استفاده از پی پال در ایران

محدودیت های استفاده از پی پال در ایران

آخرین بروز رسانی:  ۲۳ مهر, ۱۴۰۲
2 دیدگاه
زمان مطالعه:  17 دقیقه

پی پال یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین حساب‌های الکترونیکی در جهان و یک پلتفرم پرداخت با وب سایت و یک برنامه تلفنی است که امکان پرداخت بین طرفین را از طریق انتقال پول آنلاین فراهم می‌کند. مشتریان PayPal یک حساب ایجاد و آن را به یک حساب جاری، یک کارت اعتباری یا هر دو متصل می‌نمایند. با توجه به شرایط اقتصادی ایران در جهان و وجود تحریم‌ها امکان استفاده مستقیم از این حساب در ایران میسر نیست اما راهکارهایی وجود دارد که شما بتوانید از خدمات بی‌نظیر پی پال استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه استفاده از پی پال در ایران بپردازیم و نکات مربوط به آن را برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات احتمالی ذکر کنیم.

 

خرید حساب پی پال
افتتاح حساب پی پال وریفای شده

 

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب پی پال برای ایرانیان

 

نحوه کار با پی پال

پی پال خدمات پرداخت را برای مصرف‌کنندگان و تاجران ارائه می‌دهد. بازرگانان می‌توانند از کارت‌خوان PayPal استفاده کنند یا Paypal را به عنوان گزینه پرداخت در وب سایت‌های خود فعال نمایند. کاربران برای استفاده از پی پال درایران به یک آدرس ایمیل نیاز دارند و برای تکمیل تنظیمات باید یک کارت اعتباری، کارت نقدی یا حساب بانکی مورد تایید پی پال ارائه دهند. خریداران می‌توانند گزینه PayPal را برای تکمیل خریدهای آنلاین در صورتی که خرده فروش این سرویس را داشته باشد، انتخاب کنند؛ امکان فعال شدن این سرویس در سایت‌های ایرانی وجود ندارد.

نحوه استفاده از پی پال در ایران با سایر نقاط دنیا یکسان است اما باید در نظر داشت با توجه به شرایط ایران و تحریم‌های اقتصادی اعمال شده رعایت برخی نکات بسیار ضروری می‌باشد و بدون رعایت کردن آنها شما حتماً دچار مشکل خواهید شد. در ادامه پس از آموزش ساخت حساب آن و نحوه استفاده از پی پال در ایران به بررسی این نکات مهم می‌پردازیم.

 

پیشنهاد مطالعه: ویزا کارت مجازی برای پی پال

 

ساخت حساب پی پال

1. اقدام به ثبت‌نام
پس از ورود به سایت PayPal برای شروع فرایند ثبت‌نام کافی است بر روی گزینه‌ی “Sign UP” در بالای صفحه سمت راست کلیک نمایید.

 

خرید کارت مجازی پی پال paypal
خرید ویزا کارت برای پی پال

 

2. انتخاب نوع حساب

پی پال برای شروع از شما می‌خواهد بین حساب تجاری و شخصی یکی از موارد را انتخاب کنید.
حساب شخصی برای انجام اموری همچون انتقال پول برای دوستان و اعضای خانواده؛ همچنین خرید آنلاین انتخاب مناسبی به نظر میرسد.
حساب تجاری برای انجام امور حرفه‌ای‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر قصد دارید برای چندین نفر از یک شرکت یکسان به تنظیم حساب کاربری بپردازید حتماً باید از این نوع حساب کاربری استفاده نمایید.

 

ثبت نام در پی پال

 

 

3. انتخاب کشور محل سکونت
در این مرحله شما باید کشور خود را برای پی پال مشخص کنید و بر روی گزینه “get started” کلیک نمایید.
نکته: در این مرحله امکان انتخاب کشور ایران وجود ندارد و اگر پی پال به ایرانی بودن شما پی ببرد امکان ادامه فرایند را نخواهید داشت. این از مهم‌ترین نکات در نحوه استفاده از پی پال در ایران است که ملزم به دانستن آن هستید.

 

کشور پی پال

 

 

4. وارد کردن شماره همراه
اکنون لازم است که یک شماره‌ تلفن واقعی از کشور انتخابی در مرحله قبل وارد کنید.
نکته: در این مرحله ممکن است که شما شرایط داشتن یک شماره‌ تلفن واقعی را نداشته باشید؛ در این صورت لازم است اقدام به ثبت‌نام برای شماره مجازی آن کشور نموده و ادامه فرایند ثبت‌نام را طی نمایید.

 

 

شماره تلفن پی پال

 

 

5. وریفای شماره‌تلفن
پی پال کد خاصی را به شماره وارد شده در مرحله قبل ارسال می‌کند و از شما می‌خواهد برای ادامه پروسه ثبت‌نام آن را وارد کنید.

 

 

وریفای پی پال

 

6. تنظیم ایمیل و رمز عبور
در این مرحله باید آدرس ایمیل معتبر خود و هم چنین رمز عبور ایمنی را برای پی پال تعریف کنید. در واردکردن آدرس ایمیل خود بسیار دقت نمایید؛ زیرا اعلان‌های مختلف به خصوص اعلان دریافت پول برای روی این ایمیل ارسال می‌گردد.
در این مرحله لازم است بدانید که رمز عبور انتخابی شما باید حتماً بیش از ۸ رقم و ترکیبی از حروف بزرگ و کوچک، کاراکترهای خاص و اعداد باشد.

 

خرید پی پال

 

 

7. ارائه اطلاعات اولیه
برای تکمیل ثبت‌نام کافی است در این مرحله اطلاعاتی همچون نام، آدرس، تاریخ تولد و… را وارد نمایید و سپس تیک گزینه‌های موجود را فعال کرده و بر روی گزینه “agree and creat account” کلیک کنید.

 

نحوه استفاده از پی پال در ایران

 

تذکر: در تمام مراحل بالا نباید هیچ نشانه‌ای از کشور ایران یافت شود حتی در هنگام ثبت‌نام پیشنهاد می‌شود از Vpn آی پی ثابت استفاده نمایید.

 

ارسال پول از طریق پی پال

این مورد پرکاربردترین موضوع در نحوه استفاده از پی پال در ایران است. برای ارسال پول به سایر حساب‌های پی پال تنها کافی است از قسمت “Quick links” گزینه “Send money” را انتخاب نمایید.

 

ارسال پول در پی پال

 

در مرحله بعد کافی است ایمیل، نام، نام کاربری یا موبایل شخص موردنظر را وارد کنید.
توجه: عبارت وارد شده در این قسمت حتماً باید توسط شخص دریافت کننده پول در پی پال ثبت شده باشد و شما نمی‌توانید از هر نام، شماره یا ایمیل دلخواهی استفاده نمایید.

 

ارسال پی پال

 

پس از ثبت شما باید نوع پول ارسالی و همچنین نوع ارزی که شخص مقابل دریافت می‌کند را برای پی پال مشخص کرده و مقدار پول ارسالی را وارد کنید.

 

پول پی پال

 

در این قسمت شما باید روش پرداخت را از بین گزینه‌های زیر انتخاب نمایید.
Goods and service payment: ارسال پول در زمینه‌های کاری و خدماتی
Gift Friend & Family: ارسال پول به‌عنوان هدیه برای دوستان و خانواده
پیشنهاد می‌شود در ارسال پول برای جلوگیری از به وجود آمدن مشکلات احتمالی، همیشه از روش Goods and service payment استفاده نمایید.

روش پرداخت پی پال

 

در مرحله بعد کافی است مشخص کنید که ارز ارسالی از کدام حساب شما کم شود.
(این حساب‌ها می‌تواند، کارت، بانک، یا حساب دلاری، یورویی و… پی پال باشد.)

حساب پی پال
در مرحله آخر نیز کافی است برای ارسال پول موردنظر روی گزینه “Send Payments Now” کلیک کنید.

خرید آنلاین با پی پال

برای استفاده از حساب پی پال در پرداخت‌ها کافی است پس از ورود به صفحه پرداخت آنلاین شاپ‌ها یا شرکت‌های خدماتی از بین روش‌های پرداخت با پی پال را انتخاب کنید. شما پس از آن با استفاده از موجودی حساب پی پال خود اقدام به خرید محصول نموده‌اید. دقت شود برای انجام این فرایند شما به جز داشتن موجودی کافی، نیاز به انجام هیچ‌گونه فعالیتی در حساب پی پال خود نخواهید داشت.

برداشت پول از پی پال

در نحوه استفاده از پی پال در ایران، برداشت پول به معنای جابه‌جایی آن بین حساب پی پال و حساب‌های شخصی خود یعنی بانک یا کارت است. برای این کار کافی است بر روی گزینه “Transfer Money” کلیک نمایید.

برداشت پول از پی پال

 

در این قسمت شما باید انتخاب کنید که انتقال از کدام بالانس ارزی شما صورت بگیرد.
نکته: اگر موجودی حساب شما فقط به دلار باشد این قسمت برای شما نمایش داده نمی‌شود.

انتقال از پی پال

 

حال باید از بین دو روش دریافت پول یکی از موارد زیر را انتخاب نمایید.
1. Instant: دریافت بر روی کارت و در کمتر از چند ثانیه انجام می‌گیرد. شما در قبال این درخواست ملزم به پرداخت ۱ درصد کارمزد خواهید بود.
2. Standard: انتقال رایگان به اکانت بانکی که در عرض ۱ تا ۵ روز صورت می‌گیرد. حداقل مبلغ برای استفاده از این روش ۲۰۰ دلار است.

انتقال پول از پی پال به ایران
در مراحل بعد نیز به‌ سادگی و با ثبت اطلاعات شما قادر به برداشت پول خود خواهید بود.

 

جهت کسب اطلاعات بیشتر درخصوص پی پال اجاره‌ای کلیک کنید.

 

انتقال پول از پی پال به ایران

افرادی که به نحوه استفاده از پی پال در ایران مسلط هستند، می‌دانند که به دلیل وجود تحریم‌ها امکان استفاده از هویت ایرانی و استفاده از خدمات این سایت برای افراد مقیم کشور ممنوع است. شما برای استفاده از موجودی این حساب خود در ایران نیاز به تبدیل ریالی و نقدکردن موجودی پی پال خود دارید. سفیرپیمنت با توجه به شرایط موجود و عدم دسترسی مستقیم ایرانیان به پول خود امکان نقد کردن با بهترین شرایط را برای شما فراهم آورده است. در ادامه به شرح بیشتر این موضوع خواهیم پرداخت.

مشکلات سایت paypal  در ایران

  • عدم دسترسی به پی پال با IP ایران

پی پال تمامی IPهای ایرانی را تحریم کرده است و استفاده از پی پال در ایران به صورت عادی امکان‌پذیر نیست و به محض اینکه paypal متوجه شود شما ایرانی هستید، اکانت شما را مسدود خواهد کرد. اگر قصد ساخت اکانت پی پال را دارید بهتر است درخصوص نحوه استفاده از پی پال در ایران از مشاوران سفیرپیمنت راهنمایی بگیرید.

  • مسدود شدن حساب با تغییر IP مداوم

از آنجایی که استفاده از پی پال در ایران و با استفاده از IP‌های ایرانی امکان‌پذیر نیست، اولین راه‌حلی که برای رفع این مشکل به ذهن افراد می‌رسد استفاده از VPN برای تغییر IP است اما باید به اینکه توجه داشته باشید که VPN‌های عادی در هر بار از استفاده IP شما را تغییر می‌دهند و تغییر مداوم در IP باعث مسدود شدن حساب پی پال شما خواهد شد. راه‌حل رفع این مشکل استفاده از VPS است.

  • نام کشور ایران

برای ساخت و وریفای حساب پی پال باید برخی از مشخصات و اطلاعات خود را وارد نمایید اما حتما به این نکته توجه داشته باشید که از آدرس واقعی و نام کشور ایران به هیچ وجه استفاده نکنید زیرا باعث مسدود شدن حساب شما خواهد شد.

نکات استفاده از پی پال در ایران

1. در صورتی که پی پال کوچک‌ترین اطلاعی از ایرانی بودن صاحب حساب پیدا کند، حساب را سریعاً بلاک و موجودی حساب کاربر مورد نظر را نیز مسدود می‌کند؛ از همین بابت تمامی صفحات موجود در وب‌سایت پی پال با IP ایران غیر قابل استفاده است. این نکته مهمترین برای نحوه استفاده از پی پال در ایران است.

2. بهتر است به‌جای VPN از سرور مجازی (VPS) همراه با IP ثابت استفاده شود.

3. از هر IP و سروری که در دفعات ابتدایی برای ورود به حساب استفاده می‌کنید، بهتر است دیگر اقدام به تعویض آن نکنید. پی پال به تغییر IP حساس بوده و در صورت عدم رعایت این نکته، امکان لیمیت شدن حساب شما وجود خواهد داشت.

4. در صورت استفاده نکردن از سرور مجازی، حتی‌الامکان از VPNهای رایگان و شلوغی که قطعی زیاد دارند، استفاده نکنید.

5. اگر VPN و یا اتصال به سرور شما قطع و پس از آن به IP ایران متصل شوید، پی پال حساب شما را در ابتدا لیمیت و پس از آن مسدود خواهد کرد.

6. یکسان بودن کشور سرور مجازی و آدرس حساب پی پال الزامی نیست.

7. پس از دریافت اطلاعات حساب پی پال از فرد یا شرکت، دسترسی‌های خود را تغییر داده و در فایل‌هایی نزد خود مستند و ذخیره کنید.

8. پسورد جدیدی که برای حسابتان انتخاب می‌کنید حداکثر باید ۲۰ کاراکتر داشته باشد و کاراکترها را بادقت وارد و ذخیره کنید.

9. پی پال بر روی منبع پول دریافتی حساسیت بالایی دارد؛ در نتیجه از حساب و مالک آن در مواقع دریافت پول اطمینان کامل کسب کنید.

10. با توجه به حساسیت زیاد پی پال به حساب‌های تازه تأسیس، لازم است به‌مرور با حساب خود کار کنید تا قدرت و اعتبار لازم را کسب کند؛ توصیه می‌کنیم در دو ماه اول مجموع تراکنش‌های حساب بیشتر از ۵۰۰ دلار نباشد و در ماه‌های بعدی سعی کنید به مرور این میزان را افزایش دهید. برای جلوگیری از لیمیت شدن این نکته را برای نحوه استفاده از پی پال در ایران مدنظر داشته باشید.

11. در ۱۰ پرداخت اول حساب خود، پارت‌های بیشتر از ۲۵ دلار دریافت نکنید و در پرداخت‌های بعدی به مرور این مقدار را افزایش دهید.

12. استفاده از گیفت (Freinds & Family) در انتقال پول، از جمله ویژگی‌هایی است که هرچند پی پال آن را در جهت تجربه بهتر برای کاربران خود قرار داده است، پیشنهاد می‌شود حتی‌الامکان و به خصوص در زمان‌هایی که برای کسب‌وکار خود از حساب استفاده می‌کنید، از این طریقی پولی انتقال و یا دریافت نکنید. درصورتی‌که مشتری شما به اشتباه از این روش برای انتقال پول به حساب شما استفاده کرد،
بهتر است مبلغ را در اسرع وقت ریفاند کرده و از مشتری خود درخواست کنید که مجدداً و از نحوه سرویس (Goods and Services) برای انتقال استفاده کنند.

13. در صورتی که از پی پال هر خطایی دریافت کردید به هیچ وجه مجدد برای رفع خطا در همان زمان اقدام نکنید. دریافت اخطار برای چند مرتبه امکان لیمیت شدن حساب شما را در پی خواهد داشت.

در صورت بسته شدن چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم؟

حتماً تا کنون متوجه شده‌اید که نحوه استفاده از پی پال در ایران چالش‌های خاص خود را دارد. پی پال ممکن است حساب شما به دو صورت مختلف ببندد:
1. بستن حساب به صورت کامل: در این صورت شما برای همیشه امکان هیچ‌گونه فعالیتی را در حساب خود نخواهید داشت؛ به عبارت دیگر تمام وجودی حساب شما از بین خواهد رفت.
2. بستن شش‌ ماهه حساب: در این روش محدودسازی شما برای ۶ ماه اجازه انجام فعالیت در حساب خود را نخواهید داشت. پس از آن امکان اضافه ‌کردن یک کارت یا بانک اکانت از جانب پی پال به شما داده می‌شود و می‌توانید کل موجودی حساب خود را خارج نمایید.

خدمات سفیرپیمنت برای استفاده کنندگان ایرانی پی پال

سفیر پیمنت افزون بر امکان خرید پی پال، وریفای آن و پرداخت از طریق پی پال، شما را در زمینه نقدکردن موجود حساب خود نیز یاری می‌رساند. برای انجام این کار کافی است پس از ارتباط با پشتیبانان سفیر پیمنت موجودی حساب پی پال خود را برای آن‌ها ارسال کنید و در عوض وجه نقد ریالی از ما دریافت نمایید.
سفیر پیمنت در صورت بسته شدن حساب شما نیز در کنار شماست. با وجود نکات مختلف در نحوه استفاده از پی پال در ایران این امکان هر لحظه وجود دارد؛ به همین دلیل پشتیبانان سفیر پیمنت در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکلی از جانب پی پال شما را در زمینه رفع آن راهنمایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: افتتاح حساب پی پال | پرسونال – بیزینس

سخن پایانی

در این مقاله با نحوه استفاده از پی پال در ایران آشنا شدیم. پی پال با تمام مزایا و امکاناتی که برای جهانیان فراهم آورده ایران را با توجه به وجود تحریم‌های اقتصادی برای فعالیت محدود ساخته است. وجود این موضوع به این معنا نیست که نتوانید از پی پال در ایران استفاده کنید. شما می‌توانید با تغییر آی پی خود و سایر مشخصاتی که نشانگر فعالیت در ایران باشد از امکانات این حساب بهره ببرید. برای به‌ وجود آمدن سایر مشکلات احتمالی نیز فقط کافی است دیگر نکات ذکر شده در بالا را رعایت کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(2)
   
بردیا براهنی کاربر سایت ۱۰ مرداد ۱۴۰۲

چه محدویت های برای حساب پی پال ایرانیان اعمال شده؟

       
    پشتیبانی سفیرپیمنت مدیر سایت ۱۱ مرداد ۱۴۰۲

    سلام
    ایران به طور کلی در پی پال تحریم است و چیزی به اسم پی پال ایرانی وجود ندارد.