ویزا کارت مجازی چیست

ویزا کارت مجازی چیست؟ تفاوت ویزا کارت فیزیکی با مجازی

آخرین بروز رسانی:  ۲۶ فروردین, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  13 دقیقه

اهل خرید آنلاین هستید و دغدغه‌ی این را دارید که اطلاعات حسابتان توسط هکرها و سارقین مورد استفاده قرار بگیرد؟ Visa virtual card بهترین انتخاب برای شماست!

جدول محتوا پنهان

ویزا کارت مجازی چیست؟

ویزا کارت مجازی مجموعه‌‌ای از شماره کارت‌ها است که به طور تصادفی تولید می‌شوند. این شماره‌ها نشان دهنده کارت ویزا یا حساب بانکی شما هستند، اما سارقان نمی‌توانند از شماره‌ها برای بدست آوردن اطلاعات یا پول شما استفاده کنند. کارت‌های ویزای مجازی نسبت به استفاده از کارت‌های دبیت و اعتباری منظم امنیت بیشتری دارند و باعث می‌شود بسیاری از مشاغل از آنها به عنوان بخشی از فرایندهای پرداخت خود استفاده کنند.

از بین چهار نوع کارت اعتباری عمده، کارت‌های ویزا محبوب‌ترین هستند. در سه ماهه اول سال ۲۰۱۸، ۳۴۲ میلیون کارت ویزا در ایالات متحده و ۷۵۵ میلیون کارت در سراسر جهان وجود دارد. ویزا محبوب است؛ زیرا تقریباً در سطح جهانی پذیرفته شده است و خودپردازها برای استفاده با کارت‌های ویزا سازگار هستند.

ویزا کارت مجازی چگونه کار می‌کند؟

کارت ویزا مجازی نشان دهنده حساب شما است اما به سادگی مجموعه‌‌ای از اعداد تصادفی و کد CVV است که می‌تواند بلافاصله تولید شود. می‌توانید در عرض چند دقیقه از زمان ایجاد کارت ویزا مجازی از آن استفاده کنید.

هنگامی که از ویزا کارت مجازی برای خرید استفاده می‌شود، هزینه به حساب اصلی که به شماره شما مرتبط است بازگردانده می‌شود و پرداخت از حساب انجام می‌شود. شماره کارت ویزای مجازی به محض استفاده منقضی می‌شود و برای سارقان احتمالی بی‌فایده است.

ویزا کارت فیزیکی چیست؟

کجا می‌توان از ویزا کارت مجازی استفاده کرد؟

کارت‌های ویزا مجازی از پلاستیک ساخته نشده اند. آنها به سادگی اعدادی هستند که برای خریدهای مطمئن تولید می‌شوند. از آنجا که پلاستیکی نیستند، فقط می‌توانند از طریق تلفن یا خرید آنلاین استفاده شوند.

با این حال، از کارت‌های ویزا مجازی می‌توان برای خرید از راه دور از هر تاجر یا تأمین کننده‌‌ای که کارت ویزا را قبول می‌کند، استفاده کرد.

چه چیز را می‌توانید با کارت‌ ویزا مجازی خریداری کنید؟

برای خرید هر آنچه از راه دور می‌خواهید می‌توانید از کارت‌های ویزا مجازی استفاده کنید. می‌توانید کارت‌ها را محدود به خرید فقط مواردی کنید که مجاز کرده‌‌اید یا فقط برای پرداخت‌های تک به بازرگانان خاص استفاده کنید.

بعضی از مشاغل از کارت‌های بازرگانی مجازی برای خریدهای جداگانه استفاده می‌کنند و تعداد اعطای آنها را به تاجر، محدود می‌کنند. همچنین مشاغل ممکن است کارت‌ها را به قیمتِ خرید، محدود کنند.

کنترل بیشتر با ویزا کارت مجازی

کارت‌های ویزا مجازی می‌توانند کنترل بیشتری نسبت به سایر روش‌های پرداخت به شما بدهند. شما می‌توانید کارت‌هایی را که برای خرید از یک تاجر خاص استفاده می‌شود محدود کنید. همچنین می‌توانید مبلغی را که از کارت پرداخت می‌شود به یک مقدار دلار خاص محدود کنید.

کارت‌های مجازی می‌توانند به محض استفاده منقضی شوند. همچنین شما می‌توانید انتخاب کنید که کارت خاموش شود و سپس دوباره بعدا هنگام خرید جدید روشن بشود.

امنیت

کارتهای ویزای مجازی اقدامات امنیتی اضافه شده‌‌ای دارند. آنها توسط فناوری رمزگذاری SSL ۲۵۶ بیتی محافظت می‌شوند و نمی‌توان آنها را در حساب شما و یا در تجارت تان جستجو کرد.

کارت‌های ویزا مجازی برای برداشت پول قابل استفاده نیستند و می‌توانند بلافاصله پس از استفاده یا پس از مدت زمان کوتاه منقضی شوند. اگر کارمندان، هکرها یا تامین کنندگان سایه دار اعداد را بدزدند و بعداً سعی کنند از آنها استفاده کنند، کار نمی‌کنند.

ویزا کارت فیزیکی چیست؟

مقایسه ویزا کارت مجازی با چک و پول نقد

کارت ویزیت مجازی بسیار ایمن‌تر از استفاده از چک و پول نقد است و همچنین می‌تواند به ساده سازی روند پرداخت شما کمک کند. هنگامی که شما یک صندوق خرد نقدی در محل کار خود دارید، کارمندان ممکن است وسوسه شوند که مبالغ کمی را با این ایده که آنها آن را پس می‌دهند، بگیرند.

مشاغل مورد استفاده از چک نیز مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند. برخی از دفترداران ممکن است چک‌های تکراری صادر کرده و در دفتر شما کلاهبرداری کنند. هزینه معاملات مربوط به خریدها نیز گران است و در صورت استفاده از کارت‌های مجازی به جای فرم‌های درخواست، سفارش خرید و چک، قابل حذف است.

مقایسه ویزا کارت مجازی با کارت اعتباری

امنیت کارت مجازی بسیار بیشتر از کارت اعتباری تجاری است. کارت‌های ویزای مجازی را می‌توان به مبالغی که می‌توان هزینه کرد و جایی که می‌توان از آنها استفاده کرد محدود کرد. اگر کارت‌ مجازی کارت دبیت باشد، درخریدها نیز نمی‌توان از ان بهره برد.

کارت‌های اعتباری تجاری را نمی‌توان به مبلغی که می‌تواند هزینه شود یا جایی که می‌توان از آنها استفاده کرد، محدود کرد. اگر موجودی‌ها هر ماه به طور کامل پرداخت نشود، ممکن است خریدها نیز موجب بهره باشند. کارمندان و هکرها می‌توانند شماره کارت اعتباری تجارت را بدزدند و از آنها برای خریدهای جعلی استفاده کنند.

مقایسه بین ویزا کارت مجازی و ویزا کارت دیجیتال

ممکن است تصور شما این باشد که ویزا کارت مجازی همان کارت دیجیتال است اما در واقعیت اینطور نیست. کارت‌های دیجیتال نسخه‌های مجازی کارت‌های فیزیکی هستند که در کیف پول‌های الکترونیکی ذخیره می‌شوند و می‌توان از آن‌ها برای پرداخت، بدون کارت فیزیکی استفاده کرد.

اطلاعات حساس کارت، مانند شماره کارت، تاریخ انقضا و…  برای هر دو نسخه فیزیکی و دیجیتالی کارت یکسان است.
از طرفی، ویزا کارت‌های مجازی کپی فیزیکی ندارند، توسط بانک‌ها یا ارائه‌دهندگان مختلف صادر می‌شوند و دارای شماره ۱۶ رقمی و داده‌های اعتبارسنجی خودشان هستند.

موارد استفاده اصلی از ویزا کارت مجازی عبارتند از:

کسب و کار

این کارت‌ها ابزار مناسبی برای هزینه‌های شرکت و کسب و کارهای مختلف هستند، زیرا خطرات ناشی از انتقال اطلاعات حساس کارت برای پرداخت را کاهش می‌دهند. علاوه بر این، با داشتن گزینه تعیین محدودیت هزینه، می‌توان امور مالی را کنترل کرد. اگر صاحب کسب و کار و شرکت خودتان هستید، خرید ویزا کارت مجازی یک گزینه مناسب برای شما است.

شخصی

ویزا کارت مجازی برای استفاده شخصی نیز بسیار کاربردی است. به عنوان مثال، زمانی که نیاز دارید اطلاعات کارت خود را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید، با اشتراک‌گذاری کارت مجازی خود با بودجه محدود، حساب و کارت اعتباری اصلی شما در صورت کلاهبرداری ایمن است.

مزایای ویزا کارت مجازی در مقابل ویزا کارت فیزیکی

بدون نیاز به کارت فیزیکی

به سادگی می‌توانید کیف پول خود را در خانه فراموش کنید و از ویزا کارت مجازی خود برای پرداخت از طریق تلفن خود استفاده کنید. در واقع، کارت خود را می‌توانید با خیال راحت در کیف پول الکترونیکی بدون نیاز به همتای فیزیکی ذخیره کنید.

ایمنی

شما به ویزا کارت مجازی خود دسترسی و کنترل کامل دارید و می‌توانید در صورت نیاز هر لحظه آن را از روی گوشی خود قفل و مسدود کنید. علاوه بر این، با به اشتراک گذاشتن اطلاعات حساس حساب خود یا اطلاعات حساس کارت، حساب شما محافظت می‌شود.

آسان برای فعال کردن

فعال کردن یک ویزا کارت مجازی جدید در ارائه‌دهنده گوشی، بدون نیاز به منتظر ماندن برای دریافت کارت فیزیکی در خانه، ساده و سریع است.

کارمزد و هزینه کم

اکثر صادرکنندگان کارت مجازی هیچ کارمزد اضافی برای این سرویس از شما دریافت نمی‌کنند و به شما امکان می‌دهند بدون نیاز به حساب جدید از این سرویس استفاده کنید.

کنترل امور مالی به صورت دیجیتال

با فعال کردن و خرید ویزا کارت مجازی ترکیه، به راحتی می‌توانید بر امور مالی خود کنترل داشته باشید.

چرا هزینه‌های تراکنش با کارت ویزا مجازی می‌تواند کمتر باشد؟

هنگامی که مشاغل شما از کارت‌های مجازی استفاده می‌کنند، هزینه‌های معامله می‌تواند کمتر از هزینه‌‌ای باشد که ممکن است برای فرآیندهای خرید سنتی خرج کنید. انجمن ملی حرفه‌‌ای‌های کارت پرداخت گزارش می‌دهد که متوسط هزینه‌های معامله‌‌ای که با هر معامله انجام می‌شود از ۵۵ دلار تا ۱۰۰ دلار است.

اگر از کارت‌های مجازی استفاده می‌کنید، می‌توانید روند خرید و تأیید خرید معمول را حذف کنید و تا ۸۳ درصد در هزینه‌های معامله خود صرفه جویی کنید. کارت‌های مجازی به کارمندان شما اجازه می‌دهد خریدهایی را که شما نیاز دارید بدون نیاز به ارسال درخواست انجام دهند.

ویزا کارت مجازی چیست

چگونه کارت‌های ویزای مجازی می‌توانند به جلوگیری از تقلب و کاهش خطرات شما کمک کنند؟

کارت‌های مجازی راهی عالی برای جلوگیری از کلاهبرداری و کاهش خطر تجارت شما برای تبدیل شدن به یک قربانی کلاهبرداری هستند. از آنجایی که این اعداد فقط نمایانگر حساب اصلی شما هستند اما نمی‌توان از آنها برای دسترسی به آن استفاده کرد، حتی اگر به سرقت بروند برای سارقان بی‌فایده است.

کارتهای مجازی همچنین با محدود کردن مقادیر تعیین شده به بازرگانان خاص، می‌توانند از شما محافظت کنند. به محض استفاده از کارت‌ها، آنها کار نخواهند کرد. کارمندان شما نمی‌توانند از کارتها برای خرید در جای دیگری برای خود استفاده کنند.

رهبر سابق صندوق بین المللی پول و مدیران بانکی ۱۴.۱۷ میلیون دلار خسارت در طرح کلاهبرداری جمع آوری کرد.

مورد خاصی از کلاهبرداری کارت اعتباری شرکتی در Bankia، بانک ملی اسپانیا اتفاق افتاد. طبق گفته نیویورک تایمز رودریگو راتو، رئیس سابق صندوق بین المللی پول و رهبر بانک، با چندین مدیر بانکی دیگر در بانکیا درگیر یک طرح کلاهبرداری شد.

مدیران اجرایی ۱۴.۱۷ میلیون دلار خرید متقلبانه که برای تأمین بودجه سبک زندگی فاخر استفاده می‌کردند، بدست آوردند. یک مدیر اجرایی پس از محکوم شدن به زندان خودکشی کرد. راتو به چهار سال و نیم حبس محکوم شد. فرجام خواهی حکم وی رد شد. در این حالت، کارت‌های مجازی می‌توانستند از طرح تقلب جلوگیری کنند. می‌توان کنترل‌هایی را تنظیم کرد که خریدها فقط به کالاهای از قبل تأیید شده از بازرگانان خاص محدود شود.

پیشنهاد مطالعه: ویزا کارت پیش پرداخت

ویژگی‌های بهترین کارت‌های ویزا مجازی

هنگام خرید کارت مجازی، برخی از ویژگی‌ها وجود دارد که می‌تواند مزایای بیشتری به شما ارائه دهد. به دنبال کارت‌هایی باشید که دارای توانایی کنترل زمان و مکان استفاده از کارتها باشند. کارت‌ها همچنین به شما امکان می‌دهند محدودیت هزینه‌‌ای را که می‌خواهید تعیین کنید.

بهترین کارت‌های مجازی باید کارت‌های دبیت باشند تا خریدها از حساب شما کم شود و شفافیت بیشتری برای هزینه‌ها فراهم شود. از شما نرخ‌های بالای بهره یا هزینه‌های سالیانه بالا دریافت نمی‌شود.

کارت ویزا مجازی را از کجا دریافت کنیم؟

به منظور یافتن کارت ویزا مجازی، می‌توانید به صورت آنلاین درباره صادر کنندگان کارت ویزاهای مختلف تحقیق کنید. کارت‌های مجازی ممکن است توسط انواع بانک‌ها و شرکت‌های ارائه دهنده کارت ارائه شود، اما همه کارت‌ها از بهترین ویژگی‌ها برخوردار نیستند.

وقتی درباره پیشنهادهای مختلف تحقیق می‌کنید، حتماً چاپ خوب را بخوانید تا از هزینه‌هایی که ممکن است از شما دریافت شود مطلع شوید. همچنین باید نظرات سایر مشتریان شرکت‌ها را بخوانید تا بتوانید از نحوه کار این شرکت‌ها برای مشتریان تجاری، بینشی کسب کنید.

ویزاکارت مجازی چیست

چگونه کارت‌های ویزا مجازی می‌توانند بازپرداخت هزینه‌ها را حذف کنند؟

یکی از ویژگی‌های عالی استفاده از کارت‌های مجازی برای خرید در شرکت شما این است که می‌توانید بازپرداخت هزینه‌ها را حذف کنید. می‌توانید یک شماره کارت مجازی تولید کرده و به کارمند بدهید تا به جای اینکه از او بخواهد از پول خودش استفاده کند، برای خرید مورد نیاز خود استفاده کند.

پایان دادن به بازپرداخت‌ها می‌تواند به شما و کارمندانتان کمک کند. کارمندان قبل از بازپرداخت نیازی به انتظار برای پردازش درخواست بازپرداخت خود نخواهند داشت. دیگر نگران نخواهید بود که کارمندانتان درخواست بازپرداخت خود را پر می‌کنند یا درخواست خرید شخصی را ارائه می‌دهند.

ویزا کارت فیزیکی چیست؟

کارتهای اعتباری فیزیکی ویزا توسط گیرندگان در فروشگاه، برای خریدهای آنلاین آنلاین یا تلفنی قابل استفاده است. این کارت‌ها ماهیت فیزیکی داشته و در صورتی که به حساب بانکی متصل باشند (پیش پرداخت یا هدیه نباشند) نام فرد و اطلاعات حساب نیز روی آن‌ها درج می‌شود.

تفاوت ویزا کارت فیزیکی و مجازی

کارت دبیت مجازی فقط برای خریدهای آنلاین قابل استفاده است. از طرف دیگر، از کارت نقدی فیزیکی می‌توان برای خرید در محل فروش (POS) یا در فروشگاه‌ها استفاده کرد. همچنین می توانید از آن در دستگاه های خودپرداز نیز استفاده کنید؛ اما توجه داشته باشید که بانک‌های صاحب دستگاه های خودپرداز ممکن است برای هر معامله از شما حق دسترسی P250 بگیرند.

ویزا کارت مجازی چیست

خدمات سفیرپیمنت در حوزه کردیت کارت

چنان چه قصد تهیه‌ی ویزا کارت مجازی یا انواع دیگری از ویزاکارت را دارید، می‌توانید از خدمات سفیرپیمنت استفاده کنید. مشاورین ما به شما کمک می‌کنند تا بهترین کارت را برای هدف موردنظرتان انتخاب کرده و آن را تهیه کنید.

نتیجه

چنان‌ چه اهل خرید آنلاین هستید و می‌خواهید یک کارت بانکی با امنیت بالا برای این کار داشته باشید، ویزا کارت مجازی یک انتخاب ایده‌آل برای شما است. این کارت ماهیت فیزیکی نداشته و تنها یک مجموعه شماره حساب و اطلاعات پرداخت است که می‌توانید روی آن شرایط خاصی را وضع نمایید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *