هتزنر چیست

هتزنر Hetzner چیست؟!

آخرین بروز رسانی:  ۲۸ آبان, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

دیتاسنتر محلی است که از نظر امنیت فیزیکی، تامین برق و تامین لینک ارتباطی اینترنتی برای سرورها بالاترین استانداردها را دارد. دیتاسنترهای بزرگی در دنیا وجود دارند که هتزنر یکی از آن‌ها است. از آنجایی که کیفیت خدمات دیتاسنتر‌ها بر کیفیت ارائه خدمات سایت‌ها اثرگذار است، پس انتخاب یک دیتاسنتر بسیار اهمیت خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم پاسخ سوال هتزنر چیست را ارائه نماییم و به طور کامل دیتاسنتر هتزنر را به عنوان یکی از دیتانسترهای بزرگ دنیا معرفی کنیم.

هتزنر چیست؟

برای پاسخ به سوال Hetzner چیست از تاریخچه آن شروع می‌کنیم. شرکت Hetzner را آقای مایکل هتزنر آلمانی در سال 1997 بنیان گذاری نمود. این شرکت تاکنون با میزبانی هزاران سرور و گسترش فعالیت خود در سراسر دنیا به یکی از شناخته‌شده‌ترین ارائه‌کنندگان خدمات دیتاسنتر در اروپا تبدیل شده است. هتزنر از نظر کیفیت پورت و شبکه در سطح بسیار بالایی قرار دارد و ارتباطات اینترنتی با حداکثر ثبات و نرخ ارائه خدمات مناسب را به ارمغان می‌آورد. معماری شبکه هتزنر و مسیر ارتباطی اینترنت ایران از آن به گونه‌ای است که کاربران ایرانی سرعت بالایی را تجربه کنند.

براساس بازخورد‌های دریافتی از سمت کاربران در خصوص دیتاسنتر hetzner، قیمت مناسب، کیفیت عالی و همچنین پشتیبانی بسیار عالی اصلی‌ترین مزیت‌های هتزنر هستند. با توجه به این مزیت‌ها طیف گسترده‌ای متقاضی از سراسر جهان جهت دریافت خدمات هتزنر اقدام می‌کنند. با توجه به این توضیحات برای پاسخ به سوال هتزنر چیست اینطور می‌توان گفت که هتزنر یک دیتاسنتر بزرگ و ارائه‌دهنده خدمات میزبانی وب است که مزایای آن افراد را به استفاده از خدماتش ترغیب می‌کند.

 

خدمات hetzner چیست

فارغ از اینکه گفتیم خدمات هتزنر از کیفیت بالایی برخوردار است، باید بگوییم که این خدمات تنوع بالایی نیز دارند. در واقع شما می‌توانید از طریق این دیتاسنتر سرویس‌های مختلفی را دریافت نمایید. با توجه به اعتبار و کیفیت هتزنر، دریافت خدمات مختلف می‌تواند با اطمینان خاطر همراه باشد. در ادامه تعدادی از این خدمات پرکاربرد هتزنر را شرح خواهیم داد.

 

سرورهای اختصاصی

یکی از خدماتی که هتزنر برای کاربران فراهم می‌نماید، سرورهای اختصاصی است. شما می‌توانید سخت‌افزار مورد نیاز خود را به طور اختصاصی از این دیتاسنتر دریافت نمایید. همچنین از طریق هتزنر، امکان تهیه سرور‌های اختصاصی همانند PX ،Haswell و Skylake وجود دارد. از مهم‌ترین و منحصربه‌فرد‌ترین ویژگی‌های سرور‌های اختصاصی hetzner، ترانسفر ماهیانه“ نامحدود” است. سرویس‌های این بخش به گونه‌ای است که بدون محدودیت و به صورت اختصاصی در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. همچنین با استفاده از منابع کامل سخت‌افزاری و نرم‌افزاری اقدام به ارائه خدمات می‌کند.

توانایی استفاده از تجهیزات Cisco/Juniper و امکان به کارگیری سخت‌افزار‌های Desktop / Server برای شما فراهم است. هتزنر دارای استاندارد ISO 27001 ،ECO Award و Reader’s choice است که کیفیت در ارائه خدمات این دیتاسنتر را نشان می‌دهد. یکی دیگر از نکات کلیدی معرف هتزنر، ارائه خدمات به‌روز با تکنولوژی بالا در سخت افزار‌های سرور است. این ویژگی در قدرت و اثربخشی این کمپانی تاثیر بسزایی دارد. هتزنر، به عنوان اولین کمپانی ارائه دهنده‌ی سرور با هارد‌های پرسرعت SSD است. این امر تجربه‌ی متفاوتی به کاربران در استفاده از این دیتاسنتر می‌دهد.

 

سرور اختصاصی یکی از سرویس‌های هتزنر

 

سرورهای میزبانی ابری

طبق چیزی که خود هتزنر در این بخش از خدماتش ادعا نموده است، شما چه به دنبال سرور ابری با بهترین قیمت و عملکرد باشید و یا بخواهید از معماری Arm64 استفاده کنید، هتزنر یک گزینه برای شما خواهد داشت. همچنین برای اینکه بدانید انواع سرور ابری هتزنر چیست باید بگوییم که به طور کلی hetzner دو نوع سرویس ابری دارد. سرویس‌هایی که CPU اختصاصی دارند و سرویس‌هایی که CPU به صورت اشتراکی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

کالوکیشن سرور

خدمت دیگری که می‌توانید از هتزنر دریافت نمایید، کالوکیشن سرور است. شما در صورتی که سخت‌افزار مورد نیاز خود را دارید اما برای نگهداری آن با مشکل مواجه هستید، می‌توانید از این دیتاسنتر کمک خدمات کالوکیشن را دریافت نمایید. با توجه به اینکه دیتاسنترهای هتزنر همه موارد لازم برای فعالیت سرور به صورت صحیح را تامین می‌کنند، با دریافت این خدمت دیگر هیچگونه نگرانی نخواهید داشت. لازم به ذکر است که بعضا برخی از دیتاسنترهای هتزنر ظرفیت تکمیلی دارند و نمی‌توانید این خدمت را در آن محل دریافت کنید. پیشنهاد می‌کنیم حتما در این صفحه محل دیتاسنترهای هتزنر و وضعیت آن‌ها را بررسی کنید.

 

هاست اشتراکی هتزنر چیست

ارائه خدمات میزبانی وب به صورت هاست اشتراکی نیز جزئی از خدمات هتزنر است. اگر برای میزبانی وب‌سایت به دنبال یک هاست اشتراکی قدرتمند و باکیفیت هستید، می‌توانید روی هتزنر حساب باز کنید. هاست‌های هتزنر به سادگی قابلیت ارتقاء را دارند. شما می‌توانید در شروع کار خود از یک هاست استفاده نموده و در صورت رشد و نیاز آن را ارتقاء دهید.

 

فضای ذخیره‌سازی

ارائه فضای ذخیره‌سازی از جمله خدمات دیگر مجموعه هتزنر است که بسیار کاربرد دارد. برای مثال شما می‌توانید با تهیه این فضا، جایی مطمئن برای نگهداری نسخه‌های پشتیبان از سایت و یا برنامه خود داشته باشید. همچنین برای بازیابی اطلاعات خود نیز بعضا نیاز به یک فضای بیشتری خواهید داشت که این خدمت از هتزنر مشکل شما را حل خواهد نمود.

 

ثبت دامنه

این خدمت از هتزنر شاید کمتر مورد توجه افراد قرار بگیرد اما شما حتی می‌توانید ثبت دامنه را نیز در هتزنر انجام دهید. در صورتی که دامنه دلخواه شما را تا به حال کسی خریداری نکرده باشد، می‌توانید با مراجعه به هتزنر نسبت به خرید آن اقدام نمایید. انواع پسوندهای بین‌المللی مختلفی در این مجموعه قابل خریداری و ثبت هستند.

 

خرید گواهی SSL

برای ایمن‌سازی وب‌سایت خود و به‌تبع جلب رضایت مخاطبانتان لازم است تا از یک گواهی SSL استفاده نمایید. خریداری این گواهی در سایت هتزنر امکان‌پذیر است. در واقع یکی دیگر از خدماتی که مجموعه هتزنر برای مخاطبان ارائه می‌کند، گواهی SSL است. شما می‌توانید با تهیه این گواهی امنیت وب‌سایت خود را افزایش دهید. تهیه این گواهی از نظر سئو نیز برای وب‌سایت شما اهمیت دارد.

روش خرید SSL از هتزنر چیست

 

مزیت‌های خرید از هتزنر چیست

با توجه به اینکه مجموعه‌های زیادی خدمات میزبانی وب را ارائه می‌کنند، دلیل خرید از هتزنر چیست؟ در واقع مزیت خرید از hetzner چیست و خرید از این مجموعه چه ویژگی‌هایی دارد؟ در ادامه چند ویژگی مهم هتزنر را معرفی کرده‌ایم که دلایل خوبی برای انتخاب این مجموعه هستند. اصلی‌ترین مزیت‌هایی که خرید از دیتاسنتر هتزنر برای شما دارد عبارتند از:

پیشنهاد مطالعه: آموزش پرداخت فاکتور هتزنر

 

قیمت‌های هتزنر

قیمت خدمات این شرکت بسیار مقرون به صرفه است و قیمت نسبتا مناسبی را دارد. با مقایسه دیتاسنترهای مختلف می‌توان گفت که نسبت به دیگر کمپانی‌های فعال در این زمینه، هتزنر قیمت‌های پایین‌تری دارد. اولین جوابی که می‌توان برای مزیت خرید از هتزنر چیست ارائه نمود، همین مسئله قیمت مناسب و به‌صرفه خواهد بود. برای خرید هتزنر و استفاده از خدمات آن لازم است نکاتی را در نظر بگیرید که به شرح زیر هستند:

  • سرورهای اختصاصی این دیتاسنتر را می‌توانید تا یک هفته به صورت تست استفاده کنید و در صورت عدم رضایت به این شرکت بازگردانید. این تست برای شما هیچ‌گونه هزینه‌ای در بر ندارد. همچنین مدت زمان تحویل سرورهای اختصاصی تقریبا ۶ ساعت به طول می‌انجامد.
  • سرورهای ابری این شرکت به صورت ساعتی محاسبه می‌شوند. این به معنی آن است که شما می‌توانید برای مدتی مانند 3 ساعت این سرورها را اجاره کنید و پس از انجام فعالیت خود، هزینه آن را با توجه به مدت زمانی که اجاره کرده‌اید، پرداخت کنید.
  • مدیریت حجم و زمان سرورهای ابری از داخل پنل سخت‌افزار امکان‌پذیر است.

 

کیفیت و آپتایم

سخت‌افزار سرورهای اختصاصی و ابری کاملا به‌روز هستند و این ویژگی باعث‌ افزایش حداکثری کارایی آن‌ها می‌شود. در واقع از نظر کیفیت به هنگام خرید از هتزنر دغدغه‌ای نخواهید داشت. از طرفی مسئله آپتایم نیز برای انتخاب یک میزبان بسیار اهمیت دارد. دیتاسنتر هتزنر دارای شبکه پایداری است و این نکته از ویژگی‌های خوب این شرکت است. به عبارت دیگر سرویس‌های هتزنر آپتایم بالایی دارند.

 

کیفیت پشتیبانی هتزنر چیست

 

مزیت پشتیبانی هتزنر چیست

قابلیت‌ها و خدمات این دیتاسنتر به طور کاملی عرضه می‌شوند و تقریبا نیاز شما را به پشتیبانی کاهش می‌دهند. چنانچه نیاز به پشتیبانی در هتزنر پیدا کردید، رسیدگی به درخواست و مطالبات شما در اسرع وقت و به طور کامل انجام می‌شود. به عبارت دیگر کیفیت پشتیبانی هتزنر نسبتا بالا است و شما با خیال راحت و خیلی سریع می‌توانید از این پشتیبانی بهره‌مند شوید.

 

امکانات مدیریتی پنل هتزنر چیست

هتزنر پنل مدیریتی قدرتمندی دارد. در سرورهای اختصاصی می‌توانید سیستم عامل منتخب خود را نصب کنید. همچنین امکان درخواست انواع ipها برای شما وجود دارد. سفارش فضای بک‌آپ، مدیریت فایروال، قابلیت DDoS protection، مدیریت Reverse DNS، سفارش مانیتورینگ و… از دیگر قابلیت‌های پنل هتزنر است. این امکانات صرفا برای سرورهای اختصاصی نیست بلکه سرورهای ابری نیز قابلیت‌های تنظیم بک‌آپ اتوماتیک از کل سرور، گرفتن snapshot و ایجاد سرور جدید، مشاهده وضعیت cpu و disk، وضعیت شبکه بصورت live و گرافیکی، امکان افزودن ip اضافه، امکان افزودن فضای ssd تا ۱۰ ترابایت، امکان نصب انواع ISO Image و… را دارند.

 

جوایز دریافتی هتزنر چیست

بررسی اینکه جوایز دریافتی hetzner چیست می‌تواند برای ارزیابی این دیتاسنتر مفید باشد. در واقع این جوایز نشان می‌دهند که دیتاسنتر هتزنر تا چه اندازه‌ای اعتبار دارد و در چه زمینه‌ای موفقیت داشته است. شرکت هتزنر جوایز بسیاری را از سال ۱۹۹۷ دریافت نموده است. این جوایز در بخش‌های مختلفی است که مهم‌ترین آن‌ها را می‌توان در موارد زیر معرفی نمود:

  •  eco Internet Award
  • Green IT Best Practice Award
  • eco Internet Award
  • funkschau journal Carrier & Provider Award
  • PC WELT trade press Technology Winner Brand Awareness International
  •  Bavaria’s Best 50 fastest growing businesses in Bavaria
  • Shortlisted for 5th Data Centres Europe 2012 Awards
  • Finalist Datacenterdynamics EMEA Awards 2012
  • Funkschau Journal “Carrier & Provider Award
  • Shortlised for International Datacentre & Cloud Awards 2013
  • PC WELT Brand of the Year and Technology Winner Brand Awareness International
  • Deloitte Technology Fast 50 Award; “Sustained Excellence Award”
  • Bayerns Best 50 Award
  • Hosting Awards
  • European Business Award
  • Hosting Award in the “VPS/vServer” category

 

چگونه از خدمات هتزنر استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از خدمات این دیتاسنتر چندان پیچیده نیست؛ کافی است در سایت هتزنر حساب کاربری ایجاد نمایید. پس از ثبت اطلاعات اولیه لازم است به تایید حساب کاربری خود بپردازید. این تایید از دو طریق امکان‌پذیر است. در روش اول می‌توانید پاسپورت و اطلاعات سکونتی و… را به هتزنر بفرستید تا بررسی و تایید شود. در روش دوم با پرداخت ۲۰ یورو می‌توانید حساب کاربری خود را تایید کنید. پس از انجام مراحل تایید می‌توانید سرویس خود را سفارش دهید.

خرید اکانت هتزنر hetzner
وریفای اکانت hetzner هتزنر

 

پس از اینکه حساب کاربری‌تان آماده شد، می‌توانید از هتزنر سرویس تهیه کنید. پرداخت هزینه سرویس شما آخرین گام برای استفاده از خدمات دیتاسنتر هتزنر است. هزینه سرویس‌ها بلافاصله پرداخت نمی‌شود؛ بلکه به‌ صورت دوره‌ای و برای یک روز از ماه فاکتور صادر خواهد شد. هزینه سرویس‌هایی که از هتزنر تهیه می‌کنید، با پی‌ پال، مستر کارت، ویزا کارت و… قابل پرداخت است.

 

خدمات سفیرپیمنت برای hetzner چیست

همانطور که گفتیم استفاده از خدمات هتزنر نیازمند شارژ پنل هتزنر و پرداخت‌ هزینه ثبت‌ نام برای خرید سرویس‌های متنوع است. تمامی این هزینه‌ها از طریق پرداخت‌های ارزی پی پال، مسترکارت یا ویزا کارت انجام می‌شوند. سفیرپیمنت با تخصص در زمینه پرداخت ‌های ارزی، شما را در پرداخت فاکتور هتزنر و هزینه سرویس‌ها یاری می‌کند. در واقع با توجه به اینکه کاربران ایرانی امکان پرداخت ارزی برای احراز هویت را ندارند و همچنین نمی‌توانند هزینه سرویس‌ها را نیز پرداخت کنند، شما می‌توانید این کار را به سفیرپیمنت بسپارید.

به طور کلی سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی آماده ارائه انواع خدمات در این حوزه است. هرگونه پرداخت ارزی در سایت‌های خارجی را می‌توانید از سفیرپیمنت بخواهید. همچنین در صورتی که درآمد ارزی دارید و می‌خواهید با بهترین نرخ ممکن نقد کردن درآمد ارزی خود را انجام دهید، سفیرپیمنت در خدمت شما خواهد بود. چنانچه تجربه‌ای در این زمینه دارید یا سوالی در رابطه با موضوع این مقاله دارید، در قسمت نظرات آن را مطرح نمایید.

 

سوالات متداول؛ هتزنر چیست

بله از نظر استفاده کاربران ایرانی با هتزنر مشکلی نخواهند داشت.
با سرویس‌های ارزی همچون پی‌پال، ویزا/مسترکارت و... قابل انجام است.
اصلی‌ترین چالش کاربران ایرانی برای استفاده از هتزنر پرداخت ارزی هزینه سرویس‌ها و البته جهت احراز هویت است.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *