مستر کارت مجازی چیست

مستر کارت مجازی چیست و چه کاربردی دارد؟

آخرین بروز رسانی:  ۶ خرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  12 دقیقه

با افزایش کلاهبرداری‌ها در خریدهای آنلاین، نیاز به وجود کارتی که خطر کلاهبرداری را کاهش دهد بیش از پیش احساس می‌شود. مستر کارت مجازی با ارائه‌ی بخش عمده‌ای از ویژگی‌های مستر کارت فیزیکی، عرضه شد تا جلوی هک شدن ساده‌ی حساب‌های بانکی را بگیرد. در ادامه به سوال مستر کارت مجازی چیست پاسخ می‌دهیم و به ویژگی‌های آن می‌پردازیم.

مستر کارت مجازی چیست و با مستر کارت فیزیکی چه تفاوتی دارد؟

کارت اعتباری مجازی سرویسی است که به خریداران آنلاین امکان می‌دهد با استفاده از شماره کارت، تاریخ انقضا و کد امنیتی به عنوان پروکسی، اطلاعات حساس کارت اعتباری خود را پنهان کنند. کارت‌های اعتباری مجازی جایگزینی برای حساب کارت اعتباری سنتی نیستند. در عوض، آن‌ها به عنوان یک افزونه رایگان برای بهبود امنیت به یک حساب سنتی متصل می‌شوند. شما می‌توانید به تعداد دلخواه شماره کارت مجازی ایجاد کنید، بدون اینکه بر امتیاز اعتبار یا وضعیت حساب شما تأثیر بگذارد.

کارت‌های اعتباری مجازی احتمال کلاهبرداری در کارت‌های اعتباری را کاهش می‌دهند؛ زیرا در صورت سرقت کارت، اطلاعات کارت مجازی برای کلاهبردار چندان مفید نیست. بسته به صادر کننده کارت اعتباری، برای هر نفر شماره کارت مجازی جداگانه یا شماره کارت مجازی که برای همه افراد کار می‌کند به شما تعلق می‌گیرد. اگر مورد دوم اتفاق بیفتد، هر زمان که بخواهید می‌توانید شماره جدیدی را درخواست کنید. این کار هک کردن حساب شما را دشوارتر می‌کند. اطلاعاتی که وارد می‌کنید فقط برای مدت زمان محدود خوب است و در هیچ کجا ثابت نمی‌ماند.

مسترکارت مجازی چیستدر حالی که کارت‌های مجازی خرید اینترنتی را ایمن‌تر می‌کنند، اما داشتن این کارت لزوما به معنای این نیست که از شما کلاهبرداری نخواهد شد. بنابراین هنوز هم کار خوبی است که معاملات کارت اعتباری و گزارش‌های اعتباری خود را برای یافتن نشانه‌های فعالیت‌های مشکوک کنترل کنید.

در آخر، توجه به این نکته مهم است که کلیه کارت‌های اعتباری اصلی، ضمانت تعهد در برابر کلاهبرداری 0 دلاری را به مشتریان می‌دهند (به این معنی که شما مسئول معاملات غیر مجاز نیستید)؛ بنابراین برای جلوگیری از از دست دادن پول نیازی به کارت اعتباری مجازی ندارید.

مستر کارت مجازی و به طور کلی کارت‌های اعتباری مجازی در واقع فقط برای خریدهای آنلاین و برخی خریدهای تلفنی استفاده می‌شوند. از آن‌ها نمی‌توان به صورت شخصی استفاده کرد؛ زیرا چیزی برای اسکن ندارند.
هنوز هم، به سرقت رفتن اطلاعات مالی شما بسیار استرس زا است، بنابراین داشتن یک کارت اعتباری مجازی می‌تواند لایه محافظت دیگری ایجاد کند.

برخی از کارت های اعتباری مجازی معروف

  • Capital One’s ENO – در دسترس برای همه دارندگان کارت‌های Capital One
  • کارت اعتباری مجازی Citibank – در دسترس برای همه دارندگان کارت‌های Citibank
  • Masterpass by Mastercard – در دسترس برای کلیه دارندگان کارت‌های Mastercard  Visa  American Express  Discover و Diner’s Club
  • American Express Checkout – در دسترس برای همه دارندگان کارت Amex
  • Chase Pay – در دسترس برای همه دارندگان کارت Chase
  • کیف پول Wells Fargo – در دسترس برای همه دارندگان کارت Wells Fargo
  • Visa Checkout – در دسترس برای همه دارندگان کارت‌های Visa ،Mastercard ،American Express و Discover

بانک‌هایی که در حال حاضر کارت‌های مجازی ارائه می‌دهند، آن را به عنوان یک مزیت رایگان ارائه می‌دهند. شما مجبور به پرداخت هزینه اضافی نخواهید بود.
صادرکنندگان کارت اعتباری مانند Capital One و Citibank با هر بار درخواست یک شماره کارت مجازی کاملاً جدید برای شما تولید می‌کنند. صادرکنندگان دیگر مانند American Express و Chase برای هر نفر شماره جداگانه ارائه می‌دهند. این شماره‌ها به مرور ثابت خواهند ماند؛ اما هنوز با اطلاعات کارت اعتباری واقعی شما متفاوت هستند.

مستر کارت مجازی چیستنحوه دریافت کارت اعتباری مجازی

1. کارت اعتباری بگیرید. با توجه به اینکه شماره کارت‌های اعتباری مجازی به حساب‌های کارت اعتباری موجود پیوست شده است، داشتن کارت اعتباری پیش نیاز است. اکثر صادرکنندگان کارت اعتباری و شبکه های کارتی از جمله American Express ،Mastercard و Visa دارای این کارت‌ها هستند.

2. وارد حساب کارت اعتباری آنلاین خود شوید و به تنظیمات حساب خود بروید. برای صادرکنندگانی مانند Capital One و Citibank، گزینه “شماره کارت مجازی” برای شما در نظر گرفته شده است. برای سایر صادرکنندگان، “کارت اعتباری مجازی” را جستجو کنید و سود ویژه صادر کننده شما باید ظاهر شود.

3. در صورت لزوم برنامه صادر کننده کارت مجازی را بارگیری کنید تا به شماره کارت دسترسی پیدا کنید. برخی از ناشران، مانند Chase، یک برنامه کارت مجازی کاملاً جدا از برنامه بانکی آنلاین خود خواهند داشت. صادرکنندگان دیگر به شما امکان می‌دهند از طریق برنامه بانکی یا وب‌سایت خود به شماره کارت مجازی دسترسی پیدا کنید.

4. شماره کارت اعتباری 16 رقمی که برای شما ایجاد شده است را بپذیرید. برای صادرکنندگانی مانند American Express، برای افراد مختلف شماره جداگانه دریافت خواهید کرد. برای صادرکنندگانی مانند Capital One و Citibank، هر زمان که بخواهید شماره جدیدی دریافت می‌کنید، حتی اگر مربوط به خودتان باشد.

5. مدت زمان معتبر بودن شماره را انتخاب کنید. می‌توانید انتخاب کنید بعد از اولین استفاده منقضی شود یا چند ماه آن را نگه دارید و برای هزینه‌های مکرر از آن استفاده کنید. برای صادرکنندگانی که برای تجار مختلف شماره جداگانه دارند، ممکن است تاریخ انقضا انتخاب شود؛ زیرا فقط توسط آن تاجر استفاده می‌شود.

6. تاریخ انقضا و کد امنیتی تولید شده را برای دریافت شماره کارت مجازی دریافت کنید. سپس می‌توانید از اطلاعات کارت مجازی به همان روشی که در هنگام خرید آنلاین از اطلاعات کارت اعتباری فیزیکی خود استفاده می‌کنید، استفاده کنید.

روند دریافت کارت اعتباری مجازی بسته به صادر کننده ممکن است کمی متفاوت باشد. به طور کلی، دریافت کارت اعتباری مجازی بسیار ساده است. بیشتر صادرکنندگان عمده کارت اعتباری، اکنون گزینه‌های کارت اعتباری مجازی را دارند که می‌توانید به راحتی به حساب موجود خود اضافه کنید.
اگر بانک شما کارت اعتباری مجازی ارائه نمی‌دهد، ارائه دهندگان دیگری هستند که می‌توانند با حساب موجود شما کار کنند. به عنوان مثال، Visa Checkout و Masterpass به همه دارندگان کارت‌های Mastercard ،Visa ،Discover ،Diner’s Club و American Express‌ امکان دسترسی به شماره کارت مجازی را می‌دهند و فرقی ندارد که صادرکننده کارت کیست.

پیشنهاد مطالعه: مسترکارت مجازی قابل شارژ وجود دارد؟

کارت اعتباری مجازی یا برنامه های پرداخت؟ کدام یک مزایای بیشتری دارند؟

تفاوت اصلی بین کارت‌های اعتباری مجازی و برنامه های پرداخت (مانند Apple Pay و Google Pay) این است که برنامه‌های پرداخت هنوز بیشتر برای خرید حضوری استفاده می‌شوند، در حالی که کارت‌های اعتباری مجازی عمدتا برای استفاده آنلاین هستند. با این حال، از آنجا که فروشگاه های آنلاین زیادی به شما اجازه می‌دهند برنامه های پرداخت خود را پیوند دهید و از آنها در هنگام پرداخت استفاده کنید، این تفاوت کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد.

مسترکارت مجازی چیستتفاوت دیگر این است که کارت‌های اعتباری مجازی شماره کارت‌های منحصر به فردی را برای پنهان کردن اطلاعات حساب واقعی شما ارائه می‌دهند، در حالی که برنامه‌های پرداخت با یک رمز تأیید یکبار مصرف معاملات را تکمیل می‌کنند. ممکن است گیج کننده به نظر برسد، اما در اصل این راهی برای پنهان نگه داشتن اطلاعات است؛ در حالی که همچنان اجازه انجام معامله را دارید. صرف نظر از تفاوت‌ها، هر دو کارت اعتباری مجازی و برنامه‌های پرداخت اطلاعات شما را ایمن نگه می‌دارند؛ بنابراین نمی‌تواند توسط دیگران سرقت و استفاده شود.

چه کسی باید کارت اعتباری مجازی دریافت کند؟

کارت اعتباری مجازی برای هر کسی که به صورت آنلاین خرید می‌کند، ارزشمند است. از آنجا که کارت‌های مجازی فقط با کارت اعتباری موجود شما در دسترس است، شما مجبور به انجام مراحل درخواست یا بررسی اعتباری نیستید. می‌توانید به تعداد دلخواه شماره کارت مجازی دریافت کنید و همه آنها برای شما ذخیره می‌شوند؛ بنابراین نیازی به حفظ شماره نیست. در برخی موارد، همچنین باید تصمیم بگیرید که شماره کارت اعتباری مجازی برای چه مدت اعتبار داشته باشد.

اگر تصمیم نگرفتید، تاریخ انقضا خودکار برای شما ایجاد می‌شود. داشتن کارت مجازی در واقع هیچ نکته منفی ندارد، اما محافظت نکردن از خود در برابر هک کارت اعتباری، ضرر بی‌نهایت دارد. حتی با مسئولیت تقلب 0 دلار برای کارت‌های اعتباری‌، خیالی آسوده که با کارت‌های اعتباری مجازی همراه است ارزش آن را دارد.

مستر کارت مجازی چیست

اشکالات کردیت کارت‌ در مقابل مستر کارت مجازی چیست؟

کردیت کارت‌ها یا کارت‌های اعتباری، صرف نظر از شکلی که دارند به مصرف‌کنندگان این امکان را می‌دهند که از بانک پول قرض کنند تا زمانی که پول در یک بازه زمانی مشخص بازپرداخت شود.

معمولاً هیچ هزینه اضافی نیز برای مصرف‌کنندگان وجود ندارد. این بدان معنا نیست که کارت‌های اعتباری با کارمزدهای مختلف همراه نیستند.

کارمزد سالانه، کارمزد پیش‌پرداخت نقدی و کارمزد تأخیر در پرداخت نیز از دیگر جنبه‌های کردیت کارت است.

اگر مصرف‌کنندگان به این کارمزدها توجه نداشته باشند، ممکن است خود را در مخارجی که هرگز پیش‌بینی نکرده بودند، بیابند.

بدتر از آن این است که کارت‌های اعتباری به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند تا با عادات خرید خود ملایم‌تر شوند، که این امر باعث خرج بیش از حد می‌شود. هنگامی که افراد از کردیت کارت استفاده می‌کنند، معمولاً اقلامی را می‌خرند که توانایی پرداخت آن را ندارند و اگر نتوانند به موقع پرداخت را انجام دهند، به کارمزدهای سود سنگینی منجر می‌شود.

در مورد آن فکر کنید، آیا تا به حال بیش از آنچه می‌توانستید پول خرج کرده‌اید و مجبور شده‌اید بعداً با هزینه‌های بهره کنار بیایید؟ اگر چنین است، می‌دانید که این وضعیت جالب نیست، به همین دلیل، مسترکارت‌های مجازی مفید هستند.

  • مستر کارت مجازی راه حلی خوشایند برای افرادی است که می‌خواهند هزینه‌های خود را کاهش دهند و امور مالی خود را کنترل کنند.
  • مستر کارت مجازی چه چیزی برای ارائه دارد؟
  • مستر کارت مجازی، مزایای متعددی از کاهش هزینه‌ها گرفته تا کنترل کامل بر فعالیت کارت خود به مصرف‌کنندگان را ارائه می‌کند که کارت‌های اعتباری فیزیکی قادر به ارائه این مزایا نیستند.
  • مصرف‌کنندگان می‌توانند مستر کارت مجازی خود را در هر زمان بدون تأثیر منفی بر امتیاز اعتباری خود ببندند.
    افراد زمان کمتری را صرف بستن مستر کارت مجازی خود می‌کنند و در صورت لزوم می‌توانند آن را متوقف کنند.
  • مسترکارت‌های مجازی تجربه خرید ایمن‌تری را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کنند.
  • کارت‌های مجازی به دموکراتیک شدن تجارت الکترونیک کمک می‌کنند.

مستر کارت مجازی جایگزین ایمن و کم‌هزینه برای کارت‌های سنتی

اگرچه مستر کارت‌های مجازی هنوز به خوبی شناخته نشده‌اند اما مزایای بسیاری دارند که کردیت کارت‌ها آن برخوردار نیستند. کارت‌های مجازی به مصرف‌کنندگان کمک می‌کنند تا به بودجه خود پایبند باشند، بدهی خود را کاهش دهند و از داده‌های خود محافظت کنند، همه این‌ها، مواردی هستند که افراد به دنبال آن هستند. کارت‌های مجازی نیازهای مصرف‌کننده را برآورده می‌کنند و در عین حال راحت و آسان برای کنترل هستند، این ویژگی‌ها مواردی هستند که کارت‌های اعتباری به سادگی قادر به ارائه آن نیستند.

برخی ویژگی‌ های مستر کارت مجازی

  • یک مشتری می‌تواند تا 5 مستر کارت مجازی دریافت کند.
  • مستر کارت مجازی از ارز دلار آمریکا استفاده می‌کند.
  • حداکثر مبلغ روزانه‌ی خرید با آن 10 هزار دلار است.
  • حداکثر تعداد معاملات با مستر کارت مجازی، 20 معامله در روز است.

خدمات سفیر پیمنت در حوزه‌ی کردیت کارت

خرید مستر کارت و ویزا کارت در کشور ما به علت تحریم‌ها و عدم امکان پرداخت ارزی با مشکلات متعددی همراه است. شما می‌توانید به کمک سایت‌هایی مانند سفیرپیمنت اقدام به ثبت نام و خرید مستر کارت و ویزا کارت نموده و از امکانات آن‌ها استفاده کنید.

نتیجه

کارت اعتباری مجازی یک سرویس برای خرید و فروش آنلاین است که به شما این امکان را می‌دهد که با در اختیار داشتن شماره کارت، تاریخ انقضا و… خرید کرده و اطلاعات حساس کارت اعتباری خود را از دیگران پنهان کنند. مسترکارت مجازی به عنوان یکی از کارت‌های اعتباری مجازی، به شما کمک می‌کند که در عین افزایش امنیت، به خریدهای آنلاین خود سرعت ببخشید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *