انواع کردیت کارت

5 نمونه از انواع کردیت کارت

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  7 دقیقه

همان‌طور که اطلاع دارید، کارت‌های اعتباری امروزه به یکی از ملزومات زندگی روزانه تبدیل شده اند. این روزها کمتر کسی در روز از پول نقد برای پرداخت‌های خود استفاده می‌کند. اما بهتر است بدانید کارت‌های اعتباری‌ای ک ما در ایران به صورت روزمره استفاده می‌کنیم، تنها در ATMهای بانک‌های ایران فعال است و درکشورهای خارجه و دستگاه‌های آن از کار می‌افتند. برای دریافت خدمات مالی در ATM‌های خارج از کشور، نیاز است ما کارت مخصوص به آن را داشته باشیم. کارت‌های اعتباری خارجی انواع مختلفی دارند که به ان‌ها کردیت کارت نیز گفته می‌شود. در این مقاله قرار است در خصوص انواع کردیت کارت نکاتی را بیان کنیم پس همراه ما باشید.

کردیت کارت چیست؟

پیش از هر چیز لازم است کردیت کارت‌ها را بهتر بشناسیم. کردیت کارت در واقع همان کارت‌های اعتباری مورد استفاده در کشورهای خارجی است که تا سقف معینی مازاد بر موجودی حساب قابل استفاده می‌باشند. در این کارت‌ها لازم است شما در پایان هر ماه این مبلغ اضافه را به بانک پرداخت کنید.

در تعریف لغوی واژه‌ی کردیت به معنای اعتبار است. از دیگر ویژگی جالب این کردیت کارت‌ها آن است که آن‌ها بر اساس موجودی شما در حساب بانکی شارژ نمی‌شوند؛ بلکه بانک با توجه به تمکن مالی شما برای شما کردیت مبلغ آن را در نظر می‌گیرد. به علاوه توجه داشته باشید که کردیت کارت‌ها نیز انواع مختلفی دارند که در ادامه هر یک از آن‌ها را شرح خواهیم داد.

مزایای انواع کردیت کارت

ایمن، راحت و مطمئن

زمانی که مسئولانه از انواع کردیت کارت استفاده شود، می‌تواند راهی امن و راحت برای پرداخت هزینه‌های خرید یا هزینه‌های خانوار باشد. استفاده از کردیت کارت می‌تواند راهی آسان برای دیدن اینکه پول شما به کجا می‌رود، باشد. همچنین به شما کمک می‌کند بودجه خود را ارزیابی کنید.

با اختراع فناوری تراشه، کارت‌های اعتباری و کردیت کارت‌ها نیز راهی امن برای پرداخت هستند.

استفاده مسئولانه از این ابزارهای پرداخت می‌تواند به افزایش امتیاز اعتباری شما کمک کند و زمانی که برای وام خودرو درخواست می‌کنید، نیاز به تامین مالی وام مسکن یا سایر کمک‌های مالی دارید، درصد بهتری برای شما به ارمغان می‌آورد.

وام‌دهندگان زمانی که برای این وام‌ها درخواست می‌کنید، یک گزارش اعتباری ارائه می‌دهند، آن‌ها معمولاً به امتیاز FICO  شما نگاه می‌کنند. امتیاز FICO نوعی امتیاز اعتباری و عددی است که بین 300 تا 850 متغیر است. امتیاز اعتباری خوب 670 یا بالاتر است. این امتیاز به آن‌ها اجازه می‌دهد در یک نگاه متوجه شوند که چقدر در مدیریت پول خود مهارت دارید و چقدر احتمال دارد که وام را باز پرداخت کنید.
یک قانون کلی خوب این است که پولی را که ندارید خرج نکنید و نگویید که بعداً آن را پرداخت خواهید کرد. اگر در حال حاضر نمی‌توانید پول نقد بپردازید، پس بهتر است پول را خرج نکنید.

پرداخت‌ها را به موقع انجام دهید

پرداخت‌های ماهانه کردیت کارت، قبوض خانوار و وام‌های دانشجویی خود را به موقع انجام دهید. این باعث صرفه‌جویی در هزینه و بهره‌ها می‌شود و به شما در ایجاد اعتبار بهتر کمک می‌کند.

جمع‌بندی: از انواع کردیت کارت خود عاقلانه استفاده کنید

استفاده از کردیت کارت از زمان اختراع آن‌ها به عنوان یک گزینه پرداخت، سال به سال افزایش یافته است. کردیت کارت‌ها مزایای سریع، راحت و ایمن بودن را ارائه می‌دهند. اکثر مکان‌ها کارت‌های اعتباری را می‌پذیرند و این یک راه عالی برای خرید آنلاین است.

حتی کارت‌های اعتباری تجاری نیز می‌توانند مزایا و پاداش‌هایی داشته باشند. کردیت کارت‌ها اگر با دقت و در حد اعتدال استفاده شوند، جایگزین بسیار خوبی برای پول نقد هستند. کارت های اعتباری ابزارهای پرداخت بسیار مفیدی هستند که ناراحتی همراه داشتن پول نقد را از بین می‌برند. این کارت‌ها دارای نکات مثبت زیادی مانند ایجاد اعتبار هستند اما می‌توانند دارای منفی بسیاری نیز داشته باشند.

کاربران کارت اعتباری باید هنگام استفاده از کردیت کارت خود عاقل باشند. فقط پولی را خرج کنید که دارید، نه پولی را که فکر می‌کنید در آینده خواهید داشت. همچنین مطمئن شوید که تمام خریدهایی که انجام می‌شود را پیگیری می‌کنید.

انواع کردیت کارت

موسسات و شبکه‌های مالی مختلف صادر کننده کارت‌های اعتباری بین المللی هستند. ویزا کارت (VISA Card)، مستر کارت (Master Card)، امریکن اکسپرس (American Express)، مسترو (Maestro)، دیسکاور ایت (Discover it) نمونه‌ از برترین شبکه‌های صادر کننده کارت‌های اعتباری بین‎‌المللی می‌باشند. در ادامه درخصوص انواع کردیت کارت‌ها نکاتی را خواهیم گفت:

۱کردیت کارت Credit Card

همان‌طور که در عنوان قبلی ذکر کردیم، کردیت کارت به کارت‌هایی اطلاق می‌شود که بر اساس میزان اعتبار شما از سوی بانک صادر می‌گردد. مبلغ موجود در این کارت‌ها هر ماه مقدار ثابتی دارند و چنانچه بیشتر از مبلغ استفاده شود لازم است به همان میزان مبلغ به بانک پرداخته شود.

۲کارت نقدی Debit Card

دبیت کارت‌ها نمونه‌ای از کارت‌های بین المللی هستند که به یک حساب بانکی متصل می‌باشند. اتصال این کارت‌ها به حساب بانکی باعث می‌شود به اندازه موجودی حساب از این کارت‌ها استفاده کنید. این نمونه کارت‌ها نیز به دو دسته آفلاین و آنلاین تقسیم می‌شوند و این ویژگی باعث شده است تا از این نمونه کارت استقبال بیشتری شود.

انواع کردیت کارت

۳کارت پیش پرداخت (Prepaid card)

کارت‌های پیش پرداخت‌ (مثل مستر کارت پری پید) کارت‌هایی هستند که از موسسات مالی صادر می شوند و صرفا قابلیت شارژ مجدد از طریق همین موسسات را دارند.

۴کارت مجازی

کارت مجازی نمونه‌ای از انواع کردیت کارت است که ماهیت فیزیکی ندارد و تنها شامل اطلاعات یک کردیت کارت می‌باشد. کارت‌های مجازی با وجود این‌ که دارای کلیه مشخصات مورد نیاز برای انجام خرید آنلاین مانند Card number،CVV2 و تاریخ انقضا هستند، اما به حساب بانکی متصل نیستند و امکان دریافت حواله ندارند.

۵قابل شارژ و غیر قابل شارژ ‏

کارت‌های قابل شارژ و غیر قابل شارژ نمونه‌ای از انواع کردیت کارت است که کاربران می‌توانند به مقدار مورد نیاز خود، مسترکارت خودشان را در هر لحظه شارژ نمایند. با استفاده از این کارت می‌توانید انواع پرداخت‌های ارزی را به صورت آنلاین انجام دهید. به علاوه این نمونه کارت‌ها در دستگاه‌های کارت خوان و همچنین دستگاه خودپرداز نیز قابلیت استفاده دارد.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه کردیت کارت

سفیرپیمنت مجموعه‌ای تخصصی در زمینه پرداخت‌های ارزی است که قادر است خدمات متنوعی را با دریافت کارمزد بسیار کم و در سریع‌ترین زمان ممکن برای کاربران خود انجام دهد. این مجموعه در حوزه کردیت کارت‌ها نیز قادر است خدمات متنوعی مانند شارژ کارت، دریافت پول و… را برای شما انجام دهد. برای اطلاع کامل‌تر از شرایط آن به صفحه پرداخت با کردیت کارت مراجعه کنید یا کارشناسان مجموعه ارتباط بگیرید.

نتیجه

همان‌طور که میدانید کارت‌های اعتباری خارجی در دو نوع فیزیکی و مجازی موجود می‌باشند. کارت‌های فیزیکی شامل کردیت کارت، دبیت کارت و کارت‌های pre-paid می‌شوند که با استفاده از آن‌ها انجام امور و پرداخت‌های ارزی سهولت می‌یابد. در این مقاله سعی کردیم در خصوص ماهیت کردیت کارت‌ها و انواع کردیت کارت نکاتی را برای شما بیان کنیم. امیدواریم استفاده از این مقاله برای افزایش آکاهی شما در این زمینه مفید بوده باشد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *