زمان برگزاری آزمون تافل

آزمون تافل در چه زمانی برگزار می‌شود؟

آخرین بروز رسانی:  ۱۵ مرداد, ۱۴۰۲
4 دیدگاه
زمان مطالعه:  6 دقیقه

یکی از مدارک معتبر برای تعیین سطح زبان انگلیسی و پذیرش افراد در دانشگاه‌های مطرح دنیا، مدرک تافل می‌باشد. در ادامه برای شما علاقه‌مندان زمان و تاریخ برگزاری آزمون تافل را فراهم اورده‌ایم.

آموزش تافل چیست؟

از مدارک معتبر برای تعیین سطح زبان انگلیسی و پذیرش افراد در دانشگاه‌های مطرح دنیا، مدرک تافل می‌باشد. آزمون تافل، نوعی آزمون زبان انگلیسی است که همه ساله توسط دانشگاه پرینستون آمریکا برگزار می‌شود. این آزمون در چهار بخش شنیداری، گفتاری، نوشتاری و درک‌ مطلب صورت می‌گیرد که نمره‌ی به دست آمده از آن، برای پذیرش شغلی و تحصیلی در دانشگاه‌های معتبر خارجی مهم می‌باشد.

 

زمان برگزاری آزمون تافل ۹۹

آزمون تافل یا TOEFL IBT از معتبرترین آزمون‌های زبان انگلیسی در جهان است که هر چند روز یک‌بار توسط موسسات دارای مجوز از سازمان ETS جهت تعیین سطح مهارت‌های زبان انگلیسی، برای داوطلبان برگزار می‌شود. معتبرترین مرجع برای کسب اطلاعات در زمینه آزمون تافل 99، سایت رسمی آن یعنی ets.org می‌باشد که علاوه بر نشان دادن زمان‌های برگزاری این آزمون، تمامی موسسات دارای مجوز در کشور و شهر مورد نظر شما را نمایش می‌دهد.

اطلاع از زمان برگزاری این آزمون، علاوه بر کمک به داوطلبان برای برنامه‌ریزی دقیق‌تر، در صرف هزینه موثر می‌باشد. زمان برگزاری آزمون تافل در ماه‌های آتی سال 99، تاریخ‌های زیر می‌باشد:

 

زمان برگزاری آزمون تافل 2021

 

توجه داشته باشید تاریخ‌های ارائه شده در لیست بالا، مربوط به دانشگاه خاتم می‌باشد و ممکن است در موسسه‌های دیگر زمان آزمون‌ها متفاوت باشد. به علاوه اگر تاریخی در سایت ETS رویت نشد، به منزله‌ی تکمیل ظرفیت آن می‌باشد. همچنین فعال سازی روزهای برگزاری آزمون، تنها با تائید سازمان ETS می‌باشد و مرکز آزمون، در این زمینه دخالتی ندارد.

 

مراکز برگزارکننده تافل ایران

آموزش زبان انگلیسی در آموزشگاه‌های خصوصی و دولتی بسیاری در سراسر کشور انجام می‌شود. این موضوع بیانگر برگزاری آزمون تافل در این آموزشگاه‌ها نیست؛ بلکه موسسات انگشت شماری در ایران دارای مجوز رسمی از سایت ETS می‌باشند.

مراکزی از جمله موسسه آموزش عالی پروشات نوین، موسسه پارسیان، موسسه فرهنگی هنری مهر آریا دانش، موسسه آموزش علوم و فنون پاراکس، موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش، موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام با بیش از ده شعبه در نقاط ایران و موسسه ایلتس تهران با چهار شعبه، اقدام به برگزاری این آزمون‌ها‌ درکلان شهر‌های ایران کرده‌اند.

همچنین تعداد آزمون‌های ماهانه در این آموزشگاه‌ها متفاوت است و باید از طریق حساب کاربری خود در سایت ETS آزمون‌های آتی موسسه خود را پیگیری کنید.

 

تاریخ آزمون تافل

 

مراکز برگزار‌کننده آزمون در شهرستان‌ها

امروزه موسسات زیادی برای آموزش زبان انگلیسی در شهرستان‌ها تاسیس شده‌اند که اکثرآنها تحت پوشش مراکز گسترده و معتبر، در شهر‌های بزرگ می‌باشند. در تعدادی از این موسسات با کسب مجوز از سایت ETS آزمون‌های تافل انجام می‌شود. همچنین سایر موسسات بدون مجوز، زبان آموزان خود را به مراکز دارای مجوز فعال هدایت می‌کنند.

 

 هزینه آزمون تافل IBT چقدر است؟

هزینه ثبت‌نام تافل آی‌بی‌تی بر حسب انتخاب کشور برگزارکننده آزمون، مبالغ متفاوتی را شامل می‌شود. این هزینه ثبت‌نام، برای موسسات برگزارکننده در ایران، مقدار 245 دلار می‌باشد که در صورت تاخیر برای ثبت‌نام، مبلغ 40 دلار به مبلغ اولیه افزوده می‌شود.

تغییر زمان تافل بعد از ثبت‌نام

تغییر زمان و مکان آزمون تافل، بعد از ثبت‌نام امر محالی نیست و قابلیت تغییر دارد. اما نکته‌ی مهم این است که این عمل در بردارنده‌ی هزینه‌ای علاوه بر هزینه اولیه برای شرکت‌کننده می‌باشد و این هزینه رقمی حدود 60 دلار محاسبه می‌شود. البته توجه داشته باشید، تغییر زمان یا مرکز آزمون، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که تاریخ جدیدی ارائه و امکان ثبت‌نام نیز در آن‌ها وجود داشته باشد. انجام این تغییرات تا 4 روز قبل از آزمون وجود دارد و شما می‌توانید از طریق ورود به اکانت خود در وب‌سایت ETS تغییرات مورد نظر را انجام دهید. در غیر این صورت، امکان تغییر وجود ندارد و مبلغ هزینه‌شده بازپس داده نمی‌شود.

 

تاریخ آزمون تافل

 

کنسل کردن آزمون تافل

کنسل کردن آزمون تافل برای کاربران این سایت امکان‌پذیر می‌باشد، اما كنسل نمودن آزمون با برگشت هزينه، حداكثر تا 5 روز قبل از تاريخ آزمون ميسر است و مبلغ 97.5 دلار آمريكایی به حسابی که در این سایت ثبت شده است واریز می‌شود. توجه داشته باشید، در صورتي كه در بازه زماني تعيين شده اقدام به كنسل کردن آزمون ننمایید، هزینه اولیه برای شما قابل برگشت نمی‌باشد.

 

در سال ۲۰۲۰ چه نمره ی تافل برای آمریکا و اروپا مورد قبول است؟

نمره قبولی آزمون تافل، برای دانشگاه‌های مختلف متفاوت می‌باشد و ممکن است در طی سال‌ها تغییر کند. دانشگاه‌های اروپا و آمریکا در سال 2020 توقع خود را برای داوطلبین بالا برده‌ و حداقل نمره مورد نظر را ۹۰ تا ۱۰۵ اعلام کرده‌اند.

 

زمان برگزاری آزمون تافل

 

سوالات متداول

آزمون تافل چه زمانی برگزار می‌شود؟

آزمون تافل در ایران به صورت ماهانه و طی دوره‌های مختلف، در آموزشگاه‌های دارای مجوز انجام می‌شود. تاریخ فعال این آزمون‌ها را باید از سایت رسمی هر موسسه و یا سایت ETS دنبال کنید.

 

کدام موسسات مجوز برگزاری آزمون تافل در ایران را دارند؟

موسسه امیر بهادر، دانشگاه خاتم، موسسه زبان نگار، موسسه فرهنگی هنری مهر آریا دانش، موسسه آموزش علوم و فنون پاراکس، موسسه آموزش عالی عصر دین و دانش، موسسه فرهنگی و هنری ایرسافام و… از جمله موسسات دارای مجوز برای برگزاری آزمون‌های تافل هستند.

 

آیا می توان پس از ثبت نام در آزمون TOEFL، تاریخ شرکت در آزمون را تغییر داد؟

امکان تغییر تاریخ شرکت در آزمون باتوجه به شرایط هر موسسه و شرایط تصویب شده در سایت ETS، وجود دارد و از طریق حساب کاربری در سایت اصلی آزمون تافل انجام می‌شود.

سفیر پیمنت به عنوان یکی از سایت‌های معتبر داخلی، علاوه بر کمک به شما در ثبت نام آزمون‌های بین المللی همچون آزمون تافل، شما را در پرداخت هزینه‌ ثبت‌نام این آزمون یاری می‌کند.

 

آیا نمونه سوالات آزمون تافل موجود است؟

بله؛ شما می‌توانید از طریقه صفحه نمونه سوالات آزمون تافل به تهیه آن بپردازید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(4)
   
صادق میرزایی کاربر سایت ۲۲ تیر ۱۴۰۰

فرق آیلتس با تافل در چیه؟

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۳۱ تیر ۱۴۰۰

    سلام و احترام
    تفاوت آزمون تافل و آیلتس بیشتر در سه سطح speaking ،writing ،listening است. همچنین پذیرش مدارک این دو آزمون در مراکز مختلف، متفاوت هست. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌کنیم مقاله زیر را مطالعه نمایید:

    https://safirpayment.com/blog/what-is-the-toefl-and-ielts-test/

   
حسین جوزی کاربر سایت ۰۲ دی ۱۳۹۹

سلام خداقوت
ظاهرا هزینه تافل 245 دلاره…ولی نوشتید 225 دلار!

       
    M.esmaili کاربر سایت ۱۲ دی ۱۳۹۹

    سلام
    ممنون از بازخوردتون
    بله درسته!
    هزینه این آزمون‌ها به تناسب زمان دچار تغییر میشه!
    البته این مبلغ رو داخل متن اصلاح کردیم