تاریخچه پی پال

تاریخچه پی پال: تاریخ زمانی و حقایق پنهان آن

آخرین بروز رسانی:  ۸ شهریور, ۱۴۰۲
8 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

پی پال در زمان نسبتا کوتاهی توانست رشد مناسبی داشته باشد و کاربران فعال خود را با توجه به گستردگی خدماتش به ۲۸۶ میلیون برساند. با حدود ۲۸۶ میلیون حساب کاربر فعال و ۱۰ میلیارد پرداخت در سال ۲۰۱۸، با استقبال مصرف‌کنندگان جوان به غول تجارت الکترونیک تبدیل شد. شرکت پی پال بسیار سودآور است؛ به‌ نحوی که در سال ۲۰۱۸ بیش از ۱۵ میلیارد دلار درآمد کسب‌ کرده و در بیش از ۲۰۰ بازار جهانی با ارزهای مختلف جهان فعالیت داشته است. در ادامه به بیان تاریخچه پی پال به صورت زمانی و قدم به قدم و معرفی صاحب پی پال می‌پردازم.

 

خرید حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال

 

تاریخچه پی پال

پی پال با توجه به دو دهه فعالیت در ارائه خدمات پرداختی آنلاین تاریخچه طولانی ندارد، اما فراز و نشیب‌های زیادی برای این شرکت رخ داده است که دانستن آن خالی از لطف نبوده و توصیه می‌کنیم که اگر از خدمات این کمپانی استفاده می‌کنید، نگاهی به تاریخچه آن بیندازید. 

پیشنهاد مطالعه: نقد کردن درآمد ارزی پی پال

صاحب و بنیان گذار پی پال کیست؟

پی پال در زمان تاسیس خود، سال ۱۹۹۸ توسط بنیان‌گذارانش (Max Levchin  و Peter Thiel) به این اسم نام‌گذاری نشده بود و نام اولیه این شرکت Confinity در نظر گرفته شد؛ ولی بعد از دو سال، شرکت به اسمی که اکنون می‌شناسیم به پی پال تغییر نام داد. در نهایت کمپانی مطرح فروشگاهی ebay (یکی از رقبای Amazon) با خرید این شرکت، صاحب پی پال شد.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
ویزا کارت برای وریفای پی پال

 

پی پال در بازار سهام

پی پال بعد از مدتی سهام خود را در بازار بورس آمریکا عرضه و ebay به دلیل درخواست زیاد فروشندگانش برای استفاده از درگاه پی پال عمده سهام این شرکت را خریداری کرد و درگاه پی پال را در وب‌سایت خود قرار داد؛ در واقع این اتفاق سکوی پرتابی برای پی پال شد تا در سطح گسترده‌تری شناخته شود.

ایده بنیان‌گذاران ساده و کارآمد بود؛ به‌نحوی‌که در بستر اینترنت افراد می‌توانستند با استفاده از ایمیل، اطلاعات بانکی و کارت بانکی خود، خیلی ساده و سریع تراکنش‌های خود را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: خرید ارز دیجیتال با پی پال

صاحب پی پال

چرا در گذشته چنین شرکت‌هایی قبل از پی پال شروع به کار نکردند؟

جواب این پاسخ به طور کامل مشخص نیست؛ زیرا که امکانات و دسترسی‌های لازم تا چند سال قبل از تاسیس پی پال وجود داشته است ولی به هر حال پی پال حرکت جسورانه و هوشمندانه‌ای را برای تجارت الکترونیک انجام داد و توانست نقل و انتقالات را به سادگی و با امنیت به انجام برساند.

اگرچه در ابتدا دچار حملات سایبری متعددی شد و مشکلاتی را برای شرکت ایجاد کرد.

اما به تدریج با رفع مشکلات و افزایش امنیت، محبوبیت پی پال افزایش یافت.


البته این مشکلات اغلب برای ایده‌های جدیدی که در بستر آنلاین تشکیل شده‌اند، به وجود می‌آید و کاملا طبیعی است.

Levchin و تیل به طرز ماهرانه‌ای با مطرح کردن پلت‌فرمی برای تراکنش ارز بین مصرف کنندگان و مشاغل باعث شدند تا تحول بزرگی در سرتاسر جهان پدید آید. این شرکت در مدت نزدیک به سه سال از شروع خود موفق شد تا بیش ‌از ۳ میلیارد دلار تراکنش از ۱۰ میلیون کاربر حقوقی و ۲.۶ میلیون کاربر حقیقی را ثبت کند.

پی پال برای هر کدام از کاربران خود حساب‌هایی را در نظر گرفته تا کاربران با استفاده‌های گوناگون به راحتی تفکیک و خدمات به آسانی انجام شود. حساب‌های پی پال به دو حساب تجاری (Buissines) و شخصی (Personal) تقسیم می‌شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله زیر را دنبال کنید.

صاحب پی پالاین شرکت با عنوان ارائه‌دهنده خدمات ارزی به سرتاسر جهان تاسیس و در حال حاضر دفتر مرکزی آن در Mountain View کالیفرنیا واقع شده است . مالک آن شرکت ebay، با ۱۶۰۰۰ کارمند می‌باشد.

در ادامه تاریخچه زمانی پی پال را برای شما عزیزان بیان می‌کنیم تا بتوانید دقیق‌تر این شرکت را بشناسید.

تاریخچه زمانی پی پال (Paypal Timeline)

پی پال در هر سال علی‌الخصوص در اویل شروع فعالیت خود رشد مناسبی داشته و توانسته با چند سال فعالیت، شهرت بسیاری را کسب کند. شما مسیر رشد این شرکت را می‌توانید در مطالب پایین ملاحظه بفرمایید.

آگوست ۱۹۹۸: ایده تا‌سیس

بعد از سخنرانی تایل (استاد دانشگاه) درباره فرصت‌های بازار جهانی در دانشگاه استنفرد، پیتر تیل (Pitter Thiel) با ماکس لوچین (Max Levchin) ایده کیف پول دیجیتال را در جلسه‌ای که با یکدیگر داشتند مطرح کردند و این ایده درواقع شروع پی پال را رقم زد.

دسامبر ۱۹۹۸: شروع پروژه

در این سال پی پال با نام Confinity شروع به کار کرد.

اکتبر ۱۹۹۹: توانایی انجام تراکنش با ایمیل

زیرساخت پرداخت از طریق ایمیل برای کابران، توسط مهندسین مجموعه مهیا شد.

مارس ۲۰۰۰: رکورد یک میلیون کاربر فعال

شکستن رکورد یک میلیون کاربر فعال پس از سه سال فعالیت در حوزه خدمات ارزی.

ژوئن ۲۰۰۱: تغییر نام به پی پال

تغییر نام رسمی شرکت از Confinity به PayPal توسط بنیان‌گذاران

فوریه ۲۰۰۲: عرضه سهام پی پال در بورس

در این زمان پی پال سهام شرکت خود را در بورس عرضه کرد و سهام آن در مدت کوتاهی ۵۵ درصد افزایش یافت. این موقعیت برای یک شرکت نوپا بسیار مناسب بود و در همین حین ebay با توجه به نیاز فروشندگان خود با قیمت ۱.۵ میلیارد دلار سهام شرکت پی پال را خریداری کرد.

تاریخچه پی پالآوریل ۲۰۰۶: ارائه اپلیکیشن پرداخت پی پال

پی پال اپلیکیشنی با نام PayPal Mobile برای گوشی‌های هوشمند عرضه کرد تا کاربران بتوانند در هر موقعیتی از این سرویس استفاده کنند. برای تهیه این اپلیکیشن به صفحه دانلود پی پال رجوع نمایید.

سپتامبر ۲۰۱۳: خریداری شرکت‌های رقیب و درگاه‌های پرداختی

پی پال در سال ۲۰۱۳ درگاه پرداخت Braintree Systems و همچنین رقیب خود Venmo را با قیمت ۸۰۰ میلیون دلار خریداری کرد.

ژانویه سال ۲۰۱۴: خواستار جدایی پی پال از ebay توسط یکی از سهامداران پی پال

کارال ایکان (Carel Icahn) سهامدار عمده پی پال خواستار جدایی پی پال از eBay شد. در پی همین جریان و بعد از گذشت چند ماه، بقیه سهامدران هم با درخواست ایکان موافقت کردند و باعث شد تا میان دو غول فناوری شکافی ایجاد شود و پی پال به یک شرکت عمومی و تجاری تبدیل شود؛ در نتیجه سهام‌ این شرکت به میلیونرها (اشخاص حقیقی) واگذار شد.

جولای ۲۰۱۵: خریداری شرکت Xoom

پی پال با توجه به نیاز دوباره خود به گسترش پرداخت‌های بین‌المللی، باعث شد تا شرکت Xoom که در زمینه انتقال پول دیجیتال فعال بود را با قیمت ۸۹۰ میلیون دلار خریداری کند.

فوریه ۲۰۱۷: راه‌اندازی سیستم انتقال پول فرد به فرد

پی پال تا قبل از این تاریخ فقط تراکنش‌ از طریق درگاه پی پال را پشتیبانی می‌کرد و کاربران صرفاً با داشتن حساب پی پال می‌توانستند از طریق درگاه پی پال، تراکنش آنلاین انجام دهند؛ ولی در سال ۲۰۱۷ پی پال امکان تراکنش فرد به فرد (P2P) را به خدمات خود اضافه کرد که حرکت بسیار بزرگی از طرف پی پال بود.

هر شخصی می تواند تنها با یک حساب پی پال به بسیاری از کشورها پول منتقل کند و تراکنش های فردی انجام دهد.

 جنجال‌های پی پال در این دو دهه اخیر

مانند بسیاری از شرکت‌های بزرگ، PayPal هم در اوایل کار خود با بازارهای جهانی بدون جنجال پیش نرفته است.

اقدامات هکرها

بعد از مدتی که پی پال شروع به کار کرد هکرها و کلاهبرداران، این شرکت را به خاطر اطلاعات حساب‌ کاربرانش مورد هدف قرار دادند. گروه‌های جرایم سازمان‌یافته از پی پال برای پول‌شویی استفاده کردند؛ این اقدامات باعث شد تا پی پال توسط فدرال و دولت آمریکا جریمه و تجارت با پی پال برای مدتی ممنوع اعلام شود.

تاریخچه پی پال

صدمات پی پال در مقابله با پول‌شویی

سوء استفاده از بستر پی پال برای پول‌شویی باعث شد تا پی پال حساب‌های زیادی را مسدود کند.

در حالی که درواقع در بین آنها حساب‌هایی وجود داشتند که واقعا دست به این عمل نزده بودند و صرفا به دلیل تراکنش‌های بالا مسدود شدند.

پی پال برای حفظ امنیت و اطمینان معاملات مجبور شد تا اقدامات امنیتی خود را افزایش دهد. تراکنش‌ها را توسط ربات‌ها و اشخاص برای مسائل خاص رصد کند. این محدودیت ها گاهی اوقات برای کاربران آزاردهنده است.

پیشنهادی برای مطالعه: سریع‌ترین روش برای پراخت فوری با پی پال

خدمات پی پال

انجام تمامی خدمات ارزی با استفاده از حساب‌های پی پال ممکن است. شما می‌توانید با استفاده از حساب پی پال خود در سایت‌های مختلف هزینه خرید و یا خدمات دریافتی خود را بپردازید. حساب‌های پی پال را می‌توان از روش‌های مختلفی مانند حسب‌های بانکی، کارت‌های اعتباری، دفترهای خدمات مالی و… شارژ نمود.

برای برداشت از حساب پی پال و یا پرداخت هزینه‌های خرید با آن می‌توان از روش‌هایی مانند واریز به حساب پی پال طرف مقابل، چک، واریز به حساب بانکی و… استفاده نمود. حساب پی پال برای جابه‌جایی پول هزینه‌هایی دریافت می‌کند. که این هزینه‌ها با توجه به انتخاب روش‌های مختلف جابه‌جایی پول در پی پال و مقدار وجهی که قصد جابه‌جا نمودن آن را دارید متفاوت می‌شود. لازم به ذکر است در سایت‌هایی که امکان پرداخت وجه با ارزهای مختلف وجود دارد (مانند سایت ای بی)، پی پال یک هزینه مازاد برای چینج کردن وجه از حساب خریدار کسر می‌کند.

پی پال طبق قوانین آمریکا برای جلوگیری از پول‌شویی قوانین بسیار ویژه‌ای را دنبال می‌کند.  جلوی افرادی که قصد کسب درآمدهای غیرمجاز و نقدکردن آن از طریق پی پال دارند را بگیرد.

امروز شمار اکانت پی پال به بیش از 230 میلیون حساب می‌رسد که از این بین بیشتر از 85 میلیون حساب فعال هستند. با استفاده از حساب پی پال شما امکان معامله و نگهداری از 24 ارز مختلف را دارید.

لازم به ذکر است پی پال در 21 کشور دنیا حساب منطقه‌ای دارد.

ولیکن با استفاده از خدمات تیم سفیر پیمنت شما فعالیت‌هایی نظیر خرید پی پال، شارژ کیف پول پی پال و کلاً همه خدمات مربوط به اکانت پی پال و نحوه استفاده از پی پال در ایران دسترسی دارید.

بیشتر بخوانید: ویزا کارت مجازی برای پال

پی پال و سفیرپیمنت

اکنون که خدمات پی‌پال را شناخته‌اید می‌دانید که به دلیل تحریم‌های بین‌المللی وضع شده علیه ایران امکان استفاده از این سرویس برای کاربران ایرانی وجود ندارد. در چنین شرایطی شما باید از واسطه‌ها کمک بگیرید تا امکان استفاده از این سرویس برای شما مهیا باشد. مجموعه سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی ارائه‌دهنده انواع خدمات ارزی و پرداخت‌های ارزی آنلاین است که خدمات حوزه پی‌پال را نیز پوشش می‌دهد. شما می‌توانید برای استفاده از خدمات پی‌پال روی همراهی تیم سفیرپیمنت حساب باز کنید.

به طور کلی شما می‌توانید هر گونه خدمات ارزی در زمینه پی‌پال اعم از افتتاح حساب کاربری، احراز هویت یا وریفای اکانت پی‌پال، شارژ کردن حساب پی‌پال و… را از سفیرپیمنت بخواهید.

اگر درخواست خود را در تیم پشتیبانی سفیرپیمنت ثبت کنید، لازم نیست نگران محدودیت های جریمه باشید.


خدمت مورد نظر را بدون نگرانی دریافت خواهید کرد. ضمناً در صورت نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه مربوطه می توانید درخواست خود را به پشتیبانی ارجاع دهید تا متخصصان راهنمایی لازم را به شما ارائه دهند.

کلام آخر

پی پال در حال حاضر به یکی از قدرتمندترین سرویس‌های پرداخت در سرتاسر جهان تبدیل شده است. به همین دلیل نصب پی پال و نیاز افراد به افتتاح حساب‌های پی پال رو به افزایش است. در این مقاله ضمن توضیح تاریخچه پی پال و مزیت‌هایی که دارد سعی کردیم از چالش‌های استفاده کردن آن نیز صحبت کنیم. در واقع به دلیل تحریم‌های وضع شده علیه ایران، کاربران ایرانی به هنگام استفاده از این سرویس با محدودیت‌هایی مواجه هستند. که عملا استفاده کردن از آن را غیرممکن می‌کند. استفاده کردن از واسطه‌هایی که این خدمات را ارائه می‌دهند تنها راه استفاده از این سرویس خواهد بود.

سفیرپیمنت به عنوان یک مجموعه واسط با تجربه، حرکت بزرگی را در افتتاح حساب‌های پی پال انجام داده است. شما می‌توانید به آسانی هر نوع حسابی را با قیمتی مناسب نزد سفیرپیمنت افتتاح کرده و کلیه پرداخت‌های پی پال خود از جمله پرداخت در سایت ebay به ما بسپارید. در واقع شما می‌توانید انواع خدمات ارزی از جمله افتتاح حساب پی‌پال، شارژ کردن حساب پی‌پال، وریفای کردن و یا همان احراز هویت و… را به ما سپرده و دیگر نگران محدودیت‌های موجود نباشید. در صورتی که قبلا از انواع حساب پی‌پال استفاده کرده‌اید و تجربه مواجهه با چالش‌های آن را دارید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید سوالات خود را نیز در این رابطه مطرح کنید تا کارشناسان ما به آن پاسخ دهند.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(8)
   
محسن سلطانی کاربر سایت ۰۶ مرداد ۱۴۰۱

سلام خرید با پی پال مزیتی هم برای حساب به وجود میاره مثلا اعتبارشو بیشتر کنه؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

    سلام. بله. چون شما به سورس های معتبر دارید پرداخت میکند، خطر لیمیت شدن اکانت رو کاهش میده و شما میتونید با خیال آسوده تری موجودی خودتون رو از پی پال خارج کنید

   
ابوالفضل بختیاری کاربر سایت ۲۵ تیر ۱۴۰۱

سلام و خسته نباشید.
من شما برای افتتاح حساب شرکت پی پال هم کاری انجام میدین؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۶ تیر ۱۴۰۱

    سلام دوست عزیز. افتتاح اکانت بیزنس پی پال در مجموعه انجام میشه. لطفا برای این مورد از قسمت پشتیبانی با ما در ارتباط باشید.

   
سیامک بهرامی کاربر سایت ۱۶ تیر ۱۴۰۱

سلام سند و مدرکی وجود داره که شرکت پی پال واقعا معتبره یا نه؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۲ تیر ۱۴۰۱

    سلام. وقت شما بخیر
    در اعتبار پی پال همین بس که بعد از کارت بانکی، معتبرترین روش دریافت و پرداخت وجوه در دنیاست. اما در اتخاذ قوانین بصورت داخلی عمل میکنه

   
کریم گلاب ساداتی کاربر سایت ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

خیلی جالب بود
ممنون

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

    سلام
    خواهش می کنم
    بابت بازخوردتون ممنونم