می‌توانید این مجموعه سوالات را از طریق لینک زیر دانلود کنید.

 

سوالات متداول

۱- مدارک لازم برای ثبت نام gre کدامند؟

برای ثبت نام آزمون GRE نیاز به یک سری مدارک و قدم‌هایی است. برای اطلاعات بیشتر مقاله تصویری راهنمای ثبت نام gre را دنبال نمایید.

 

سفیرپیمنت و gre

مجموعه سفیرپیمنت یکی از مجموعه‌های فعال و متخصص در حوزه خدمات ارزی است. این مجموعه می‌تواند شما را در پرداخت هزینه آزمون gre‌ همراهی کرده و پرداخت آن را برای شما انجام دهد. از آن جایی که هزینه این آزمون باید به صورت ارز انجام شود و درگاه پرداخت آنلاین دارد، شما می‌توانید جهت انجام پرداخت این هزینه به تیم سفیرپیمنت مراجعه کرده تا در سریع‌ترین زمان ممکن برای شما پرداخت انجام شود. همچنین مشاورین متخصص این مجموعه آماده ارائه راهنمایی‌های لازم درباره پرداخت ارزی و هزینه این آزمون هستند. اگر هرگونه سوالی در این رابطه دارید، می‌توانید آن را با در کامنت به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *