امنیت هتزنر hetzner

بررسی جامع امنیت هتزنر

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

مسئله امنیت در مدیریت سرورها و زیرساخت‌ها بسیار اهمیت دارد. معمولا مدیران سایت‌ها از همان ابتدا به دنبال یک زیرساخت امن هستند تا با خیال راحت اطلاعات خود را در آنجا نگهداری کنند. هتزنر به عنوان یک ارائه‌دهنده خدمات میزبانی معتبر در سراسر دنیا شناخته می‌شود که مخاطبان زیادی دارد. امنیت هتزنر تا حد زیادی برای کاربران مورد تایید است و به همین دلیل افراد زیادی به آن اعتماد و از سرویس‌های آن استفاده می‌کنند. در این مقاله می‌خواهیم مسئله امنیت هتزنر را مورد بررسی قرار داده و به پاسخ این سوال برسیم که آیا واقعا هتزنر امن است؟

 

چرا امنیت در سرورها مهم است؟

ابتدا بهتر است درباره این صحبت کنیم که اصلا چرا امنیت در سرورها اهمیت دارد و باید به آن توجه نمود؟ در پاسخ به این پرسش باید اینطور بیان کرد که وقتی تمام اطلاعات سایت شما تحت یک شبکه به اشتراک گذاشته می‌شود، احتمال نفوذ و سرقت اطلاعات شما حتما وجود دارد. با این شرایط اگر می‌خواهید اطلاعاتتان از دست نرود، سرقت نشود، خراب نشود و… باید به حفظ امنیت آن توجه کنید. با توجه به بحث رقابتی در بعضی از کسب و کارها، محرمانه بودن برخی اطلاعات برای سازمان‌ها و… باید توجه ویژه‌ای به مسئله امنیت داشته باشید.

 

آیا هتزنر ایمن است؟

اکنون که می‌دانید باید به مسئله امنیت سرورها توجه ویژه داشته باشید، این سوال پیش می‌آید که آیا هتزنر ایمن است یا خیر؟ با به عبارتی می‌توان از امنیت هتزنر مطمئن بود یا امنیت hetzner قابل اطمینان نیست؟ در همان ابتدا اشاره کردیم که هتزنر یک ارائه‌دهنده خدمات میزبانی در سطح جهانی است و حتما به این قضیه توجه داشته که توانسته مخاطبانی از سراسر دنیا جذب کند. در نتیجه اقدامات امنیتی هتزنر را مورد بررسی قرار می‌دهیم که نشان دهد این مجموعه تا چه اندازه برای تامین امنیت سرورها اهمیت قائل است.

مهم‌ترین اقدامات امنیتی هتزنر با هدف جلوگیری از هر گونه آسیب به سرورها و اطلاعات آن‌ها در دو بخش اقدامات فیزیکی و نرم‌افزاری قابل بررسی است. منظور از حفظ امنیت هتزنر در لایه فیزیکی، مجموعه اقداماتی است که جهت جلوگیری از آسیب به تجهیزات و دسترسی غیرمجاز به سخت‌افزار سرور انجام می‌شود. این اقدامات امنیتی در چهار لایه قابل بررسی هستند که عبارتند از:

 

 

امنیت محیطی هتزنر

اولین لایه امنیتی که می‌توان در بین اقدامات امنیتی هتزنر آن را دید، امنیت محیطی است. در این لایه همه اقدامات لازم جهت جلوگیری از ورود افراد غیرمجاز به محیط نگهداری سرورها انجام می‌شود. در واقع لایه امنیت محیطی اجازه ورود هیچ فرد ناشناسی را به محل نگهداری سرورها نمی‌دهد. حتی با کمک دوربین‌های مداربسته فعالیت افراد مختلف در محیط مورد بررسی قرار می‌گیرد و چنانچه شخصی رفتار مشکوکی داشته باشد، فورا شناسایی خواهد شد.

 

کنترل کردن تاسیسات

بخش دیگری از اقدامات امنیتی هتزنر مربوط به کنترل تاسیسات و فضای اصلی نگهداری سرورها است. در این قسمت جهت ورود افراد از یک سیستم کنترل دسترسی حرفه‌ای استفاده می‌شود تا هر شخصی اجازه ورود را نداشته باشد. ضمنا نظارت تصویری بر این قسمت نیز هست و هر شخصی نمی‌تواند در آنجا حضور داشته باشد. همچنین این سیستم‌ها قدرت تشخیص خطر آتش‌سوزی را نیز دارند و چنانچه تهدیدی شبیه دود یا آتش را تشخیص دادند، فورا اطلاع‌رسانی می‌کنند.

 

تنظیمات اتاق سرور برای افزایش امنیت هتزنر

لایه بندی بعدی تامین امنیت هتزنر برای سرور از لحاظ فیزیکی، اعمال محدودیت برای دسترسی افراد از روش‌های مختلف به اتاق سرور است. البته در نظر داشته باشید که منظور این اعمال محدودیت کم بودن دسترسی مدیران به سرورها نیست؛ بلکه آن‌ها می‌توانند به راحتی برای مدیریت سرور خود به آن دسترسی داشته باشند. اتاق سرورها به قدری از لحاظ امنیتی محفوظ هستند که به اتاق سرور بعضا white space نیز می‌گویند.

با کمک سیستم‌هایی همچون اتوماسیون اداری، افراد می‌توانند با اطلاعات کاربری مخصوص به خود به اتاق سرور ورود داشته باشند. لایه امنیتی دیتاسنتر نیز با وجود همین سیستم ورود و خروج افراد را به این فضا کنترل خواهد کرد. با توجه به این شرایط می‌توان امنیت hetzner را از نظر فیزیکی برای دسترسی به سرور بسیار بالا دانست و به آن اعتماد نمود.

 

کنترل رک‌ها برای امنیت هتزنر

 

کنترل رک‌ها

جزئی‌ترین لایه امنیتی که روی سرورها در بخش فیزیکی می‌توان اعمال کرد، فراهم کردن قفل و سیستم ضدسرقت برای رک‌ها است. همچنین در این قسمت از سیستم‌های ضدآب و ضد حریق نیز استفاده می‌شود تا سرورها از هر نوع آسیب فیزیکی در امان باشند. در واقع تنها از جانب انسان‌ها تهدیداتی برای سرورها وجود ندارد؛ بلکه ممکن است با خرابی کابل‌ها و اتصالی کردن آن‌ها نیز شاهد یک آتش‌سوزی و از بین رفتن سرورها باشیم؛ در نتیجه می‌توان وجود سیستم‌های ضد حریق را نیز از اقدامات برای تامین امنیت هتزنر دانست.

 

هتزنر چگونه این امنیت را ایجاد می‌کند؟

اقدامات مختلفی را برای تامین امنیت فیزیکی سرورها معرفی کردیم و حال سوال اینجاست که این موارد چگونه تامین می‌شوند؟ انجام بازرسی‌های منظم اولین موردی است که در تامین این امنیت هتزنر کمک می‌کند. هتزنر به صورت دوره‌ای و منظم تمام سیستم‌های امنیتی خود را مورد بررسی قرار می‌دهد تا اگر راه نفوذی دارند، از آن‌ها جلوگیری نماید. همچنین سلامت سیستم‌ها نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا اگر دچار مشکل و خرابی شده‌اند، نسبت به تعمیر یا تعویض آن‌ها اقدام شود.

از طرفی آموزش دادن کارکنان برای تامین امنیت نیز جزو اقدامات امنیتی هتزنر است تا خدماتش را هر چه بهتر ارائه کند. استفاده از سیستم‌های نظارتی 24 ساعته و البته وجود تاسیسات پشتیبان برق و آب هم به عنوان دیگر روش‌های تامین امنیت hetzner قابل معرفی هستند. به عبارت دیگر داشتن پشتیبانی برق برای مواقعی که برق اصلی قطع می‌شود و یا وجود آب برای مهار آتش می‌تواند گزینه‌های مهمی برای تامین امنیت هتزنر باشد.

 

با توجه به همه توضیحاتی که ارائه شد شما می‌توانید با خیال آسوده از خدمات هتزنر بهره‌مند شوید و هیچگونه دغدغه‌ای بابت امنیت سرور خود نداشته باشید. هتزنر به خوبی در راستای تامین امنیت سرورها شما فعالیت دارد. همچنین از لحاظ امنیت نرم‌افزاری نیز تمهیدات لازم در هتزنر اندیشیده شده است. با توجه به این موارد امنیت hetzner می‌تواند تا حد اطمینان‌بخشی باشد و شما نیز به راحتی از آن استفاده نمایید.

 

پیشنهاد مطالعه: آموزش جامع کار با پنل هتزنر

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

تا اینجای کار بابت استفاده از سرویس‌های هتزنر با توجه به امنیت بالای آن مطمئن شده‌اید و می‌دانید با کمک Hetzner خیالتان بابت تامین امنیت سرور آسوده خواهد بود. نکته‌ای که وجود دارد، بحث پرداخت هزینه خدمات هتزنر است که باید به صورت ارزی انجام شود. به عبارت دیگر، جهت استفاده از خدمات هتزنر و پرداخت هزینه آن باید با کمک یک سرویس بین‌المللی نقل و انتقال پول این کار را انجام دهید و در واقع باید پرداخت ارزی داشته باشید. با وجود اینکه سرویس‌های پرداخت ارزی برای کاربران ایرانی تحریم است، چاره کار چیست؟

سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی می‌تواند به شما در این زمینه کمک نماید. تیم ما ارائه‌دهنده انواع خدمات ارزی در زمینه پرداخت‌های ارزی آنلاین است که پرداخت فاکتور هتزنر شما را نیز می‌تواند انجام دهد. شما با کمک سفیرپمنت حتی بدون داشتن حساب ارزی می‌توانید فاکتور خود را پرداخت کرده و یا شارژ پنل هتزنر را نیز انجام دهید. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و بهره‌مندی از هر نوع خدمات ارزی مورد نیازتان کافی است با پشتیبانی سفیرپیمنت ارتباط برقرار نمایید. ضمنا جهت خرید اکانت hetzner نیز می‌توانید از لینک زیر کمک بگیرید.

 

خرید اکانت هتزنر hetzner
خرید اکانت hetzner هتزنر

 

کلام آخر

مسئله امنیت همواره در حوزه میزبانی وب دارای اهمیت بوده است و افراد به دنبال استفاده از سرویس‌های امن هستند. مجموعه هتزنر یکی از ارائه‌دهندگان خدمات میزبانی وب در سراسر دنیا است که توانسته با انجام یک سری اقدامات امنیتی به خوبی در تامین امنیت سرورها گام بردارد. در این مقاله ما ضمن معرفی اقدامات امنیتی هتزنر و 4 لایه موجود، گفتیم که امنیت هتزنر تا چه حدی است.

چالش اصلی برای استفاده از خدمات هتزنر لزوم انجام پرداخت ارزی در آن و تحریم سرویس‌های پرداخت ارزی در ایران است. سفیرپیمنت آماده خدمت‌رسانی به شما در زمینه پرداخت‌های ارزی آنلاین خواهد بود. شما می‌توانید پرداخت فاکتور هتزنر خود را به ما بسپارید تا دغدغه و چالشی برایتان باقی نماند. چنانچه همچنان در رابطه با امنیت hetzner یا نحوه پرداخت هزینه‌های آن سوالی دارید، در بخش نظرات این صفحه و یا پشتیبانی پاسخگوی شما خواهیم بود.

 

سوالات متداول؛ امنیت هتزنر

بله اقدامت امنیتی زیادی برای تامین امنیت هتزنر انجام شده است.
خیر به طور کلی پولی بابت تامین امنیت بیشتر از شما دریافت نخواهد شد و همه سرویس‌ها امنیت لازم را دارند.
خیر در هر دو بخش امنیت سخت‌افزاری و امنیت نرم‌افزاری می‌توانید به هنزنر مطمئن باشید.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *