اسکریل

اسکریل (Skrill) چیست؟

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

برای انجام پرداخت‌های آنلاین در سطح بین‌المللی روش‌های مختلفی وجود دارد. هر کدام از این روش‌ها مزایا و معایب مختلفی دارند که افراد را به سمت خود جذب می‌کنند. یکی از این سرویس‌ها و روش‌های آنلاین در دنیا اسکریل است. اسکریل، یک سرویس آنلاین بین‌المللی برای انتقال وجه می‌باشد که مورد اعتماد کاربران و شرکت‌های تجاری بسیار زیادی قرار گرفته است. این سرویس، به لطف سرعت انتقال بالا، پشتیبانی از ارزهای متنوع و خدمات منحصر به فرد خود توانسته است که در مقابل رقیبانی همچون پی پال (PayPal) قد علم کند و کاربران خود را راضی نگه دارد. برای آشنایی بیشتر با اسکریل و ویژگی‌های آن برای اینکه تصمیم به افتتاح حساب اسکریل بگیرید تا پایان با ما همراه باشید. در این مقاله به معرفی و اسکریل چیست خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: بررسی کارمزد Skrill

تاریخچه مختصر شرکت

شرکت انگلیسی مانی بوکرز (Moneybookers) که از سال 2013 با نام اسکریل (Skrill) شناخته می‌شود، در 27 جولای سال 2001 تاسیس شد. تعداد کاربران فعال Moneybookers در سال 2011 میلادی، 25 میلیون نفر بود و تعداد حساب‌های تجاری فعال، به 12000 عدد رسید. در همین حین، برخی از برندهای نام آشنای دنیای اینترنت مانند Facebook ،Ebay و Skype، استفاده از درگاه‌های پرداخت این شرکت را آغاز نمودند. در ژوئن سال 2018، اسکریل سرویس‌های رمز‌ارزی خود را ارائه کرد. با استفاده از این سرویس‌ها، کاربران می‌توانند رمز‌ارزها را با موجودی کیف پول خود و با استفاده از ارز‌های رایج (فیات‌) خریداری کنند. با قابلیت‌هایی که این سرویس دارد توانست به سرعت جای خود را در میان رقبا باز کند.

 

مالکان شرکت

این شرکت در مارس سال 2007، توسط Investcorp (یک شرکت سرمایه‌گذاری بحرینی) به مبلغ 105 میلیون یورو خریداری شد. آگوست سال 2013، شرکت سی‌وی‌سی کپیتال (CVC Capital Partners) با پرداخت 600 میلیون یورو، اسکریل را از مالک قبلی خرید. از سال 2015، اسکریل به Paysafe Group تعلق دارد و تحت مالکیت این مجموعه فعالیت می‌کند.

اسکریل چیست

کیف پول اسکریل (Skrill Wallet)

اسکریل خدمات بسیار متنوعی دارد. درگاه‌ پرداخت آنلاین، کارت‌ اعتباری و کیف پول‌ الکترونیکی، از جمله خدماتی هستند که اسکریل ارائه می‌دهد. در این میان، سرویس کیف پول اسکریل، برای کاربران عادی پر‌کاربرد‌تر و مهم‌تر است. این سرویس بیش از 35 میلیون کاربر فعال دارد که از خدمات آن بهره می‌برند. سرویس کیف پول از آنجایی که قابلیت شارژ مجدد دارد و می‌توان از آن همواره استفاده نمود طرفدار زیادتری دارد. با شارژ اسکریل خود می‌توانید در زمان‌های مختلف خرید خود را انجام دهید؛ همچنین می‌توانید در صورتی که نیاز به شارژ خود نداشته باشید آن را به دیگری بفروشید. در واقع فروش اسکریل با توجه به اینکه طرفداران زیادی دارد کار چندان مشکلی نخواهد بود.

از جمله امکاناتی که کیف پول اسکریل برای کاربران دارد عبارت است از:

  • ارسال و دریافت پول در سطح بین‌المللی (انتقال مستقیم به حساب‌های بانکی، کیف پول‌های موبایل و سایر حساب‌های اسکریل)
  • انتقال وجه به حساب‌های داخل کشور
  • امکان پرداخت در فروشگاه‌های اینترنتی و همین‌طور استفاده از کارت اسکریل برای خریدهای غیرمجازی

بسته به کشوری که در آن حساب کاربری خود را ثبت کرده‌اید و افتتاح حساب اسکریل در آن انجام شده است، می‌توانید از یک کیف پول اسکریل به چند روش مختلف پول برداشت کنید:

  • با کارت مجازی و فیزیکی اسکریل
  • با کارت ویزا

با داشتن اسکریل شما شما می‌توانید به راحتی از کیف پول اسکریل برای خرید رمز‌ارزهایی مثل بیت‌کوین (Bitcoin)، بیت‌کوین کَش (Bitcoin Cash) و اِتِریوم (Ethereum) نیز استفاده کنید.

توجه داشته باشید که به دلیل انطباق نداشتن همه ارزها با یکدیگر، امکان نقل و انتقال ارزی میان برخی کشور‌ها وجود ندارد. همین‌‌طور به علت مسائل سیاسی و یا نبود امکانات کافی، برخی از خدمات کیف پول اسکریل برای برخی از کشورها در دسترس نیست. به عنوان نمونه، کشور‌های ایران، افغانستان، کوبا، اریتره، عراق، قرقیزستان، لیبی، کره شمالی، سودان و سوریه، به دلیل تحریم‌های سیاسی قادر به استفاده مستقیم از خدمات ارزی اسکریل نیستند که همین مسئله یک چالش اساسی برای کاربران است. در ادامه محاسن و معایب اسکریل را بیان کرده‌ایم.

محاسن کیف پول اسکریل 

برای کیف پول اسکریل شاید محاسن زیادی را معرفی کرده باشند. در زیر دو مورد از برجسته‌ترین محاسم اسکریل را معرفی کرده‌ایم که عبارت‌اند از:

  • پشتیبانی از رمزارز‌ها مانند پشتیبانی از بیت کوین و همچنین امکان خرید و فروش آن‌ها
  • خدمات متنوع انتقال پول آنلاین و خرید از فروشگاه‌های دیجیتالی

 

معایب کیف پول اسکریل

با وجود اینکه این سرویس مزایایی دارد که کاربران را ترغیب می‌کند تا از آن استفاده نمایند اما معایبی نیز دارد که مخاطبان را دچار تردید می‌کند. بزرگترین معایبی که می‌توان برای کیف پول اسکریل برشمرد عبارت است از:

  • کارمزد انتقال پول میان دو حساب زیاد است.
  • استفاده از کیف پول اسکریل برای انتقال‌های بین‌المللی، وقت‌گیر می‌باشد.

 

اپلیکیشن‌های موبایل اسکریل

با استفاده از این اَپ‌ها می‌توانید موجودی حساب خود را در هر لحظه مشاهده کنید، برای کاربران دیگر پول بفرستید و از طریق تلفن هوشمند خود، هزینه خرید‌های خود را پرداخت کنید. برنامه‌های تلفن همراه اسکریل در فروشگاه اپل امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کرده‌اند و همین‌طور در Google play نیز امتیاز 4.5 را به خود اختصاص داده‌اند. این مسئله نشان می‌دهد که نرم‌افزار موبایلی اسکریل توانسته نظر مخاطبان را به خود جلب کرده و رضایت آن‌ها را به دست آورد. با توجه به استفاده افراد بسیاری از تلفن‌های همراه، داشتن نرم‌افزار خوب موجب می‌شود که مخاطبان در استفاده راحتی بیشتری را احساس کرده و در نتیجه به استفاده خود از آن ادامه دهند. نرم‌افزار موبایلی اسکریل برای خرید اکانت اسکریل، شارژ اسکریل و به طور کلی مدیریت مالی شما در این سرویس بسیار کاربردی است.

اسکریل چیست

برخی دیگر از ویژگی‌های اسکریل

اسکریل، یک برنامه انگیزه نقدی برای جذب افراد به سرویس‌های خود ایجاد کرده است؛ به صورتی که با دعوت از دوستان خود، 10 درصد از کارمزد انتقال پول بین شما و شخص دعوت شده، به مدت یک سال در نظر گرفته نمی‌شود. درواقع شما با دعوت کردن دوستان خود به استفاده از سرویس اسکریل به مدت یک سال تخفیف 10 درصدی دریافت می‌کنید. با محاسبه این مقدار تخفیف در میانگین تراکنش‌های خود، متوجه خواهید شد که چه مبلغی را تخفیف خواهید گرفت. معمولا مقدار مبلغ تخفیفی به اندازه‌ای است که شما را ترغیب کند تا از دوستان خود دعوت نمایید.

اسکریل، کارت‌ اعتباری فیزیکی نیز دارد که برای خرید از اکثر فروشگاه‌ها مناسب است. همچنین امکان دریافت وجه از ATMها نیز وجود دارد؛ ولی این امکان فقط برای برخی کشور‌های اتحادیه اروپا در نظر گرفته شده است. این قابلیت استفاده از سرویس اسکریل را جذاب‌تر می‌کند؛ زیرا همواره پول شما در دسترس است و در سریعترین زمان ممکن می‌توانید آن را خرج کرده و یا نقد کنید.

 

برداشت از کیف پول

زمان انجام این عملیات بسته به نوع برداشت و حساب مقصد، متفاوت است. برداشت از طریق ATM‌ها به صورت آنی انجام می‌شود. برداشت سیم بانکی (Bank Wire)، بین 2 الی 5 روز کاری زمان می‌برد و برداشت از طریق سرویس ویزا، حداکثر هفت روز زمان نیاز دارد. به هنگام برداشت از کیف پول خود حتما به این زمان‌بندی دقت داشته باشید. بعضا ممکن است شرایطی پیش بیاید که شما زودتر از این بازه به پول خود احتیاج داشته باشید؛ پس با در نظر داشتن این زمان‌ها از اتفاقات ناخوشایندی که شاید رخ دهند، جلوگیری نمایید.

حساب اسکریل چیست

کلام آخر

انتخاب سیستم‎ انتقال ارز باید با توجه نیاز‌های کاربر انجام شود. برای برخی از کاربران، خرید و فروش ارز دیجیتال و رمز‌ارز‌ها در شبکه، یک ویژگی مورد نیاز است. برخی دیگر، از این سیستم‌ها برای انجام انتقالات ساده پول به خارج از کشور استفاده می‌کنند و نیازی به قابلیت‌های دیگر این شبکه ندارند. اسکریل امکانات مناسبی دارد؛ ولی از محدودیت‌های زیادی نیز برخوردار است.

برای مثال در حال حاضر فقط کشورهای اتحادیه اروپا، استرالیا، بنگلادش، اندونزی، کنیا، فیلیپین، آمریکا، مالزی، نپال و ویتنام قادر به استفاده از سرویس کیف پول هستند و جای بسیاری از کشورها در این لیست خالی است.

اگرچه اکثر این محدودیت‌ها با راه حل‌های خاص رفع شدنی هستند؛ اما فرار از پرداخت کارمزد انتقال وجه در شبکه، ممکن نیست. به هر حال با در نظر گرفتن مزایا و معایب آن می‌توانید برای استفاده از این سرویس تصمیم‌گیری نمایید. در صورتی که تجربه خاصی در استفاده از اسکریل دارید، آن را با ما در کامنت به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
محسن کاربر سایت ۱۷ دی ۱۳۹۹

سلام
خسته نباشید
اسکریل هم مثل ارزهای دیجیتال هست؟ ینی میشه روی اسکریل سرمایه‎گذاری کرد؟
بی زحمت اگه سایتی هست که بشه از طریق اون نمودار قیمتی اسکریل رو مشاهده کرد و اون رو تحلیل کرد معرفی کنید
همینطور یه سوال دیگه هم داشتم و اون اینکه آیا داخل کیف پول اسکریل میشه ارزهای دیجیتال رو به هم چنج کرد؟ مثلا بیت کوین به اتریوم و از این تبدیل ها
شما حساب اسکریل هم وریفای می کنید؟

       
    abbas jafari کاربر سایت ۱۹ دی ۱۳۹۹

    با سلام و عرض ادب
    اسکریل یک سرویس آنلاین بین‌المللی با هدف انتقال وجه در کشورهای مختلف دنیاست و در دسته ارزهای دیجیتال قرار نمی‌گیره
    بهترین منبع برای مشاهده نمودارهای قیمتی و کارمزدهای اسکریل، سایت اصلی این سرویس به آدرس skrill.com است

    معاملات داخلی اسکریل با ارزهای زیر انجام می‌شود:
    USD
    SEK
    EUR
    GBP
    DKK
    AUD
    HUF
    PLN
    CHF
    CAD
    NOK

    در حال حاضر افتتاح و وریفای حساب اسکریل از خدمات مجموعه کاشان‌پی نیست و تا چند ماه آینده اضافه خواهد شد و شما می‌توانید سفارش خود را ثبت کنید
    با تشکر