شاپیفای چیست

0 تا 100 آموزش و پاسخ به سوال شاپیفای چیست ؟

آخرین بروز رسانی:  ۹ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

ممکن است یک ویدیوی YouTube را در مورد راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین در Shopify تماشا کرده باشید یا شاید دوست شما مدام در مورد Shopify صحبت می‌کند و شما اطلاعاتی دراین‌مورد ندارید.
در این مقاله از سفیرپیمنت قصد داریم به این سؤال پاسخ بدهیم که شاپیفای چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟ اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید پس در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

پلتفرم تجارت الکترونیک چیست؟

پاسخ به این سؤال که Shopify چگونه کار می‌کند؟ بدون استفاده از عبارت «پلتفرم تجارت الکترونیک»، غیرممکن است پس بیایید معنی واقعی این اصطلاح را بررسی کنیم.

پلتفرم تجارت الکترونیک نرم‌افزاری است که به کاربران (تجار) توانایی مدیریت وب‌سایت تجارت الکترونیک خود را می‌دهد.

یک پلتفرم تجارت الکترونیک فقط به شما اجازه ایجاد یک وب‌سایت را نمی‌دهد، بلکه همه چیز‌هایی را که برای اجرای آنلاین کسب و کار خود نیاز دارید در اختیار شما قرار می‌دهد. با توجه به اینکه مشتریان زیادی از راحتی خرید آنلاین استقبال می‌کنند، هرگز زمان بهتری برای کشف گزینه‌های تجارت الکترونیک و شروع فروش آنلاین وجود نداشته است.

شاپیفای چیست؟

شاپیفای یک پلتفرم تجارت الکترونیک است که می‌توانید از آن برای ساخت فروشگاه خود به صورت آنلاین و آفلاین استفاده کنید. وبلاگ‌نویسان از وردپرس و صاحبان فروشگاه از Shopify استفاده می‌کنند.

پلتفرم شاپیفای به شما این امکان را می‌دهد که به‌صورت آنلاین با وب‌سایت خود و یا به‌صورت حضوری با Shopify POS محصولات را بفروشید.

شما می‌توانید از این پلتفرم به‌صورت رایگان برای ۱۴ روز استفاده کنید تا شاپیفای را امتحان نمایید. در طول این دوره آزمایشی ۱۴ روزه، می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را بسازید، برنامه‌های رایگان Shopify را آزمایش کنید، و حتی اولین فروش خود را انجام دهید.

شاپیفای چیست

تفاوت بین CMS و پلتفرم تجارت الکترونیک چیست؟

CMS مخفف سیستم مدیریت محتوا، نرم‌افزاری است که به کاربران امکان ساخت و مدیریت یک وب‌سایت را بدون نیاز به کد می‌دهد. پلتفرم‌های CMS ساخت یک وب‌سایت را برای کسانی که هیچ مهارت و درک عمیقی از نحوه کار وب‌سایت‌ها ندارند، آسان و قابل دستیابی کرده‌اند.

اگرچه ممکن است نام CMS را نشنیده باشید، مطمئناً در مورد برخی از محبوب‌ترین گزینه‌های CMS از جمله وردپرس شنیده‌اید.

یک پلتفرم تجارت الکترونیک مانند Shopify شباهت‌های زیادی با یک CMS دارد؛ از جمله عملکرد اصلی ویرایش صفحه برای افزودن عنوان، محتوا و سئو و همچنین قابلیت کشیدن و ر‌ها کردن.

سایت‌های Shopify ساختار یافته‌اند، با صفحات محصول، صفحات محتوای دیگر (برای اطلاعاتی مانند وبلاگ‌ها، صفحه درباره ما، مخاطبین و موارد دیگر)، مجموعه‌های محصولات، سبد خرید و پرداخت؛ شما می‌توانید هر صفحه را سفارشی کنید اما تقریباً همه وب‌سایت‌های Shopify از این قالب اصلی پیروی می‌کنند.

Shopify چه کاری انجام می‌دهد؟

اینکه شاپیفای دقیقاً چه کاری انجام می‌دهد یک بخش مهم در پاسخ به سؤال شاپیفای چیست، است. Shopify پایه و اساس را برای راه‌اندازی یک تجارت الکترونیک در اختیار شما قرار می‌دهد. بعد از ورود به فضای فروش آنلاین، از شما انتظار می‌رود که ویترینی باز کنید، محصولات را به نمایش بگذارید، با مشتریان تعامل کنید و پرداخت‌ها را بپذیرید؛ شاپیفای تمام ابزار‌هایی را که برای مدیریت هر یک از این فعالیت‌ها نیاز دارید، ارائه می‌دهد.

پلتفرم شاپیفای را به‌عنوان تسهیل‌کننده‌ای در نظر بگیرید که برای آسان کردن روند فروش محصولات از طریق وب کار می‌کند.

بررسی جامع شاپیفای

بخش پلاس در شاپیفای چیست؟

شاپیفای پلاس، پلتفرم تجارت الکترونیک سازمانی Shopify برای مشاغل بزرگ‌تر یا مشاغلی است که به‌دنبال مقیاس هستند؛ این پلتفرم ویژگی‌های گزارش‌دهی پیشرفته، پشتیبانی مشتری با اولویت بالاتر، ظرفیت رسیدگی به حجم سفارش‌های بالاتر و موارد دیگر را ارائه می‌دهد.

Shopify Lite چیست؟

Shopify Lite یک طرح مقرون‌به‌صرفه است که به شما امکان می‌دهد محصولات را در یک وب‌سایت موجود بفروشید. اگر وب سایتی دارید که در Shopify میزبانی نشده است، با دکمه خرید بدون میزبانی Shopify می‌توانید محصولات را بفروشید؛ همچنین می‌توانید از چت‌های مسنجر استفاده کنید، به‌صورت آنلاین و آفلاین بفروشید و با طرح ۹ دلاری، فاکتور ارسال کنید.

Shopify POS چیست؟

Shopify Point of sale (POS) برنامه‌ای است که به شما این امکان را می‌دهد تا محصولات را به‌صورت آفلاین بفروشید. شما می‌توانید محصولات را در یک فروشگاه فیزیکی، نمایشگاه‌های تجاری، فروشگاه‌های پاپ آپ یا رویداد‌های دیگر به صورت حضوری با استفاده از Shopify POS بفروشید.

با استفاده از برنامه POS می‌توانید با iPhone، iPad یا گوشی اندروید خود پرداخت‌ها را بپذیرید.

چرا شاپیفای؟

تا این بخش از مقاله به سؤال شاپیفای چیست پاسخ دادیم و نحوه عملکرد این پلتفرم را بیان کردیم. در ادامه مطلب، به بیان مزایا و معایب تجارت الکترونیک شاپیفای می‌پردازیم.

شاید برای شما هم این پرسش وجود داشته باشد که چرا باید از Shopify برای تجارت الکترونیک خود استفاده کنیم؟ شاپیفای چندین مزیت را نسبت به سایر سیستم‌عامل‌ها ارائه می‌دهد.

مزایای شاپیفای

  • مدیریت دقیق شاپیفای

در باطن فروشگاه Shopify، شما می‌توانید طیف وسیعی از گزارش‌ها و ویژگی‌هایی را پیدا کنید که به شما کمک می‌کند تا عملکرد فروشگاه آنلاین خود را درک نمایید.

مشاهده تعداد سفارشات در یک نگاه، یافتن صفحات محصول با بهترین عملکرد و حتی تماشای نمای زمان واقعی از بازدیدکنندگان وب‌سایت، از امکانات این پلتفرم است.
شاپیفای یک ابزار جامع برای یک خرده‌فروش آنلاین است که به شما امکان می‌دهد درک عمیقی از همه جزئیات فروشگاه آنلاین خود داشته باشید.

  • ویژگی‌های رایگان

اگر در حال ساخت یک وب‌سایت جدید هستید، احتمالاً باید برای طراحی و ظاهر وب‌سایت خود هزینه کنید اما در Shopify، یک تم رایگان به‌طور خودکار در فروشگاه شما بارگذاری می‌شود که می‌توانید سفارشی‌سازی آن را به هر طریقی که می‌خواهید، شروع کنید.

در پاسخ به سؤال شاپیفای چیست باید بگوییم که در این پلتفرم حتی این آزادی را دارید که وب‌سایت خود را مطابق با سبک برند خود سفارشی کرده و فونت‌های رایگان را انتخاب کنید، طرح رنگ را تغییر داده و عکس‌های خود را اضافه نمایید؛ همچنین هزاران عکس استوک با مضمون تجارت الکترونیک وجود دارد که می‌توانید از بین عکاسان Shopify انتخاب کنید. این عکس‌ها در بخش “تصاویر رایگان” تم Shopify قابل مشاهده هستند. علاوه بر همه این‌ها، می‌توانید از ابزار‌های مختلف Shopify استفاده کرده و یک وب‌سایت بهتر و قدرتمندتر بسازید.

  • شاپیفای در یک شبکه ابری است

قسمت حرفه‌ای وب‌سایت شاپیفای این است که به‌جای سرور در یک شبکه ابری قرار می‌گیرد. هرکسی که تا به حال برای یک سرور پول پرداخت کرده است به خوبی می‌داند که در زمان‌های نامناسبی از کار می‌افتد و باعث می‌شود که شما پول زیادی را از خرابی از دست بدهید.

سرور‌ها اغلب در بلک فرایدی یا در طول رویداد‌های بزرگ از کار می‌افتند. با قرار گرفتن در یک شبکه ابری، احتمال از کار افتادن وب‌سایت شما نادر است و به شما امکان می‌دهد تا تجارت خود را به راحتی اداره کنید.

  • برای همه یک برنامه وجود دارد

اگر از شما بپرسند شاپیفای چیست؟ می‌توانید بگویید شاپیفای یک برنامه برای همه افراد با هر سطح بودجه‌ای است. بیایید صادق باشیم، برای راه‌اندازی یک کسب‌وکار هزینه‌هایی وجود دارد؛ شما باید برای محصولات، هزینه‌های بازاریابی، دامنه جدید و البته Shopify پول پرداخت کنید اما شاپیفای برنامه‌های قیمتی متفاوتی دارد.
اگر بودجه بسیار کمی دارید، می‌توانید از Shopify Lite تنها با ۹ دلار در ماه استفاده نمایید و اگر می‌توانید پول بیشتری پرداخت کنید، Shopify Plus برای شما مناسب است.
با رشد کسب‌وکارتان نیز می‌توانید از برنامه‌های پیشرفته‌تر شاپیفای استفاده کنید.

  • هزاران برنامه

تقریباً برای همه‌چیز در فروشگاه شاپیفای یک برنامه وجود دارد. تایمر‌های شمارش معکوس، حذف‌کننده‌های پس‌زمینه تصویر و موارد دیگر در این فروشگاه قرار دارند.
در حالی که تعداد زیادی برنامه پولی وجود دارد، تعداد زیادی برنامه رایگان نیز در فروشگاه وجود دارد. اگر قصد خرید برنامه‌های پولی از شاپیفای را دارید می‌توانید از خدمات سفیرپیمنت در این زمینه بهره بگیرید. سفیرپیمنت سفیر خدمات ارزی شما است و تمامی مراحل پرداخت‌های ارزی را بدون هیچ دردسری برای شما انجام می‌دهد. اضافه کردن برنامه به وب‌سایت شما ضروری نیست اما اگر به‌دنبال افزودن محصولات به فروشگاه خود هستید، طرح Basic رایگان است و شامل حداکثر ۳۰۰۰ محصول در فروشگاه شما می‌شود.

پیشنهادی برای مطالعه: روش پرداخت ارزی با کمترین کارمزد

  • پشتیبانی قوی

اگر هنوز می‌پرسید، شاپیفای چیست و چرا باید Shopify را انتخاب کرد؟ هدف شاپیفای موفقیت شما در این پلتفرم است به همین دلیل آن‌ها وبلاگ خود را دارند که در آن کارشناسان تجارت الکترونیک بهترین تاکتیک‌های خود را به اشتراک می‌گذارند، به همین دلیل است که آکادمی Shopify را ایجاد کردند که اکنون به آن Shopify Compass گفته می‌شود، جایی که می‌توانید دوره‌های رایگان تجارت الکترونیک را بگذرانید و مطالب جدیدی یاد بگیرید.

همچنین گروه‌های فیس‌بوکی توسط کاربران شاپیفای ایجاد شده‌اند که می‌خواهند به صاحبان فروشگاه جدید کمک کنند تا موفق شوند؛ اکوسیستم پشتیبانی در Shopify عظیم بوده و همیشه کسی هست که مایل باشد به رشد شما کمک کند.

  • موانع کم برای ورود

هر کسی می‌تواند یک فروشگاه Shopify راه‌اندازی کند؛ آسان نخواهد بود اما بسیار ساده‌تر از ایجاد یک کسب‌وکار آنلاین در ۲۰ سال پیش است. حقیقت این است که با گذشت زمان، ایجاد یک کسب و کار آنلاین آسان‌تر می‌شود.

شاپیفای ابتکار عمل برای کاهش موانع تجارت الکترونیک را رهبری می‌کند؛ این پلتفرم را با راه‌حل‌های دیگر مقایسه کنید تا متوجه شوید که چرا هزاران کسب‌و‌کار هر سال در این پلتفرم ثبت نام می‌کنند.

معایب شاپیفای

خب در مورد اینکه شاپیفای چیست و چه مزایایی دارد صحبت کردیم. یک پلتفرم هرچقدر هم که کامل و عالی باشد، قطعاً مشکلات و معایبی نیز دارد.

  • یک منحنی یادگیری وجود دارد

هنگام ساختن یک فروشگاه شاپیفای، چیزی که واقعاً می‌سازید یک تجارت است، نه یک جریان درآمد غیرفعال. شروع یک کسب‌وکار لزوماً کار آسانی نیست؛ فهمیدن نحوه استفاده از Shopify و ساخت یک فروشگاه سودآور به ماه‌ها آزمون و خطا نیاز دارد.

ممکن است کمی طول بکشد تا بدانید هر بخش از فروشگاه شما در کدام قسمت پنل ادمین قرار دارد اما در بیشتر موارد، شاپیفای پلتفرمی بصری است و به کمی تمرین احتیاج دارد.

شاپیفای چیست

  • به‌تنهایی موفقیت شما را تضمین نمی‌کند

شاپیفای دارای بسیاری از ویژگی‌ها و برنامه‌های عالی است که راه‌اندازی یک فروشگاه آنلاین را آسان‌تر از ساختن چیزی سفارشی از ابتدا می‌کند.

مشکل این است که در واقع به شما بستگی دارد که بتوانید فروشگاه خود را موفق کنید یا نه؛ شما باید ذهنیت درستی که شما را به یادگیری سوق دهد، داشته باشید.
باید از ابزار‌های بازاریابی استفاده کنید تا کسب‌وکار خود را بهتر از رقبا ارتقا دهید؛ موفقیت شما در دستان خودتان است نه شاپیفای.

چه کسی باید از Shopify استفاده کند؟

در جواب سؤال شاپیفای چیست؟ گفتیم که شاپیفای یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های تجارت الکترونیک در جهان است اما چه افرادی باید از شاپیفای استفاده کنند؟

اگر در حال حاضر به‌صورت حضوری محصولات خود را می‌فروشید و به‌دنبال افزایش دسترسی خود با فروش آنلاین هستید، شاپیفای یک انتخاب عالی است یا اگر در حال حاضر در یک بازار آنلاین مشغول فروش محصولات خود هستید، انتقال به Shopify به شما کنترل بیشتری بر فروشگاه خود داده و به شما این امکان را می‌دهد تا ابزار‌های بازاریابی و فروش بهتری را پیاده‌سازی کنید که گام مهمی برای رشد کسب و کار شما است.

شاپیفای برای خرده‌فروشان کوچک، متوسط و بزرگ به‌طور یکسان مناسب است و Shopify Plus به‌طور خاص برای مارک‌های بزرگ‌تر و معتبر طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: ۱۱ مورد از بهترین جایگزین‌های پی پال که قابل اعتماد هستند

جمع‌بندی

برای پاسخ صحیح به سؤال “شاپیفای چگونه کار می‌کند؟”، مهم است که Shopify را نه به‌عنوان یک محصول واحد، بلکه به‌عنوان یک پلتفرم کامل در نظر بگیرید که همه ابزار‌های لازم برای فروش آنلاین را در اختیار شما قرار می‌دهد.

شما می‌توانید یک فروشگاه ساده Shopify را تقریباً در عرض یک روز راه‌اندازی کنید یا می‌توانید زمانی را صرف سفارشی‌سازی و ساختن فروشگاهی با ویژگی‌های منحصربه‌فرد و کاملاً شخصی‌سازی شده با برندتان کنید.

اگر می‌پرسید شاپیفای چیست و یا وقتی در این پلتفرم ثبت‌نام کنم واقعاً چه چیزی دریافت می‌کنم؟ باید بدانید که محصول اصلی Shopify شامل قالب‌های صفحه، ابزار‌هایی برای فروش آنلاین و حضوری، پردازش پرداخت یکپارچه، به‌علاوه ابزار‌های سئو و بازاریابی است؛ این موارد پایه‌های اساسی هر فروشگاه شاپیفای هستند.

 

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *