منابع آزمون delf

با منابع آزمون delf موفقیتت رو ده برابر کن!

آخرین بروز رسانی:  ۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

 

امروزه آزمون‌هایی با اعتبار بین‌المللی برای اکثر زبان‌های خارجی همچون فرانسوی، انگلیسی و… توسط مراکزی مختلف برگزار می‌شود. محصلان زبان‌های مختلف می‌توانند با شرکت در این آزمون‌ها دارای مدرکی با اعتبار باشند و در هرجای دنیا از آن استفاده کنند. مرکز مطالعات زبان فرانسه تحت نظارت وزارت آموزش و پرورش فرانسه، طیف گسترده‌ای از آزمون‌ها را برای ارائه گواهینامه (دیپلم) تأییدیه یادگیری زبان فرانسه در سطوح مختلف، از مبتدی تا پیشرفته در نظر گرفته است. از این‌رو در این مقاله به معرفی منابع آزمون delf خواهیم پرداخت.

آزمون delf چیست؟

آزمون دلف delf یا Diplôme d’études en langue française به عنوان دیپلم آزمون متوسطه زبان فرانسوی، برای فراگیران این زبان طراحی شده است. این آزمون به سنجش سطح A1 تا سطح B2 و سطوح مقدماتی و متوسطه می‌پردازد. آزمون DELF چهار آزمون متفاوت را در دل خود جای داده است که داوطلبان می‌توانند از بین DELF A1 یا DELF A یا DELF B1 و DELF B2 یکی را انتخاب کنند. این انتخاب آزمون باعث می‌شود تا سوالات هر آزمون برای داوطلب مخصوص سطح خودش طراحی گردد.

گواهینامه‌های DELF، به طور مستقل به ارزیابی مهارت‌های 4 گانه افراد در یادگیری زبان فرانسه پرداخته و اعتباری نامحدود را برای دارندگان خود رقم می‌زند. مدرک آزمون دلف DELF مزایای ویژه‌ای را برای دارندگان خود فراهم می‌کند. از جمله این مزایا، پذیرش در دانشگاه‌های فرانسوی و کسب موقعیت‌های شغلی در کشور فرانسه می‌باشد. در حال حاضر بیش از 1200 مرکز آزمون در 175 کشور دنیا به طور رسمی آزمون‌های DELF و DALF را برگزار می‌نمایند.

14 منابع آزمون delf

با توجه به محدودیت‌های موجود در بازار کتاب ایران و فروش کتاب‌های منبع آزمون‌های زبان‌های خارجی، فروش اکثر منابع آموزشی آزمون‌های زبان فرانسوی از طریق کتابفروشی‌ها امکان‌پذیر نیست. همچنین، با توجه به هزینه‌های بالای خرید کتاب‌های زبان اصلی آزمون DELF، سایت‌های مختلفی با کم‌ترین قیمت، امکان دانلود کتاب‌ها و منابع این آزمون را به همراه فایل‌های صوتی فراهم کرده‌اند. از طرفی سایت‌های زیادی در این زمینه مشغول به فعالیت می‌باشند که داوطلبان با مراجعه به آن‌ها می توانند خود را برای این آزمون آماده کنند. در ادامه تعدادی از منابع آزمون delf را بررسی خواهیم کرد.

1- سایت french-exam.com

این سایت منبع بسیار خوبی برای تمرین آزمون DELF است. همچنین این سایت دارای فایل‌های ضبط‌شده‌ای برای بخش شنیداری است.

2- سایت bonjourdefrance.co.uk

تمرینات و سوالات موجود در این سایت به شما کمک می‌کند که در قدم اول بتوانید سطح مناسب خود را دریابید. سپس با تمرینات موجود شما را برای این آزمون آماده می‌کند.

3- سایت کانادایی delf-dalf.ambafrance-ca.org

در این سایت کانادایی منابع و آزمون‌های تمرینی‌ای بسیاری برای آزمون DELF و DALF C1 دارد.    

4- سایت french-exam.com

این سایت با آزمون‌های شبیه‌سازی بیشمار شما را برای موفقیت در این آزمون آماده خواهد کرد. تعداد آزمون‌ های موجود در این سایت از حد کفایت هم بیشتر است.

5- کتاب ABC DELF A2       

کتاب ABC DELF A2 از منابع مهم delf می‌باشد که توسط انتشارات CLE International منتشر شده است. کتاب ABC DELF برای زبان آموزانی که در حال آماده شدن برای دریافت دیپلم زبان فرانسوی DELF در سطح A2 هستند، بسیار مناسب است.

کتاب ABC DELF برای زبان آموزانی که در حال آماده شدن برای دریافت دیپلم زبان فرانسوی DELF در سطح B1 هستند، در نظر گرفته شده است. کتاب ABC DELF B1، چهار مهارت زبان فرانسوی را پوشش داده و تست‌های خودآزمایی، نکات اساسی مربوط به گرامر و واژگان را در سطح B1 را مورد سنجش قرار می‌دهد.

7- کتاب Comprehension Ecrite    

مجموعه کتاب‌های Comprehension Ecrite که شمال 4 جلد کتاب است، حاوی مطالبی است که زبان آموز را برای درک مطلب و مکالمه هرچه بهتر آماده می‌کند.

8- کتاب Comprehension orale

مجموعه کتاب‌های 4 جلدی Comprehension orale مجموعه‌ای از ابزارهای عملی موردنیاز داوطلب است که در هر سطح از یادگیری، مهارت زبانی و درک شفاهی داوطلب را غنی می‌کند.

9- کتاب Expression Ecrite 

کتاب‌های 4 جلدی Expression Ecrite، مجموعه‌ای از ابزارهای عملی است که در هر سطح از یادگیری، مهارت زبانی و بیان نوشتاری داوطلب را توسعه می‌دهد.

10- کتاب Expression orale

مجموعه کتاب‌های چهار جلدی Expression orale، از سری ابزارهای عملی است که به داوطلب این امکان را می‌دهد تا در هر سطح از یادگیری – از A1 تا B2 / C1 –، مهارت زبانی و بیان نوشتاری خود را با توجه به نیازش به زبان فرانسه توسعه دهد.

11- کتاب Grammaire contrastive A1-A2  

کتاب Grammaire contrastive در سطح A1 و A2، گرامر کاملی را برای زبان آموزان فرانسه به ارمغان می‌آورد. این کتاب توسط انگلیسی زبانان به زبان فرانسه نوشته شده است.

12- کتاب Grammaire Pour Adolescents Debutant        

کتاب Grammaire Pour Adolescents با سطح مبتدی، شامل دستور زبان فرانسوی موردنیاز امتحان delf و ۲۵۰ تمرین است.

منبع آزمون delf

13- کتاب Grammaire Pour Adolescents Intermediaire   

کتاب Grammaire Pour Adolescents با سطح intermediate، شامل دستور زبان فرانسوی موردنیاز برای آزمون و ۲۵۰ تمرین است.

        

14- کتاب Grammaire progressive du francais

این کتاب شامل ۵۲ فصل است و نکاتی در خصوص سطوح A2 و B1 پوشش می‌دهد. در واقع، این کتاب از جمله منابع مهم و خوبی است که در کلاس درس یا به صورت خودآموز می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

منابع آزمون delf

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

ثبت نام آزمون delf یکی دیگر از آزمون‌ های خارجی و بین المللی است که نیازمند پرداخت ارزی می‌باشد. از این‌رو لازم است داوطلبان برای پرداخت هزینه‌های دلاری و یا یورویی از مسترکارت یا ویزا کارت استفاده کنند. با توجه به دشواری پرداخت از این طریق، سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت های ارزی و بین المللی آماده ارائه خدمات به داوطلبان این آزمون برای ثبت ‌نام و خدمات دیگر در این زمینه می‌باشد. توجه داشته باشید که نظرات و پیشنهادات شما در خصوص این آزمون و خدمات سفیرپیمنت ما را خوشحال می‌کند. پس با ما در ارتباط باشید.

نتیجه

آزمون delf به عنوان دیپلم آزمون متوسطه زبان فرانسوی، برای فراگیران این زبان طراحی شده است. این آزمون چهار آزمون متفاوت را در دل خود جای داده است و شما می‌توانید بین DELF A1 یا DELF A یا DELF B1 و DELF B2 یکی را انتخاب کنید. آنچه که شما را برای این آزمون آماده می‌کند استفاده از منابع این آزمون و نمونه سوالات موجود برای آن می‌باشد. سایت‌های آنلاین زیادی امکان استفاده از این آزمون‌های شبیه سازی شده را برای شما فراهم کرده‌اند. همچنین منابع دیگری در این زمینه وجود دارد که نیازمند خرید نقدی می‌باشد.

 در پایان در صورت نیاز پیشنهاد میکنیم که در مورد منابع آزمون dalf نیز بخوانید.

سوالات متداول

1تفاوت آزمون delf و dalf چیست؟

آزمون دلف DELF و آزمون دالف DALF دارای تفاوت‌هایی با یک دیگر هستند. این آزمون سطوح مبتدی و متوسطه مانند سطوح A1 و A2 و همچنین سطوح B1 تا B2 را ارزیابی می‌کند. آزمون دالف DALF که سطح C1 تا C2 را شامل می‌شود، مربوط به سطوح پیشرفته یا حرفه‌ای این آزمون است. همچنین افراد بر اساس دانش خود و همچنین نظر دانشگاه و یا محل اشتغال موردنظر می‌توانند در هر یک از این آزمون‌ها شرکت کنند. برای جزئیات بیشتر مقاله تفاوت آزمون delf و dalf را مطالعه نمایید.

2تاریخ برگزاری آزمون delf کی است؟

این آزمون در فواصل زمانی متفاوتی برگزار می‌گردد که نزدیک‌ترین زمان برای برگزاری این آزمون ۱۴ و ۱۵ اسفند  ۱۳۹۹ و ۹ و ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ می‌باشد. برای اطلاع از جزئیات ان به صفحه زمان آزمون delf مراجعه نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *