بهترین روش های کسب درآمد دلاری از طراحی سایت

بهترین روش‌های کسب درآمد دلاری از طراحی سایت

آخرین بروز رسانی:  ۱۵ اسفند, ۱۴۰۱
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

با فراگیر شدن دنیای وب یکی از بهترین راه‌ها برای درآمدزایی، فعالیت در این عرصه است. درآمد دلاری از طراحی سایت یکی از بهترین و پردرآمدترین رشته‌ها در این زمینه می‌باشد. شما با کسب مهارت کافی قادر خواهید بود به طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، خدماتی، خبری و… بپردازید و در منزل نیز درآمد دلاری داشته باشید.

طراحی سایت چیست؟

“Web-Design” یا طراحی سایت به پروسه طراحی و ساخت یک پایگاه اینترنتی گفته می‌شود. این طراحی می‌تواند جهت معرفی شرکت یا سازمان، ارائه و فروش محصولات یا اطلاع‌رسانی مورد استفاده قرار گیرد. یک طراح وب روی ظاهر، چیدمان و در برخی موارد محتوای یک سایت کار می‌کند؛ برای مثال برای ظاهر باید در انتخاب رنگ، فونت و تصاویر استفاده شده حداکثر توجه را به کار گیرد. در مورد چیدمان و لایه‌ها نیز چگونگی ساختار و طبقه‌بندی اطلاعات از وظایف یک طراح است.

شما برای فعالیت در خارج از کشور و داشتن درآمد دلاری از طراحی سایت باید بدانید که یک طراحی خوب به‌گونه‌ای است که  سایت برای استفاده آسان، از نظر زیبایی بی‌نظیر، رابط کاربری عالی و متناسب با برند سازمان باشد.

توسعه دهنده وب‌سایت کیست؟

کار یک توسعه دهنده وب ایجاد وب‌سایت است؛ در حالی که نقش اصلی آنها اطمینان از جذابیت بصری و رابط کاربری ساده وب‌سایت می‌باشد، بسیاری نیز مسئول عملکرد و افزایش ظرفیت وب‌سایت هستند.

توسعه دهنده وب‌سایت باید بتواند با استفاده از کدنویسی و تسلط بر استانداردهای وب یک طرح اولیه را تبدیل به یک وب‌سایت عالی و بی‌نظیر کند؛
دقت کنید که در دنیا وظیفه اصلی یک طراح سایت تهیه طرح و گرافیک سایت است. این افراد تنها نیاز کمی به زبان‌های برنامه نویسی دارند و کار آنها زیاد با کدها و زبان‌های برنامه نویسی نیست. در مقابل توسعه دهنده تمام مراحل کدنویسی و سایت ساخت را بر عهده دارد؛ به عبارتی طراح و توسعه دهنده هر دو مکمل یکدیگر هستند.

درآمد دلاری از طراحی سایت

وظایف طراح سایت چیست؟

برای طراحی و ایجاد یک سایت کارآمد و حرفه‌ای به دو تیم یا دو شخص نیاز است؛ به عبارت دیگر در طراحی سایت شما برای هر یک از موارد زیر باید تخصص جداگانه‌ای داشته باشید.

Front-end: طراحی و ساخت بخش‌ها و کدهایی از سایت که در معرض دید عموم افراد قرار می‌گیرد.

Back-end: امکانات و عملکردهای سایت که توسط کاربران قابل مشاهده نیست به وسیله‌ی این تیم کدنویسی می‌شود.

شما با کسب مهارت مربوط به هریک از موارد بالا می‌توانید به صورت فریلنسری نیز مشغول به فعالیت شوید و علاوه بر داشتن درآمد دلاری از طراحی سایت به انجام فعالیت‌های دیگر نیز بپردازید.

طراحی سایت نیاز به چه دانشی دارد؟

فراگیری دانش اولیه مهم‌ترین قدم در انجام یک کار است. شما با داشتن دانش کافی و کسب تجربه، همواره در مسیر رشد قرار خواهید گرفت و یادگیری شما متوقف نمی‌شود. در ادامه قصد داریم دانشی را که شما برای تبدیل شدن به یک طراح و توسعه دهنده حرفه و کسب درآمد دلاری از طراحی سایت نیاز دارید به صورت مرحله به مرحله شرح دهیم.

مراحل تبدیل شدن به یک طراح و توسعه دهنده‌ای حرفه‌ای  و کسب درآمد دلاری از طراحی سایت عبارت اند از:

گام اول: فراگیری زبان HTML
زبان نشانه گذاری بر متن یا “Hyper Text Markup Language” برای ایجاد بدنه اصلی و ساختار کلی یک صفحه وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. شما در این زبان با دسته‌بندی و برچسب گذاری مطالب یا همان “تگ”، عناصر استفاده شده در سایت را مشخص خواهید کرد.

گام دوم: فراگیری زبان CSS
آموزش و استفاده از زبان “CSS” یا “Cascading Style Sheets” دومین قدم در طراحی سایت است. شما برای فرم‌دهی به صفحات سایت و زیباسازی به این زبان نیاز خواهید داشت. رنگ، فونت، سایز و نحوه چیدمان و قرارگیری لایه‌های سایت و… به کمک این مورد اعمال می‌شود.
برای داشتن درآمد دلاری از طراحی سایت دانستن این موارد کافی است و موارد بعدی برای افراد توسعه دهنده وب مورد نیاز می‌باشد.

گام سوم: فراگیری زبان Javascript
از محبوب‌ترین زبان‌ها در زمینه پویا کردن و تغییر مداوم محتوا جاوا اسکریپت است. شما با فراگیری این زبان جدا از اینکه می‌توانید به برنامه ‌نویسی سمت سرور (Server Side) بپردازد، قادر خواهید بود به نوشتن اپلیکیشن‌های موبایل، دسکتاپ و بازی نیز مشغول شوید.

گام آخر: فراگیری زبان برنامه نویسی مناسب سمت سرور مانند PHP
سایت طراحی شده باید به‌ گونه‌ای باشد که تمام نیاز کاربران را به درستی رفع کند؛ بدین منظور شما نیاز به یک زبان برنامه نویسی مناسب دارید که ارتباط درستی بین کاربر، سرور و پایگاه داده برقرار کند. این نیاز را به راحتی و با یادگیری زبان PHP می‌توانید برطرف کنید؛ به گونه‌ای که با دادن اسکریپت‌هایی قادر خواهید بود از کاربران اطلاعاتی را بگیرد و پس از پردازش آنها موارد مورد نیاز را به کاربر برگردانید.

با فراگیری موارد بالا قادر خواهید بود درآمد دلاری از طراحی سایت بپردازید. شما با داشتن مهارت کافی حتی در ایران می‌توانید درخواست طراحی سایت افراد و شرکت‌های مختلف را قبول کرده و درآمد دلاری در منزل کسب کنید.

درخواست طراحی سایت

طراح سایت باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

اولین قدم برای یک طراح وب‌سایت بودن داشتن روحیه شکست ‌ناپذیری است. شما در این راه با چالش‌های زیادی روبرو خواهید بود که ممکن است هیچ یک از آنها را قبلاً تجربه نکرده باشید.

به طور خلاصه اگر با زیاد نشستن پشت کامپیوتر مشکلی ندارید، انجام کارهای خلاقانه شما را شگفت زده می‌کند و استعداد طراحی و گرافیک دارید، شک نکنید که شما برای طراحی سایت ساخته شده‌اید و به راحتی می‌توانید با انجام این حرفه درآمد دلاری از سایت‌های خارجی داشته باشید.
دقت کنید که برای تبدیل شدن به یک طراح حرفه‌ای نیازی به گذراندن دروس دانشگاهی یا داشتن مدرک خاصی نخواهید داشت. ساده‌ترین راه گذراندن دوره‌های طراحی وب در آموزشگاه‌های آزاد یا حتی به صورت مجازی است. درآمد دلاری از طراحی سایت بیشتر از اینکه به مدرک تحصیلی شما وابسته باشد نیازمند داشتن مهارت و علاقه در این زمینه است.

میانگین حقوق طراح سایت در ایران چقدر است؟

شما در کنار داشتن درآمد دلاری از طراحی سایت می‌توانید در داخل کشور نیز مشغول به انجام این فعالیت شوید. حقوق شما در این رشته کاملاً وابسته به میزان دانش، مهارت و پشتکار شما می‌باشد. افراد زیادی در این رشته دارای ده‌ها میلیون درآمد در ماه هستند و این در صورتی است که افراد دیگری ممکنه است فقط درآمد چند صد هزاری از این راه کسب کنند.

شما با داشتن تجربه کافی و دانش به اندازه در این حوزه قادر خواهید بود به صورت پروژه‌ای فعالیت کنید و مبلغ دریافتی را خودتان مشخص کنید اما در غیر این صورت ممکن است برای شما حقوق اداره کار در نظر گرفته شود.

چگونه می‌توان با طراحی سایت درآمد دلاری داشت؟

بهترین و ساده‌ترین راه برای کسب درآمد از این روش، فعالیت به صورت پروژه‌ای و در سایت‌های فریلنسری مانند Freelancer.com است. شما در صورت داشتن مهارت کافی با ثبت‌نام در این سایت‌ها می‌توانید به دنبال شرکت‌هایی باشید که درخواست طراحی سایت دارند و با همکاری با آن‌ها درآمد دلاری در منزل داشته باشید. افراد و شرکت‌هایی که در این سایت‌ها فعالیت می‌کنند به دنبال بهترین فرد در این زمینه هستند و شما با داشتن تجربه و مهارت کافی فرصت زیادی برای کار با آنها و کسب درآمد دلاری از طراحی سایتشان خواهید بود.

درآمد دلاری از سایت های خارجی

چگونه می‌توان درآمد دلاری از طراحی سایت را با سفیرپیمنت نقد کرد؟

متأسفانه به دلیل وجود تحریم‌های اقتصادی در ایران شما به صورت شخصی قادر به نقد کردن موجودی حساب‌های فریلنسری خود نخواهید بود. در صورت کسب درآمد دلاری از سایت‌های خارجی می‌توانید با پشتیبانان سفیر پیمنت ارتباط بگیرید و موجودی دلاری خود را در سریع‌ترین زمان ممکن بدون هیچ هراسی به ریال تبدیل کنید.

بیشتر بخوانید : کسب درآمد از یوتیوب

سخن پایانی

طراحی سایت از مواردی است که درآمد دلاری از سایت‌های خارجی را برایتان فراهم می‌آورد. شما با کسب این مهارت افزون بر داشتن فرصت شغلی در ایران می‌توانید به فعالیت در سایت‌های فریلنسری خارجی بپردازید و به صورت پروژه‌ای نیز مشغول به فعالیت شوید. درآمد دلاری از طراحی سایت در سال‌های اخیر به صورت چشمگیری رشد کرده است و افراد زیادی در این حوزه مشغول به کار هستند. شما نیز با فعالیت در این حرفه و طراحی سایت فروشگاه اینترنتی، خبری، خدماتی و… قادر به کسب درآمد چشمگیری در ایران خواهید بود.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *