منابع آزمون dalf

تمام منابع آزمون dalf را اینجا مشاهده کنید!

آخرین بروز رسانی:  ۹ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

شرکت در آزمون dalf نیازمند مطالعه‌ی بسیار و تسلط کافی بر زبان فرانسه می‌باشد. از آن‌ جا که این آزمون سطوح بالای C1 و C2 را پوشش می‌دهد، برای مطالعه به منابع تخصصی‌تری نیاز دارد. در این مقاله تمامی منابع آزمون Dalf را به شما معرفی کرده و راه موفقیت شما در این آزمون را هموار می‌کنیم.

آزمون Dalf‌ چیست؟

DALF مدرکی است که توسط وزارت آموزش فرانسه برای تأیید سطح مهارت‌های زبان فرانسه به غیر فرانسوی زبانان اعطا می‌شود. این مدرک تحصیلی مادام العمر و در سراسر جهان معتبر است. سطوح C1 و C2 که سطوح تخصصی زبان هستند در این آزمون سنجیده می‌شوند.

شرکت در این آزمون برای چه کسانی لازم است؟

گواهی DALF برای هر کسی که می‌خواهد تحصیلات عالیه را در فرانسه ادامه دهد مفید است؛ زیرا این گواهی برای تایید مهارت‌های زبانی شما کافی است و نیازی به شرکت در آزمون زبان جداگانه ندارید.

اگر قصد دارید برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاهی در فرانسه اقدام کنید، باید در DALF C1 شرکت کنید.

همچنین اگر می‌خواهید برای لذت بردن از زبان فرانسه، مهارت‌های زبانی خود را توسعه دهید؛ این آزمون برای شما مناسب خواهد بود.

برای افرادی که مایل به کار در شرکت‌های بزرگی هستند که در آن‌ها انتظار می‌رود کارمندان به زبان فرانسه تسلط داشته باشند، آزمون dalf انتخاب بسیار مناسبی است. به عنوان مثال، در بسیاری از شرکت‌های بزرگ سوئیس این امر وجود دارد. در سوئیس، مشاغل عمومی خاصی نیز وجود دارند که شما برای دستیابی به آن‌ها نیاز دارید تا سطح معینی از DALF را بدست آورید.

گواهی dalf چه سطوحی را پوشش می دهد؟

دیپلم DALF دو سطح آخر چارچوب مرجع مشترک اروپایی زبان برای شورای اروپا (CEFRL) را شامل می‌شود: سطح C1-C2.

امتحان dalf چگونه است؟

شما برای هر یک از دو سطح C1 و C2 امتحان خواهید داد.

آزمون C1 شما را در چهار زمینه مورد سنجش قرار می‌دهد:

خواندن (25 امتیاز)
نوشتن (25 امتیاز)
صحبت کردن (25 امتیاز)
گوش دادن (25 امتیاز)
نمره‌ی کل هر آزمون 100 است و برای گذراندن هر آزمون باید حداقل 50 ا متیاز به دست آورید. همچنین، در هر کدام از چهار حوزه‌ی فوق باید حداقل 5 امتیاز از 25 امتیاز را کسب کنید.

آزمون C2 کمی متفاوت است و مهارت‌های مرتبط را به شرح زیر ترکیب می‌کند:

خواندن و نوشتن (50 امتیاز)
صحبت کردن و گوش دادن (50 امتیاز)
برای قبولی در این آزمون نیز باید نمره 50 از 100 را به دست آورید.

DALF C1 به 4 ساعت زمان و DALF C2 به 3 ساعت و نیم زمان نیاز دارد.

10 منبع آزمون Dalf

1- سایت ciep

یکی از باارزش‌ترین منابع برای آماده سازی برای شرکت در هر آزمون استاندارد، خواندن سوالات آزمون‌های گذشته است. از آنجا که هر ساله مطالب به روز می‌شوند، FEI (CIEP) بسیاری از موضوعات آزمون‌های سال‌های گذشته DALF C1 و C2 را ارائه می‌دهد.

2- سایت CIEL Bretagne

این سایت تمرینات شفاهی و نوشتاری را به متقاضیان شرکت در آزمون Dalf ارائه می‌دهد. اگر در حال آماده شدن برای آزمون‌های DALF یا DELF هستید ،این سایت برای شما مفید خواهد بود.

3- سایت دانشگاه کلگری کانادا

دانشگاه کلگری در کانادا یکی از بهترین منابع آنلاین را دارد که به طور خاص به آزمون‌های DALF C1 و C2 اختصاص دارند.

در ابتدا در این سایت، یک راهنما در مورد نحوه شرکت در آزمون DALF، انتظارات از قالب “سبک فرانسوی” و استراتژی‌های خاص آزمون ذکر شده است که زمان مطالعه برای این آزمون‌ها بسیار مفید هستند.

در ادامه نیز بسیاری از تمرینات تصحیح شده بصورت آنلاین با مثال‌هایی از امتحانات گذشته و پاسخ تایپ شده منتشر شده است؛ بنابراین می‌توانید نتیجه کار خود را با پاسخ‌های گذشته‌تان مقایسه کنید.

4- مجموعه کتاب های CLE International

این مجموعه کتاب‌ها در رسیدن به سطح لازم برای موفقیت در آزمون‌های DALF بسیار عالی هستند. تمرینات زیادی برای تمام بخش‌های آزمون وجود دارد؛ اما تا حدودی در ارائه نمونه‌های کامل ضعیف عمل کرده است. یک کتابچه تصحیح جداگانه برای بررسی کار شما و مقایسه آن با پاسخ‌های صحیح نیز در این مجموعه ارائه می‌شود.

5- کتاب Réussir Le Dalf: Niveaux C1 et C2

این مجموعه یک برنامه تجدید نظر جامع برای هر دو سطح DALF است و شامل 2 سی دی صوتی برای تمرین‌های مختلف در گوش دادن به زبان فرانسه و یک نمودار امتیازدهی برای ارزیابی خود از کارتان است.

پیشنهاد مطالعه: تفاوت آزمون delf و dalf

6- کتاب ABC DALF – Niveaux C1/C2 – Livre + CD + Livre-web

این کتاب منحصر به فرد از CLE International شامل یک CD کامل است؛ اما خود کتاب در نسخه الکترونیکی در وب قابل دسترسی است. این کتاب روش کامل تست زنی را توضیح می‌دهد و شامل متن قسمت‌های صوتی و پاسخ‌های پیشنهادی برای سنجش کار شما است.

منابع آزمون dalf

7- کتاب Préparer le DALF C1 et C2 : Méthodologie de l’épreuve de production écrite, entraînements, corrigés

این تنها کتاب از کتاب‌های موجود در مجموعه FLE PUG است که فقط بر بخش‌های نوشتاری آزمون‌های DALF تمرکز دارد. شما در مورد قالب، نحوه تمرین مهارت نوشتن “به سبک فرانسوی” و بسیاری از سوالات تمرینی همراه با پاسخ برای ارزیابی کار خود، اطلاعاتی دریافت خواهید کرد. این کتاب یک پکیج آماده سازی بسیار جدی و سطح بالا است که برای مطالعه فشرده و ارزیابی خود مفید است.

8- کتاب Le DALF – 100% réussite – C1 – C2 – Livre + CD

این کتاب از انتشارات Didier ترکیبی از مطالب C1 و همچنین آزمون‌های C2 DALF است. در این کتاب، تمرکز بر روی آموزش روش کار است، نه حل تمرین‌های تکراری. این کتاب به بخش‌های صحبت کردن، گوش دادن، نوشتن و خواندن تقسیم شده است و نحوه سازماندهی هر بخش، توضیح می‌دهد تا بدانید چه انتظاری دارید.

این کتاب همچنین شامل فعالیت‌ها، یک سی دی صوتی MP3  و همچنین یک بخش ارزیابی خود است.

منابع آزمون dalf9- سایت Pearson FLE

پیرسون FLE برای کمک به شما برای موفقیت در آزمون dalf، گزیده ای از کتاب‌های Cécile Canon و Annette Maxime Apprendre Toujours را ارائه می‌دهد.

10- سایت DELFDALF

این وب سایت که مالک آن Yann PERROT می‌باشد، توضیحات مفصلی برای هر نوع از این آزمون ارائه می‌دهد. در تب «sujets»، شما می‌توانید با مشاورین DALF ارتباط گرفته و با آن‌ها مشورت کنید. همچنین، می‌توانید مباحث امتحانی را به طور کامل در این سایت پیدا کنید.

دیگر منابع آزمون Dalf

از دیگر منابع آزمون Dalf‌ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

11- Activites Pour Le Cadre Europeen
12- DALF C1-C2 250 Activities
13- Edito C1
14- Essential French Grammar
15- Les Mots
16- Production ecrite niveau C1-C2
17- Vocabulaire progressif du Francais

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

ثبت نام آزمون dalf نیازمند پرداخت ارزی می‌باشد. از این‌ رو لازم است داوطلبان برای پرداخت هزینه‌های دلاری و یا یورویی از مسترکارت یا ویزا کارت استفاده کنند. با توجه به دشواری پرداخت از این طریق، سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت‌های ارزی و بین المللی آماده ارائه خدمات به داوطلبان این آزمون برای ثبت ‌نام و خدمات دیگر در این زمینه می‌باشد. توجه داشته باشید که نظرات و پیشنهادات شما در خصوص این آزمون و خدمات سفیرپیمنت ما را خوشحال می‌کند. پس با ما در ارتباط باشید.

نتیجه

آزمون Dalf یک مدرک برای تایید توانایی صحبت به زبان فرانسه است. برای کسب نمره‌ی خوب در این آزمون نیاز است که از منابع آزمون dalf استفاده نمایید. این منابع در قالب‌های مختلف کتاب، پکیج آموزشی و سایت در این مقاله معرفی شدند.

در نهایت شما عزیزان میتوانید برای شناخت منابع آزمون delf وارد صفحه مربوط به آن شوید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *