نمونه آزمون زبان دولینگو

9 نمونه سوال آزمون زبان دولینگو (+ جواب آزمون)

آخرین بروز رسانی:  ۱۴ تیر, ۱۴۰۲
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

آزمون ‌‌های معروف و معتبری در سطح بین‌المللی و در زمینه زبان انگلیسی برگزار می‌شوند که مهارت دانش آموزان و دانشجویان را مورد سنجش قرار می‌دهند. این آزمون‌ها شرایط لازم برای مهاجرت کاری و تحصیلی داوطلبان خود را فراهم می‌کنند. شاید در میان این آزمون‌ها نام تافل و آیلتس را بیشتر شنیده باشید. آزمون دولینگو نیز یکی دیگر از این آزمون‌ها است. این آزمون یکی از نمونه آزمون‌ های بین ‌المللی است که چهار مهارت زبانی خواندن، گوش دادن، صحبت کردن و نوشتن را مورد بررسی قرار می‌‌دهد. در این مقاله قصد داریم نمونه آزمون زبان دولینگو را برای شما ارائه دهیم. این نمونه سوالات آزمون دولینگو بهترین منبع برای کسانی است که می‌خواهند در این آزمون شرکت کنند. برای دسترسی به این آزمون آزمایشی دولینگو تا پایان با ما همراه باشید.

سفیرپیمنت خدمات مربوط به پرداخت هزینه آزمون دولینگو را برای متقاضیان آزمون انجام می‌دهد.

آزمون دولینگو چیست؟

آزمون زبان دولینگو برخلاف آزمون‌های رایج از جمله آیلتس و تافل، نیازی به حضور فیزیکی فرد داوطلب در محل آزمون و انجام ثبت‌نام ندارد. داوطلب می‌تواند این آزمون را در هر زمان و هر مکان، متناسب با شرایط خود، تنها از طریق دسترسی به یک کامپیوتر، انجام دهد. البته این دسترسی به کامپیوتر باید همراه با شرایطی باشد که صحت آزمون شما را تایید کند.

نحوه‌ی برگزاری این آزمون به‌صورت تطبیقی ​​است. به این صورت که اگر داوطلب به سؤالی درست پاسخ‌ دهد، سؤال بعدی سخت‌تر خواهد شد و اگر به آن پاسخ اشتباه بدهد، مورد بعدی آسان‌تر می‌شود. این شیوه به این معناست که این امتحان می‌تواند با سؤالات نسبتاً کمی، سطح توانایی متقاضی را به ‌سرعت مشخص کند و در ادامه به تناسب توانایی او سوالاتی را ارائه دهد. پاسخ‌دهی به سوالات سخت و آسان به صورت ترکیبی در نهایت یک نمره نهایی برای فرد رقم می‌زند. در حال حاضر دانشگاه‌های معتبری در سراسر جهان، همچون کشور‌های آمریکا، فرانسه، اتریش و… اقدام به پذیرش دانشجو با مدرک و نمره این آزمون کرده‌اند.

Practice test دولینگو چیست؟

از آن‌جایی که این آزمون، نوعی آزمون جدید و نوپا است، نمونه سوال‌ها و جزوات مرتبط با آن به طور کامل در دسترس نیست. از این‌رو سایت رسمی Duolingo برای داوطلبان خود امکان انجام تست آزمایشی را فراهم کرده است؛ البته این تست آزمایشی هم از لحاظ زمان و هم تعداد سوالات با آزمون اصلی تفاوت دارد. میزان دشواری آزمون اصلی نیز نسبت به این آزمون آزمایشی بیشتر است. به این مسئله دقت داشته باشید که باید خودتان را برای سوالاتی سخت‌تر از سوالات داخل سایت و آزمون آزمایشی دولینگو آماده کنید.

همچنین تخمین نمره‌ای که از این امتحان آزمایشی حاصل می‌شود، ممکن هست حدود ده الی پانزده نمره از نتیجه آزمون اصلی بیشتر و یا کمتر باشد؛ از این‌رو اکتفا به نمره تست آزمایشی کار درستی نیست. این آزمون در دفعات مکرر و بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای انجام می‌گیرد. پس با خیال راحت می‌توانید چندین بار در آن شرکت نمایید. در ادامه چند نمونه آزمون زبان دولینگو برای راهنمایی هرچه بیشتر، توضیح داده شده است.

آشنایی با سوالات آزمون دولینگو

1- کامل کردن کلمات (C-test)

در سوال (C-test) داوطلب کمتر از سه دقیقه وقت دارد که با حروف مناسب کلمه‌ بسازد. سرعت عمل وی در موفقیت این بخش، نقش مهمی دارد. کلماتی که باید ساخته شود، واژگان پیچیده‌ای نیستند و اگر از روی متن با دقت خوانده شود، پاسخ به آن چندان دشوار نیست. نمونه آزمون زبان دولینگو را اگر مشاهده کنید متوجه خواهید شد که کلمات در چه سطحی هستند. پس اگر قرار است که امتیاز بالا از این قسمت آزمون کسب نمایید بهتر است جدای از دانش لغوی، روی سرعت عمل خود نیز کار کنید.

نمونه آزمون زبان دولینگو2- تست لیسنینگ و dictation

در این بخش داوطلب باید متنی که می‌شنود را در کادر روی صفحه وارد کند. برای این قسمت حدود یک دقیقه زمان در نظر گرفته شده است و داوطلب سه بار فرصت دارد بر روی آیکون بلندگو کلیک کرده و جمله را گوش دهد. در این سوال از ساختارهایی مانند must ،have ،pp و یا منفی آن در جمله استفاده می‌شود که کمی آن را دشوار می‌کند. سعی کنید خیلی دقیق به صدای پخش شده گوش دهید تا بتوانید خیلی سریع آن را بنویسید. سرعت تایپ کردن نیز در این قسمت از آزمون موثر خواهد بود.

نمونه آزمون زبان دولینگو3- تست Real word

همان‌طوری که از نام این قسمت مشخص است، داوطلب باید در بین نوشته‌ها به دنبال کلمه انگلیسی واقعی باشد. کنار هم قرار گرفتن چند حرف انگلیسی لزوما یک کلمه انگلیسی نمی‌سازد و داوطلب این آزمون، باید قدرت تشخیص کلمات واقعی را از غیرواقعی داشته باشد. داشتن سطح واژگان خوب و سرعت عمل بالا در این بخش، بسیار مهم است.

4– تست لیسنینگ Real word

این سوال نیز همانند سوال قبل است و تفاوت آن در این است که داوطلب باید به صورت لیسنینگ (شنیداری) کلمه درست را انتخاب کند.

5– تست Elicited Imitation

در این بخش عکسی روی صفحه نمایش نشان داده می‌شود که داوطلب در حدود سه ثانیه فرصت تشخیص آن را دارد. تصاویر اصولا ساده هستند اما سرعت عمل متقاضی آزمون در انجام آن نیز نقش مهمی دارد. پیشنهاد می‌کنیم نمونه سوالات دولینگو را در این بخش بررسی کنید و در آزمون آزمایشی دولینگو شرکت کنید تا بتوانید بهتر عمل کنید.

6- تست describe an image

در این قسمت، متقاضی حدود سی ثانیه وقت دارد که یک یا چند جمله در مورد عکسی که نمایش داده شده، بنویسد. پرداختن به محل تصویر و جزئیات آن بسیار مهم است. از آنجایی که داوطلب بیشتر باید حدسیات خود را در خصوص عکس بیان کند، بهتر است جمله خود را با …I suppose شروع کند. عکس این سوال می‌تواند راجب هر چیزی باشد پس خود را برای توضیح نوشتن آماده کنید!

نمونه آزمون زبان دولینگو7- تست تلفظ جمله

برای این قسمت لازم است که داوطلب جمله‌ای که می‌شنود را بازخوانی کند تا صدایش به طور کامل ضبط شود. برای این بخش پانزده ثانیه زمان در نظر گرفته شده است. تلفظ صحیح کلمات و اینتونیشن در این قسمت نقش برجسته‌ای دارد.

جواب ازمون دولینگو8- تست رایتینگ

در این بخش، رایتینگ داوطلب مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. پنج دقیقه زمان به این بخش اختصاص دارد و متقاضی باید پنجاه کلمه درمورد سوال مطرح شده بنویسد. شروع با مقدمه کوتاه، بیان جزئیات زمانی و مکانی و جمع‌بندی، می‌تواند داوطلب را در این بخش موفق کند.

آزمون دولینگو نمونه9- اسپیکینگ مشابه پارت دو آیلتس

مورد دیگری که در این آزمون بررسی خواهد شد، صحبت کردن در خصوص یک موضوع است. این بخش سه دقیقه زمان را به خود اختصاص داده است. داشتن واژگان غنی، استفاده از ساختارهای درست گرامری و… در نمره پایانی بسیار تاثیر دارد. بهترین تمرین برای این بخش، استفاده از سوالات پارت دو  اسپیکینگ در آیلتس است.

پیشنهاد برای مطالعه: معرفی 7 دلیل اهمیت آزمون دولینگو

 خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

ثبت‌نام در آزمون ‌های بین ‌المللی نیازمند پرداخت‌های ارزی است. از آن‌جایی که آزمون دولینگو نیز نوعی آزمون معتبر و بین‌المللی است، برای ثبت‌نام نیازمند به پرداخت ارزی از طریق مستر کارت و یا ویزا کارت است. تهیه این کارت‌ها برای عموم افراد کار آسانی نیست؛ از این‌رو سفیرپیمنت به عنوان تیم مقبول در زمینه پرداخت‌ های ارزی، شما را در ثبت ‌نام آزمون دولینگو یاری می‌کند. شما می‌توانید با پشتیبانی سفیرپیمنت ارتباط گرفته و درخواست خود را ثبت نمایید. همچنین می‌توانید به جهت دریافت راهنمایی درباره روش‌های مختلف پرداخت از مشاوران این مجموعه کمک بگیرید.

سوالات متداول

۱- مدت زمان اعتبار آزمون دولینگو چقدر است؟

مدرک و نمره‌ی آزمون دولینگو به مدت دو سال دارای اعتبار است. البته برخی دانشگاه‌ها مدت زمان دیگری را اعلام می‌کنند، که برای اطلاع از آن باید شرایط دانشگاه مدنظر خود را در خصوص این موضوع جویا شوید.

۲- چگونه می‌توان برای آزمون دولینگو آماده شد؟

تجربه افراد شرکت‌کننده، نمونه سوالات دولینگو، منابع و شرکت در دوره‌های مختلف، از روش‌های آمادگی آزمون دولینگو است. در میان این موارد، نمونه آزمون زبان دولینگو را شاید بتوان بهترین منبع معرفی کرد؛ زیرا شما را می‌تواند از سطح سوالات آگاه کرده و میزان توانایی و آمادگی شما را نیز بسنجد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
زهره کاربر سایت ۰۳ خرداد ۱۴۰۱

توضیحاتی خوبی برای آزمون دولینگو و نمونه سوالات دولینگو ارائه کردین
بسیار ممنونم