بورسیه تحصیلی چیست

همه چیز درباره بورسیه تحصیلی

آخرین بروز رسانی:  ۳ مرداد, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  19 دقیقه

بورسیه تحصیلی کالج و دانشگاه روشی مناسب برای پرداخت هزینه‌های تحصیل در مقطع کارشناسی است اما بسیاری از دانشجویان در مورد نحوه عملکرد آن سردرگم هستند. این پول چگونه اعطا می‌شود و می‌توانید آن را صرف چه چیزی کنید؟ در مورد بورسیه‌های خارجی چطور؟ اگر شما هم می‌پرسید که این بورسیه‌ها چگونه کار می‌کنند، این راهنما برای شماست. در ادامه به سوالات مهمی از جمله «بورسیه تحصیلی چیست؟» و «کجا می‌توانم بورس تحصیلی بگیرم؟» پاسخ می‌دهیم. همچنین پاسخ سوالات جزئی‌تری مانند «آیا باید بورسیه تحصیلی را پس بدهم؟» را نیز در این مقاله خواهید یافت.

 

جدول محتوا پنهان

بورسیه تحصیلی چیست؟

برای کالج‌ها و دانشگاه‌ها، بورسیه‌ها کمک‌های مالی هستند که برای کمک به دانشجویان برای پرداخت هزینه‌های مقطع کارشناسی طراحی شده‌اند. گاهی اوقات بورسیه یک چک است که به یکباره پرداخت می‌شود. سایر بورسیه‌های تحصیلی قابل تمدید هستند و در هر ترم یا سال تحصیلی برای دانش آموزان مبلغی را فراهم می‌کنند. این بورسیه‌ها با وام‌های دانشجویی تفاوت دارند؛ زیرا نیازی به بازپرداخت ندارند.

دانش آموزان و دانشجویان ممکن است این پول را مستقیماً به شکل چک به نام خود دریافت کنند. در موارد دیگر، پول به مدرسه دانش آموز یا دانشجو داده می‌شود. در این موارد، دانش‌آموز مابه‌التفاوت هر مبلغی را که بابت شهریه، اتاق و غذا بدهی دارد، به مدرسه می‌پردازد. اگر بورسیه‌ها و سایر اشکال کمک‌های مالی برای پوشش هزینه‌های مستقیم کالج کافی باشد، مازاد پول به دانشجو بازپرداخت می‌شود.

 

اسکالرشیپ چیست؟ و برای شما چه معنایی می‌تواند داشته باشد؟

اسکالرشیپ یا بورسیه تحصیلی می‌تواند برای شما معنی زیادی داشته باشد و مسیر کل زندگی شما را تغییر دهد، به خصوص اگر یک پیش‌زمینه ممتاز و عالی نداشته نباشید. ممکن است به خاطر هزینه‌های آموزش عالی که روز به روز در حال افزایش است، دانشجویان زیادی بدون بهره‌مندی از یک بورس تحصیلی، نتوانند به رویاهای تحصیلات عالی خود برسند. برای مثال، مدرک کارشناسی ارشد و دکترا در رشته‌های خاص معمولاً پرهزینه است و ممکن است برای دستیابی به چشم‌انداز و اهداف شخصی خود، نیاز به دریافت این مدارک داشته باشید. بورسیه تحصیلی می‌تواند این فرصت را در اختیار شما قرار بدهد.

همچنین، کسب بورسیه‌های تحصیلی مبتنی بر شایستگی معمولاً به شما انگیزه می‌دهد تا بهتر عمل کنید، زیرا برای حفظ این بورسیه‌ها باید به طور مداوم نمرات بالایی کسب کنید. این روش در نهایت به یک نتیجه درخشان ختم می‌شود که شانس شما را برای اشتغال و پیشرفت شغلی زمانی که در نهایت فارغ‌التحصیل می‌شوید، افزایش می‌دهد.

به طور مشابه، با کمک بورسیه تحصیلی که بیشتر هزینه‌های اولیه شما را پوشش می‌دهد، دیگر نگران چیزهایی که شما را از تمرکز بر تحصیلتان منحرف می‌کند، نیستید. تصور کنید که در دوران دانشجویی نگران مراقبت‌های بهداشتی یا هزینه‌های کتاب نباشید، این امر تا حدودی استرس مطالعه را کاهش داده و به ذهن شما اجازه می‌دهد تا در وضعیتی آماده برای یادگیری باشد. اسکالرشیپ یا بورسیه تحصیلی همچنین فرصت‌هایی را برای سفر و کشف سایر کشورها، اقلیم‌ها و قاره‌ها به شما ارائه می‌دهند.

بورسیه‌های بین‌المللی به شما کمک می‌کند با افراد و فرهنگ‌های جدید از سراسر جهان آشنا شوید تا بتوانید یاد بگیرید. به عنوان مثال، به عنوان یک دانشجوی آسیایی یا آفریقایی، می‌توانید از طریق بورسیه تحصیلی به ایالات متحده آمریکا یا اروپا سفر کرده و تحصیل کنید. این رویدادی است که قادر است جهان‌بینی و زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد.

بیشتر بخوانید: آموزش رایگان فارکس از صفر تا صد

 

چرا بورسیه تحصیلی مهم است؟

در هر کجای دنیا که باشید، تحصیلات عالی بسیار پرهزینه است. حقیقت این است که تحصیلات عالی شانس شما را برای زندگی بهتر به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد. بورسیه‌های تحصیلی فرصتی عالی برای از بین بردن شکاف بین بودجه آموزش عالی و افزایش هزینه‌های تحصیل هستند. بورسیه تحصیلی می‌تواند به شما کمک کند با استرس کمتری به اهداف آموزش عالی خود برسید. ممکن است برخی از خانواده‌ها نتوانند فرزندان خود را به موسسات عالی بفرستند اما بورسیه تحصیلی می‌تواند تحصیلات عالی را برای هر کسی که دارای معیارهای واجد شرایط خاص باشد امکان‌پذیر کند.

 

بورسیه‌ها از کجا می‌آیند؟

بورسیه‌ها از منابع مختلف، از جمله باشگاه‌ها، سازمان‌ها، موسسات خیریه، بنیادها، مشاغل، کالج‌ها، دانشگاه‌ها، دولت و افراد دریافت می‌شوند. کالج‌ها و دانشگاه‌ها کمک‌های مالی را در قالب کمک به نخبگان نیز ارائه می‌کنند، بنابراین فراموش نکنید که با دانشگاه‌ها و مدارسی که در نظر دارید تماس بگیرید تا ببینید آیا واجد شرایط دریافت کمک هزینه نخبگان هستید یا خیر.

 

منابع اصلی بورسیه‌ها و کمک‌های مالی چیست؟

چهار نوع منبع عمده کمک برای متقاضیان کالج وجود دارد. این چهار منبع عبارتند از:

کمک‌های مالی فدرال: ۴۷٪

کمک هزینه‌ها و بورسیه‌های دولتی: ۸٪

بورسیه‌ها و کمک‌های مالی مدارس: ۳۵٪

بورسیه‌های خصوصی: ۱۰٪

 

بورسیه یعنی چه

 

انواع بورسیه تحصیلی 

بورسیه تحصیلی انواعی دارد که هر کسی براساس شرایط مختلفی می‌تواند مشمول آن‌ها شود. در واقع شرایط دریافت بورسیه تحصیلی برای هر کدام از این مدل‌ها متفاوت است و با توجه به نوعی که می‌خواهید دریافت کنید باید شرایط خاص خودش را ایجاد نمایید. انواع مختلف بورسیه تحصیلی موجود عبارتند از:

 

بورسیه تحصیلی کامل

بورسیه‌ تحصیلی کامل یا فول فاند به این معنی است که تمام هزینه‌های مربوط به شهریه، هزینه‌های زندگی و هر آنچه در دانشگاه نیاز دارید به طور کامل توسط سازمان/ دانشگاه صاحب بورس پرداخت می‌شود. در واقع کسی که بورسیه تحصیلی نوع فول فاند دریافت می‌کند دیگر نیاز نیست هیچگونه هزینه‌ای پرداخت نماید و همه هزینه‌ها توسط آن سازمان یا دانشگاه پرداخت خواهد شد.

بورسیه‌های تحصیلی کامل را می‌توان جام مقدس فرصت‌های تامین مالی دانست که تقریباً همه هزینه‌ها را برای سه یا چهار سال کامل دانشگاه پوشش می‌دهد. هزینه‌های تحصیل و زندگی شما توسط ارائه دهنده پوشش داده می‌شود و شما را آزاد می‌گذارد تا بدون نگرانی از بابت پول، بر تحصیل و زندگی اجتماعی خود تمرکز کنید. متأسفانه، تعداد این بورسیه‌های رویایی کم است. بورسیه های کامل نادر هستند و برای دستیابی به آنهایی که در دسترس هستند باید وارد رقابت شدیدی شوید. معیارهای این رقابت موارد مختلفی می‌تواند باشد که بهتر است از خیلی قبل‌تر راجب آن‌ها پرس‌وجو کنید.

 

فلوشیپ تحصیلی

کارشناسان می‌گویند شرایط و مزایای فلوشیپ تحصیلی بسته به رشته تحصیلی می‌تواند بسیار متفاوت باشد اما ساده‌ترین تعریف برای آن، جایزه‌‌ای است که برای تشویق دانشجویان به ادامه تحصیل به آن‌ها تعلق می‌گیرد. در محیط‌ های دانشگاهی، وقتی مردم از عبارت «فلوشیپ» استفاده می‌کنند، عموماً به جایزه‌ای اشاره می‌کنند که به یک محقق داده می‌شود تا هزینه‌های تحصیلی‌اش را بپردازد. فلوشیپ تحصیلی معمولاً یک بورس تحصیلی مبتنی بر شایستگی برای مطالعه پیشرفته یک موضوع دانشگاهی است.

کلمه «فلوشیپ تحصیلی» معمولاً به معنای بورسیه تحصیلی برای افرادی است که قبلاً مدرک دانشگاهی خود را دریافت کرده‌‌اند و تحصیلات تکمیلی را دنبال می‌کنند. معمولاً یا دانشجویان فارغ التحصیل که در حال تکمیل یک برنامه تحصیلات تکمیلی هستند یا دارندگان مدرک تحصیلات تکمیلی که در حال دریافت آموزش فوق تخصصی هستند به دنبال فلوشیپ می‌روند.

 

تحصیل رایگان

در این نوع از بورسیه تحصیلی شرایطی برای دانشجویان فراهم می‌شود که هزینه‌های تحصیل آن‌ها توسط بورسیه کننده تامین شود. به این صورت تحصیل و هزینه‌های تحصیلی افراد رایگان خواهد بود؛ اما هزینه‌های زندگی بر عهده‌ی خود آن‌ها بوده و بورسیه کننده در قبال آن دسته از هزینه‌ها مسئولیتی نخواهد داشت؛ به عبارت دیگر کسی که بورسیه تحصیلی از نوع تحصیل رایگان را دریافت می‌کند نیازی نیست هزینه‌ای برای تحصیل مانند ثبت نام در دانشگاه را پرداخت کند اما هزینه‌های زندگی مانند غذا بر عهده او خواهد بود.

 

Awards

جوایز یا Awards نوعی از بورسیه تحصیلی هستند که مستقیم به حساب خود دانشجو واریز شده و به منزله‌ی تشویق او به کار می‌روند. از این جوایز برای ترغیب دانشجویان به فعالیت‌های بیشتر و کسب مقام‌های بالاتر استفاده می‌شود. در واقع این جایزه صرفا برای تشویق است که مستقیما به حساب شخص واریز می‌شود و مانند بورسیه‌های دیگر نیست که برای هزینه‌های دانشگاهی واریز به حساب دانشگاه شود. این جایزه را شخص می‌تواند به تشخیص خودش در هر جایی هزینه کند که معمولا صرف تکمیل و یا توسعه پروژه‌های خاص دانشگاهی می‌شود.

 

بورس و کمک هزینه تحصیلی به همراه انجام فعالیت های جانبی

ممکن است برخی از دانشگاه‌ها برای ارائه‌ی خدمات بورسیه تحصیلی از شما بخواهند که فعالیت‌های جانبی برای آن‌ها انجام دهید، برخی از این فعالیت‌ها عبارتند از:

  • استادیاری یا همان TA
  • کارآموزی
  • دستیار تحقیق یا همان RA

 

بورسیه عادی

این نوع از بورسیه با انجام فعالیت‌های جانبی همراه نمی‌باشد.

 

اسکالرشیپ چیست

 

شرایط دریافت بورس تحصیلی

قبل از شروع آماده سازی درخواست خود مطمئن شوید که بورسیه تحصیلی مناسب را انتخاب کرده اید. آیا واجد شرایط دریافت بورسیه هستید؟ تمام اطلاعات بورسیه ارائه شده را به دقت بررسی کنید، اما از وب‌سایت ارائه دهنده بورس تحصیلی نیز دیدن کنید. آیا با خواسته‌های آن‌ها مطابقت دارید؟

اگر مطمئن شده‌‌اید که بورسیه تحصیلی مناسب را انتخاب کرده‌‌اید، وقت آن است که درخواست خود را آماده کنید. بیشتر اوقات شما نیاز به تهیه اسناد زیر دارید:

  • مدارک تحصیلات قبلی شما (معدل، امتحانات پایان سال و غیره)
  • توصیه نامه (کار/ دانشگاهی)
  • مدرک زبان (مانند تافل، آیلتس)
  • نامه تشویقی
  • رزومه
  • نمونه‌هایی از کارهای گذشته خود (مقاله و غیره)

قبل از شروع به نوشتن مطمئن شوید که تمام مدارکی که برای درخواست بورسیه نیاز دارید مرتب و آماده هستند.

 

مراحل اخذ بورس تحصیلی

 

بورسیه‌هایی را که واجد شرایط دریافت آن‌ها هستید جستجو کنید

بورسیه‌های مبتنی بر نیاز به توانایی شما یا خانواده شما در پرداخت هزینه‌های کالج بستگی دارد و فقط به داوطلبانی اعطا می‌شود که به کمک مالی کمی نیاز دارند. بورسیه‌های مبتنی بر شایستگی به متقاضیان بر اساس دستاوردها یا توانایی‌هایشان اعطا می‌شود. این دسته ممکن است برای دانشگاهیان، اهل هنر یا دو و میدانی مناسب باشد. همچنین طیف وسیعی از بورسیه‌های تحصیلی مبتنی بر موقعیت وجود دارد، مانند بورسیه‌های تحصیلی برای زنان، اقلیت‌ها، گرایش‌های روزنامه نگاری و…

بورسیه‌های تحصیلی مبتنی بر نیاز و شایستگی ممکن است توسط کالج، سازمان‌های خصوصی یا افراد ارائه شود. در مورد گزینه‌های خود با مشاور صحبت کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از یک وب‌سایت بورسیه تحصیلی مانند Going Merry، بورسیه‌های تحصیلی را جستجو کنید. پس از ایجاد یک حساب کاربری، بر اساس اطلاعاتی مانند سال تحصیلی، رشته دانشگاهی، معدل، سرگرمی‌ها، ورزش و فعالیت‌های فوق برنامه بورسیه‌های تحصیلی مطابق شرایط خود را خواهید یافت.

 

مدارک لازم را تهیه کنید

تحقیق در مورد شرایط مورد نیاز برای بورسیه‌‌ای که برای آن درخواست می‌کنید بسیار مهم است زیرا هر درخواست شما نیاز دارد که اسناد مختلفی را ارسال کنید یا وظایف مختلفی را انجام دهید.
در ادامه رایج‌ترین اسناد و مواد مورد نیاز برای درخواست بورس تحصیلی آمده است:

 

فرم درخواست بورسیه

مطمئن شوید که قسمت درخواست بورس تحصیلی را به طور کامل پر کرده و از صحت اطلاعات آن اطمینان حاصل کنید.

 

مقاله

بخش مقاله شانس شما برای درخشش است. حتی اگر نویسنده قوی‌‌ای نباشید، این فرصت را به شما می‌دهد تا شخصیت، ایده‌ها و نظرات خود را بیان کنید. شما فقط مقدار مشخصی فضا دارید و حامیان بورس تحصیلی می‌خواهند ببینند چگونه از آن استفاده خواهید کرد.

 

توصیه نامه‌ها

اکثر بورسیه‌ها نیاز به توصیه نامه از مراجع شخصی یا حرفه‌‌ای دارند. هنگام درخواست توصیه نامه از اساتید، معلمان، مشاوران راهنما یا منابع شخصی، حداقل چهار هفته قبل به فرد درخواست شده اطلاع دهید.

 

کپی ریز نمرات و دیپلم

حتی اگر بورسیه تحصیلی مبتنی بر شایستگی نباشد، ممکن است نیاز به یک کپی از آخرین ریز نمرات مدرسه و دیپلم دبیرستان شما داشته باشد. به راحتی می‌توانید نسخه‌های رونویسی را از طریق  دبیرستان یا دانشگاه یا از طریق دفتر ثبت نام دریافت کنید.

 

اطلاعات کمک‌های مالی

برخی از بورسیه‌ها، به خصوص اگر مبتنی بر نیاز باشند، ممکن است از شما بخواهند که فرم FAFSA یا گاهی اوقات حتی اطلاعات مالیات و درآمد والدین خود را همراه با درخواست خود ارسال کنید.

 

خلاصه سوابق کاری

یک رزومه به روز شده می‌تواند تفاوت بزرگی در مورد درخواست برای بورسیه ایجاد کند. همراه با مقاله خود، باید رزومه خود را به عنوان یکی از بخش‌های اصلی درخواست خود ببینید.

 

پورتفولیو

ارسال نمونه کارها می‌تواند به طور قابل توجهی احتمال قبولی یک درخواست را تقویت کند، به خصوص برای رشته‌های مرتبط با هنر و طراحی. اگر پورتفولیو ندارید و احساس می‌کنید که ممکن است به آن نیاز داشته باشید، از آن غافل نشوید. منابع زیادی برای کمک به شما برای شروع وجود دارد.

 

یک تقویم ایجاد کنید

وقتی صحبت از نحوه درخواست بورس تحصیلی می‌شود، زمان تعیین کننده است. در اسرع وقت درخواست خود را شروع کنید. از ابتدا، فهرستی (چه در یک برگه اکسل یا با قلم و کاغذ) از بورسیه‌هایی که می‌خواهید برای آنها درخواست کنید، مهلت‌های آنها و مدارک و مقالات مورد نیاز تهیه کنید.

برخی از بورسیه‌ها از شما درخواست می‌کنند که یک پروژه رسانه‌‌ای ایجاد کنید، مانند ویدیویی که توضیح می‌دهد چرا باید بورسیه تحصیلی به شما اعطا شود. این کار می‌تواند وقت گیر باشد، به خصوص زمانی که در حال حاضر مشغول کلاس‌ها، تکالیف و گاهی اوقات فعالیت‌های فوق برنامه هستید! دادن زمان و شروع زودهنگام به شما کمک می‌کند تا با اطمینان درخواست‌های بورسیه خود را ارسال کنید.

 

مقاله را به روز کنید

این مقاله می‌تواند درخواست شما را قبول کرده یا آن را خراب کند، بنابراین مهم است که زمان و تلاشی را که شایسته آن است به آن اختصاص دهید. حتی اگر در مورد مهارت‌های نوشتاری خود اعتماد به نفس ندارید، پیروی از چند نکته ساده می‌تواند به ارتقاء مقاله شما به سطح بعدی کمک کند.

 

مطالب خود را ارسال کنید

اکنون که همه اسناد و مواد خود را جمع آوری کرده‌‌اید، گام بعدی در مورد نحوه درخواست بورس تحصیلی این است که آنها را تحویل دهید! برخی از بورسیه‌ها باید از طریق پست ارسال شوند در حالی که برخی دیگر به صورت آنلاین ارسال می‌شوند، بنابراین حتماً شرایط را بررسی کنید. اگر توصیه نامه درخواست کردید، مطمئن شوید که فردی که شما را توصیه می‌کند، مهلت ارسال آن را می‌داند. همچنین، آدرس ایمیل یا یک پاکت مهر شده با آدرس مقصد صحیح را به او ارائه دهید.

 

وضعیت درخواست‌های خود را بررسی کنید و صبور باشید!

پس از ارسال درخواست، نفس عمیق بکشید و استراحت کنید. همانطور که منتظر دریافت پاسخ از ارائه دهندگان بورس تحصیلی هستید، نگرش مثبت خود را حفظ کنید. ما همچنین توصیه می‌کنیم فهرستی سازمان‌دهی شده از بورسیه‌هایی را که درخواست کرده‌اید، نگه دارید، تا بتوانید میزان پولی را که برای آن درخواست کرده‌اید، تخمین بزنید و هر زمان که نتایج درخواست بورسیه خود را دریافت کردید، آن را به‌روزرسانی کنید!

 

چطور شانس خود را برای دریافت بورسیه افزایش دهید؟ 

 

۱. تعامل با استاد

بسیاری از بورسیه‌ها نیاز به یک نامه مرجع یا توصیه از اساتید شما دارند. انجام تکالیف، شرکت فعال در کلاس و صحبت کردن با اساتید خود به صورت یک به یک می‌تواند به شما کمک کند تا رابطه‌‌ای ایجاد کنید که به شما توصیه‌‌ای درخشان و شخصی می‌دهد.

 

۲. معدل بالا

بورسیه‌ها عموما بر اساس شایستگی هستند، به این معنی که نمرات شما عامل بزرگی در پذیرش یا عدم پذیرش شما هستند. بسیاری از آنها حداقل معدل دارند. اگر در یک کلاس مشکل دارید، به کلاس خصوصی مراجعه کنید یا از معلم خود کمک بخواهید و تا آنجا که ممکن است تمرین انجام دهید.

 

3. مقاله

نوشتن یک مقاله با کیفیت که ارائه دهنده سطح بالای توانایی‌های شما باشد، نقش بسیاری در موفقیت شما خواهد داشت.

 

4. پاسخ جامع به سوالات ارائه دهنده بورسیه

ممکن است وسوسه انگیز باشد که از سوالاتی که نیازی به پاسخگویی ندارند و پاسخ به آن‌ها اجباری نیست، صرف نظر کنید؛ اما پاسخ دادن به همه سوالات می‌تواند درخواست شما را از سایرین متمایز کند و تعهد شما را به دقت نشان دهد.

 

5. مدرک دال بر تسلط در رشته

ارائه اسناد و مدارکی که نشان دهنده تسلط شما بر رشته‌تان است می‌تواند شانس پذیرش شما را بالا ببرند.

 

6. مدرک زبان

تسلط بر زبان کشور مقصد می‌تواند شانس قبولی شما را تا حد بسیاری بالا ببرد.

 

کشورهایی که بیشتر بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند

 

کشورهایی که بیشتر بورسیه تحصیلی ارائه می‌دهند

 

ایالات متحده آمریکا

ایالات متحده به دلیل تکنولوژی پیشرفته، زیرساخت‌های عالی و آموزش پیشرفته یکی از مقاصد تحصیلی خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی است. علاوه بر این، اقتصاد پررونق این کشور فرصت‌های شغلی متعددی را برای دانشجویان با استعداد ایجاد می‌کند. این مسئله نشان می‌دهد که بسیاری از دانشجویان می‌توانند از بستر فراهم شده استفاده کرده و پس از تحصیل در همان کشور مشغول کار و زندگی شوند. از جمله بورسیه‌های محبوب می‌توان به بورسیه‌های دانشگاه هاروارد اشاره کرد که کیفیت تحصیلی بالایی دارد.

 

بریتانیا

افرادی که مدرک خود را از یک دانشگاه انگلستان اخذ کرده‌‌اند، برای افزایش فرصت‌های شغلی در سطح جهانی آماده هستند. به تازگی قانون ویزای کار پس از تحصیل در انگلستان برای دانشجویان بین المللی مزیت اضافی محسوب می‌شود. این به آنها اجازه می‌دهد تا ۲ سال پس از تحصیل در انگلستان بمانند و به دنبال فرصت‌های شغلی باشند.

لیست برترین بورسیه‌های تحصیلی در انگلستان به اینجا ختم نمی‌شود. بورسیه‌های مختلف دانشگاهی مانند بورسیه گیتس کمبریج و بورسیه رودز نیز به ترتیب توسط دانشگاه کمبریج و دانشگاه آکسفورد ارائه می‌شوند. علاوه بر این، دانشجویان می‌توانند از طریق طرح EURAXESS UK فرصت‌های بورس تحصیلی زیادی برای تحصیل در مقطع دکترا و تحقیقاتی بیابند.

 

استرالیا

استرالیا سومین مقصد تحصیلی ترجیح داده شده در خارج از کشور در میان دانشجویان بین‌المللی است که تحصیلات در سطح جهانی را ارائه می‌دهند. این کشور با قرار گرفتن ۸ دانشگاه آن در ۱۰۰ دانشگاه رتبه بندی برتر دانشگاه‌های جهانی، سالانه تعداد زیادی دانشجوی بین المللی را جذب می‌کند. از طرفی موقعیت جغرافیایی این کشور نیز باعث شده است که افراد زیادی تمایل به حضور در آن را حتی به صورت کوتاه‌مدت تحصیلی داشته باشند.

 

فرانسه

سالانه 1.7 کرور بورسیه به بیش از ۵۰۰ دانشجوی شایسته در فرانسه پرداخت می‌شود. این بورسیه‌ها توسط سفارت فرانسه و سایر شرکت ها/ سازمان‌های فرانسوی به دانشجویانی که سوابق تحصیلی استثنایی دارند ارائه می‌شود.
علاوه بر این، موسسات آموزش عالی فرانسه بورسیه‌های مختلف دیگری را برای دانشجویان در سطح کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می‌دهند. این بورسیه‌ها شامل بورسیه Universite Paris Saclay IDEX، بورس تحصیلی Emile Boutmy، برنامه بورسیه تحصیلی تعالی ایفل و بورسیه دانشگاه École Normale Supérieure de Lyon است.

 

آلمان

آلمان به خاطر دانشگاه‌های دولتی با شهریه پایین شهرت دارد. علاوه بر این، این کشور همچنین بورسیه‌های بسیاری را برای دانشجویان بین المللی که هزینه پرداخت می‌کنند ارائه می‌دهد. در حال حاضر، در مجموع ۴۵ دانشگاه آلمان در رتبه بندی دانشگاه‌های جهانی فهرست شده‌‌اند که گزینه‌های عالی برای ادامه تحصیل به دانشجویان بین المللی ارائه می‌دهند.

 

خدمات سفیرپیمنت در حوزه پرداخت و حواله ارزی

سفیرپیمنت به شما کمک می‌کند تا پرداخت‌های ارزی خود را به سادگی انجام داده و پس از مهاجرت و دریافت بورسیه تحصیلی بتوانید به راحتی امور مالی خود را مدیریت کنید. گرفتن وقت سفارت، انجام حوالجات ارزی و دیگر خدمات مربوط به خود را می‌توانید با خیالی آسوده به کارشناسان سفیرپیمنت بسپارید. سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی با سابقه‌ی درخشانی که در حوزه این حوزه دارد به خوبی شما را در این مسیر همراهی کرده و در مواقع مورد نیاز به پرداخت ارزی مشکل شما را برطرف می‌کند. با توجه به اینکه پرداخت ارزی در سامانه‌های مربوطه تحت تاثیر تحریم‌های بین‌المللی برای هر شخصی امکان‌پذیر نیست می‌توانید با سپردن به این تیم خیالتان را از هر بابتی آسوده نمایید.

پیشنهاد مطالعه: خرید ارز دیجیتال با پی پال

نتیجه

بورسیه تحصیلی شیوه‌ای برای تامین هزینه‌های شما به عنوان یک دانشجو در خارج از کشور است. برای دریافت این بورسیه لازم است صبور باشید و مراحلی که در این مقاله طی شد را سپری کنید تا بتوانید به آن چه که لایق آن هستید دست پیدا کنید. در واقع سعی کردیم در این مقاله بیان کنیم که چگونه بورسیه تحصیلی بگیریم و یا شرایط دریافت بورسیه تحصیلی چیست. همچنین نام برخی از کشورهایی که بیشترین بورسیه تحصیلی را می‌دهند نیز ارائه شد که به شما کمک می‌کند با هدف بهتری خود را برای دریافت بورسیه آماده کنید. از جمله چالش‌هایی که در مسیر افراد برای دریافت بورسیه وجود دارد این است که بعضا نیازمند پرداخت‌های ارزی هستند و این مسئله برای کاربران ایرانی به علت تحریم‌ها دشوار خواهد بود.

همانطور که در بالا نیز اشاره شد شما می‌توانید همه امور مربوط به پرداخت‌های ارزی بورسیه تحصیلی خود را به تیم سفیرپیمنت بسپارید تا بدون نگرانی و در سریع‌ترین زمان درخواست شما به سرانجام برسد. در صورتی که راجب به پرداخت‌های ارزی بورسیه تحصیلی سوالی دارید و یا اینکه در گذشته تجربه استفاده از بورسیه تحصیلی را داشته‌اید آن را در قسمت نظرات مطرح نمایید. همچنین پشتیبانی سفیرپیمنت آماده ارائه مشاوره به شما در زمینه این پرداخت‌ها می‌باشد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
مجله مهاجرت کاربر سایت ۲۷ بهمن ۱۴۰۱

سلام.وقت بخیر .
در مورد میشه راهنمایی بفرمایید؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۸ اسفند ۱۴۰۱

    سلام و احترام
    لطفا جهت مشاوره به صورت تلفنی با ما ارتباط بگیرید و کارشناسان سفیرپیمنت در خدمت‌تون خواهند بود