آموزش پنل هتزنر و ثبت نام در hetzner

آموزش پنل هتزنر و نحوه ساخت اکانت هتزنر

آخرین بروز رسانی:  ۲۶ شهریور, ۱۴۰۲
5 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

با گسترش استفاده از دنیای وب، امروزه اکثر افراد و همچنین کسب ‌و کارها در پی داشتن سروری بی‌نقص برای ارائه خدمات به صورت آنلاین و بهترین دیتاسنتر هستند. هتزنر یکی از ارزان‌ترین گزینه‌های موجود در این میان است. این دیتاسنتر با ارائه امکانات و ویژگی‌های عالی در مقایسه با قیمت بی‌نظیر خود، علاوه بر شرکت‌های بزرگ جهان، کسب و کار‌های کوچک را نیز مجذوب خود کرده است. در این مقاله قصد داریم ضمن معرفی کامل این دیتاسنتر، به توضیح پنل هتزنر و آموزش ساخت اکانت هتزنر بپردازیم، پس تا انتها همراه ما باشید.

هتزنر چیست؟

Hetzner با هزاران سرور فعال و در حال کار، از بزرگ‌ترین دیتاسنترها در آلمان است. از زمان تأسیس تاکنون، هتزنر میزبانی بسیار قوی برای زیرساخت‌های فناوری اطلاعات است. این موضوع باعث اعتماد مشتریان بسیاری در سراسر جهان به این دیتاسنتر شده است. هتزنر با به‌کارگیری پشتیبانی شبانه‌روزی، فناوری نوآورانه، خدمات انعطاف‌پذیر به مشتریانش و قیمت‌های جذاب، بازار خود را در تمام دنیا گسترش داده است. این شرکت در بسیاری از کشورهای اروپا در حال خدمات‌دهی به کاربران بوده و با وجود شرکت‌های رقیب متعدد در این قاره، کاربران زیادی را به سمت خود جذب می‌نماید.

قیمت سرویس‌ها و سرور هتزنر در مقایسه با سایر سازمان‌های مشابه بسیار پایین‌تر است؛ به شکلی که اکثر وب‌سایت‌های تازه تأسیس برای خرید سرویس‌های مختلف، این شرکت را در اولویت قرار می‌دهند. هتزنر تقریباً به همه نقاط مختلف جهان خدمات ارائه می‌کند و محدودیتی به جهت آدرس آی آپی برای کاربران ندارد. این در صورتی است که برخی از شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات سرور و دامین به تمام کشورهای جهان قابلیت دسترسی و استفاده از خدمات را نمی‌دهند و در صورت استفاده حساب افراد را مسدود می‌نمایند.

پیشنهاد مطالعه: خدمات هتزنر چیست؟

 

مزیت‌های هتزنر

اکنون که با هتزنر آشنا شدید، بهتر است قبل از توضیحات پنل هتزنر و البته آموزش ساخت اکانت هتزنر به سراغ مزیت‌های این دیتاسنتر برویم. در واقع بهتر است بدانید که سرویس‌های هتزنر چه مزیت‌های دارند و سپس برای استفاده از آن‌ها و ثبت نام در hetzner تصمیم بگیرید. علاوه بر مزیت‌هایی همچون عدم دریافت هزینه در زمان راه‌اندازی، تحویل سرورهای اختصاصی در کمتر از ۷ ساعت، ارائه داشبورد حرفه‌ای و… می‌توان به موارد منحصر به فرد دیگری اشاره نمود که عبارتند از:

  • شبکه سریع: هتزنر بهترین عملکرد شبکه را به شما ارائه می‌دهد.
  • امنیت: این سازمان تضمین می‌کند که از بهترین سیستم‌های مدیریت امنیتی استفاده می‌کند و به همین دلیل اطلاعات شما ایمن و محرمانه باقی می‌ماند.
  • پشتیبانی بدون مرز: پشتیبانان هتزنر با بیش از ۲۰ سال سابقه به صورت ۲۴ ساعته در طول هفته پاسخگوی شما در زمینه آموزش هتزنر و حل مشکلات احتمالی هستند.
  • استفاده از انرژی پاک و سبز: Hetzner برای تأمین انرژی سرورها در مراکز داده خود از منابع انرژی تجدیدپذیر استفاده می‌کند.

 

ثبت‌نام در hetzner

در صورتی که با مطالعه موارد بالا تصمیم به ساخت اکانت هتزنر را گرفتید و می‌خواهید ثبت نام در هتزنر را انجام دهید باید این مراحل را پشت سر بگذارید. ابتدا و پس از ورود به سایت هتزنر و رفتن به صفحۀ ورود بر روی گزینۀ “REGISTER NOW” کلیک کنید. سپس یک ایمیل معتبر و رمز عبور برای اکانت خود تعریف و با تیک زدن گزینه موجود بر روی “CONTINUE” کلیک نمایید.
آموزش ثبت نام در هتزنر
با دیدن صفحه زیر کافی است به ایمیل خود بروید و برای وریفای ابتدایی بر روی لینک ارسال شده از طرف هتزنر کلیک کنید. به عبارت دیگر در همان گام اول ثبت نام در hetzner، شما یک ایمیل از این دیتاسنتر دریافت می‌کنید. ایمیل دریافتی شما حاوی یک لینک است که برای ادامه فرایند ساخت اکانت هتزنر باید از آن لینک استفاده نمایید.
وریفای ایمیل hetzner

ورود اطلاعات هویتی و ارتباطی

با استفاده از لینکی که در ایمیل دریافت نموده‌اید، وارد صفحۀ زیر برای تکمیل اطلاعات خواهید شد. در این مرحله کافی است بعد از مشخص کردن نوع اکانت در دو حالت شخصی و سازمانی، مشخصات کامل نام خود را وارد کرده و بر روی “Continue” کلیک کنید. در واقع صرفا باید در این قسمت از ثبت نام در هتزنر نوع حساب و اطلاعات هویتی خود را وارد کنید.
ثبت نام در hetzner

پس از ورود اطلاعات هویتی نوبت به اطلاعات ارتباطی شما می‌رسد. به عبارت دیگر با گذر از مرحلی قبلی به صفحه‌ای همانند تصویر زیر وارد می‌شوید. در این صفحه باید کشور، مشخصات محل زندگی و تلفن خود را وارد کنید. با تکمیل اطلاعات درخواستی باید روی گزینه “Continue” کلیک کنید تا به مرحله بعدی ثبت نام در hetzner بروید و ساخت اکانت هتزنر را ادامه دهید.
ورود اطلاعات ارتباطی برای ساخت اکانت هتزنر

تعیین روش پرداخت

در آخرین مرحله از آموزش ساخت اکانت هتزنر کافی است یک روش پرداخت برای اکانت خود انتخاب کرده و بر روی گزینۀ “COMPLETE” کلیک نمایید. به طور کلی پرداخت‌های هتزنر به صورت ارزی انجام می‌شود و چهار شیوه برای پرداخت در هتزنر وجود دارد. براساس شرایط خود و دسترسی به هر کدام از این شیوه‌ها باید یک مورد را انتخاب کنید. این چهار شیوه به شرح زیر هستند:

  • SEPA: حواله پرداخت به یورو
  • Bank transfer: حواله بانکی
  • Credit Card: کارت‌های اعتباری ارزی
  • PayPal: پرداخت با پی پال

تعیین شیوه پرداخت هنگام ثبت نام در hetzner

 

در این قسمت کار ثبت نام شما در hetzner به پایان خواهد رسید. پیشنهاد می‌کنیم جهت آشنایی بیشتر با نحوه ساخت اکانت هتزنر و البته وریفای حساب خود به صفحه خرید اکانت هتزنر مراجعه نمایید. در صفحه مذکور توضیحات کامل‌تری را در رابطه با ساخت اکانت و دسترسی به پنل هتزنر خواهید یافت. ضمنا امکان تهیه یک حساب کاربری آماده و وریفای شده را نیز در همان صفحه خواهید داشت.

 

آموزش پنل هتزنر(کنسول ابری)

اکنون نوبت به آموزش استفاده و توضیح پنل هتزنر می‌رسد. در واقع پس از اینکه ساخت اکانت هتزنر را انجام دادید، وارد پنل هتزنر می‌شوید. این پنل بخش‌های مختلفی دارد که هر کدام از این موارد را در ادامه توضیح خواهیم داد. با ثبت نام در hetzner و ساخت حساب کاربری در این سایت به پنل خود وارد می‌شوید. با ورود به پنل هتزنر با موارد زیر روبرو خواهید شد.

  • PROJECT: در این صفحه می‌توانید تمام پروژه‌هایی که در آن‌ها مشغول به فعالیت هستید را مشاهده کنید. همچنین برای ایجاد یک پروژه جدید در هتزنر قادر خواهید بود از این قسمت اقدام کنید. در این پروژه‌ها شما قادر به ساخت سرورها هستید.

پروژه‌های پنل هتزنر

 

  • USAGE: در این قسمت شما می‌توانید استفاده خود از پروژه‌ها و همچنین هزینه مربوط به استفاده خود را مشاهده کنید.

میزان استفاده از سرویس‌های hetzner

 

  • ACTIVITIES: هرگونه فعالیت در سرورها از جمله ریست، لاگین، حذف و… در این قسمت برای شما ثبت می‌شود.

جزئیات فعالیت شما در سرورها

 

  • LIMIT: در این قسمت تمام محدودیت‌هایی که برای اکانتتان وجود دارد از جمله تعداد سرور به شما نمایش داده خواهد شد.

محدودیت‌های استفاده از پنل هتزنر

 

  • SUPPORT: در این قسمت شما توانایی ارسال تیکت برای حل مشکلات احتمالی را خواهید داشت. پس از وارد شدن به این قسمت و انتخاب بخش مربوطه می‌توانید با تیکت مشکل خود را شرح و منتظر دریافت پاسخ و رفع آن باشید.

پشتیبانی hetzner

 

  • REFERRALS: در این قسمت نیز مزایا و مواردی که به‌عنوان گیفت و رفرال برای شما وجود دارد را می‌توانید مشاهده کنید.

کد رفرال hetzner

 

آشنایی با حساب کاربری هتزنر

پنل هتزنر و حساب کاربری شما نیز بخش‌های مختلفی دارد که هر کدام کارایی خاص خود را دارند. به طور کلی بخش‌های شناسه کاربری، پرداخت فاکتور هتزنر، موجودی حساب کاربری و روش‌های پرداخت برای پنل هتزنر را در ادامه توضیح داده‌ایم. شما می‌توانید پس از اینکه ساخت اکانت هتزنر را انجام دادید، در پنل خود از این قسمت‌هایی که توضیح داده‌ایم استفاده نمایید.

 

شناسه کاربری هتزنر

در بخش “Contact details” شما قادر به مشاهده اطلاعات شخصی خود خواهید بود. مهم‌ترین قسمت موجود در این صفحه “Client number” است که می‌توان آن را به‌ عنوان شناسه کاربری مخصوص شما در هتزنر دانست. این شناسه در موارد زیادی همچون ارسال حواله کاربرد دارد و حتماً با حرف K آغاز می‌شود. از کلیدی‌ترین موارد برای ادامه آموزش استفاده از پنل هتزنر همین نکته است.

پروفایل پنل هتزنر

 

پرداخت فاکتور هتزنر

در قسمت Overview شما می‌توانید تمام فاکتورهای اکانت هتزنر خود را مشاهده کنید. تمام پرداختی‌ها و آنچه قرار است شما پرداخت کنید در این قسمت قرار دارد. وجود تیک سبز در کنار این فاکتورها به معنای پرداخت شده است. اگر فاکتور پرداخت نشده‌ای در هتزنر داشته باشید گزینه “Pay Now” برای شما در کنار فاکتور وجود دارد و با کلیک کردن روی آن روش‌های پرداختی به شما نمایش داده می‌شود. می‌توانید فاکتور خود را با استفاده از روش مطلوب پرداخت کنید. در این روش شما قادر به دانلود فایل PDF یا CSV فاکتور نیز خواهید بود.

 

پرداخت فاکتور hetzner

 

موجودی اکانت

در قسمت “Credit balance” شما قادر به مشاهده موجودی اکانت خود و موارد مربوط به آن هستید. به عبارت دیگر برای مدیریت مالی حساب کاربری خود در پنل هتزنر باید به این قسمت مراجعه نمایید. جزئیات صورت حساب شما اعم از افزایش موجودی یا کاهش آن را می‌توانید به طور دقیق همانند چیزی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، در این بخش ببینید.

موجودی اکانت هتزنر

 

روش‌های پرداخت

در بخش “Payment detail” تمام موارد که در بخش پرداخت هنگام ثبت‌نام مشاهده کردید قابل دسترسی است. همانطور که مشاهده می‌نمایید، تمامی روش‌های پرداخت ارزی که دیتاسنتر هتزنر از آن‌ها پشتیبانی می‌کند، در این قسمت از پنل هتزنر وجود دارد. شما می‌توانید با هر کدام از این شیوه‌ها نسبت به شارژ پنل هتزنر اقدام کنید. دقت داشته باشید که همه این روش‌ها به صورت ارزی هستند.

روش‌های پرداختی در هتزنر

 

شارژ اکانت هتزنر

این مورد از مهم‌ترین نکات آموزش هتزنر به کاربران است زیرا “Add found” حساب هتزنر تنها با انجام حواله بانکی قابل انجام است. برای این کار شما باید با انجام حواله به حساب بانکی هتزنر و وارد کردن “Client number” اکانت خود در رفرنس حواله، به مقدار مبلغ پرداختی اکانت خود را شارژ نمایید. دقت کنید شما از طریق کارت‌های اعتباری و پی پال قادر به شارژ مستقیم حساب خود نیستید و این روش‌ها تنها برای پرداخت فاکتور هتزنر استفاده می‌شوند.

توجه داشته باشید که چنانچه در هنگام حواله فراموش کردید “Client number” خود را وارد کنید، حتماً پس از آن یک تیکت برای بخش مالی هتزنر ارسال کنید و با ارائه رسید، شارژ حساب خود را انجام دهید. در واقع باید رسید شما در تیکت توسط هتزنر تایید شود تا بتوانید شارژ حساب خود را با حواله بانکی به سرانجام برسانید.

خدمات سفیرپیمنت؛ هتزنر

سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی سال‌ها است در زمینه انواع پرداخت‌های ارزی و خدمات مرتبط با آن فعالیت دارد. برای استفاده از خدمات دیتاسنتر هتزنر شما نیاز به پرداخت‌های ارزی خواهید داشت که به دلیل تحریم‌ها در دسترس کاربران ایرانی نیست. در چنین شرایطی سفیرپیمنت همه خدمات مورد نیاز شما اعم از پرداخت فاکتور و یا شارژ پنل هتزنر را انجام می‌ءدهد. همچنین می‌توانید یک حساب کاربری ِآماده هتزنر را از سفیرپیمنت دریافت کنید. کافی است درخواست خود را به پشتیبانی سفیرپیمنت ارجاع دهید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر از نحوه ساخت اکانت هتزنر و یا ثبت نام در hetzner به صفحه خرید اکانت هتزنر از سفیرپیمنت مراجعه نمایید. ضمنا می‌توانید سوالات و یا تجربیات خود در زمینه استفاده از خدمات هتزنر و شیوه پرداخت‌های ارزی خود در این سایت را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید. پاسخگوی سوالات شما در بخش پشتیبانی نیز خواهیم بود.

سوالات متداول؛ پنل هتزنر

بله مجموعه هتزنر برای شارژ اکانت فقط حواله بانکی را می‌پذیرد در حالی که برای پرداخت فاکتور استفاده از پی پال و یا کارت‌های اعتباری نیز امکان‌پذیر است.
نمایش یک تیک سبز در کنار فاکتور نشان‌دهنده فاکتور پرداخت شده است.
در کنسول ابری از بخش LIMITS می‌توانید این موارد را مشاهده نمایید.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(5)
   
محمد اصلانی کاربر سایت ۲۶ آبان ۱۴۰۲

سلام
چرا برای من موقع ثبت نام فقط گزینه کردیت کارت رو میاره نه چیز دیگه

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۰۲ آذر ۱۴۰۲

    سلام
    هتزنر روی کشورهای مختلف روش‌های پرداخت متفاوتی ارائه می‌دهد. برای دست‌یابی به نتیجه مطلوب‌تر از خدمات کشوری که درگاه مورد نظر شما را دارد استفاده نمایید. همواره می‌توانید برای خرید اکانت هتزنر وریفای شده از فروشگاه سفیرپیمنت اقدام کنید.

   
Mahdi کاربر سایت ۱۵ آبان ۱۴۰۱

دم شما گرم خیلی عالی بود توضیحاتتون برای افزایش شارژ حسابم به صورت مستقیم چه کار باید بکنم؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۳ آبان ۱۴۰۱

    سلام و وقت بخیر. برای این مورد میتوانید با پشتیبانان ما در ارتباط باشید تا درخواست شما رو انجام دهند.

   
فرزانه کاربر سایت ۱۶ تیر ۱۴۰۱

مرسی از نویسنده . بقیه سایت ها به نحوه شارژ هتزنر اشاره نکرده بودند