منابع آزمون تافل

معرفی کامل منابع آزمون تافل(TOEFL)

آخرین بروز رسانی:  ۱۹ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

شاید کمتر کسی در حال حاضر از اهمیت زبان ‌انگلیسی، به خصوص آزمون تافل (Toefl) آگاهی نداشته باشد. برای ادامه تحصیل در خارج از کشور، مهاجرت و… نیاز به مدرک تافل دارید،‌ تافل در بیش‌از 150 کشور و 1000 دانشگاه معتبر در جهان پذیرفته شده است و بیش‌تر دانشگاه‌های معتبر کشور‌های آمریکا و کانادا تافل را معتبرترین آزمون برای شناسایی سطح تسلط دانشجویان به زبان ‌انگلیسی می‌دانند؛ البته در کشور‌های اروپایی و استرالیا تقریبا تمامی دانشگاه‌ها این آزمون را به رسمیت می‌شناسند. در ادامه به معرفی منابع آزمون تافل می‌پردازیم.

 

در آزمون تافل چه چیزهایی سنجیده می­‌شود؟

این آزمون به دلیل رعایت تمام استاندارد‌های لازم برای سنجش درک فرد از زبان انگلیسی،‌ به چهار بخش reading, Listening, Speaking, Writing تقسیم شد است. آزمون Toefl iBT در مراکز مجازی که هر ساله در وب‌سایت ets.org اعلام شده و به صورت آنلاین برگذار می‌گردد. در ابتدا مهارت‌های Reading و Listening سنجیده می‌شود و بعد از استراحتی کوتاه،‌ مهارت‌های Speaking و Writing مورد سنجش قرار خواهند گرفت.هر کدام از بخش‌های آزمون تافل حدود 30 نمره دارند، که پس از جمع‌ هر کدام، نمره شما بین 0 تا 120 تعیین خواهد شد.

چرا باید برای آزمون تافل کتاب بگیریم؟

تافل یک آزمون شناخته ‌شده است که منابع بسیاری برای آمادگی در این آزمون به زبان‌های مختلف وجود دارد. داشتن کتاب در کنار کلاس‌ها و برنامه‌های دیگر باعث می‌شود تا شما همیشه یک منبع کنار خود داشته باشید و در همه وقت به آن مراجعه کنید. قطعا در مسیر آموزش، سوالاتی برایتان پیش‌ خواهد آمد که برای پیدا کردن جواب،‌ نیاز به کتاب دارید. البته همه کتاب‌ها تقریبا در یک سطح قرار دارند؛ ولی بعضی از کتاب‌ها کامل‌تر هستند و شما برای رفع نیازهای خود احتیاج به چند کتاب مختلف در آن زمینه (مثل گرامر یا لغت) ندارید.

تفاوت کتاب‌های تافل در چه چیزی است؟

به نظر شما چه چیزی باعث تمایز کتاب‌ها با یکدیگر می‌شود؟ به غیر از دلایل شخصی که برای هر کسی محترم است، حداقل دو معیار در همه کتاب‌های خوب زبان وجود دارند که در ادامه بیان می‌کنیم.

  • 1) راهکارهایی برای جواب‌دادن به سوال‌ها ارائه بدهد

ویژگی اساسی یک کتاب تافل خوب این هست که نکات هر کدام از سوالات را آورده باشد و شما با فهمیدن راه‌حل‌های اساسی، بتوانید از پس هر نوع سوالی برآیید و وقت خود را صرف آزمون و خطا نکنید.

  • 2) ویژگی تحلیل مسائل

اگر شما مهارت خوبی در زبان انگلیسی داشته ولی با تست‌های تافل دست و پنجه نرم نکرده باشید، شاید سوالات تافل برای شما گیج‌کننده باشد و نتوانید به‌درستی به سوالات پاسخ دهید. کتاب خوب این ویژگی را دارد که روش تحلیل سوالات را به شما آموزش می‌دهد و راهکارهای ارزنده‌ای را برای سوالات ارائه می‌دهد.

منابع سطح مقدماتی برای شرکت در آزمون تافل

بعد از تعیین سطح خود نزد موسسات آموزشی و یا آزمون‌های آنلاین، اگر سطح شما در زبان انگلیسی مقدماتی مشخص شد، توصیه می‌شود که منابعی با سطح مقدماتی را مطالعه بفرمایید، تااینکه بعد از ارتقاء سطح خود، وارد سطح پیشرفته شوید. تعدادی از کتاب‌های سطح مقدماتی در زیر آورده شده است تا بتوانید مهارت خود را افزایش دهید.

1- North Star Building Skills for the TOEFL iBT-High Intermediate

کتاب معرفی شده به دلیل ارائه کلیت مهارت‌های آزمون تافل، برای شروع مناسب است.

2- Delta’ s Key to the Next Generation TOEFL Test

این کتاب در دو جلد تهیه شده است، که ابتدا موارد مورد نیاز برای یادگیری را بیان می‌کند و آزمون‌های تافل را در سال‌های گذشته برای تست کردن مهارتتان آورده است.

3- Longman TOEFL iBT

حتی اگر زمان کافی برای شرکت در کلاس‌های حضوری را نداشته باشید،‌ کتاب Longman می‌تواند کمک بسیاری به آموزش شما بکند.

منابع سطح پیشرفته برای شرکت در آزمون تافل

1) ETS Official Guide to iBT TOEFL

سطح این کتاب شاید از سطح سوالات آزمون واقعی پایین‌تر باشد؛ ولی تنوع سوالاتش مثل آزمون تافل است و شما با استفاده از نرم‌افزار کتاب، می‌توانید مهارت خود را ارتقا دهید.

2) Barron’ s How to Prepare for the TOEFL

این کتاب از سطح نسبتا بالایی برخوردار است و تست‌های این کتاب بیشتر برای مهارت‌های Listening و Reading آزمون تافل توصیه می‌شود.

3)  Mastering skills For The TOEFL iBT

کتابی جامع که هر 4 بخش مورد نیاز آزمون را پوشش می‌دهد و برای تقویت مهارت Listening می‌تواند بسیار مفید باشد

4) 4Answers to all TOEFL Essay Questions

کتابی مناسب برای تقویت مهارت نوشتار در آزمون تافل است که از 450 موضوع انشایی و توضیحات مناسب برای نوشتن متن تشکیل شده است.

کتاب‌های مفید برای یادگیری لغات جهت شرکت در آزمون تافل

همه کتاب‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم برای فراگیری لغات آزمون تافل مهم و ضروری هستند و حتما به آنها مسلط شوید.

  • ۴۰۰ Must-Have Words For The TOEFL
  • ۵۰۰ Absolutely Essential Words
  • Essential Word for the TOEFL

منبع آزمون تافلمنابع آنلاین رایگان تقویت زبان انگلیسی و آمادگی آزمون تافل

در حال حاضر وب‌سایت‌های رایگان بسیار زیادی برای آموزش زبان انگلیسی و آزمون تافل وجود دارند،‌ که به معرفی چند مورد از آنها برای تقویت هر کدام از می‌پردازیم.

1) ETS

در این وب‌سایت شما درواقع برای آزمون تافل ثبت‌نام می‌کنید؛ ولی علاوه‌بر ثبت‌ نام، شما می‌توانید از نمونه سوالات رایگان سال‌های گذشته به همراه پاسخ، لیست واژگان و آزمون‌ های آنلاین رایگان برای ارتقاء سطح مهارت خود استفاده کنید.

2) edx

منابع رایگان متنی و ویدئویی درباره قسمت‌های مختلف فرهنگ و سنت‌های مردم جهان در این وب‌سایت به صورت رایگان قرار گرفته است.

3) TOEFLTestsOnline

این و‌بسایت برای هر قسمت از آزمون تافل، نمونه آزمون‌های رایگانی را به صورت آنلاین ارائه می‌دهد، که می‌توانید از آن استفاده کنید.

4) i-courses

ویدئوهای آموزشی رایگان را می‌توانید در این وب‌سایت مشاهده کنید و مطالب تافل را به ترتیب بیاموزید.

5) Learn4Good

در این وب‌سایت می‌توانید یک دید کلی‌ای از آزمون تافل بدست آورید و از سوالات آن استفاده کنید. متاسفانه دوره‌های این وب‌سایت رایگان نیستند؛ ولی می‌توانید از محتواهای رایگان دیگر این وب‌سایت استفاده کنید و برای آزمون آماده شوید.

منابع پادکست برای آزمون TOEFL

خب، برای افزایش مهارت شنیداری خود در آزمون تافل، منابع زیادی از جمله موزیک‌های انگلیسی و فیلم‌ وجود دارد، که می‌توانید از آنها استفاده کنید و سرگرم شوید. در ادامه دو وب‌سایت را به شما معرفی می‌کنم که امیدوارم از آنها استفاده کنید.

1) TED.COM

این وب‌سایت معروف بسیار برای تقویت مهارت شنیداری مناسب است و شما علاوه بر آگاهی از علم روز دنیا، مهارت خود را ارتقا می‌دهید.

2) englishacrossthepond.com

پادکست‌های این وب‌سایت توسط دو مدرس زبان تهیه شده است و هر پادکست درباره موضوعی مجزا بوده که به صورت مکالمه‌ دو نفره شکل گرفته است. پیشنهاد می‌کنیم که حتما از مجموعه پادکست‌های این وب‌سایت استفاده کنید.

3) librivox.org

منبع کاملا رایگانی که ویدئو و پادکست‌های بسیار مناسبی را برای کاربران قرار داده است. پادکست‌ها به صورت داستانی بوده و به کسانی که علاقه زیادی به رمان و داستان دارند، توصیه می‌شود.

4) iheart.com

شما در این وب‌سایت انواع و اقسام پادکست، با موضوعات مختلف را خواهید یافت. حتماً این وب‌سایت را بررسی کنید تا از منابع پادکست مناسب بهره‌مند شوید.

منابع آزمون تافلاپلیکیشن های کاربردی برای TOEFL

1) TOEFL Pictionary

این اپلیکیشن لغات کاربردی در آزمون تافل را به همراه تصاویر و مثال کاربردی به کاربران ارائه می‌دهد، تا لغات راحت‌تر به خاطر سپرده شوند.

2) TOEFL Essay

این اپلیکیشن بیش‌تر بخش نوشتاری آزمون را پوشش می‌دهد و لغات کاربردی و ایده‌های تازه را برای نوشتار به کاربران عرضه می‌کند.

3) Magoosh

اپلیکیشینی که می‌توانید برای تقویت مهارت اسپیکینگ خود استفاده کنید.

4) TOEFL English Vocabulary Cards

لغات مورد نیاز برای آزمون تافل را در این اپلیکیشن به صورت مراحله‌ای بیاموزید و در هر مکانی به مطالعه لغات مشغول شوید.

۵) اپلیکیشن TOEFL Test Incorrect Words

 

نتیجه

اگر که واقعا قصد قبولی و کسب نمره بالای تافل دارید، حتما از منابع آزمون تافل و نمونه سوالات استفاده کنید.

مجموعه سفیرپیمنت به عنوان مجموعه‌ای فعال در حوزه پرداخت‌های بین المللی و ارزی، افتخار دارد که در راه ثبت نام آزمون‌های بین المللی مانند ثبت نام تافل، می‌تواند به متقاضیان آن کمک نماید.

 

در این باره بیشتر بخوانید

مدت زمان گرفتن مدرک تافل چقدر است؟

تاریخ آزمون تافل کی است؟

تافل یا آیلتس؟ کدام مناسب است؟

نمره خوب در آزمون تافل چند است؟

تفاوت آیلتس و تافل چیست؟

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *