فروش کتاب در آمازون

آموزش کسب درآمد از فروش کتاب در آمازون

آخرین بروز رسانی:  ۴ آبان, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  15 دقیقه

از گذشته تا به امروز، کتاب و کتاب‌خوانی جایگاه خاصی میان مردم داشته است. انسان موجودی اجتماعی است که از ابزار مختلفی برای ارتباط و انتشار اطلاعات استفاده می‌کند. یکی از این ابزارها کتاب‌ها هستند. در گذشته به دلیل دست‌نویس بودن کتاب‌ها، فقط قشر ثروتمند توان خرید کتاب داشت. با پیشرفت تکنولوژی و کاهش هزینه‌های تولید و انتشار، کتاب در دسترس افراد بیشتری قرار گرفت. همچنین به دلیل تقاضای بالا و محبوبیت کتاب‌خوانی، نویسندگی یکی از مشاغل بسیار پردرآمد است. یکی از حوزه‌های کمتر بهره‌برداری شده، انتشار بین‌المللی کتاب در آمازون است. (فروش کتاب در آمازون) آمازون بزرگ‌ترین انتشارات کتاب در جهان است که به راحتی کتاب شما را به مخاطبین سراسر جهان عرضه می‌کند. همچنین انتشار کتاب در آمازون نویسنده را به درآمد دلاری قابل توجهی می‌رساند.

البته برای ثبت و انتشار در آمازون به نکاتی باید توجه داشت تا پتانسیل درآمد‌زایی آن به حداکثر برسد. از این‌رو در این مقاله تمام مراحل انتشار در آمازون را آموزش ‌خواهیم داد و نکات قابل توجه انتشار در آمازون را مطرح خواهیم کرد. همچنین روش‌های پرداخت هزینه‌های معمول آمازون را آموزش می‌دهیم و راهی برای نقد‌کردن درآمد دلاری حاصل از آمازون ارائه خواهیم نمود. پس اگر شما هم یک نویسنده خلاق هستید که می‌خواهید افق‌های کتاب خود را گسترش دهید یا مشتاق کسب درآمد دلاری هستید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

درآمد فروش کتاب در آمازون چقدر است؟

در گذشته انتشار کتاب کاری بسیار دشوار و هزینه‌بر بود. چاپ فیزیکی کتاب به کاغذ و دستگاه‌های پیشرفته نیاز داشت. از این‌رو، انتشارات در تیراژ بالا به طور انحصاری در اختیار ارگان‌های انتشاراتی بود. این انتشارات‌ها درصد سود‌زایی کتاب را کاهش می‌دادند. امروزه چاپ کتاب به صورت ناشر مؤلف رواج بسیاری پیدا کرده است. همچنین با افزایش رونق کتاب‌های دیجیتال، دیگر نیازی به هزینه‌های هنگفت کاغذ و انتشارات نیست.

 

کسب درآمد ارزی از طریق تولید محتوا

 

بر اساس تحقیق‌های انجام شده، پر‌درآمد‌ترین نویسندگان به صورت ناشر مؤلف در آمازون فعالیت می‌کنند. درآمد کتاب تا حد زیادی به موضوع و کیفیت محتوای آن بستگی دارد؛ اما به طور کلی ناشر مؤلفان با انتشار کتاب‌های خود در آمازون به درآمد‌هایی حتی بیش از 10 هزار دلار در ماه دست پیدا می‌کنند.

 

همه چیز درباره درآمد فروش کتاب در amazon

 

کتاب‌های مناسب ترجمه برای فروش در آمازون

شاید برای نویسندگان ایرانی سؤال باشد که آیا کتاب‌های آن‌ها برای خوانندگان خارجی جذاب هستند یا خیر. همچنین ممکن است نویسندگان به این فکر کنند که چه موضوعاتی در آمازون پرطرفدار هستند. در جواب این سؤال‌ها باید گفت که هر کتابی می‌تواند در آمازون موفق شود. همچنین کتاب‌های نویسندگان غیرانگلیسی‌زبان نیز در آمازون طرافداران زیادی دارند. مهم‌ترین موضوع در موفقیت کتاب، کیفیت محتوا و ترجمه آن است. برای مثال ترجمه مثنوی مولانا بیش از 10 سال جزو پر‌فروش‌ترین کتاب‌های آمازون بود. علاوه بر این، ایران ادبیات غنی و نویسندگان فاخری دارد که آوازه آن‌ها در جهان پیچیده است. از این‌رو، نویسندگان ایرانی محبوبیت خوبی میان جوامع بین‌المللی دارند.

 

کتاب های دوست داشتی برای خرید از طریق amazon

 

مراحل ثبت و انتشار کتاب در آمازون

برای آن که بتوانید در آمازون به صورت ناشر مؤلف فعالیت کنید می‌بایست اول در آمازون ثبت‌نام کنید. برای انجام این کار به آدرس سایت آمازون رفته و گزینه ثبت‌نام را بزنید. توجه داشته باشید پس از ایجاد حساب، می‌بایست اطلاعات حساب را تکمیل کنید تا اجازه انتشار به شما داده شود.

 

آموزش قرار دادن کتاب در سایت آمازون

 

توجه داشته باشید که برای تکمیل فرم اطلاعات به شماره تلفن و آدرس خارجی نیاز خواهید داشت. پس از وارد کردن اطلاعات اولیه، نوبت تکمیل اطلاعات مالیاتی است. این بخش مخصوص آدرس‌های آمریکایی است. به طور کلی برای ایرانیان بهترین آدرس‌ که با آن می‌توانند اکانت خود را فعال کنند مشخصات مربوط به امارات است. در کنار راحتی آن، امارات مالیاتی برای درآمد نمی‌گیرد؛ از این‌رو درآمد خالص فروش کتاب افزایش خواهد یافت.

 

اطلاعات مربوط به پرداخت های مالی خود را وارد کنید

 

پس از ثبت اطلاعات اولیه و مالیاتی، نوبت به وارد کردن اطلاعات حساب بانکی می‌رسد تا آمازون بتواند درآمد شما را واریز کند. شایان ذکر است که شما با انتشار کتاب در آمازون و استفاده از پلتفرم انتشار آمازون، واجد دریافت 70 درصد درآمد کتاب خود خواهید بود. 30 درصد درآمد فروش سهم آمازون خواهد بود که از مبلغ فروش کسر می‌شود و مابقی به حساب شما واریز خواهد شد.

 

انتشار کتاب در آمازون

حال نوبت به انتشار کتاب می‌رسد. به حساب کیندل خود بروید و روی دکمه انتشار کتاب کلیک کنید.

 

وارد حساب کیندل شوید و انتشار کتاب را انتخاب کنید

 

پس از آن به صفحه فرم کتاب منتقل می‌شوید. در ابتدا نام و سابتایتل کتاب را انتخاب کنید. از قسمت بعدی شماره سری کتاب را درج نمایید. این بخش مخصوص کتاب‌های زنجیره‌ای است که ترتیب‌بندی شده‌‌اند. اگر کتاب شما شماره سری ندارد این قسمت را خالی بگذارید.

 

عنوان و زیر عنوان کتاب برای فروش در آمازون را انتخاب کنید

 

بعد عبور از شماره سریال کتاب، نام نویسنده‌ یا نویسندگان کتاب را وارد کنید. همچنین در قسمت بعدی می‌توانید از ارگان‌های تأثیرگذار نیز یاد کنید. توجه داشته باشید که تنها زمانی که اجازه رسمی‌ از این ارگان‌ها را دارید می‌توانید از نام آ‌‌ن‌ها استفاده کنید. در غیر این صورت ممکن است با پیگردهای قانونی مواجه شوید یا بر اثر شکایت، کتاب شما از آمازون حذف شود.

 

نام نویسنده را وارد نمایید

 

توضیح درباره کتاب در سایت amazon

در قسمت بعدی توضیحات یا به عبارتی خلاصه کتاب را وارد کنید. توجه داشته باشید توضیحات کیندل شما می‌بایست به فرمت HTML2 تنظیم شده باشد. در غیر این صورت در صفحه اطلاعات کیندل کتاب شما به درستی نمایش‌ داده نخواهد شد.

 

توضیحات کتاب را در فرمت HTML2 وارد کنید

 

حال حق کپی رایت خود را مشخص کنید. برای آن که با مشکلات سرقت ادبی مواجه نشوید، در انتخاب این بخش دقت نمایید.

 

اطلاعات مربوط به حق کپی رایت کتاب را وارد کنید

 

در قسمت بعدی می‌بایست 7 کلید‌واژه بلند که با موضوع کتاب شما در ارتباط است را انتخاب کنید. محدودیت هر کلید‌واژه حداکثر 15 کلمه است.

 

کلید واژه‌های مرتبط با کتاب خود را وارد نمایید

 

در قسمت بعدی دسته‌بندی موضوعی کتاب خود را انتخاب کنید. انتخاب درست این قسمت ممکن است کمی زمان‌بر باشد؛ اما انتخاب درست دسته‌بندی تأثیر به سزایی در فروش کتاب خواهد داشت.

 

دسته بندی موضوعی صحیح برای کتاب انتخاب کنید

 

در قسمت بعدی محدودیت‌های سنی کتاب خود را وارد نمایید. اگر فکر می‌کنید که محتوای کتاب برای سنین خاصی مناسب نباشد این بخش را وارد کنید. اگر از رنج سنی کتاب خود آگاهی ندارید یا آن را برای همه سنین مناسب می‌بینید، این بخش را خالی بگذارید.

 

محدودیت سنی کتاب را مشخص نمایید

 

حال گزینه “آماده چاپ” را از پایین صفحه انتخاب کنید. همچنین می‌توانید اطلاعات وارد شده را ذخیره کرده تا در زمان دیگری نسبت به چاپ و تکمیل فرم کامل اقدام کنید. سپس به صفحه عرضه هدایت خواهید شد. در این قسمت می‌توانید برای کتاب دیجیتالی خود قفل دیجیتالی قرار دهید تا از سرقت ادبی جلوگیری شود. انتخاب این قسمت اختیاری است و به خود نویسنده بستگی دارد. توجه داشته باشید که انتخاب این گزینه‌ها به صورت دائمی است و در آینده قابل تغییر خواهد بود.

 

گزینه آماده چاپ را بزنید

 

بارگذاری متن کتاب در amazon

حال نوبت به آپلود متن کتاب می‌رسد. از فرمت‌های مختلفی می‌توان برای آپلود متن استفاده کرد. راحت‌ترین این فرمت‌ها همان فایل ورد یا PDF است.

 

متن کتاب را آپلود نمایید

 

قسمت بعدی مربوط به تصویر جلد کتاب است. برای این قسمت می‌توانید از فرمت عکس یا PDF استفاده کنید. با این حال مناسب‌ترین گزینه PDF خواهد بود تا دیگر در هنگام چاپ تغییری در جلد رخ ندهد.

 

تصویر جلد کتاب را آپلود نمایید

 

از قسمت بعدی می‌توانید پیش‌درآمد کتاب خود در کیندل را مشاهده کنید. حتماً با دقت این قسمت را بررسی نمایید تا خطایی وجود نداشته باشد. ضمنا توصیه می‌شود حالت نمایش دستگاه‌های دیگر را در هر دو حالت افقی و عمودی بررسی کنید.

 

کتاب و اطلاعات آپلودی خودر ا بررسی کنید

 

ثبت شابک بین المللی کتاب در amazon (ISBN)

از این قسمت می‌توانید ISBN یا همان شابک بین‌المللی خود را وارد کنید. وارد‌کردن شابک بین‌المللی الزامی نیست؛ اما قرار دادن ISBN هم به کتاب شما اعتبار می‌بخشد و هم از کپی‌برداری آن جلوگیری می‌کند.

صفحه بعدی می‌توانید انتخاب کنید که کتاب شما در برنامه تبلیغاتی کیندل وارد شود یا خیر. در صورت قبول، تا مدت 6 ماه کتاب شما در قسمت پیشنهاد شده‌های کیندل نمایش داده می‌شود. در بخش بعدی کشور‌های قابل عرضه مشخص خواهند شد. اگر حق نشر کتاب به خود شما تعلق دارد، هیچ گزینه‌ای انتخاب نکنید. محدود کردن کتاب به کشور خاصی تنها پتانسیل فروش کتاب را پایین می‌آورد.

چنانچه برای قیمت‌گذاری کتاب خود نیاز به راهنمایی دارید یا مطمئن نیستید می‌توانید از قسمت بعدی کمک بگیرید. در این قسمت میانگین قیمت کتاب‌های دسته‌بندی شما را نشان می‌دهد. برای دسترسی به مشتریان بیشتر سعی کنید قیمت پیشنهادی از حد معمول بازار پایین‌تر باشد تا مخاطب را به خود جذب کند.

 

برای قیمت گذاری کتاب به کمک میانگین قیمت ها اقدام کنید

 

تعیین قیمت برای فروش کتاب در آمازون

در قسمت بعدی قیمت عرضه کتاب در واحد‌های دیگر را نیز تنظیم کنید تا در بازار مقصد، اعداد آن عجیب به نظر نرسد.

سعی کنید در قیمت‌گذاری کتاب خود از اعداد رند استفاده نکنید تا مشتریان بیشتری جذب شوند.

پس از انجام بررسی نهایی گزینه انتشار را کلیک کنید. همچنین اگر قصد چاپ فیزیکی کتاب خود را دارید، آمازون گزینه فروش کاغذی نیز به شما ارائه می‌دهد. چاپ و انتشار آمازون بر اساس تقاضا انجام می‌شود و هزینه‌ای از مخاطب دریافت نمی‌کند. فرایند ثبت کتاب برای چاپ فیزیکی شباهت بسیاری به مراحل اولیه دارد. فقط توجه داشته باشید که توضیحات کتاب خود را برای پلتفرم آمازون از فرمت HTML2 به یک فرمت معمولی تغییر دهید.

برای چاپ فیزیکی کتاب به ISBN نیاز خواهید داشت. البته می‌توانید از خود آمازون یک ISBN رایگان درخواست کنید. حال باید تاریخ عرضه کتاب خود را مشخص کنید. در صورتی که نسخه فیزیکی و دیجیتالی هم‌زمان منتشر شود این قسمت را خالی بگذارید. حال می‌بایست رنگ کاغذ، جلد و جنس کاغذ را مسخش کنید. پس از آپلود متن کتاب، نوبت به آپلود دوباره تصویر روی جلد است. توجه داشته باشید آمازون تنها اجازه فرمت PDF برای تصاویر ارائه می‌دهد.

شایان ذکر است که آمازون کتاب را به تیراژ چاپ نمی‌کند و بر اساس تقاضا به صورت تک‌تک کتاب‌ها را برای مشتری ارسال می‌نماید. از این‌رو نیازی به پرداخت هزینه چاپ اولیه نیست. همچنین هزینه چاپ به صورت خودکار به مبلغ نسخه دیجیتالی اضافه و شما هیچ مسئولیتی در قبال مراحل چاپ و تحویل آن نخواهید داشت.

پس از ثبت نهایی فایل درخواست شما برای بررسی ارسال می‌شود که تأیید آن نهایتا 1 روز کاری طول می‌کشد.

 

پرداخت هزینه فروش کتاب در آمازون

 

پرداخت هزینه‌های اولیه فروش کتاب در آمازون با سفیرپیمنت

به طور کلی آمازون برای چاپ و عرضه کتاب از شما هزینه‌ای از پیش دریافت نمی‌کند و تنها 30 درصد درآمد فروش را بر می‌دارد. اصلی‌ترین هزینه‌های بین‌المللی انتشار کتاب مربوط به درخواست ISBN از مراکز معتبر جهانی است. قیمت دریافت ISBN بین‌المللی بر اساس ارگان ارائه دهنده متفاوت است؛ اما چیزی میان 150 تا 300 دلار خواهد بود. توجه داشته باشید اصلی‌ترین هزینه برای انتشار در آمازون هزینه‌های مربوط به ترجمه، صفحه‌آرایی و ویرایش‌های قبل از انتشار است. همواره می‌توانید از خدمات پرداخت در سایت‌های خارجی سفیرپیمنت برای انجام پرداخت های بین‌المللی استفاده نمایید.

 

نقد کردن درآمد فروش کتاب در آمازون

 

نقد کردن درآمد فروش کتاب در آمازون با سفیرپیمنت

همانطور که در قسمت ثبت‌نام آمازون مطرح شد، شما برای تکمیل فرم خود به یک حساب بانکی یا ارزی مانند پی پال نیاز خواهید داشت. از این رو برای دریافت حساب پی پال یا افتتاح سریع و آسان حساب بانکی وایز، می‌توانید از طریق پنل کاربری از خدمات افتتاح حساب‌های ارزی سفیر‌پیمنت بهره‌مند شوید. در این صورت حسابی با مشخصات خود فرد ایجاد می‌شود و دیگر جای هیچ نگرانی وجود نخواهد داشت. همچنین می‌توانید برای نقد‌کردن درآمد ارزی خود در داخل ایران از خدمات نقدکردن ارزی سفیر‌پیمنت استفاده کنید تا با کم‌ترین هزینه و بالاترین امنیت، مبلغ درآمد خود را داخل ایران دریافت کنید.

 

جمع‌بندی نهایی فروش کتاب در آمازون

 

جمع‌بندی کتاب amazon

همواره نویسندگی از جایگاه اجتماعی بسیار بالایی برخوردار بوده است. همچنین کتاب و کتاب‌خوانی از دوران باستان با فرهنگ ایرانی آمیخته است. با این وجود امروزه به دلیل مسائل اقتصادی سرانه مطالعه کشور ایران کاهش یافته و از طرف دیگر هزینه‌های چاپ و انتشار در ایران افزایش یافته‌اند. یکی از راه‌هایی که نویسندگان را از تلاطم بازار ایمن نگه می‌دارد انتشار در بازار‌های بین‌المللی و کسب درآمد دلاری است.

همچنین آمازون به عنوان بزرگ‌ترین منتشر‌کننده کتاب در دنیا موقعیتی بی‌بدیل برای نویسندگان محیا می‌کند که کتاب خود را به تمام دنیا عرضه نمایند. در این مقاله تمام مراحل ثبت‌نام و انتشار کتاب در آمازون را آموزش دادیم و خصوصیات انتشار دیجیتالی و فیزیکی آمازون را بررسی کردیم. همچنین راه‌های پرداخت هزینه‌های رایج انتشار بین‌المللی و نقد کردن درآمد حاصل از آن را معرفی کردیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید با انتشار کتاب خود در بازار‌های بین‌المللی، به درآمد روزافزون برسید.

سوالات متداول؛ فروش کتاب در آمازون

میزان درآمد حاصل از این کار به موضوع و کیفیت کتاب بستگی دارد؛ اما به راحتی می‌توان با انتشار چندین کتاب، به مجموع درآمد چند هزار دلاری در ماه دست یافت.
بر اساس تحقیقات انجام شده از 100 دسته‌بندی برتر آمازون 81 از آن‌ها در شاخه داستان‌ها و فیکشن‌ها بودند.
برای نقدکردن درآمد‌های دلاری در ایران می‌توانید از خدمات نقد‌کردن درآمد ارزی سفیرپیمنت استفاده کنید تا با کم‌ترین هزینه و سریع‌ترین زمان مبلغ درآمد خود را داخل ایران تحویل بگیرید.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *