مقایسه Venmo با پی پال

مقایسه و بررسی تفاوت های Venmo با پی پال

آخرین بروز رسانی:  ۲۳ دی, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  10 دقیقه

امروزه برنامه‌های بسیاری هستند که در حوزه پرداخت و تراکنش مالی فعالیت می‌کنند. هر یک از این برنامه‌ها ویژگی‌ها، مزایا و معایب مختص به خود را دارند. فراوانی انتخاب یکی از مهم‌ترین ویژگی بازار رقابتی است. در مقابل، فراوانی انتخاب مخاطبین را در انتخاب مناسب‌ترین پلتفرم گیج می‌کند. در واقع این مشکل به دلیل آن است که هیچ پلتفرمی نمی‌تواند در تمام جنبه‌ها بهترین باشد. از این‌رو این کاربران خواهند بود که بهترین پلتفرم را بر اساس نیاز خود انتخاب می‌کنند. برای مثال انتخاب میان PayPal و Venmo یکی از مسائلی است که علاقه‌مندان و فعالان حوزه مالی امروزه با آن مواجه شده‌اند. در ادامه این مقاله به‌صورت جامع به مقایسه Venmo با پی پال می‌پردازیم. همچنین تفاوت‌های ونمو و PayPal را به همراه مزایا و معایب استفاده از هرکدام مطرح می‌کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

مقایسه تاریخچه Venmo با PayPal

 

PayPal

در بررسی مقایسه Venmo با پی پال باید گفت، یکی از قدیمی‌ترین و شناخته‌شده‌ترین برنامه‌های انتقال وجه پی پال است. پیتر تیئِل و مکس لِوچین این شرکت مولتی میلیارد دلاری را در سال ۱۹۹۸ تأسیس کردند. امروزه پی پال، مترادف با معنای پرداخت است و به فعلی برای خرید تبدیل شده است. این شرکت در بیش از 220 کشور دنیا فعالیت می‌کند. همچنین بیش از ۹۵ درصد کسب‌وکارها مستقیماً از پی پال برای تراکنش‌های مالی خود استفاده می‌کنند. از این‌رو می‌توان پی پال را قوی‌ترین پلتفرم تراکنش تجاری دانست. با این وجود تراکنش تجاری تنها خدماتی نیست که کاربران به آن نیاز دارند. مشکلات متعدد و تعلیل‌هایی که به دلیل سیاست‌های امنیتی پی پال ناشی شده است برای تراکنش‌های فوری و دوستانه مشکل‌ساز شده است.

 

مقایسه تاریخچه پی پال با ونمو

 

Venmo

پلتفرم ونمو در سال ۲۰۰۹ تأسیس و در سال ۲۰۱۳ به‌صورت عمومی منتشر شد. ونمو نیز مانند پی پال یک برنامه برای انجام تراکنش‌های دیجیتالی است. این شباهت باعث سردرگمی مخاطبین درباره تفاوت‌های Venmo و پی پال شده است. البته شباهت‌های این ۲ پلتفرم بی‌دلیل نیست. اگر در مورد پیشینه ونمو تحقیق کنید، متوجه خواهید شد که در سال ۲۰۱۴ پی پال طی یک قرارداد ۸۰۰ میلیون دلاری ونمو را خریداری کرده است. حال ممکن است برایتان سؤال شود که چرا پی پال و ونمو با مالکان یکسان، ۲ برنامه مجزا هستند. در ادامه تفاوت‌های ونمو و پی پال را بررسی می‌کنیم.

 

 

بررسی تفاوت Venmo با پی پال

اصلی‌ترین تفاوت paypal با ونمو در جامعه هدف آن‌ها است. استراتژی تجاری و جامعه هدف پی پال پیرامون کسب‌وکارها جریان دارد. تمام درگاه‌های پرداخت اینترنتی از پی پال استفاده می‌کنند. این پلتفرم در بیش از ۲۰۰ کشور نیز فعال است و اجازه مبادلات بین‌المللی را به مخاطبین می‌دهد. این در حالی است که Venmo برای انتقال به آشنایان و اطرافیان طراحی شده است. به عبارتی ونمو یک پلتفرم انتقال همتا به همتا P2P تلقی می‌شود.

ونمو پس از انتقال وجه هیچ مسئولیتی در قبال وجه انتقالی قبول نمی‌کند. این به آن معنا است که مخاطب باید خود از قابل‌اعتماد بودن فرد مقابل مطمئن شود. در تراکنش‌های ونمو، پس از انتقال، وجه مستقیماً در حساب بانک فرد مقابل قرار می‌گیرد. همچنین جامعه هدف ونمو فقط آمریکا است و در سایر کشور‌ها هیچ خدماتی ارائه نمی‌دهد. درواقع ونمو راه‌حلی سریع‌تر، آسان‌تر و کم‌هزینه‌تر برای انتقال وجه میان آشنایان است. در مقابل به دلیل آن که جامعه هدف پی پال کسب‌وکارها هستند، خدمات محافظت از مشتریان را ارائه می‌دهد. این مسئله از کلاهبرداری تا حدودی جلو‌گیری می‌کند.

 

مقایسه Venmo با پی پال paypal

 

مقایسه پی پال با Venmo

با وجود تفاوت در جامعه هدف این دو پلتفرم، نحوه عملکرد آن‌ها شباهت‌های بسیاری با هم دارند. برای پاسخ به سوال پی پال چیست؟ ونمو چگونه عمل می‌کند؟

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
خرید ویزا کارت مجازی paypal پی پال

 

تفاوت ارسال وجه در پی پال و Venmo

فرایند انتقال وجه در پی پال بسیار جنبه رسمی و حرفه دارد. در مقابل ونمو همانند یک رسانه جمعی عمل می‌کند. در این برنامه می‌توانید به تراکنش‌های خود واکنش ایموجی بدهید و رسید تراکنش را با دوستان به اشتراک بگذارید. تجربه‌ای دوستانه، تفریحی و اشتراکی محور داشته باشید. پی پال ۲۴ساعته حساب‌ها و تراکنش‌ها را رصد می‌کند و در صورت مشاهده هر عمل مشکوکی، سریعاً حساب را مسدود می‌نماید. همچنین در خصوص فروشگاه‌های آنلاین، برای حمایت از مشتریان پی پال تا چند روز و گاهی ۱ هفته پول را مسدود نگه می‌دارد. این به آن دلیل است که اگر فروشنده کلاهبردار بود یا خریدار رضایت کافی از خرید خود نداشت، بتواند مبلغ خود را پس بگیرد. این مهم خدمات‌رسان‌های آنلاین را به ارائه خدمات رضایت‌مندانه‌تری تشویق می‌کند.

در مقابل، ونمو مسئولیت تراکنش را به عهده مشترک می‌گذارد. پس از انجام تراکنش، دیگر امکان پس گرفتن وجه انتقالی وجود ندارد. ونمو درواقع برای مبادله آسان‌تر با کسانی طراحی شد که به آن‌ها اعتماد دارید. درک این موضوع در بررسی تفاوت‌های ونمو با پی پال حیاتی است.

 

تفاوت دریافت وجه در پی پال و Venmo

در هر دو پلتفرم می‌توانید از مخاطب خود درخواست وجه نقد کنید یا برای او پیامی یادآوری ارسال کنید. در خصوص ونمو می‌توانید اطلاعات ارتباطی خود را با مخاطب در میان بگذارید و وجه درخواستی خود را دقیقاً مشخص کنید. پی پال ویژگی‌های شخصی‌سازی و ایمنی پیام بیشتری در اختیار شما خواهد گذاشت. پس از دریافت درخواست وجه شما، مخاطب می‌تواند فوراً انتقال وجه را انجام دهد و مبلغ درخواستی فوراً در حساب پی پال یا ونمو شما قرار می‌گیرد.

 

خرید توسط پی پال از ایران

 

تفاوت محدودیت‌های ونمو با PayPal

به دلیل ماهیت تجاری پی پال، برای تراکنش‌های بزرگ پی پال شرایط و خدمات برتری اراپه می‌دهد. سقف هر تراکنش پی پال ۱۰ هزار دلار بوده و در روز می‌توانید تا سقف ۶۰ هزار دلار وجه نقد انتقال دهید. البته ناگفته نماند که رسیدن به این حجم معاملات و تراکنش‌ها در ابتدای ایجاد حساب ممکن نیستند و در صورت مشاهده حساب شما محدود می‌شود. تنها پس از گذشت زمان قابل توجه و ارائه مدارک معتبر مالی می‌توانید به این حجم تراکنش دست پیدا کنید. در مقابل ونمو فقط اجازه انتقال تا سقف ۷ هزار دلار در ظرف ۷ روز را می‌دهد. همچنین برای انجام تراکنش بالای ۳۰۰ دلار، ونمو مجدداً اطلاعات احراز هویت طلب می‌کند. این درحالی است که محدودیت انتقال با سرعت انتقال متعادل شده است.

 

تفاوت دسترسی Venmo با PayPal

هر دو پلتفرم از اندروید و IOS پشتیبانی می‌کنند. کاربران کامپیوتری نیز می‌توانند از صفحه وب‌سایت این پلتفرم‌ها استفاده کنند. البته تراکنش‌های ونمو تنها از طریق اپلیکیشن موبایل امکان‌پذیر است؛ اما در خصوص پی پال می‌توان هم از اپلیکیشن و هم وب‌سایت انتقال وجه انجام داد. همچنین می‌توان از پی پال برای پرداخت از طریق QR کد و درگاه فروشگاه اینترنتی نیز استفاده کرد.

 

جمع‌بندی بررسی سیستم پرداخت پی پال و venmo

 

هزینه‌های پی پال در مقایسه با Venmo

این دو پلتفرم انتقال وجه کارمزد‌های نسبتاً مشابهی دارند. در خصوص انتقال وجه از حساب بانکی به حساب دیگر، هیچ کارمزدی کسر نمی‌شود. در خصوص انتقال وجه از کارت اعتباری هر دو ۳ درصد کارمزد کسر می‌کنند. البته از نظر فنی، کارمزد PayPal ۲٫۹ درصد به‌اضافه هزینه‌ای ثابت است. تفاوت ونمو با پی پال آن است که خدمات انتقال بدون کارمزد ونمو در خصوص کارت‌های پولی نیز کشیده می‌شود. البته یک استثنا در خصوص انتقال بدون کارمزد از کارت اعتباری وجود دارد. در صورتی که از طریق اپلیکیشن حساب American Express تراکنش انجام شود، هم پی پال و هم ونمو کارمزدی طلب نمی‌کنند.

میزان کارمزد پی پال و ونمو در مورد زمان انجام تراکنش یکسان است. هر دو پلتفرم ۱٫۸ درصد برای تراکنش‌های فوری و هیچ کارمزدی برای تراکنش‌های ۱ تا ۳ روزه دریافت نمی‌کنند. میزان کارمزد هر تراکنش حداقل ۲۵ سنت و حداکثر ۲۵ دلار خواهد بود. پی پال برای فروشگاه‌های آنلاین گزینه‌های همکاری مختلفی ارائه می‌دهد. در مقابل به دلیل آن که ونمو برای کسب‌وکارها طراحی نشده است فقط یک گزینه خدمات دارد که با مشترکین معمولی تفاوتی نمی‌کند.

 

 

جمع‌بندی Paypal vs Venmo

در این مطلب به مقایسه venmo با پی پال پرداختیم. ونمو و پی پال هر دو پلتفرمی دیجیتالی برای ارائه خدمات بانک‌داری اینترنتی هستند. قدمت پی پال به بیش از ۲٫۵ دهه می‌رسد. نام پی پال امروزه هم‌معنا با ارسال پول تلقی می‌شود. این شرکت در بیش از ۲۰۰ کشور فعال است و خدمات جهانی ارائه می‌کند. ونمو در مقابل پلتفرمی جدید‌تر است. پی پال در سال ۲۰۱۴ شرکت ونمو را خریداری کرد. دلیل شباهت خدمات پی پال و ونمو نیز از این موضوع ریشه می‌گیرد. با این حال استراتژی تجاری ونمو برای خدمات همتا به همتا P2P طراحی شده است.

ونمو مسئولیت تعیین صلاحیت مخاطب انتقال را به عهده انتقال‌دهنده می‌گذارد. به عبارتی، ونمو برای تسهیل فرایند انتقال وجه میان آشنایان است. تمرکز تجاری برند پی پال فروشگاه‌های اینترنتی و eCommerce بوده و خدمات ارزنده‌ای در این خصوص ارائه می‌کند. تفاوت اصلی ونمو و پی پال در این است که پی پال در عرصه جهانی فعالیت می‌کند. در مقابل ونمو فقط در آمریکا در دسترس است. در این مقاله نیز درباره تفاوت‌ها، مزایا و معایب و ویژگی‌های خدماتی هر دو پلتفرم به‌صورت جامع توضیح دادیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله چالش شما در خصوص انتخاب پلتفرم مناسب‌تان رفع شده باشد.

با استفاده از خدمات ارزی و افتتاح حساب paypal سفیرپیمنت، می‌توانید متناسب با نیازتان، نسبت به ایجاد حساب پی پال و ونمو اقدام کنید. نظرها و پیشنهادهای خود را با ما به اشتراک بگذارید. ما از شنیدن نظرات شما خشنود خواهیم شد.

سوالات متداول؛ مقایسه Venmo با پی پال

هر دو پلتفرم از رمزگذاری اطلاعات استفاده می‌کنند که احتمال نفوذ اطلاعات را به حد‌اقل می‌رساند. با این وجود به دلیل آن که ونمو جنبه رسانه جمعی هم دارد و می‌توان عمومی به تراکنش‌ها واکنش نشان داد، پی پال از امنیت بیشتری برخوردار است.
ونمو فرایند انتقال وجه بین آشنایان و اطرافیان را ساده‌تر می‌کند. با این وجود، مسئولیت امنیت انتقال‌ها به عهده مشترک است. همچنین ونمو فقط در آمریکا خدمات‌رسانی می‌کند.
به‌طورکلی تفاوت چندانی بین هزینه کارمزد‌های این دو پلتفرم وجود ندارد. هر دو برای انتقال فوری ۳ درصد کارمزد دریافت می‌کنند. برای انتقال چندروزه نیز هیچ‌کدام کارمزدی دریافت نمی‌کند. در کنار حساب بانکی، تفاوت در انتقال به کارت پولی است که ونمو برخلاف پی پال کارمزدی طلب نمی‌کند.
خیر، ونمو مانند بانک الکترونیکی تحت بیمه فدرال نیست و اگر ونمو از دسترس خارج شود، حساب شما نیز از بین خواهد رفت. همچنین سود سالانه‌ای به موجودی حساب ونمو شما تعلق نمی‌گیرد.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *