مقایسه یودمی با لیندا

7 مقایسه کامل دوره آموزشی یودمی (Udemy) با لیندا (Lynda)

آخرین بروز رسانی:  ۸ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

اگر به دنبال یادگیری کورس‌های آموزشی هستید و یا قصد فروش دوره‌های آموزشی را دارید به راحتی میتوانید با مراجعه به سایتهای یودمی و لیندا در این زمینه فعالیت کنید؛ اما در نظر داشته باشید که قبل از ثبت نام و شروع فعالیتتان در این وبسایت‌ها باید نکاتی را بدانید تا نتیجه خوبی به دست آورید، در این مقاله به صورت کلی به مقایسه دو وبسایت مطرح در جهان می‌پردازیم، پس تا انتهای مقاله باما همراه باشید.

 

مقایسه یودمی و لیندا به صورت کلی

این دو وب‌سایت آموزشگاه آنلاین 24 ساعته هستند که هدف مشترک آن‌ها ایجاد بستری مناسب برای آموزش است. در یودمی شما می‌توانید در یک دوره آموزشی ثبت نام کنید و در آخر گواهی پایان دوره دریافت نمایید. با انجام این کار شما در استخدام فرصت‌های شغلی شانس بیشتری خواهید داشت. امروزه اکثر کارفرمایان به دنبال استخدام نیروی متخصص هستند که وبسایت Lynda و udemy به نوبه‌ی خود تاثیر نسبتا خوبی را در سطح مهارت افراد ایجاد کرده‌اند؛ اما اگر به دنبال دوره‌های آموزشی به زبان فارسی هستید با مراجعه به وب‌سایتهایی مانند مکتب‌خونه، فرادرس، لیموناد و… می‌توانید این مدل از دوره‌ها را پیدا کنید. در ادامه با این دو سایت بیشتر آشنا خواهید شد.

بیشتر بخوانید: آموزش خرید دوره آموزشی از یودمی و استفاده از دوره‌های این سایت

ویژگی های مهم وب سایت یودمی

وبسایت یودمی در میان تمامی گزینه‌هایی که برای آموزش و یادگیری به صورت آنلاین است، بی‌شک یکی از بهترین‌ها به شمار می‌رود. این سایت یک دانشگاه نسبتا بزرگ بوده که فرصتی برای یادگیری و بالابردن مهارت شما است. یودمی دوره‌هایی را به صورت کورس‌های ویدئویی در اختیار کاربران قرارمی‌دهد. تمامی این آموزش‌ها از لحاظ کیفیت توسط دانشجویان رتبه‌بندی می‌شوند؛ Udemy تا به امروز بیش از 66000 دوره آموزشی را در زمینه‌ی برنامه نویسی، طراحی، گرافیک، فروش و بازاریابی ارائه کرده است.

تقریبا 40 درصد از منابع این سایت به صورت رایگان در دسترس کاربران قرا دارد. این آموزش‌ها به صورت روزانه در پلن افراد قرار می‌گیرد که با شرکت در یکی از دوره‌ها به راحتی می‌توانند آنها را دریافت کنند؛ اما تنها ایرادی که این دوره‌ها دارند بعضا به صورت جامع و کامل ساخته نمی‌شوند و تمامی اشخاص پس از اتمام یک دوره باید به دنبال کسب مهارت بیشتر از سایر منابعی آموزشی باشند. بعضا مشاهده شده که پس از پایان یک دوره رایگان مطالب کامل‌تر و مفیدتری را در قالب یک دوره پولی به کاربران پیشنهاد می‌کنند که این کار یک روش کاملا تبلیغاتی است اما یادگیری کلی هر مهارتی به صورت تخصصی نیازمند صرف زمان و هزینه است که باید قبل از شروع این مسیر در موردش تصمیم بگیرید.

 

ویژگی های مهم وب سایت یودمی

 

ویژگی های مهم وب سایت لیندا

سایت لیندا برخلاف سایرسایت‌های آموزشی مثل یودمی که کلیه کورس‌های دوره را به صورت روزانه برای کاربران ارائه میکند، اجازه دسترسی کامل به تمامی قسمت‌های سایت را نخواهد داد؛ لذا می‌بایست یک اشتراک ماهیانه/سالیانه خریداری نمایید تا به تمامی قسمت‌های سایت اجازه دسترسی پیدا کنید. قیمت خرید اشتراک ماهیانه نزدیک به 27 تا 40 دلار در ماه است. همین امر باعث شده تا لیندا یکی از انعطاف‌پذیرترین پلتفرم‌های یادگیری در جهان شود. این سایت هم مانند یودمی دوره‌های بسیار زیادی در زمینه تجارت، طراحی، انیمشین سازی، کدنویسی، عکاسی و… برگذارمی‌کند. هر کدام از آن‌ها توسط اساتید مطرح و برجسته دنیا تدریس می‌شوند؛ اما اگرشما به دنبال یادگیری دوره‌هایی با موضوعات نسبتا خاصی هستید وهدفتان گذراندن یک دوره آموزشی می‌باشد، یودمی انتخاب به نسبت بهتری برای شما خواهد بود.

 

ویژگی های مهم وب سایت لیندا

 

تفاوت دوره های آموزشی یودمی و لیندا در چیست ؟

در یودمی شما هزینه دوره‎ها را به صورت جداگانه پرداخت می‌کنید. اغلب دوره‌ها قیمتی نزدیک به 200 دلار در ماه هم دارند؛ اما دوره‌های پرفروش معمولاً هر چند هفته یکبار با %90 درصد تخفیف برگذار می‌شوند. با خرید یک دوره شما امکان دسترسی مادام‌العمر به به‌روزرسانی‌ها را خواهید داشت که این یکی از مزایای دوره‌های پولی به نسبت دوره‌های رایگان است. Lynda به جای پرداخت هزینه برای دوره‌ها به صورت جداگانه از یک مدل اشتراک ماهیانه استفاده می‌کند.

در لیندا شما می‌توانید اشتراک 1ماهه به صورت رایگان دریافت کنید؛ اما با خرید اشتراک پولی و شرکت در یک دوره آموزشی اجازه دسترسی به فایل‌های دوره و همینطور ارتباط با استاد را خواهید داشت. شما می‌توانید پیشرفت خود را با آزمون‌ها ارزیابی کنید و پس از اتمام دوره مدرک دریافت کنید. حتی بر اساس تخصص فعلیتان تمامی مهارت‌ها و تجربیات افراد را بیاموزید. سخت است که بگوییم کدام پلتفرم بر اساس قیمت و خدمات انتخاب بهتری است. این موضوع بسته به میزان استفاده شما از هر سرویس دارد. اگر شما فقط یک یا دو دوره در ماه می گذرانید، احتمالاً Udemy مقرون به صرفه‌تر است اما اگر همیشه به دنبال یادگیری می‌باشید Lynda بدون شک انتخاب مناسب‌تری برای شماست.

 

معایب دوره آموزشی یودمی

  1. ارائه ندادن مدرک معتبر پس از پایان دوره به کاربران
  2. کامل نبودن بعضی از کورس‌های آموزشی
  3. خرید هر دوره به صورت جداگانه که این برای برخی از کاربران مقدور نیست.
  4. امکان شرکت در دوره‌ها برای کاربران ایرانی وجود ندارد و باید حتما پروکسی تهیه کنید.
  5. دوره‌ها به زبان لاتین هستند و هیچ‌گونه زیرنویس فارسی برای آنها ارائه نمی‌شود.
  6. در مقایسه با Lynda ویدیوهای Udemy کیفیت صدا و تصویر پایین‌تری دارند. برخی از مربیان به طور واضح دوره‌ها را بدون ویدئویی حرفه‌ای روی وب‌کم یا حتی تلفن‌های همراه ضبط کرده‌اند.

 

معایب دوره آموزشی لیندا

موضوعات به نسبت کمتری دراین سایت وجود دارد. از آنجایی که لیندا بخشی از لینکدین به حساب می‌آید، Lynda تمرکز اصلی خودش را بر موضوعات مرتبط با کسب و کار ارائه می‌کند. دروسی مانند فروش، بازاریابی، مدیریت، کدنویسی، طراحی و گرافیک کامپیوتری در اولویت قرار دارند. برای تهیه آنها هزینه به مراتب بیشتری باید پرداخت کنید تا از کیفیت بالای ویدئوهای آموزشی برخوردار شوید. با این وجود شاید ارزشش را داشته باشد تا این پلتفرم را یکبار امتحان کنید.

 

خرید دوره آموزشی از لیندا چگونه صورت میگیرد؟

لیندا توسط شرکت linkedin در سال 2019 خریداری شد. تمامی کاربران می‌توانند با داشتن یک حساب لینکدین وارد اکانت حرفه‌ای شوند و از مزایای شرکت در دوره‌ها برخوردار گردند. پس اگر قصد خرید دوره در سایت لیندا را دارید، گام به گام با ما همراه شوید:

  1. به سایت لینکدین مراجعه کنید.
  2. پس از ثبت نام کردن در این سایت دوره‌های بسیار زیادی را به شما پیشنهاد می‌دهد.
  3. با انتخاب یکی از دوره‌های زیر به بخش جدید منتقل می‌شوید.

 

خرید دوره آموزشی از لیندا

 

سپس در صفحه جدید باید روی گزینه start my free month کلیک کنید.
مانند شکل زیر:

 

خرید دوره آموزشی ازلیندا

 

در گام آخر باید یکی از اشتراک‌های ماهانه و یا سالانه را انتخاب کنید تا بتوانید با تهیه اشتراک در دوره‌ها شرکت کنید اما قبل از انجام این کار باید اکانت لینکدین خود را به حالت پرمیوم تبدیل کنید تا بتوانید در دوره‌ها شرکت نمایید. اگر در آخر موفق به فعال‌سازی اکانت خود نشدید، می‌توانید از طریق سایتهای ایرانی اقدام به خرید اکانت لیندا و یا لینکدین حرفه‌ای نمایید.

 

خرید دوره آموزش خارجی

به صورت کلی اگر شما به دنبال یادگیری و بالا بردن سطح مهارتتان هستید، لازم است که از برترین منابع آموزشی استفاده کنید تا در این زمینه تسلط کافی را به دست آورید؛ مثلا برای یادگیری برنامه نویسی، وبسایت توتریال یک منبع بسیار خوب برای آموزش است اما به شما توصیه می‌کنیم که با دانلود ویدئوی آموزشی از سایت لیندا تسلط به مراتب بهتری پیدا خواهید کرد؛ زیرا آموزش‌ها به وسیله مربیان و اساتید حرفه‌ای ساخته شده‌اند که با شرکت کردن در آنها راه برایتان آسان‌تر خواهد شد. دقت داشته باشید که خودتان باید پشتکار لازم برای رسیدن به تخصص مورد نظرتان را داشته باشید.

 

دانستن زبان انگلیسی تا چه اندازه در یادگیری‌ شما تاثیر گذاراست؟

عموما بیشتر دوره‌های آموزشی سایت یودمی و لیندا به زبان‌هایی مانند آلمانی، انگلیسی، فرانسوی و اسپانیایی ساخته می‌شوند . اگر شما فردی هستید که تسلط به هیچ زبان خارجی ندارید، خرید دوره آموزشی یودمی برایتان فایده چندانی نخواهد داشت اما این پایان راه نیست؛ بلکه شما می‌توانید دوره خریداری شده از وب‌سایتی مانند یودمی را به زبان فارسی تهیه کنید؛ مثلا از وب‌سایت‌های ایرانی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند درخواست کنید تا این دوره را برای شما زیرنویس کنند اما بهترین راه ممکن یادگیری یک زبان خارجی است تا بهترین درک را از دوره‌های آموزشی این سایت داشته باشید.

 

ارزش و اعتبار گواهی دوره‌های یودمی بیشتر است یا لیندا؟

کلیه آموزش‌های سایت یودمی اطلاعات به مراتب بهتری را به کاربران ارائه می‌کند. بعضا مشاهده شده که دوره‌های لیندا مطالبی بسیار مقدماتی را به کاربران آموزش می‌دهد؛ به فرض مثال اگر دوره آموزش زبان بدن در لیندا را انتخاب کنید، مباحث بسیار جزئی را برایتان بازگو می‌کند؛ اما همین دوره در سایت یودمی نزدیک به 60 ساعت به طول می‌انجامد و در پایان دوره مطالب جامع تری را یاد می‌گیرید. طبق یک نظرسنجی از کاربران هر دو سایت میزان رضایت بالاتری از سایت یودمی به نسبت لیندا گزارش شده است. در یودمی شما به راحتی قابلیت خرید هر دوره را به صورت جداگانه دارید. در مناسبت‌های خاصی مثل کریسمس یا جمعه سیاه، کلیه دوره‌های سایت یودمی با تخفیف بسیار بالایی ارائه می‌شوند. با توجه به توضیحات بالا قاعدتا ارزش و اعتبار گواهی دوره های udemy بسیار بالاتر ازlynda است که این موضوع برای اکثر کارفرمایان هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

 

مقایسه قیمت دوره آموزشی یودمی و لیندا

هردو سایت به لحاظ قیمت دارای تفاوت‌های بسیاری هستند که در شکل زیر برای شما شرح داده است قبل از ثبت نام در هرکدام و خرید دوره آموزشی کاملا قیمت‌ها دوره‌ها را با یکدگیر مقایسه کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که برای خرید هر کدام از دوره‌های موجود در سایت‌های خارجی مشابه آن دوره را می‌توانید در سایتهای فارسی زبان پیدا کنید.

 

مقایسه لیندا و یودمی

 

همچنین برای مطالعه مقایسه coursera و udmey اینجا کلیک کنید.

 

چکیده کلی از دو سایت یودمی و لیندا

در این مقاله تمامی تلاشمان را کردیم تا بهترین مطالب را در زمینه خرید ویدئوی آموزشی از سایت یودمی و لیندا برای شما کاربران عزیز ارائه کنیم تا اگر قصد شرکت در این دوره‌ها را دارید با آگاهی کامل به سمت این موضوع گام بردارید؛ هدف وب‌سایت سفیرپیمنت پاسخ به سوالات شما کاربران است. امروزه به دلیل وجود منابع اطلاعاتی بسیار زیاد در سرتاسر جهان، انتخاب گزینه صحیح برای آموزش کار نسبتا دشواری به نظر می‌رسد. این موضوع به خودی خود باعث شده تا کاربران از ادامه مسیر آموزش و یادگیری صرف نظر کنند. در صورتی که وب‌سایت آموزشی معتبری می‌شناسید یا از این دو سایت تجربه استفاده دارید، آن را با ما و مخاطبان دیگر به اشتراک بگذارید.

 

[accordion title=”” open1st=”0″ openAll=”0″ style=””][accordion_item title=”● دوره های یودمی ارزان تر است یا لیندا ؟”]دوره‌های یودمی به دلیل مرجع بودن و کامل‌تر بودن قیمت به مراتب بالاتری دارند.[/accordion_item][/accordion]

[accordion title=”” open1st=”0″ openAll=”0″ style=””][accordion_item title=”● ارزش و اعتبار گواهی دوره های یودمی بیشتر است یا لیندا ؟”]مدرک هردو سایت اعتبار خوبی دارند اما یودمی در اولولیت اول است.[/accordion_item][/accordion]

[accordion title=”” open1st=”0″ openAll=”0″ style=””][accordion_item title=”● دوره های آموزشی یودمی به روزتر است یا لیندا ؟”]قطعا یودمی، زیرا مدت زمان بسیار بیشتری برای کاربران اختصاص می‌دهد.[/accordion_item][/accordion]

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *