آموزش کامل ایجاد سرور مجازی در دیجیتال اوشن

آموزش ایجاد سرور مجازی در دیجیتال اوشن

آخرین بروز رسانی:  ۲۲ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

در حوزه میزبانی وب مجموعه‌های زیادی هستند که خدمات مختلفی را با کیفیت‌ها و ویژگی‌های متفاوت ارائه می‌دهند. در میان شرکت‌هایی که خدماتشان در سراسر دنیا قابل استفاده است، دیجیتال اوشن نیز وجود دارد که به عنوان یکی از برترین ارائه‌دهنده‌های این خدمات مخصوصا در فضای میزبانی ابری شناخته می‌شود. سرورهای مجازی این مجموعه از جمله خدمات باکیفیت دیجیتال اوشن است که طرفداران زیادی دارد. در این مقاله قصد داریم آموزش ساخت سرور در دیجیتال اوشن را شرح دهیم؛ پس اگر شما نیز می‌خواهید ایجاد سرور در دیجیتال اوشن را انجام دهید تا انتها همراه ما باشید.

 

مزایای ساخت سرور در دیجیتال اوشن

برای شروع بهتر است که با مزیت‌های سرور مجازی در دیجیتال اوشن آشنا شوید تا با اطمینان خاطر نسبت به تهیه این سرویس‌ها اقدام کنید. در واقع باید بدانید که اصلا چرا باید دیجیتال اوشن را برای داشتن سرور مجازی انتخاب کنیم؟ در پاسخ به این سوال باید مزیت‌های ساخت سرور در دیجیتال اوشن را مطالعه نمایید. مهم‌ترین مزیت‌هایی که سرورهای مجازی دیجیتال اوشن دارند عبارت است از:

 

پنل کاربری مناسب

از جمله مزیت‌هایی که می‌توان برای ایجاد سرور در دیجیتال اوشن معرفی کرد، پنل کاربری مناسب برای استفاده کاربران است. اگر می‌خواهید یک محیط کاربری ساده و با امکانات ویژه داشته باشید، با ساخت سرور در دیجیتال اوشن به آن دست خواهید یافت. یک پنل کاربری ساده و قابل فهم در استفاده راحت و جلب رضایت مخاطبان بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

 

راهنمای استفاده

در سرویس دیجیتال اوشن شما بعضا نیاز به راهنمایی خواهید داشت که مستندات کاملی را این مجموعه برایتان ارائه می‌کند. شما می‌توانید در هر زمان که نیاز به راهنمایی داشتید به این مستندات مراجعه و مشکل خود را حل نمایید. به عبارت دیگر شما با ساخت سرور در دیجیتال اوشن می‌توانید در کنار خود یک راهنمای کامل و دائمی داشته باشید.

مزایای استفاده از سرویس‌های digitalocean

 

آپتایم بسیار بالا با ساخت سرور در دیجیتال اوشن

مسئله مهمی که در تهیه سرویس‌های میزبانی اهمیت دارد، آپتایم میزبانی است. در دیجیتال اوشن مقدار 99.99 خیالتان را از بابت آپتایم آسوده می‌کند. آپتایم بسیار بالای این مجموعه منجر به جلب اعتماد می‌شود تا افراد با خیال راحت میزبانی سایت‌هایشان را به آن بسپارند. شما نیز با ایجاد سرور مجازی دیجیتال اوشن به تجربه آپتایم بسیار بالا دست خواهید یافت.

 

سرعت زیاد

از آنجایی که دیجیتال اوشن از بهترین زیرساخت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری استفاده می‌کند، خدمات این مجموعه سرعت بسیار بالایی دارند. شما با ساخت سرور مجازی دیجیتال اوشن می‌توانید از سرعت بسیار زیاد سرویس‌های این مجموعه بهره‌مند شوید. این مورد مزیت دیگری برای ساخت سرور در دیجیتال اوشن محسوب می‌شود. از آنجایی که سرعت بالا مورد توجه بسیاری از مخاطبان این حوزه قرار دارد، افراد زیادی به استفاده از خدمات دیجیتال اوشن روی آورده‌اند.

 

دیگر مزایای ایجاد سرور در دیجیتال اوشن

مهم‌ترین مزیت‌هایی که با ساخت سرور در دیجیتال اوشن می‌توانید به آن دست یابید را توضیح دادیم. همه این موارد در زمان ایجاد یک سرور و تهیه سرویس از یک مجموعه بسیار اهمیت دارند. مزیت‌های دیگری نیز برای این سرویس می‌توان معرفی کرد که شما را برای خرید و ایجاد سرور مجازی در دیجیتال اوشن ترغیب می‌کنند. این مزایا به شرح زیر هستند:

  • مطابقت با AWS
  • داشتن APIهای مختلف
  • قیمت مناسب
  • پشتیبانی حرفه‌ای
  • و…

 

ایجاد سرور مجازی در دیجیتال اوشن

جهت استفاده از خدمات این مجموعه و ایجاد سرور دیجیتال اوشن ابتدا باید یک حساب کاربری فعال داشته باشید. در صورتی که از قبل اکانت دیجیتال اوشن وریفای شده دارید برای ساخت سرور مجازی در این سرویس باید مراحلی را پشت سر بگذارید. این مراحل را در ادامه به ترتیب به صورت تصویری برایتان ارائه کرده‌ایم. چنانچه حساب کاربری در دیجیتال اوشن ندارید نیز، می‌توانید همین حالا از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

خرید دیجیتال اوشن digitalocean
خرید اکانت دیجیتال اوشن digitalocean 

 

ورود به محیط droplets

در اولین گام برای ساخت سرور دیجیتال اوشن باید پس از ورود به حساب کاربری خود روی گزینه droplets کلیک نمایید. منظور از droplets همان سرور مجازی است که در دیجیتال اوشن با این نام شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که حتما از قبل باید هویت اطلاعات حسابتان را تایید کنید. در صورت عدم تایید هویت شما توسط دیجیتال اوشن، اجازه استفاده از خدمات و ساخت سرور را نخواهید داشت.

 

انتخاب سیستم عامل

در این گام سیستم عاملی که می‌خواهید روی سرور مجازی شما نصب باشد را انتخاب کنید. گزینه‌های مختلفی برای این قسمت وجود دارد که اوبونتو، دبیان، CentOS و… از جمله آن‌ها هستند. بنا بر نیاز خود یکی از این گزینه‌ها را انتخاب نمایید. همچنین امکان انتخاب ورژن هر سیستم عامل در پایین آن وجود دارد که به شما این امکان را می‌دهد نسخه دلخواهتان از یک سیستم عامل را انتخاب کنید.

انتخاب سیستم عامل در ساخت سرور در دیجیتال اوشن

 

تعیین اندازه منابع

کمی که در همان صفحه به سمت پایین اسکرول کنید به قسمت تعیین اندازه منابع می‌رسید. شما در این قسمت از میان پلن‌های مختلفی که ارائه شده باید میزان منابع مورد نیاز خودتان را تعیین کنید. به عبارت دیگر برای ایجاد سرور مجازی در دیجیتال اوشن باید یکی از گزینه‌های پیشنهادی این مجموعه را انتخاب کنید تا با همان منابع برای شما کانفیگ شود.

انتخاب اندازه در droplet برای ایجاد سرور دیجیتال اوشن

 

تعیین لوکیشن

برای ایجاد سرور در دیجیتال اوشن لازم است اینجا منطقه‌ای که می‌خواهید سرور شما در آن ایجاد شود را نیز تعیین کنید. به عبارت دیگر، همانطور که در تصویر نیز مشاهده می‌کنید، لیستی از لوکیشن‌های دیجیتال اوشن برای شما نمایش داده می‌شود. در میان این مناطق شما باید منطقه مدنظر خود را انتخاب کنید.  با تعیین ناحیه دلخواه وارد مرحله بعدی خواهید شد.

انتخاب لوکیشن سرور مجازی در دیجیتال اوشن

 

انتخاب قابلیت‌ها

در این گام از ساخت سرور در دیجیتال اوشن شما باید مشخص کنید که چه قابلیت‌هایی را برای سرور خود نیاز خواهید داشت. در بین گزینه‌هایی همچون مانیتورینگ، بک‌آپ و… می‌توانید این قابلیت‌های لازم را انتخاب کنید تا سرور شما با همان موارد برایتان آماده شود. توصیه می‌کنیم حتما گزینه BackUp‌ را علامت بزنید تا سرور شما از این ویژگی بهره‌مند باشد.

 

فعال کردن قابلیت پشتیبان گیری سرور دیجیتال اوشن

 

SSH Key و نام سرور

به جهت دسترسی از راه دور به سرور مجازی خود باید کلید SSH را در اینجا مشخص نمایید. در صورتی که خودتان این کار را انجام ندهید از سوی پشتیبانی دیجیتال اوشن برای شما اطلاعات لازم ارسال خواهد شد. در صورتی که پسورد قدرتمندی نمی‌گذارید، پیشنهاد می‌کنیم اجازه دهید تا خودشان اطلاعات را برایتان ارسال کنند. همچنین باید یک نام دلخواه برای سرور مجازی سفارشی خود تعیین نمایید. پس از ورود نام و کلیک روی گزینه Create، مراحل ساخت سرور در دیجیتال اوشن تمام می‌شوند.

 

تعیین نام برای سرور مجازی دیجیتال اوشن

 

خدمات سفیرپیمنت؛ ساخت سرور در دیجیتال اوشن

همانطور که در ابتدا نیز به آن اشاره کردیم، زمانی می‌توانید یک سرور مجازی در دیجیتال اوشن داشته باشید که از قبل حساب کاربری در آن ایجاد کرده و احراز هویت آن نیز انجام شده باشد. در واقع باید اکانت وریفای شده دیجیتال اوشن داشته باشید تا بتوانید از خدمات این شرکت بهره‌مند شوید. از طرفی جهت پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن نیاز به پرداخت ارزی در سایت های خارجی با سرویس‌های ارزی همچون پی‌پال خواهید داشت. با توجه به اینکه تراکنش‌های مالی ارزی برای کاربران ایرانی تحریم است، شما باید از واسطه برای این کار کمک بگیرید.

سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی انواع پرداخت‌های ارزی و تراکنش‌های مالی بین‌المللی را برایتان به راحتی انجام می‌دهد. در صورت نیاز به انجام تراکنش‌های مالی در سایت‌های مختلف مانند پرداخت هزینه خرید سرور و هاست از جمله در دیجیتال اوشن می‌توانید آن را به تیم ما سپرده تا در اسرع وقت برای شما انجام شود. جهت دریافت خدمات در رابطه با وریفای اکانت دیجیتال اوشن یا دریافت راهنمایی برای پرداخت فاکتور این شرکت نیز می‌توانید روی کمک پشتیبانی ما حساب کنید. تنها کافی است نیازهای خود در زمینه پرداخت‌های ارزی را با پشتیبانی ما مطرح نمایید.

 

سوالات متداول؛ ساخت سرور در دیجیتال اوشن

راحتی در استفاده، کیفثیت بالا، آپتایم بالا، پنل کاربری مناسب، قیمت و...
نوع سیستم عامل، تعیین لوکیشن، اندازه منابع، قابلیت‌های همچون بک‌آپ و SSH key.
خیر تیم ما در حوزه ارزی خدمات ارائه می‌کند. شما می‌توانید جهت پرداخت فاکتور دیجیتال اوشن یا خرید اکانت در این سایت با پشتیبانی ما ارتباط بگیرید.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *