کارت امریکن اکسپرس

معرفی و آشنایی با کارت امریکن اکسپرس

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه
 امریکن اکسپرس که به نام آمکس نیز شناخته می‌شود، یک شرکت چندملیتی خدمات مالی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در مرکز مالی جهانی (ساختمان شماره 3) قرار دارد. این شرکت در سال 1850 تأسیس شد و یکی از 30 جزء میانگین صنعتی داوجونز است. امریکن اکسپرس در زمینه صدور کارت‌های اعتباری، کارت‌های نقدی و چک‌های مسافرتی فعالیت می‌کند. American Express یکی از چهار مؤسسه پیشرو در ارائه خدمات مالی و پرداخت به همراه ویزاکارت، مسترکارت و دیسکاور کارت است.
امریکن اکسپرس چیست؟

امریکن اکسپرس چیست؟

امریکن اکسپرس یکی از شناخته‌ شده‌ترین شرکت‌های مسافرتی در جهان است که سابقه‌ای طولانی و درخشان دارد. این شرکت در سال 1850 به‌عنوان یک شرکت حمل‌ونقل سریع ایجاد شد و در طول جنگ‌های داخلی آمریکا، به‌دلیل تحویل مواد خام به ارتش معروف بود. امروزه، این شرکت به یک سوپرمارکت مالی یا یک ارائه‌دهنده جهانی خدمات مسافرتی، مالی و شبکه تبدیل شده است؛ با این حال، هنوز هم بیشتر به خاطر کارت‌های پلاستیکی کوچکش شناخته می‌شود. امریکن اکسپرس حدود 68000 نفر کارمند در سراسر جهان دارد و 26 میلیارد دلار فروش سالیانه که تقریباً 80 درصد آن در ایالات متحده است.

کارت‌های اعتباری صادر شده توسط این شرکت درحال‌حاضر 24 درصد از کل تراکنش‌های مالی در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند.

 

 انواع خدمات امریکن اکسپرس

 

 انواع خدمات امریکن اکسپرس

  • امریکن اکسپرس، یکی از بزرگترین سازمان‌ها در زمینه کارت‌های اعتباری در جهان است.
  • روزانه حجم بسیاری از تراکنش‌های موجود در شبکه premium توسط دارندگان کارت‌ها برای افرادی که گردش حسابی بالایی دارند انجام می‌گردد.
  • بهبود کسب‌ و کار کارفرمایان که تجارت تازه تأسیس دارند و قدرت بالایی در خرید برای آنها ایجاد می‌کند.
  • یک سرویس عالی برای پرداخت صورت‌ حساب‌های تجاری که به سازمان‌ها و ارگان‌ها برای کنترل هزینه‌ها کمک می‌کند.
  • ارائه اطلاعات و نظرات به بازاریابان به جهت بهبود کسب‌ و کار آنها
  • یکی از بزرگترین شبکه‌های مسافرتی در جهان توسط امریکن اکپسرس اداره می‌شود.
  • این شبکه اینترنتی خدماتی به صورت 24 ساعت در 7 روز هفته به مشریان خود ارائه می‌کند.
  • چک‌های مسافرتی: این مجموعه یکی از بهترین ارائه کنندگان چک‌های مسافرتی در دنیا است.
  • مشاوران مالی
  • خدمات بانکی بین المللی
  • خدمات سفر
  • خدمات بانکداری فردی

 

انوع کارت‌های امریکن اکسپرس

 

انوع کارت‌های امریکن اکسپرس

  1. کارت‌ شخصی (personal cards)
  2. کارت‌ کوچک بیزینس (small business card)
  3. کارت حقوقی (corporate cards)
  4. کارت‌های پیش‌پرداخت (prepaid cards)

کارت سبز امریکن اکسپرس

گرین کارت یا همان کارت سبز به‌منظور دسترسی به سامانه اعتباری این شرکت در حال ارائه به مشتریان است. مشتریان می‌توانند از این کارت برای کسب امتیاز در برنامه پاداش عضویت استفاده کنند. دارندگان کارت سبز به ازای هر دلاری که برای این کارت‌ها خرج می‌کنند، یک امتیاز و همچنین برای هر رزروی که از طریق خدمات مسافرتی امریکن اکسپرس انجام می‌شود، دو امتیاز دریافت می‌کنند. شاید سؤالی در مورد نحوه استفاده از این امتیازات داشته باشید، می‌توانید از این مزایا برای خرید کالا، کارت‌های هدیه امریکن اکسپرس، رزرو سفر، پرداخت هزینه بلیت هواپیما یا اتاق‌های هتل استفاده کنید.

هنگامی‌ که از این کارت‌های اعتباری سبز برای خرید استفاده می‌کنید، خرید شما شامل ضمانت و بازگشت کالا می‌شود. این کارت با کارمزد سالانه 95 دلار ارائه می‌گردد که در سال اول شامل هزینه و معاف از مالیات است. هر معامله‌ای که در خارج از ایالات‌متحده انجام شود، 2.7٪ کارمزد برای کاربر دارد.

 

 

کارت طلایی امریکن اکسپرس

این دسته کارت اعتباری در حال حاضر شامل کارت‌های طلایی کلاسیک و کارت طلایی پاداش برتر است. هر عملکردی که گرین کارت ارائه می‌دهد در کارت طلایی معمولی گنجانده شده است. هنگام رزرو اقامتگاه در هتل‌های خاص، دارندگان کارت طلایی استاندارد می‌توانند از مزایای ویژه‌ای مانند اعتبار 75 دلاری برای غذا خوردن و فعالیت‌های تفریحی در صورت اقامت حداقل دو شب بهره‌مند شوند. این کارت دارای شارژ سالانه 160 دلار است که در سال اول از آن صرف نظر می‌شود و هیچ هزینه برای کاربران ندارد. در مقایسه با کارت طلایی معمولی، کارت پریمیر پاداش طلایی 3 برابر امتیاز در پروازهای مستقیم با خطوط هوایی و 2 برابر امتیاز در پمپ بنزین‌ها ارائه می‌دهد.

 

 

کارت پلاتینیم امریکن اکسپرس

مزایای دو و سه‌گانه کارت‌های طلایی در کارت‌های پلاتینیم ذکر نشده است. این کارت‌ها مانند کارت سبز به ازای هر دلار خرج شده یک امتیاز به شما می‌دهند و هر رزروی که از طریق سرویس مسافرتی این شرکت انجام دهید دو برابر امتیاز دریافت خواهید کرد؛ با این وجود؛ پاداش‌ها و سایر ویژگی‌های این کارت‌ها بسیار بیشتر از کارت‌های طلایی است. سالن‌های استراحت فرودگاهی برای اعضای American Express Platinum در دسترس است. هرساله 200 دلار اعتبار رایگان برای این کارت‌ها در نظر گرفته می‌شود تا بتوانند از خطوط و خدمات هوایی استفاده کنند. این کارت‌ها نیاز به کارمزد سالانه 550 دلاری دارند که مانند سایر کارت‌ها در سال اول شارژ نمی‌شود. این کارت‌ها هیچ کارمزد تراکنش بین‌المللی ندارند.

 

مزایای امریکن اکسپرس

مزایای این کارت به شرح زیر هستند:

سازگاری با نرم‌افزار پرداخت

American Express با برنامه‌هایی مانند Google Pay، Apple Pay و Samsung Pay به‌ خوبی کار می‌کند. به‌ سادگی اطلاعات کارت اعتباری خود را در برنامه موردنظر وارد کنید و پرداخت خوتان را درهر کجا که هستید، انجام دهید.

حفاظت در برابر کلاه‌برداری

اقدامات ضد کلاه‌برداری امریکن اکسپرس در برابر کلاه‌برداری و پولشویی ضمانت ارائه می‌دهد و در صورت تراکنش متقلبانه یا کلاه‌برداری حساب، هیچ‌گونه مسئولیتی با شما نیست. سیاست‌های خدمات تضمین و محصولات مرجوعی American Express کاملاً از لحاظ قانونی پیگری خواهند شد و در این زمینه خوب عمل می‌کند.

ارائه خدمات مسافرتی

امریکن اکسپرس یکی از بزرگ‌ترین شبکه‌های مسافرتی جهان را حمایت می‌کند و همچنین یکی از برترین ارائه‌دهندگان چک مسافرتی در جهان است.

استفاده از انوع کارت‌های امریکن اکسپرس می‌تواند مزایای زیادی داشته باشد. یکی از سودمندترین مزایا، پاداش‌های برگشت نقدی است که در بسیاری از کارت‌های این شرکت ارائه می‌گردد. بازگشت نقدی اغلب تا پنج درصد در خریدهای معمولی است. بیشتر رقبای این شرکت Visa یا MasterCard هستند. برخلاف بسیاری از کارت‌های اعتباری دیگر، معمولاً هیچ محدودیتی برای هزینه‌های از پیش تعیین شده برای American Express وجود ندارد.

یک گزارش اعتباری خوب، سابقه با AmEx و زمان کارکرد به‌عنوان یک مشتری به شما این امکان را می‌دهد که گزینه‌های انتخابی بیشتری با کارت خود داشته باشید. در نهایت، خدمات مشتری American Express باکیفیت عالی شناخته‌شده است. خدمات رایگان دربان می‌تواند به شما در رزرو سفر یا صرف شام کمک کند.

معایب امریکن اکسپرس

در کنار هر مزایا، همیشه معایبی هم وجود دارد. یکی از معایب American Express هزینه بالای آن در سال است. اگرچه هزینه سالانه تقریباً انتظار می‌رود با خود هزینه واقعی تفاوت داشته باشد. طبق آمار 100 مورد از بهترین گزارش کارت اعتباری، در برخی موارد، هزینه سالانه برای اولین سال، یا گاهی دو سال، صرفاً برای ثبت‌نام یا موافقت با خرج کردن مبلغ معینی در هرسال، لغو می‌شود. نکته منفی دیگر این است که این ویژگی اصلی کارت امریکن اکسپرس به‌ اندازه سایر کارت‌های اعتباری مورد قبول نیست. اگر برای اکثر خریدها از کارت اعتباری استفاده می‌کنید، درصورتی‌ که American Express پذیرفته نشود، عاقلانه است که روش دیگری را امتحان کنید.

هنگامی‌ که American Express برای اولین‌بار شروع به ارائه کارت‌های اعتباری کرد، آن‌ها کارت‌های اعتباری واقعی بودند؛ به این معنی که موجودی باید به‌طور کامل در هر  ماه پرداخت می‌شد.

در حال حاضر همه کارت‌های American Express به پرداخت کامل در هر ماه نیاز ندارند؛ اما بسیاری از آن‌ها هنوز شامل پرداخت هزینه ماهیانه هستند. قبل از استفاده از کارت‌های اعتباری درنهایت شرایط آن‌ها را با دقت مطالعه کنید، اگر می‌خواهید در جوایز اهدایی از طرف این شرکت پول یا کالاهای دیگری به دست آورید، احتمالاً امریکن اکسپرس گزینه مناسبی نیست.

بیشنر بخوانید: آموزش خرید اکانت Moz به صورت تصویری

چکیده کلی از مقاله

در این مقاله به توضیحات جامع و کاملی در رابطه با امریکن اکسپرس چیست؟ به شما دوستان عزیز توضیح دادیم. کارت‌های اعتباری در هر جای جهان از مزایا و معایبی برخوردار هستند که بهتر است قبل از استفاده باید تمامی جوانب آن را در نظر بگیریم. هرگونه مسئولیت استفاده از انواع کارت‌های امریکن اکسپرس و یا سایر کارت‌های اعتباری بر عهده خود شخص است. از اینکه وقتتان را به جهت مطالعه این مقاله گذاشتید کمال تشکر را داریم.

[accordion title=”” open1st=”0″ openAll=”0″ style=””][accordion_item title=”امریکن اکسپرس چیست؟”]

American Express یک شرکت پرداخت جهانی است که در درجه اول کارت‌های اعتباری و شارژ را به مصرف‌کنندگان و مشاغل ارائه می‌دهد. American Express صادرکننده کارت اعتباری و شبکه پردازش کارت‌های آن است. منبع درآمد اصلی این شرکت، هزینه‌های پردازش کارت است که از مشاغلی که Amex را می‌پذیرند، دریافت می‌شود.

[/accordion_item][/accordion]

[accordion title=”” open1st=”0″ openAll=”0″ style=””][accordion_item title=”امریکن اکسپرس چگونه کار می‌کند؟”]

به وسیله روشی که هر سیستم پرداخت خودکار دیگر کار می‌کند. شما آن را با مقدار و تاریخ تنظیم می‌کنید، سپس آنها پول را با ACH می‌گیرند.

[/accordion_item][/accordion]

[accordion title=”” open1st=”0″ openAll=”0″ style=””][accordion_item title=”انواع کارت امریکن اکسپرس چه تفاوتی با هم دارد؟”]

کارت سبز، کارت پلاتینویم، کارت طلایی و تفاوت آنها در خدمات ارائه شده به کاربران است.

[/accordion_item][/accordion]

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *