تفاوت آزمون delf و dalf

تفاوت آزمون DELF با آزمون DALF در چیست؟

آخرین بروز رسانی:  ۱۵ مرداد, ۱۴۰۲
1 دیدگاه
زمان مطالعه:  7 دقیقه

زبان فرانسوی یکی دیگر از زبان‌هایی است که هم ردیف زبان انگلیسی حائز اهمیت است و برای سنجش آن سالانه آزمون های متعددی برگزار می گردد. شرکت در این آزمون‌ها نه تنها به سنجش میزان دانش شما در این زبان می‌پردازد بلکه مزایایی نیز به دنبال دارد. آزمون ‌های delf و dalf از جمله آزمون‌های طراحی شده در این زمینه است که برای سنجش مهارت‌های زبان فرانسه برای غیر فرانسه‌زبانان به کار می‌رود. در ادامه به بررسی و تفاوت آزمون delf و dalf می‌پردازیم.

آزمون delf چیست؟

آزمون delf یا Diplôme d’études en langue française به عنوان دیپلم آزمون متوسطه زبان فرانسوی، برای اغلب فراگیران زبان فرانسوی طراحی شده است. این آزمون علاوه بر سنجش سطح A1 تا سطح B2 سطوح مقدماتی و متوسطه را نیز پوشش می‌دهد. آزمون دلف چهار آزمون متفاوت را در دل خود جای داده است و شما می‌توانید بین DELF A1 یا DELF A یا DELF B1 و DELF B2 یکی را انتخاب کنید. این انتخاب باعث می‌شود تا هر آزمون برای داوطلب مخصوص سطح خودش طراحی گردد.

از جمله مزایای آزمون پرفایده دلف DELF، پذیرش در دانشگاه‌های فرانسوی و کسب موقعیت‌های شغلی در کشور فرانسه می‌باشد. بیشتر دوره‌های لیسانس به پایین و لیسانس، مدرک دیپلم B2 را معتبر می‌دانند. البته برخی از دوره‌های پایین‌تر از لیسانس مدرک B1 دلف را نیز قبول می‌کنند. این در حالی است که برای مشاغل مدرک B1 و B2 هر دو مورد قبول است. این آزمون‌ به ۶ دسته‌ی متفاوت بر حسب سطوح زبانی موردنظر داوطلب، محدوده‌ی سنی او و نوع کاربرد زبانی تقسیم می‌شود که عبارت است از:

  • DELF Tout Public: داوطلبان بزرگسال از سطح A1 تا B2
  • DALF: داوطلبان بزرگسال از سطح C1 تا C2
  • DELF Prim: کودکان غیر فرانسه زبان که زبان فرانسه را در مقطع ابتدایی می آموزند. (۷ تا ۱۲ سال) سطوح A1, A2
  • DELF Junior: نوجوانان مقطع دبیرستان (۱۲ تا ۱۷ سال) از سطح A1 تا B2
  • DELF Scolaire: نوجوانان مقطع دبیرستان (۱۲ تا ۱۷ سال) از سطح A1 تا B2
  • DELF Pro: داوطلبانی که در جستجوی موقعیت‌های شغلی برتر و یا ارتقای رتبه در محیط کار فرانسه زبان هستند.

 

تفاوت آزمون delf و dalf 

آزمون dalf چیست؟

آزمون DALF یا Diplôme Approfondi de Langue Française دیپلم تکمیلی زبان فرانسه، آزمون رسمی‌ای است که مدارک آن از سوی وزارت علوم فرانسه برای سنجش مهارت‌های زبان فرانسه داوطلبان خارج از فرانسه اعطا می‌شود. این آزمون شبیه به آزمون DELF است ولی در یک مرکز آزمون مشترک و یک زمان معین برگزار نمی‌شود.

این نوع آزمون ۲ تست DALF را در خود جای داده است، یکی برای سطح C1 و دومی برای سطح C2. مدرک C1 را معمولا برای متقاضیان دوره دکتری اهمیت زیادی دارد اما آزمون C2 زبان فرانسوی معمولا نادر است و برای پذیرش در دانشگاه‌های مهم فرانسوی و دوره‌های دکتری به کار می‌رود. کسب مدرک C2 نیازمند زندگی در کشور فرانسه و ارتباط و تعامل با مرد این کشور است.

 

چگونه آزمون مناسب خود را انتخاب کنم؟ آزمون دلف DELF یا دالف DALF

شرکت در یکی از این آزمون‌ها به منظور سنجش دانش فرانسوی خود و کسب مزایای آن، نیازمند آن است که شما آزمون موردنظر خود را به درستی انتخاب کرده باشید.

برخلاف آزمون‌های تعیین سطح، آزمون‌ DELF یا آزمون DALF سطح شما را در این زبان مشخص نمی‌کنند. بنابراین باید در آزمون درستی ثبت‌نام کنید تا بتوانید دیپلم آن را اخذ کنید. به عبارتی اگر در آزمون B2 شرکت کردید و در آن مردود شدید، به شما مدرک B1 تعلق نمی‌گیرد. همچنین اگر در آزمون B1 نمره خیلی بالایی کسب کنید، باز هم به شما دیپلم B2 را نمی‌دهند.

بنابراین با شرکت در هر سطحی از این آزمون و موفقیت در آن صرفا مدرک همان سطح را کسب خواهید کرد. از این‌رو لازم است که در هر سطحی که واقعا احساس می‌کنید برای شما راحت است و توانایی موفقیت در آن را دارید، شرکت کنید مگر اینکه، دانشگاه یا محل کار موردنظر شما مدرک یا سطح خاصی را درخواست کند.

 

تفاوت آزمون delf و dalf

 

چگونه در آزمون دلف DELF و آزمون دالف DALF ثبت نام کنیم؟

پس از انتخاب آزمون و سطح موردنظر خود، می‌توانید برای انجام فرایند ثبت ‌نام اقدام نمایید. این آزمون در بسیاری از مراکز آزمون در سراسر جهان برگزار می‌گردد. همچنین شما می‌توانید عملیات ثبت ‌نام این آزمون را به صورت آنلاین نیز انجام دهید. در ایران هم تعدادی مراکز مشخص برای این آزمون وجود دارد و می‌توانید از طریق آن‌ها در آزمون دلف DELF و آزمون دالف DALF شرکت کنید.

هزینه آزمون های DELF و DELF

تفاوت آزمون delf و dalf در هزینه ثبت نام آن‌ها نیز مشهود است. هزینه آزمون delf در پایین‌ترین سطح از ۱۰۰ دلار شروع شده و در سطوح بالا (DALF) تا ۲۰۰-۲۵۰ دلار متفاوت است.

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

همان‌طور که می‌دانید، آزمون‌‌های خارجی نیازمند پرداخت‌های ارزی به منظور ثبت‌نام و یا خدمات دیگر می‌باشند. از این‌رو می‌توانید برای پرداخت هزینه‌های دلاری و یا یورویی از سفیرپیمنت کمک بگیرید. سفیرپیمنت به عنوان تیمی متخصص در زمینه پرداخت‌های ارزی و بین‌المللی می‌تواند شما را در این زمینه یاری کند. همچنین نظرات و پیشنهادات شما در خصوص این آزمون و خدمات سفیرپیمنت ما را خوشحال می‌کند. پس با ما در ارتباط باشید.

 

نتیجه

با توجه به مطالب گفته شده، آزمون دلف DELF و آزمون دالف DALF دارای تفاوت‌هایی با یک دیگر می‌باشند. آزمون دلف DELF سطوح مبتدی و سطح A1 تا سطح A2 را ارزیابی می‌کند. سطوح B1 تا B2 هم از جمله سطوح متوسط این زبان است که در این آزمون سنجیده می‌شود. آزمون دالف DALF که سطح C1 تا C2 را شامل می‌شود، مربوط به سطوح پیشرفته یا حرفه‌ای این آزمون است. افراد بر اساس دانش خود و همچنین نظر دانشگاه و یا محل اشتغال موردنظر می‌توانند در هر یک از این آزمون‌ها شرکت کنند.

 

سوالات متداول

۱- منابع آزمون delf چیست؟

یکی از بهترین منابع آزمون‌ DELF سری کتاب‌های Réussir le DELF می‌باشد که شامل ۴ کتاب برای سطح‌های (A1-A2-B1-B2) است. البته در این زمینه منابع دیگری نیز وجود دارد که هر کدام با توجه به سطح منتخبی داوطلب می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

 

۲- منابع آزمون dalf چیست؟

منبع Réussir le DALF شامل یک کتاب برای سطح (C1-C2) است که به عنوان یکی از منابع آزمون dalf مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین سایت‌های متفاوتی در این زمینه وجود دارد که می‌توانند داوطلب را برای شرکت در این آزمون آماده کنند.

 

۳- آیا نمونه سوال آزمون delf موجود است؟

بله، در حال حاضر نمونه سوالات این آزمون در سایت‌های مختلف از جمله سفیرپیمنت موجود است. نمونه سوالات این ازمون را می‌توانید از طریق صفحه دانلود آزمون delf به صورت رایگان تهیه نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(1)
   
حمیراعسگزی کاربر سایت ۲۵ تیر ۱۴۰۲

بسیار عالی ممنونم