آزمون Prometric

هر آنچه که باید از آزمون prometric بدانید!

آخرین بروز رسانی:  ۲۹ مهر, ۱۴۰۲
7 دیدگاه
زمان مطالعه:  11 دقیقه

امروزه شرکت کردن در آزمون‌های بین المللی چندان سخت نیست و میتوان از آن‌ها نتیجه‌های بزرگ مانند کسب مدرک، موقعیت و شغل و حتی مهاجرت گرفت. اکثر این آزمون‌ها توسط شرکت‌های وناگون برگزار می‌شود و هر یک مزایای ویژه‌ای را برای داوطلبان خود در نظر می‌گیرند.

یکی دیگر از کمپانی‌های خارجی در زمینه برگزاری آزمون ‌های بین ‌المللی، شرکت Prometric است. این موسسه با برگزاری آزمون ‌های اختصاصی در رشته‌های مختلفی همچون بهداشت و درمان، شانس مهاجرت و کسب رتبه‌ی شغلی بالا در کشورهای مختلف را برای داوطلبان خود تضمین می‌کند.

به عبارتی داوطلبان این آزمون در زمینه بهداشت و درمان مورد سنجش قرار گرفته و در صورتی که نمره بالایی از این آزمون کسب کنند می‌توانند امیدوار باشند که به کشور دیگری مهاجرت کرده و در آنجا مشغول به کار شوند. در ادامه به معرفی آزمون پرومتریک، آزمون پرومتریک عمان، آزمون پرومتریک قطر، زمان آزمون پرومتریک عمان و هزینه آزمون پرومتریک دبی می‌پردازیم.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

آزمون پرومتریک چیست؟

همان‌طور که گفته شد امروزه کشورهای گوناگونی اقدام به جذب دانشجو و داوطلب در رشته‌ای مختلف کرده‌اند و با برگراری آزمون‌های متعدد امکاناتی را برای داوطلبان خود فراهم می‌کنند. آزمون پرومتریک نمونه‌ای از آزمون‌های گفته شده است که برای نخستین بار توسط شرکت تستینگ آمریکا ابداع و برگزار شد.

prometric یکی از موسسه‌هایی است که در بیش از 180 کشور در سطح جهان، آزمون‌های متنوعی را برگزار می‌کند. آزمون ‌هایی که توسط این مرکز برگزار می‌شود، بسیار جامع است و دسته‌بندی‌های مختلفی مانند آموزشی، پزشکی، مالی، فناوری اطلاعات و… دارد.

کسب نمره بالا در این آزمون شرایط متقاضیان را برای مهاجرت به کشورهای مختلف فراهم می‌کند. رویداد جالب این است که در چند سال اخیر، افراد برای مهاجرت از طریق ویزای کار به کشورهای مختلف، نیاز به یکی از گواهی‌نامه‌های این موسسه دارند. داوطلبان با شرکت در این آزمون مهارت‌های بهداشتی خود را مورد سنجش قرار می‌دهند و پس از اخد نمره‌ی حد نصاب امکان مهاجرت به کشورهای خارجی دیگری را به دست می‌آورند. برای اطلاع بیشتر از جزئیات این آزمون لازم است تا پایان مقاله همراه ما باشید.

 

زمان آزمون پرومتریک عمان

 

آزمون پرومتریک در کدام کشورها برگزار می‌شود؟

اولین سوالی که برای هر داوطلب آزمون پرومتریک ممکن است پیش آید آن است که این آزمون در کجا برگزار می‌شود. در پاسخ به این سوال مهم باید گفت این آزمون در کشورهای مختلفی همچون مالزی، نپال، چین، فیلیپین، قطر، عمان و سنگاپور برگزار می‌گردد. متاسفانه در حال حاضر شرایط لازم برای انجام این امتحان در داخل ایران فراهم نشده است و ایرانیان متقاضی شرکت در آزمون پرومتریک، باید به کشورهای برگزارکننده مراجعه کنند.

 

منابع آزمون پرومتریک

همان‌طور که می‌دانید هر آزمونی منابع مخصوص به خود را دارد و داوطلب آن آزمون لازم است با مطالعه عمیق آن منابع در جلسه آزمون حاضر شود تا نتیجه مطلوب گیرد. همان‌طور که گفته شد، آزمون پرومتریک موضوعات گوناگونی را در برمی‌گیرد و دانش متقاضیان را در رشته‌های متفاوتی ارزیابی می‌کند.

کتاب‌هایی چون مامایی، قلب و عروق، ارتوپدی و… از جمله منابع آزمون پرومتریک برای گرایش‌های این آزمون می‌باشند؛ از این‌رو منابع زیادی در هر حوزه تالیف شده است.

این منابع به شما کمک می‌کند که تا حدودی با سرفصل‌های مهم و سؤالات آزمون پرومتریک آشنا شوید و نتیجه بهتری در امتحان اصلی کسب نمایید. توجه داشته باشید، صرف هزینه زیاد برای این آزمون کار درستی نیست و نهایتا داشتن دو یا سه کتاب نیاز شما را مرتفع می‌کند. پس بهتر است به جای کمیت استفاده در کتاب‌هی منبع به کیفیت مطالعه خود توجه داشته باشید که عمیق و کاربردی باشد.

 

شرایط حضور در امتحان پرومتریک چیست؟

این آزمون همانند سایر آزمون‌های دیگر شرایط مخصوص به خود را دارد که دانستن آن برای افراد متقاضی ضروری است.

  •  نیم ساعت قبل از برگذاری آزمون در محل برگزاری امتحان حضور داشته باشید؛ زیرا در صورت دیر رسیدن تمامی هزینه‌های انجام‌شده از بین می‌رود.
  •  مدارک شناسایی‌تان را فراموش نکنید. توجه داشته باشید که ارائه گذرنامه معتبر نیز الزامی است. هرگونه مخدوش بودن و یا کاستی در مدارک، ممکن است که باعث منع ورود متقاضی به این آزمون گردد.
  • تمام وسایل شخصی افراد، در حین حضور در محل آزمون تحویل گرفته شده و در فایلی ویژه نگهداری خواهند شد؛ از این‌رو تلفن، تبلت، دارو و نوشیدنی به همراه نداشته باشید. همچنین اگر داروی خاصی مصرف می‌کنید، قبل از امتحان نیز باید مجوز آن را دریافت نمایید.
  • همچنین داوطلبان پیش از ورود به محل برگزاری آزمون، توسط دستگاه ردیاب فلز اسکن می‌شوند.
  • از زمان برگزاری آزمون پرومتریک تا پایان آن، تمامی سالن‌های برگزاری امتحان توسط دوربین‌های صوتی و تصویری ضبط می‌شوند.
  • دو هفته پس از برگزاری آزمون، نتیجه نهایی به صورت اینترنتی اعلام می‌شود. این آزمون با تکمیل رتبه‌بندی افراد نمرات حاصل شده را اعلام خواهد کرد و گزارشات دقیقی از نمره در دسترس شما قرار خواهد گرفت.
  • رتبه‌بندی در این آزمون هیچ‌گونه استثنایی نمی‌پذیرد و این ویژگی را می‌توان از مزایای آن دانست.

 

منابع آزمون پرومتریک عمان چیست؟

در عنوان قبلی در خصوص منابع نکاتی را برای شما بیان کریم. اما بهتر است بدانید که منابع آزمون پرومتریک عمان تعداد و تنوع بالایی دارد و این دگرگونی حاصل وجود رشته‌های مختلف قابل ارزیابی در این آزمون می‌باشد. برای دریافت منابع رسمی این امتحان می‌توانید به سایت اصلی آن به آدرس www.prometricmcq.com مراجعه کنید. این سایت به شما کمک خواهد کرد تا با منابع مختلفی از این آزمون آشنا شوید.

 

دیتا فلوی عمان چیست؟

آیا تا کنون چیزی درباره دیتا فلوی عمان شنیده‌اید؟ مرحله ارزیابی مدرک گروه پزشکی و پیراپزشکی در کشور عمان، دیتافلو عمان نام دارد. از الزامات کار و استخدام در این کشور این است که کلیه مدارک تحصیلی، سوابق شغلی، گواهینامه‌های کاری و گذرنامه مربوط به رزومه‌کاری مورد بررسی قرار گیرد. دیتافلو برای بررسی صلاحیت متقاضیان از فناوری و شبکه گسترده از نیروی انسانی استفاده کرده و در سراسر دنیا اقدام به بررسی مدارک و استعلام از بیش از 200 کشور و منطقه می‌کند.

 

اخذ اقامت دائم عمان

دریافت اخذ اقامت دائم و تابعیت عمان کار ساده‌ای نیست و در برخی شرایط خاص انجام می‌گیرد. در حال حاضر کشور عمان به مهاجران و نیروی کار خارجی، اجازه اقامت دائم را اعطا نمی‌کند. این آزمون برای افرادی که قصد کار در مراکز درمانی و حضور در مراکز بهداشتی کشور عمان را دارند، بسیار مناسب است.

 

زمان آزمون پرومتریک عمان

نکته مهمی که لازم است برای ثبت نام در آزمون پرومتریک عمان بدانید آن است که ثبت‌نام آزمون پرومتریک عمان به صورت اینترنتی است. نحوه برگزاری آزمون پرومتریک نیز به دو صورت حضوری و غیرحضوری انجام می‌‌شود. این امتحان در تمام روزها به جز آخر هفته و تعطیلات رسمی انجام می‌گیرد. همچنین داوطلبان بسته به مراکز امتحان پرومتریک، امکان انتخاب روز امتحان را به دلخواه خود خواهند داشت. از این رو شما می‌توایند به راحتی زمانی را که برای خود مناسب میدانید انتخاب کرده و در آزمون پرومتریک عمان شرکت کنید. همچنین برای اطلاعات دقیق‌تر نیز می‌توانید به وب‌سایت رسمی این آزمون مراجعه کنید.

 

مراحل ثبت‌نام آزمون پرومتریک عمان

شاید حالا که از آزمون پرومتریک به عنوان آزمونی خارجی صحبت کردیم تصور کنید ثبت نام در این آزمون کار دشواری است. از این رو قصد داریم به شما نحوه ثبت نام در آزمون پرومتریک عمان را آموزش دهیم. پس همراه ما باشید و مراحل زیر را با دقت پیش روید.

  •  برای ثبت‌نام در آزمون پرومتریک، ابتدا باید وارد سایت این موسسه آموزشی شوید و پیش از هر چیز، کشور مورد نظرتان را انتخاب کنید.

 

زمان آزمون پرومتریک عمان

 

 

  • پس از تایید کشور موردنظر خود، تعیین کنید که قصد شرکت در چه آزمونی و از چه کمپانی را دارید.

 

زمان امتحان پرومتریک عمان

 

  • در صفحه بعد اطلاعاتی از کمپانی انتخاب شده شما نمایش داده می‌شود. با کلیک بر روی گزینه Next ثبت‌نام خود را ادامه دهید.

 

تاریخ آزمون پرومتریک عمان

 

  • در مرحله بعد رشته‌‌‌ی آزمون خود را انتخاب نمایید. دقت کنید که هر آزمونی به زبان‌های مختلفی برگزار می‌شود. پس در انتخاب زبان آزمون نهایت دقت را داشته باشید.

 

رشته آزمون بیومتریک خود را وارد کنید

 

  • در این مرحله، اطلاعات مرکز برگزاری آزمون برای شما نمایش داده می‌شود. برای انتخاب تاریخ آزمون باید گزینه Schedule Appointment را انتخاب نمایید.

 

امتحان prometric قطر

 

  •  این مرحله از شما می‌خواهد تا برای انتخاب زمان آزمون وارد حساب کاربریتان شوید. در صورتی که در سایت اکانتی ندارید، می‌توانید گزینه Create a new account را انتخاب نمایید.

 

امتحان prometric عمان

 

  • در این قسمت اطلاعات شخصی خود را وارد نمایید. فراموش نکنید که اطلاعات ثبت شده توسط شما باید با اطلاعات گذرنامه‌تان همخوانی داشته باشد.

 

آزمون پرومتریک چیست

 

در پایان ثبت‌نام، باید هزینه آزمون را پرداخت نمایید. به یاد داشته باشید که هزینه ثبت نام آزمون Prometric بسته به نوع آزمون متفاوت است. بنابراین تعرفه‌ای مشخص برای هزینه این آزمون‌ها وجود ندارد.

 

هزینه دیتا فلوی عمان

شروع قیمت هزینه دیتافلوی از ۸۰ ریال پول واحد عمان تا حدود ۱۷۰ ریال می‌باشد که با توجه به رشته داوطلب متغیر است. متقاضیانی که مدرک کارشناسی ارشد دارند، باید علاوه بر ارائه مدرک کارشناسی، فوق لیسانس خود را نیز به تائید وزارت بهداشت عمان برسانند. به این صورت بر اساس تعداد مدارک ارائه‌شده از متقاضی، قیمت دیتافلوی نیز متفاوت است.

 

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون prometric

هزینه آزمون پرومتریک بسته به نوع رشته متفاوت است و از ۱۷۵ دلار آمریکا تا ۱۹۵ دلار در تغییر می‌باشد.

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

پرداخت هزینه ثبت نام آزمون پرومتریک، نیازمند یکی از انواع کارت‌های ارزی مانند ویزا کارت یا مستر کارت است. در صورتی که قادر به استفاده از این کارت‌ها نیستید، می‌توانید از طریق خدمات پرداخت ارزی سفیرپیمنت این پرداخت را به راحتی انجام دهید. سفیرپیمنت به عنوان تیم متخصص در این زمینه، هرگونه نیاز ارزی شما را برطرف می‌کند.

 

سوالات متداول

– آیا نمونه سوالات این آزمون موجود است؟

بله؛ نمونه سوالات آزمون پرومتریک برای راهنمایی هرچه بیشتر شما و آشنایی شما با سوالات این آزمون موجود می‌باشد. برای دانلود سوالات پرومتریک کلیک نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(7)
   
احمدرضا عبدی کاربر سایت ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

سلام
از کجا می‌تونم نمونه سوال خوب برای prometric آزمون پیدا کنم؟

   
Elima کاربر سایت ۱۴ اسفند ۱۴۰۱

سلام میخواستم بدونم این آزمون نمره منفی داره؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۸ اسفند ۱۴۰۱

    سلام و احترام
    خیر

   
اعظم کاربر سایت ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

سلام
ممنونم از مقاله کاملتون
مدرک لیسانس من مدرکی غیر از رشته های پزشکی هست. آیا میتونم با مطالعه منابع آزمون پرومتریک در این آزمون شرکت کنم یا لازمه حتما مدرک لیسانس مرتبط داشته باشم؟

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام
    همان طوری که در متن مقاله هم گفته شده مدارک شما باید به تایید سازمان برگزار کننده آزمون برسد به همین دلیل نیاز است تا مدرک شما مرتبط با رشته‌های آزمون پرومتریک باشد. در غیر اینصورت نیاز است تا شما مدرک لیسانس جداگانه‌ای اخذ کنید که با رشته‌های آزمون پرومتریک هماهنگی دارد.

   
کامیابی کاربر سایت ۰۱ مرداد ۱۴۰۰

سلام روز بخیر
بنده میخوام برای دبی اقدام کنم، شرایط به چه صورتی هست؟
کارشناس اتاق عمل هستم

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۰۹ مرداد ۱۴۰۰

    سلام وقت بخیر اگر قصد مهاجرت کاری به دبی را دارید، می‌توانید در آزمون DHA شرکت کنید. این آزمون اختصاصی دبی است و شما را سریع‌تر به هدفتان می‌رساند. همچنین اعتبار مدرک آزمون DHA در دبی بالاتر از اعتبار مدرک پرومتریک می‌باشد.