تحریم بایننس

چگونه با تحریم بایننس مقابله کنیم؟

آخرین بروز رسانی:  ۴ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  6 دقیقه

 در گذشته بهترین راه برای ترید کردن ارزهای دیجیتال استفاده از بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال، یعنی بایننس بود؛ ولی اخیرا تحریم بایننس شامل کشورهایی مانند آمریکا، ایران و… مسیر را برای تریدرها دشوار کرده است که در ادامه این مسئله را بررسی خواهیم کرد. چگونه با تحریم بایننس مقابله کنیم؟

بایننس چیست؟

برای ترید ارزهای دیجیتال شما باید مانند فارکس و بورس از صرافی استفاده کنید. بزرگترین اکسچنج ارزهای دیجیتال در جهان بایننس بوده که توسط شخصی با نام Changpeng Zhao، ملقب به CZ ساخته شده است و دفتر مرکزی این صرافی بعد از کشمکش‌هایی بین چین و ژاپن در کشور مالتا قرار گرفت. البته بایننس تنها یک صرافی رمزارز نیست و اکثرا شاید با صرافی آن آشنا باشند، بایننس خدمات زیادی را تا کنون ارائه کرده که بهتر است با برخی از آنها آشنا شوید:
صرافی متمرکز بایننس، آکادمی بایننس، کوین مارکت کپ، کیف پول تراست والت، رمز ارز BNB، لابراتوار بایننس و…

پیشنهادی برای مطالعه: آموزش رایگان فارکس از صفر تا صد

بایننس چه کشورهایی را تحریم کرده است؟

شاید تصور کنید که طبق معمول تحریم ایران توسط بایننس مانند سایر تحریم‌ها است؟ باید بگویم که بر خلاف تصور خیلی‌ها، بایننس کشورهای جهان اول مانند آمریکا را نیز تحریم کرده است که باید حتما این کشورها را بشناسید تا از آی‌پی آنها برای ورود به صرافی بایننس استفاده نکنید. کشورهای تحریم شده عبارتند از: آمریکا، آلبانی، بلاروس، بوسنی، بورما، آفریقای مرکزی، کنگو، کره، ساحل عاج، اوکراین، کرواتی، کوبا، هرزگوین، ایران، عراق، کوزوو، لبنان، لیبریا، لیبی، مقدونیه، مولداوی، سربیا، سومالی، سودان، سودان جنوبی، سوریه، ونزوئلا، یمن و زیمباوه.

بایننس چه کشورهایی را تحریم کردهگزینه های پیش رو پس از تحریم کاربران ایرانی در بایننس

به هر حال برای ترید کردن شما دو راه پیش رو دارید که بهتر است با توجه و شرایط خود یکی را انتخاب کنید تا بعدا پشیمان نشوید.

راه حل اول:ماندن در بایننس پس از تحریم ها

تعدادی از افراد همچنان بعد از اعمال تحریم‌های بایننس، قصد استفاده از بایننس را به دلیل حجم معاملات، مقدار کارمزد کم و… دارند و با استفاده از Vpn، Vps و روش‌های دیگر باز هم اصرار به استفاده از بایننس می‌کنند. ولی این نکته را مد نظر قرار دهیم که دارایی ما در این صرافی قرار گرفته و نباید دور زدن تحریم‌های بایننس را مانند دور زدن تحریم‌های سایت‌های دیگر که دارایی‌ای در آن نداریم یکسان در نظر بگیریم. البته اگر با دقت و رعایت نکاتی از این روش‌ها استفاده کنید مشکلی پیش نخواهد آمد، چه بسا که استفاده از حساب‌های پی پال نیز با توجه به تحریم این شرکت همچنان امکان پذیر است. در مجموع در صورت تمایل به استفاده از این صرافی باید آی‌پی مناسب (ترجیحا vps) و مدارک هویتی لازم برای ادامه فعالیت خود مد نظر داشته باشید.

راه حل دوم:رفتن از بایننس و کوچ کردن به جای دیگر

بعضی اوقات باید بیشتر بررسی کنیم و بی‌جهت خود را به دردسر نیندازیم. صرافی‌های ارزدیجیتال دیگری نیز وجود دارند که شما بدون استرس و دردسر می‌توانید از آنها استفاده کنید. صرافی‌هایی وجود دارند که علاوه بر حجم معاملات بالا، کارمزد کمتری هم نسبت به بایننس برای معاملات در نظر می‌گیرند. به عنوان مثال صرافی Coinex نمونه مناسبی از این دست صرافی‌ها است که می‌توانید مورد بررسی قرار دهید.

چگونه می توان موجودی حساب های مسدود شده بایننس را خالی کرد؟

برای این کار راه‌حل واضحی وجود ندارد؛ اما تنها راه ممکن این است که از طریق پشیبانی بایننس با این صرافی ارتباط بگیرید و تمام ماجرا را صادقانه برایشان توصیح دهید و منتظر پاسخ آنها بمانید. اگر احیانا شما با اطلاعات جعلی احراز خود را انجام داده باشید و به هر طریقی بایننس متوجه این موضوع شده باشد، دیگر نمی‌توانید از این راه اقدام کنید. در هر صورت باید برای استفاده از این صرافی در شرایط تحریم، تمام تمهیدات لازم را به درستی انجام دهید تا مشکلی به وجود نیاید.

چگونه با وجود تحریم در بایننس ترید کنیم؟

با وجود تحریم های بایننس همچنان می‌شود از این صرافی استفاده کرد. اول اینکه برای خود یک آی‌پی غیر از کشورهای مورد تحریم پیدا کنید و ترجیحا این آي‌پی ثابت یا Vps باشد. بعد از آن باید به فکر مدارکی باشید که بتوان با استفاده از همان آی‌پی وریفای حساب را انجام دهید. پروسه این کار مانند افتتاح حساب پی پال است. بعد از اینکه آي‌پی و مدارک خود را تهیه کردید باید مراقب باشید که هویت و آی‌پی خود را به هیچ وجه تغییر ندهید تا بتوانید به آسانی از این وب‌سایت استفاده کنید.

خطای Google Authenticator در بایننس

اگر با چنین خطایی روبه‌رو شدید اصلا نگران نباشید؛ چون بایننس برای افزایش امنیت کاربران، احراز هویت دو عاملی را قرار داده است تا به هر صورتی خود از اکانت خود استفاده کنید. به هر حال برای رفع این خطا شما دو راه دارید:

  1. دریافت رمز دوم از طریق پیامک (که به دلایل تحریم اصلا توصیه نمی‌شود)
  2. استفاده از نرم‌افزار گوگل آتنتیکیتور

با نصب این نرم‌افزار خواهید توانست تا رمزی یکبار مصرف با 60 ثانیه اعتبار را دریافت کنید.

پیشنهاد می‌شود که با نرم‌افزار بایننس ترید نکنید و از طریق وب‌سایت این صرافی معاملات خود را انجام دهید.

بایننس تحریم

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

در صورتی که تمایل دارید در این صرافی افتتاح حساب کنید. می‌توانید احراز هویت حساب خود را از طریق خدمات سفیرپیمنت انجام داده. با مشاوره‌های ارائه شده در این زمینه، مسدود شدن حساب بایننس را به حداقل برسانید.

پیشنهاد مطالعه: خرید ارز دیجیتال با مسترکارت ممکن نیست!

نتیجه

همانطور که گفتیم باید برای استفاده از این صرافی موارد گفته شده را رعایت کنید. تا با مشکل روبه‌ور نشوید و در صورتی که تمایل به استفاده از بایننس را ندارید. می‌توانید از صرافی های معتبر دیگر که ایران را تحریم نکرده‌اند استفاده کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *