زمان آزمون tef

اطلاع از زمان دقیق برگزاری آزمون TEF در سال 2021

آخرین بروز رسانی:  ۱۵ مرداد, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  4 دقیقه

بسیاری از افراد به دلایل مختلفی مانند ادامه تحصیل، موقعیت شغلی و… به کشورهای مختلفی مهاجرت می‌کنند. شما علاوه بر روندی که باید برای این اقدام طی کنید، نیاز است که به زبان رسمی آن کشور نیز مسلط شوید. کشورهایی مانند کانادا، فرانسه و… زبان فرانسوی را به رسمیت می‌شناسند که برای همین منظور آزمون‌هایی جهت سنجش تسلط شما به زبان فرانسوی در نظر گرفته شده است. یکی از این آزمون‌ها، آزمون tef است که نمره این آزمون می‌تواند تسلط شما را به این زبان اثبات کند. در این مقاله زمان‌های برگزاری این آزمون در سال ۲۰۲۱ را به اطلاعتان می‌رسانیم تا بتوانید برنامه‌ریزی لازم را برای شرکت در این آزمون انجام دهید.

 

آزمون tef چیست؟

آزمون زبان tef یکی از آزمون‌های مطرح برای سنجش تسلط افراد به زبان فرانسوی است که توسط مرکز زبان فرانسه CCi Paris lle-de-France کنترل می‌گردد.

درواقع شما می‌توانید از امتیاز این آزمون برای موارد زیر استفاده کنید:

  1. برای ادامه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه (TEF study)
  2. برای گرفتن اقامت دائم فرانسه (TEF for Naturalization)
  3. برای گرفتن اقامت کانادا (TEF Canada)
  4. برای مهاجرت ایالت کبک کانادا (TEFAQ)
  5. برای سنجش سطح زبان فرانسه افراد در طی فرآیند استخدام یا ادامه تحصیل در کانادا

 

آزمون Tef study نیز یکی از آزمون‌هایی است که در سال ۲۰۱۲ توسط مرکز زبان فرانسه معرفی گردید و نمره این آزمون جزو الزامات دانشجویان برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی در فرانسه در نظر گرفته شد. این آزمون در ۴ بخش متداول مهارت متقاضیان را مورد سنجش قرار می‌دهد که عبارتند از:

  1. بخش شنیداری: متشکل از ۶۰ سوال و زمان پاسخ ۴۰ دقیقه
  2. بخش درک مطلب: متشکل از ۵۰ سوال و زمان پاسخ ۶۰ دقیقه
  3. بخش نوشتار: متشکل از ۲ موضوع و زمان پاسخ ۶۰ دقیقه
  4. بخش تسلط به کلمات: متشکل از ۴۰ سوال و زمان پاسخ ۳۰ دقیقه

 

معمولا نتیجه آزمون ۲ هفته بعد از زمان برگزاری آزمون، توسط ایمیل برای شرکت‌کننده ارسال می‌شود و همانطور مدرک TEF را می‌توانند بعد از اطلاع‌رسانی از طریق پست یا به صورت حضوری دریافت کنند.

زمان برگزاری آزمون tef در سال 2021       

مطابق با جدول زمان‌بندی و اعلام رسمی وب‌سایت رسمی برگزاری آزمون tef، به طور معمول در سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ زمان برگزاری آزمون TEFaQ در دو هفته یکبار، آزمون TEF و TEF Canada هر ماه یکبار است. این آزمون در شهرهای مختلفی مانند تهران (موسسه فرهنگ سینا، کانون زبان ایران، مرکز زبان فرانسوی تهران)، اصفهان (موسسه کوثر) و مشهد (موسسه اوستا) برگزار می‌گردد. در ادامه جدول زمان‌بندی آزمون tef قابل مشاهده است و برای اطلاع دقیق از زمان و مکان آزمون TEF به وب‌سایت این آزمون مراجعه بفرمایید.

 

آزمون tef سفارت فرانسه

هزینه آزمون TEF و خدمات سفیرپیمنت در حوزه پرداخت این آزمون

هزینه آزمون tef‌ حدود ۳۶۰ دلار (۲۰۰ دلار بخش‌های اجباری آزمون + ۱۰۰ دلار بخش‌های نوشتار و مکالمه ) است که در شرایط خاصی می‌شود به صورت جداگانه در بخش‌های این آزمون شرکت کنید. برای مثال، فقط در بخش‌های اجباری آزمون یا نوشتار و گفتار شرکت کنید. برای پرداخت در این آزمون شما باید توانایی پرداخت از طریق مسترکات یا ویزاکارت را داشته باشید که در صورت تمایل می‌توانید پرداخت این آزمون را با مشاوره‌های پرداختی متخصصین مجموعه به سادگی انجام دهید.

 

 نتیجه

همانطور که اشاره شد، آزمون tef آزمونی برای سنجش تسلط افراد به زبان فرانسوی است که افراد می‌توانند با امتیاز این آزمون تسلط خود به زبان فرانسوی را برای کشورهایی که قصد ادامه تحصیل، مهاجرت و کار را دارند، به اثبات برسانند. قبل از اقدام حتما زمان برگزاری آزمون tef را مد نظر قرار دهید تا بتوانید برای مطالعه آزمون و مهاجرت خود برنامه‌ریزی کنید.

 

سوالات متداول

– تفاوت ازمون tef و tcf چیست؟

از تفاوت ازمون tef و tcf می‌توان به قالب، تعداد سوال و زمان آن‌ اشاره کرد. البته هردو ازمون مورد پذیرش کشور کانادا است. بااینحال اگر تمایل به ادامه تحصیل دارید، از دانشگاه مقصد، پذیرش این دو ازمون رو جویا شوید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
تارخ کاربر سایت ۱۵ فروردین ۱۴۰۰

سلام من چند وقتی هست که به مطالعه ازمون تف میپردازم. ساکن ایران هستم. میخواستم بدونم زمان برگزاری ازمون tef در ایران کی هست؟ ازمون tef در شیراز هم برگزار میشه؟ اگه بشه خیلی خوبه. البته به هرحال باید برای ارائه مدرک ازمون tef به سفارت فرانسه در تهران برم. ممنونم از رانماییتون

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

    سلام
    وقتتون بخیر
    همونطور که داخل این مقاله هم ذکر شده در تاریخ‌های مختلفی این آزمون برگزار میشه که میتونید موقع ثبت‌نام هم به تاریخ برگزاری دقت داشته باشید. مراکز آموزشی مختلفی این آزمون‌هارو ثبت‌نام و برگزار می‌کنند که ظاهرا در شیراز نیز یکی از مراکز آموزش زبان فرانسه مجوز برگزاری دارد که با مراجعه به این مراکز میتونید مراحل ثبت نام رو انجام بدید
    با آرزوی موفقیت