سایت artstation

سایت Artstation چیست؟ ۵ دلیل برتری وی بر رقبا

آخرین بروز رسانی:  ۲۷ خرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

من از سال ۲۰۰۴ یک تصویرگر و طراح حرفه‌‌ای در بازی‌های ویدیویی هستم و همیشه تولید همزمان کار، تبلیغ کار و مشارکت در کار دیگران را چالش برانگیز می‌دانستم. من در گذشته از تعدادی سایت و وبلاگ برای ارسال آثار هنری خود استفاده کرده‌‌ام (CGHub، CGSociety، GameArtisan، Polycount، WordPress) و پایه اصلی کار من دوین آرت بوده است. اخیراً از طریق دوستان و همکاران مختلف با گالری آنلاین ArtStation.com ارتباط برقرار کردم و فکر می‌کنم عاشق آن شده ام! سایت Artstation از جمله سایت‌های معتبری است که در این حوزه فعالیت دارد و بسیاری از طراحان حرفه‌ای از مخاطبان جدی آن هستند. در ادامه پاسخی کامل به سوال سایت Artstation چیست ارائه کرده‌ایم؛ پس اگر شما نیز می‌خواهید با سایت آرت استیشن آشنا شوید تا پایان ما را همراهی نمایید.

سایت Artstation چیست؟

یک دهه پیش، همه چیز واقعاً متفاوت بود: تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها جریان اصلی نبودند، وب‌سایت‌ها پاسخگو نبودند، یوتیوب فقط یک کودک بود و برند فیس‌بوک از لایک کردن و فالو کردن تازه شروع به رشد کرده بود. هنرمندان فقط به هر سرویسی نیاز داشتند که بتواند آثارشان را میزبانی و نمایش دهد. تا امروز هنرمندان با چالش‌های مختلفی روبرو هستند: پیمایش در رسانه‌های اجتماعی برای ایجاد یک برند شخصی با همتایان و طرفداران، حفظ یک تصویر حرفه‌ای و صرف وقت برای پست کردن کار، به‌ شدت سخت‌گیرانه شده است. خوشبختانه ArtStation.com همه این چالش‌ها را در بسته‌‌ای ساده ارائه می‌کند.

۵ دلیل برتری سایت Artstation بر رقبا

در اینجا ۵ دلیل وجود دارد که چرا به نظر من سایت ArtStation بهترین پلتفرم مدرن برای هر سازنده محتوا است تا کار خود را به نمایش بگذارد و با جامعه هنرمندان تعامل داشته باشد.

کشف و مرور

۱- کشف و مرور

اولین و شاید مهمترین دلیل در موفقیت این سایت این است که یک پیروزی در طراحی UX مدرن است. قالب سایت، کاشی‌های هنری است، یک شبکه پیمایشی بی‌پایان از آثار هنری که توسط جامعه ArtStation ارسال شده است. صفحه نمایش به معنای واقعی کلمه از انتها تا پایان با هنری که فریاد می‌زند تا کلیک شود می‌ترکد که به نظر من تعامل قدرتمندی است. می‌بینم که ده‌ها قطعه را در یک زمان با یک کلیک می‌توانم مشاهده کنم تا قطعات را با جزئیات بیشتر ببینم و در مورد هنرمندانی که آنها را ساخته‌اند یاد بگیرم.

آنهایی که بیشتر به من توجه می‌کنند لایک و فالو می‌شوند و به طور پیوسته مجموعه آثار هنری و سازندگان من را برای تماشا افزایش می‌دهند. با رشد شبکه‌ام، روزی چندین بار به سایت ArtStation برمی‌گردم تا آثار جدید هنرمندانی که دنبال می‌شوند را بررسی کنم و جواهرات جدیدی را در میان دریای کاشی‌های هنری پیدا کنم.

پشتیبانی

۲- پشتیبانی رسانه‌‌ای

هنگامی که یک ارسال هنری جدید به سایت ArtStation ارسال می‌کنید، گزینه‌های متعددی برای هنرتان در اختیارتان قرار می‌گیرد، خواه یک تصویر ثابت، جاسازی ویدیو، جاسازی مدل سه‌بعدی یا همه موارد بالا باشد. این موضوع فوق العاده است! من فکر می‌کنم این کار به‌ ویژه برای هنرمندان سه‌ بعدی که برای نشان دادن جزئیات مدل‌سازی و بافت نیاز به چندین زاویه و حالت دارند، مهم است. در بیشتر گالری‌های آنلاین دیگر، من باید هر قطعه از رسانه را به‌ عنوان ارسالی خودش در نظر بگیرم، اما با ادغام تمام محتوای مرتبط در یک ارسال، درهم‌کاری را کاهش دادم و اطمینان حاصل کردم که همه محتوای مرتبط با هم باقی می‌مانند.

پیشنهاد مطالعه: سایت guru

دسکتاپ و موبایل

۳- برنامه‌های یکپارچه‌ی دسکتاپی و موبایلی

برنامه ArtStation iOS یکی از بهترین و بی‌نظیرترین تجربیاتی است که من بین پلتفرم دسکتاپ و موبایل داشته‌ام. انتخاب‌های طراحی محاسبه‌شده توسط Ballistiq در تلفن‌ها و مرورگرهای تلفن همراه عالی است. طراحی واکنشگرای آن فوق العاده است! پیمایش در شبکه بی‌پایان، گسترش یک کاشی به نمای کامل و کشیدن انگشت برای مرور سریع بین آثار هنری در تلفن عالی است. من قبلاً در رختخواب بازی می‌کردم، اما اکنون ۱۵ تا ۲۰ دقیقه را صرف مرور آثار هنری می‌کنم. در مقایسه، برنامه دوین آرت خوب است اما محصول و برندی کاملاً متفاوت از همتای دسکتاپ خود به نظر می‌رسد.

طراحی جذاب

۴- طراحی جذاب

طراحان Ballistiq مطمئناً می‌دانند که چگونه ما و خودشان را خوب جلوه دهند. سایت آرت استیشن دارای یک طراحی گرافیکی شیک و مینیمال است که به راحتی قابل پیمایش است، اما مهمتر از آن مانعی برای انواع مختلف هنر نمایش داده نمی‌شود. همه چیز از دکمه‌ها گرفته تا لینک‌ها و برچسب‌ها به‌ خوبی چیده شده، مربع‌شده و درست اندازه‌بندی شده‌اند. این قاب بندی هوشمندانه است با توجه به اینکه برخی از هنرها چقدر پر سر و صدا می‌شوند و به نظر من، حتی زیباترین هنرها نیز با پیچیدگی روبرو می‌شوند. گالری من در سایت ArtStation پر از رنگ است و در مقایسه با گالری دوین آرت من که فاقد انسجام است، واقعاً برجسته می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:‌ سایت cgtrader

سایت artstation

۵- نمونه کارها و رزومه

در نهایت، ArtStation به عنوان یک راه حل سبک وردپرس برای سایت‌های هنری شخصی دو برابر کارامد می‌شود. به هر هنرمند در جامعه در زمان ثبت نام یک URL منحصر به فرد داده می‌شود که می‌توانند از آن به عنوان وب‌سایت خود استفاده کنند که می‌تواند هنگام نمایش کار به مشتریان یا کارفرمایان بالقوه جذاب‌تر باشد. کاربران سایت آرت استیشن می‌توانند رنگ‌ها، اطلاعات رزومه و پیوندها را سفارشی کنند، اما شرط می‌بندم با گذشت زمان قالب‌ها و گزینه‌های بیشتری باز خواهند شد. خدمات رقیب امکانات مشابهی را ارائه می‌کنند، اما ArtStation فقط ظاهر کار را بهتر می‌کند.

وب سایت artstation

اشتراک پریمیوم ArtStation چیست؟

ArtStation دارای 2 اشتراک پریمیوم Plus و Pro است.

اگر از Artstation به صورت رایگان و بدون اشتراک استفاده می‌کنید، این خدمات را دریافت می‌کنید:

  • یک صفحه پروفایل کاربر
  • یک وب‌سایت نمونه کار ساده و تمیز
  • می‌توانید چاپ‌ها را از طریق فروشگاه چاپ برای نشانه‌گذاری سود سفارشی بفروشید
  • شما می‌توانید محصولات دیجیتال را در بازار ArtStation با هزینه 30 دلاری + 15 درصد بفروشید

پیشنهاد مطالعه: سایت 3dsky

علاوه بر موارد فوق، ArtStation Plus به شما امکان دسترسی به موارد زیر را می‌دهد:

  • دسترسی کامل به دوره های آموزشی سایت ArtStation
  • کنترل بیشتر بر روی وب‌سایت نمونه کارها خود، مانند استفاده از نام دامنه خود و گزینه های سفارشی سازی بیشتر
  • می‌توانید تصاویر و ویدیوهای 4K را در گالری خود آپلود کنید
  • شما می‌توانید وبلاگ خود را داشته باشید
  • شما می‌توانید صفحاتی را در وب سایت نمونه کار خود با رمز عبور محافظت کنید
  • شما از پشتیبانی اولویت دار برخوردارید
  • در نهایت، یک نشان خوب در کنار نام کاربری خود دریافت می‌کنید!

علاوه بر همه ویژگی‌های نسخه Pro، نسخه plus به شما امکان می‌دهد:

  • می‌توانید تجزیه و تحلیل‌های پیشرفته را برای پروفایل و وب‌سایت نمونه کار خود مشاهده کنید
  • شما نتیجه جستجو را افزایش می‌دهید و همه اعضای Pro را در صدر جستجوها قرار می‌دهید
  • همه تبلیغات در Artstation پنهان هستند
  • می‌توانید برای چاپ و محصولات دیجیتال خود تخفیف و کوپن ایجاد کنید
  • شما 5٪ سود بهتری در چاپ و 10٪ سود بهتر در محصولات دیجیتال دریافت می‌کنید

سایت artstation

فروش محصولات دیجیتال در ArtStation

هنگام فروش محصولات دیجیتال در ArtStation، اعضای Free و Plus نزدیک به ۷۰٪ قیمت و اگر خریدار را خودشان برای محصول ارسال کنند، ۸۵٪ از قیمت را دریافت می‌کنند.
اعضای حرفه‌‌ای به ترتیب ۸۰٪ و ۹۵٪ از قیمت را دریافت می‌کنند که ۱۰٪ افزایش سود برای محصولات دیجیتال را به همراه دارد.

سایت gumroad بزرگترین جایگزین برای فروش محصولات دیجیتال است.

کاربران رایگان ۸۱.۵٪ از قیمت را با کارمزد ۰.۳۰ دلار در هر فروش دریافت می‌کنند و اگر خریدار را خودشان برای محصول ارسال کنند، ۱۰٪ کاهش اضافی خواهند داشت. برای اشتراک ماهانه ۱۰ دلاری در Gumroad، می‌توانید سود را با ۰.۳۰ دلار برای هر فروش در صورت فروش در بازار، به اضافه ۱۰ درصد اضافی اگر خریدار را ارسال کنید، به ۸۶.۵ درصد افزایش دهید.

پیشنهاد مطالعه: سایت g2a

فروش محصولات چاپی در ArtStation

علاوه بر محصولات دیجیتال، می‌توانید پوسترهای هنری، چاپ‌های هنری، چاپ روی بوم و چاپ‌های فلزی HD را نیز در Artstation بفروشید.
روشی که ArtStation درآمد برای چاپ را محاسبه می‌کند مانند اکثر خدمات چاپ بر اساس تقاضا است: قیمت پایه + حاشیه هنرمند = قیمت خرده فروشی.

قیمت پایه چیزی است که هزینه‌های ایجاد چاپ واقعی و ارسال آن را پوشش می‌دهد. Margin Artist همان چیزی است که کسب می‌کنید – حداقل نشانه گذاری مورد نیاز ArtStation ۱۰٪ است. اعضای Artstation Pro پنج درصد اضافی از قیمت پایه را دریافت می‌کنند.

به عنوان مثال، چاپ ۱۲ «x۱۶» فروخته شده در ArtStation قیمت پایه ۱۵ دلار دارد. با نشانه گذاری ۲۰ درصد، قیمت نهایی چاپ ۱۸ دلار است. بدون ArtStation Pro سود شما ۳ دلار خواهد بود – با Pro سود شما ۷۵ سنت اضافه می‌شود و برابر 3.75 دلار خواهد بود.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه سایت آرت استیشن

چنان‌چه قصد داشته باشید اکانت خود را در سایت ArtStation به پریمیوم پلاس یا پرو تغییر دهید نیازمند پرداخت ارزی می‌باشید. از آن جا که در کشور ما به دلیل تحریم‌های بانکی امکان استفاده از تراکنش‌های بین المللی وجود ندارد، سفیرپیمنت به شما کمک می‌کند به سادگی هزینه‌های لازم را برای دریافت اکانت پرو یا پلاس پرداخت کنید. همچنین در صورت فروش یا خرید اثر هنری از طریق این سایت، می‌توانید معادل دلاری آن را ارسال یا دریافت نمایید.

تیم سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی سال‌ها است در عرصه پرداخت‌های ارزی آنلاین فعالیت دارد و هر نوع خدماتی در این زمینه را با کیفیت بالا به شما ارائه می‌دهد. تخصص و تجربه این تیم می‌تواند باعث شود که کار شما به سرعت و به خوبی انجام شود. چنانچه برای سایت آرت استیشن نیز احتیاج به پرداخت‌های ارزی دارید می‌توانید درخواست خود را به تیم پشتیبانی این مجموعه ارجاع دهید. همچنین امکان دریافت راهنمایی و یا مشاوره از کارشناسان این مجموعه وجود دارد.

نتیجه

ArtStation آموخته‌های دهه گذشته را به خوبی به دهه جدید منتقل کرده و پلتفرم جدیدی ایجاد کرده است که سبک و عملکرد را به طرز ماهرانه ای متعادل می‌کند. جوامع توسط تعامل کاربر هدایت می‌شوند و  سایت ArtStation انتخاب‌های عالی برای حفظ هنرمندان در اشتراک‌گذاری آثار خود و دیگران انجام داده است. هر دو اشتراک ArtStation به گونه ای طراحی شده‌اند که آنچه را که در مرحله فعلی در حرفه هنری خود به آن نیاز دارید، ارائه دهند. در این مقاله سعی کردیم توضیحات کاملی راجب به سایت آرت استیشن ارائه دهیم تا به خوبی پاسخ سوال سایت Artstation چیست را دریافت کرده باشید.

جهت پرداخت‌های ارزی سایت Artstation نیز می‌توانید روی همراهی تیم سفیرپیمنت حساب باز کرده و انجام آن را به این تیم بسپارید. در صورتی که قبلا تجربه استفاده از سایت آرت استیشن و پرداخت کردن در آن را داشته‌اید در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. همچنین سوالات خود در این زمینه را نیز می‌توانید در همین قسمت مطرح کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *