کارمزد حواله ارزی

زیر و بم کارمزد حوالجات ارزی

آخرین بروز رسانی:  ۳ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  7 دقیقه

قطعا با روش پرداختی از طریق حواله آشنا هستید. در سیستم بانکی و پرداخت، حواله‌ها کمک زیادی برای پرداخت پول‌های کلان از حسابی به حساب دیگر و یا شعبه دیگر می‌کنند. نمونه‌ای از حواله‌ها مربوط به حواله ارزی است که برای انتقال ارز در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این مقاله قرار است در خصوص کارمزد حواله ارزی و کارمزد حواله سوئیفت را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

حواله ارزی چیست؟

در تعریفی دقیق حواله ارزی نوعی دستور پرداخت است که بر اساس آن، یک بانک یا مؤسسه مالی بنابر تقاضای مشتری یا دارنده یک حساب بانکی خود، برای یکی از از بانک‌های کارگزار خود در خارج از کشور، حواله‌ای را صادر می‌کند. سپس آن بان یا موسسه مبدا از موسسه مقصد خواستار می‌شود تا مبلغ حواله را به ذی‌نفع پرداخت نماید. حواله‌ها به دو دسته حواله‌های صادره و حواله وارده تقسیم می‌شوند.

کارمزد حواله ارزی چقدر است؟

شاید بهتر باشد در قدم اول بیان کنیم که کارمزد چیست؟ و سپس در خصوص آن که کارمزد حواله ارزی چقدر است؟ اطلاعاتی را بیان کنیم. در واقع به هزینه‌ای که توسط کارگزار به منظور ارائه خدمت دریافت می‌‌شود، کارمزد گفته می‌شود. از این‌رو در بسیاری از مکان‌ها در قبال خدمات انجام شده مبلغی به عنوان کارمزد اخذ خواهد شد. نمونه‌ای از این مکان‌ها، شرکت‌هایی است که اقدام به ارائه خدمات حواله ارز به خارج از کشور نموده‌اند.

این شرکت‌ها در مقابل خدماتی که ارائه می‌دهند مقداری کارمزد به عنوان دستمزد از مشتریان اخذ می‌کنند. حواله‌های ارزی هر یک دارای کارمزدهای ارزی و ریالی هستند که تعدادی از این کارمزدها قبل از حواله و تعدادی بعد از ارسال حواله از مشتری گرفته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه: فرق برات با حواله ارزی

  • کارمزد ریالی حواله صادره:

    تعرفه این نوع کارمزد متغیر است و بانک مربوطه وظیفه دارند از مشتری برای ارسال، ابطال، اصلاح و انتقال ارز از یک حساب به حساب دیگر کارمزد را به صورت ریالی دریافت کند.

  • کارمزد ارزی حواله صادره:

    کارمزدهای ارزی نمونه دیگری از کارمزد هستند که بعد از ارسال حواله توسط بانک دریافت کننده پیام حواله و یا ذینفع حواله به صورت ارزی اخذ می‌شوند.

کارمزد حواله سوئیفت

نحوه محاسبه کارمزدهای حواله ارزی

در ادامه اطلاعاتی را برای محاسبه کارمزد حواله ارزی در اختیار شما قرار خواهیم داد که به شما کمک می‌کند به سهولت و راحتی کارمزد حواله ارزی را محاسبه کنید.

  • حواله نیم در هزار: دارای حداقل 3 دلار هزینه حواله ارزی یا معادل ریالی آن و حداکثر 50 دلار کارمزد یا معادل ریالی
  • یک در هزار: دارای حداقل 3 دلار کارمزد یا معادل ریالی آن و حداکثر 100 دلار کارمزد یا معادل ریالی آن
  • برعهد گیرنده حواله ارزی: یک و نیم در هزار (حداقل 3 دلار هزینه حواله ارزی یا معادل ریالی آن و حداکثر 150 دلار یا معادل ریالی آن)
  • برعهده فرستنده حواله ارزی: یک و نیم در هزار + معادل ریالی 5 دلار کارمزد + تکمیل فرم تعهدنامه (حداقل 8 دلار یا معادل ریالی آن و حداکثر 155 دلار کارمزد یا معادل ریالی آن)
  • ابطال حواله وارده: مقطوع 25دلار کارمزد و یا معادل ریالی آن
  • ابطال حواله ارسالی: مقطوع 10 دلار کارمزد و یا معادل ریالی آن
  • اصلاح حواله ارسالی: مقطوع 5 دلار کارمزد و یا معادل ریالی آن

پیشنهاد مطالعه: انواع حواله های بانکی

کارمزد ریالی حواله صادره

مزد ریالی نمونه‌ای دیگر از کارمزد برای حواله‌های ارزی است که بر اساس آن، شعب گوناگون باید می‌باست برای انجام خدمات گوناگون مانند ابطال، تصحیح، انتقال ارز از حسابی به حساب دیگر و… کارمزد بر اساس ریال دریافت کند. البته این موضوع با کارمزد ارزی برابر است و اگر حتی فردی واگذاری ارزی داشته باشد، بازهم باید معادل ریالی ان را به شعب مربوطه پرداخت کند.

کارمزد ارزی حواله صادره

کارمزد حواله ارزی صادره توسط شعبه‌های داخلی و یا به عبارتی مبدا به صورت ارز دریافت می‌گردد. این هزینه حواله ارزی بعد از ارسال حواله توسط بانک مربوطه و یا دینفع واگذاری دریافت می‌شود.

کارمزد حواله ارزی چقدر است

نحوه ابطال و اصلاح حواله‌ ارزی

ابطال و اصلاح حواله‌ها نیاز نیز شرایط و مراحل مخصوص به خود را دارد که در ادامه آن را بررسی خواهیم کرد:

  • نحوه‌ ابطال حواله

برای ابطال حواله ارزی لازم است تقاضای کتبی جهت ابطال حواله ارسالی توسط متقاضی صادر شود. همچنین باید در نظر داشت که استرداد وجه حواله مشروط به دریافت تأییدیه است. دریافت این تاییدیه از طریق ذینفع و از سوی بانک کارگزار انجام خواهد شد.  البته توجه داشته باشید که اگر ذینفع آن را تایید نکند، عودت وجه حواله ارسالی غیرممکن می‌شود.

  • نحوه اصلاح حواله

در این مورد برای اصلاح حواله ارزی لازم است تقاضای کتبی در خصوص اشتباهات موجود در حواله داده شود. همچنین ذکر صحیح موارد اشتباه توسط متقاضی الزامی است.

کارمزد ابطال حواله ارزی

هزینه حواله ارزی برای ابطال کردن آن به دو صورت محاسبه می‌گردد. کارمزد ابطال واگذاری ارسالی مبلغی حدود 10 دلار با معادل ریالی آن محاسبه می‌گردد و کارمزد ابطالی واگذاری وارده به صورت مقطوع و در محدوده قیمت 25 دلار همراه با معادل ریالی آن محاسبه می‌گردد.

پیشنهاد مطالعه: اصطلاحات حواله ارزی

کارمزد اصلاح حواله ارزی

کارمزد حواله ارزی در زمینه اصلاح به صورت مقطوع و در حد 5 دلار است و بر اساس معادل ریالی نیز به همین میزان می‌باشد.

محاسبه کارمزد حواله ارزی

خدمات سفیرپیمنت در حوزه حواله ارزی

سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای تخصصی در زمینه پرداخت‌های ارزی شما را در انجام حوالجات ارزی نیز همراهی کند. خدمات این موسسه در زمینه حوالجات ارزی بدون کارمزد و کاملا به صورت رایگان صورت می‌پذیرد. البته کارمزدهای بانکی که به صورت ریالی و ارزی از حوالجات دریافت می‌شود برای این حوالجات برقرار است اما سفیرپیمنت برای انجام خدمات خود در این زمینه هیچ گونه هزینه حواله ارزی و یا کارمزد در نظر نگرفته است. برای دریافت اطلاعات بیشتر به صفحه قیمت حواله دلار و مشاوره برای حوالجات ارزی، با کارشناسان سفیرپیمنت در ارتباط باشید.

نتیجه

همان‌طور که گفته شد، حواله‌ها به عنوان نوعی دستور پرداخت باعث می‌شوند که کار انتقال ارز در سراسر دنیا به راحتی و سهولت انجام شود. در این مقاله سعی کردیم کارمزد حواله ارزی را بررسی کنیم. همچنین در متن بالا محاسبه کارمزد حواله ارزی انجام شده است که این اطلاعات به شما کمک خواهد کد با آگاهی بیشتر برای انجام این نوع روش پرداخت اقدام کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *