استفاده از zelle در ایران

آموزش استفاده از zelle در ایران

آخرین بروز رسانی:  ۸ مهر, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  8 دقیقه

Zelle یک پلتفرم انتقال وجه همتا به همتا P2P است. این اپلیکیشن در سال ۲۰۱۷ به دست هفت بانک بزرگ آمریکا طراحی شد. Zelle در عرض نیم دهه به محبوبیت چشمگیری در آمریکا دست یافت. این برنامه رقیب سرسخت پی پال محسوب می‌شود. خصوصیاتی چون انتقال فوری و بدون کارمزد، بسیاری را در انتخاب میان پی پال و Zelle به چالش کشیده است. اگر شما نیز مشتاق استفاده از Zelle در ایران هستید و می‌خواهید بدانید چطور می‌توان از زل در ایران استفاده کرد، تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

 

کاربرد‌های Zelle

زل یک راه سریع، امن و راحت برای ارسال و دریافت پول از آشنایان است. شما و افرادی که قصد انجام تراکنش با آنها را دارید باید در یکی از بانک‌های آمریکا حسابی متصل به زل داشته باشند. پس از آن عملیات انتقال وجه در عرض کمتر از چند دقیقه قابل انجام است. در کنار سرعت و آسانی، در خصوص امنیت باید اشاره کرد که Zelle مسئولیت انتقال را به دوش مشترک می‌گذارد. به آن معنا که شما خود باید قبل از ارسال پول، از هویت فرد مقابل اطمینان حاصل کنید. در صورت اشتباه در انتقال وجه، Zelle مسئولیتی در قبال بازگرداندن پول به عهده ندارد. یکی از دلایلی که استفاده از Zelle در ایران به موضوعی جذاب تبدیل شده است، انتقال وجه فوری میان اقوامی است که در ایران و آمریکا ساکن هستند.

 

آموزش استفاده از zelle در ایران

 

ارسال پول با Zelle

ارسال پول با Zelle بسیار آسان است و در کمتر از چند دقیقه انجام می‌شود. برای انجام این کار مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

 

برنامه zelle را دانلود کنید

 

1. در مرحله اول برنامه Zelle متناسب با موبایل خود را از فروشگاه گوگل یا اپ‌استور تهیه کنید.

 

استفاده از zelle در ایران وارد برنامه زل شوید

 

2. در مرحله دوم وارد برنامه شده و اطلاعات ایمیل یا شماره تلفن خود را وارد کنید. با این کار حساب بانک خود را به اپلیکیشن Zelle متصل خواهید کرد. آیکون زل یک حرف Z است که همانند علامت دلار خطی عمودی از آن عبور کرده است.

 

اطلاعات شخصی که قرار است برای او پول ارسال کنید را وارد کنید

 

3. در مرحله سوم می‌باید اطلاعات مخاطب اعم از شماره تلفن و ایمیل را وارد کنید. توجه داشته باشید باید به Zelle اجازه دسترسی به مخاطبین را بدهید.

 

گزینه ارسال پول را بزنید

 

4. حال گزینه ارسال پول از طریق Zelle را انتخاب کنید.

 

اطلاعات مخاطب را بررسی و تایید کنید

 

5. در مرحله پنجم شماره موبایل یا ایمیل مخاطب را وارد کنید. اطلاعات حساب مخاطب نیز برای اطمینان از صحت تراکنش نشان داده می‌شود.

 

مبلغ تراکنش zelle را وارد کنید

 

6. در مرحله ششم مبلغ مورد نظر خود را وارد کنید.

 

در کمتر از یک دقیقه تراکنش zelle انجام خواهد شد

 

7. تراکنش در عرض یک دقیقه به مخاطب اطلاع‌رسانی می‌شود. پس از تأیید وی، پول مستقیماً به حساب بانکی مخاطب منتقل خواهد شد.

 

 

دریافت پول با Zelle

فرایند دریافت از طریق Zelle حتی از فرایند ارسال هم آسان‌تر است. دریافت از زل فقط ۳ مرحله دارد.

 

اعلان ارسال پول زل

 

1. هنگامی که کسی درخواست انتقال به شما ثبت کند، شما اعلانی در این مورد دریافت خواهید کرد. روی لینک نمایش داده شده کلیک کنید.

 

بانک zelle را انتخاب کنید

 

2. بانک معرفی کرده به Zelle را انتخاب کنید.

 

اطلاعات کارت خود را وارد کنید

 

3. اطلاعات حساب یا کارت خود را وارد کنید.

 

مزایا و معایب استفاده از Zelle برای تراکنش‌های مالی

امروزه محبوبیت زل در میان مخاطبین بر کسی پوشیده نیست. این پلتفرم انتقال وجه با هدف رقابت مستقیم با پی پال ایجاد شد. حامیان و مالکان شرکت سازنده Zelle هفت بانک برتر آمریکا هستند. این ارتباط تنگاتنگ ریشه مزیت‌های مختلف زل نسبت به پی پال است. در ادامه مزایا و معایب زل را بررسی می‌کنیم.

 

پرداخت در سایت های خارجی

 

مزایا Zelle

انجام تراکنش فوری برای مدت طولانی یک امر هزینه بر تلقی می‌شد. پی پال نیز برای انتقال فوری ۳ درصد کارمزد دریافت می‌کند. ازاین‌رو انجام خرید‌های روزمره با حساب‌های دیجیتالی، محبوبیت چندانی نداشت و مردم استفاده از اسکناس را به این حساب‌ها ترجیح می‌دادند. پدیداری زل انقلابی در این زمینه به وجود آورد. زل به شما اجازه انتقال فوری در کسری از ثانیه را می‌دهد. این مهم باعث شد مردم به جای حمل وجه نقد که خطرات بالقوه‌ای دارد، به استفاده از زل میل پیدا کنند.

 

معرفی جامع کش اپ Cash App

 

نه‌تنها ارسال پول با زل کارمزدی ندارد، بلکه پول مستقیماً در حساب مخاطب قرار می‌گیرد و می‌توان از آن استفاده کرد. در مقابل پی پال برای چند روز وجه دریافتی را مسدود نگه می‌دارد. کار با اپلیکیشن زل نیز بسیار راحت است و نیازی به تأیید صلاحیت‌های متعدد ندارد. با وجود آن که جامعه هدف زل کسب‌وکارها تلقی نمی‌شوند، امروزه کسب‌وکارهای زیادی از زل برای تراکنش خود استفاده می‌کنند.

 

معرفی بهترین اپلیکیشن انتقال وجه از خارج به ایران

 

معایب Zelle

ازآنجایی‌که زل مسئولیتی در قبال تعیین صلاحیت مشترکین ندارد، گزینه مناسبی برای کلاهبرداری‌های اینترنتی است. پس از انتقال وجه، دیگر امکان بازگرداندن پول وجود ندارد. بااین‌حال بزرگ‌ترین مشکل زل محدود بودن آن به کشور آمریکا است. فقط درصورت مالکیت حسابی در بانک‌های امریکا، اجازه استفاده از زل را پیدا خواهید کرد. بدیهی است امکان تراکنش بین‌المللی در زل وجود ندارد. این موضوع چالش بزرگی در خصوص استفاده از Zelle در ایران به وجود آورده است.

 

 

آموزش استفاده از Zelle در ایران

عمده استفاده زل در ایران برای ارتباط و انتقال وجه بین مهاجرین ساکن در آمریکا و خانوادگان ایشان است. انتقال پول از طریق صرافی‌های کلاسیک زمان‌بر بوده و هزینه زیادی به همراه دارد. بهترین راه استفاده از Zelle در ایران آن است که مهاجر ساکن در آمریکا برای خود و خانواده‌‌اش حسابی در بانک آمریکا افتتاح کند. برای استفاده از اپلیکیشن زل در ایران به یک DNS با IP ثابت آمریکا نیاز است. پس از آن به راحتی انتقال وجه انجام خواهید داد.

 

استفاده از zelle در ایران

 

جمع‌بندی استفاده از zelle در ایران

اخیراً استفاده از Zelle در ایران محبوبیت دو چندانی پیدا کرده است. خانواده‌های ایرانی برای انتقال وجه به فرزندان مهاجر و ساکن آمریکای خود مجبور به استفاده از صرافی‌های کلاسیک بودند. انتقال از طریق صرافی بیش از ۱ هفته کاری زمان می‌برد و کارمزد‌های سنگینی به همراه داشت. ازاین‌رو روش‌های جایگزین امروزی توجه بسیاری از ایرانیان را به خود جلب کرده است. انتقال وجه فوری و بدون کارمزد دلیل اصلی جذابیت استفاده از Zelle در ایران است. در این مقاله، قدم‌به‌قدم مراحل انتقال وجه در زل را آموزش دادیم. همچنین مزایا و معایب زل را نیز بررسی کردیم. روش غلبه بر تحریم‌هایی اعمال‌شده بر ایران را مطرح کردیم. امیدواریم با مطالعه و استفاده از آموزش‌های این مقاله، چالش‌های شما درباره استفاده از Zelle در ایران برطرف شده باشد. چنانچه سؤال یا پیشنهادی دارید با ما به اشتراک بگذارید. ما از دریافت نظرات شما خرسند خواهیم شد.

سوالات متداول؛ استفاده از zelle در ایران

برای استفاده از زل در ایران می‌بایست ابتدا از طریق واسطه‌، حسابی در یک بانک آمریکایی ایجاد کنید. سپس با استفاده از DNS با IP ثابت آمریکا وارد اپلیکیشن زل شوید.
خیر ویژگی اصلی تراکنش‌های زل انتقال فوری و بدون کارمزد آن است.
تمام اطلاعات کاربران Zelle رمزگذاری شده است و خطری کاربران را تهدید نمی‌کند.
بله، Zelle برنامه‌ای توسعه‌یافته به دست هفت بانک اصلی آمریکا است و برای سهولت در انتقال وجه بین حساب‌های آمریکایی طراحی شده است.
دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *