سایت ahrefs

Ahrefs چیست و نحوه کار با این ابزار قدرتمند چگونه است؟

آخرین بروز رسانی:  ۷ خرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  17 دقیقه

با توجه به تغییر روز افزون الگوریتم‌های گوگل و همچنین تکنیک‌های سئو در این میان، برای افزایش رتبه سایت خود و مشتریان خود باید علاوه بر تکنیک‌های سئو، از ابزارهایی که شما را در این زمنیه یاری خواهند کرد نیز استفاده کنید. یک از این ابزارهای مهم و کاربردی که همچنان محبوب بوده، سایت ahrefs است. درباره سایت ahrefs اطلاعات زیادی منتشر شده که بعضا پراکنده هستند. ما در این مقاله سعی کردیم به معرفی و آموزش ahrefs بپردازیم پس اگر شما هم به دنبال آشنایی و آموزش کار با ahrefs هستید تا پایان این متن ما را همراهی کنید!

جدول محتوا پنهان

ahrefs چیست؟

 

ahrefs چیست؟

 

از گذشته تا به امروز در سئو مهمترین موضوع بحث لینک‌سازی و بک‌لینک‌ها است، اگر چه الگوریتم‌های متنوع دیگری موارد دیگر یک وب‌سایت به غیر از لینک‌ها را نیز مورد بررسی قرار می‌دهند؛ ولی همچنان لینک‌سازی سالم جایگاه بالایی در دنیای وب دارند. سایت Ahrefs درواقع امکانات خارق‌العاده‌ای برای ارائه گزارشات کامل درباره لینک سازی وب‌سایت‌تان و حتی رقبایتان در اختیارتان قرار می‌دهد. علاوه بر آن امکان که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد، شما امکانات بسیار زیاد دیگری مانند مشخص کردن مشکلات وب‌سات‌تان، کلمات کلیدی برای تولیدمحتوا، تحلیل‌رقبا، بررسی مشکلات Page Speed و… را در این ابزار قدرتمند خواهید یافت.

با توجه به قابلیت‌هایی که سایت ahrefs دارد ابزار مناسبی برای افراد فعال در حوزه وب و سئو خواهد بود؛ به همین دلیل می‌توان این سایت را یکی از سایت‌های پرکاربرد و پرطرفدار معرفی کرد. از آنجایی که این سایت مجموعه‌ای از چند ابزار است باعث می‌شود که بتوانید هم امور سئو داخلی و هم امور سئو خارجی را با آن نظارت و بررسی کنید.

 

سایت  ahrefs چیست؟ و چه چیزی Ahrefs را بهتر از رقبایش می‌کند؟

این یک سوال منصفانه است اما پاسخ دادن به آن سخت است زیرا چیزهای زیادی برای مقایسه وجود دارد. برای پاسخ به این سوال تصمیم گرفتیم مسیر متفاوتی را طی کنیم و برخی از ویژگی‌ها و عملکردهای منحصر به فرد Ahrefs  را به نمایش بگذاریم.

این ویژگی‌ها با مقایسه سایت ahrefs  با سایر ابزارهای سئویی که همه در یک قیمت مشابه بودند، انتخاب شدند. ممکن است که برخی از ابزارهای کمتر شناخته شده و تخصصی‌تر سئو نیز دارای یک یا چند مورد از این ویژگی‌ها باشند.

 

جستجوی کلمات کلیدی را برای 10 موتور جستجو انجام دهید

اکثر ابزارهای سئو در حوزه کلیدواژه فقط داده‌ها و معیارهای گوگل را نشان می‌دهند. با توجه به انحصار تقریبی گوگل در بازار موتورهای جستجو، این کار منطقی است اما به خاطر داشته باشید که می‌توانید از سایر موتورهای جستجو نیز ترافیک دریافت کنید و سایت  ahrefs در این مورد به شما کمک می‌کند. در واقع میزان استفاده از موتو جستجوی گوگل بسیار بیشتر از سایر موتورهای جستجو است و تقریبا می‌توان گفت که گوگل در این زمینه انحصاری کار می‌کند اما با این وجود هستند افرادی که از سایر موتورهای جستجو استفاده می‌کنند؛ بنابراین ابزاری که بتواند تحقیق کلمات کلیدی را در سایر موتورهای جستجو نیز انجام دهد به شما کمک خواهد کرد که از آن‌ها نیز ترافیک ورودی داشته باشید. سایت ahrefs این قابلیت را برای شما فراهم می‌کند و از این نظر می‌توان گفت که برتری دارد.

 

با داده های «کلیک» فراتر از حجم جستجو بروید

سایت ahrefs تنها ابزار تحقیق کلمات کلیدی در بازار است که فراتر از حجم جستجو رفته و تعداد کلیک‌های تخمینی را روی نتایج جستجو نشان می‌دهد. این برای ارزیابی اینکه آیا یک کلمه کلیدی واقعا ارزش هدف‌گذاری دارد یا خیر مفید است. در واقع شما به کمک این ابزار می‌توانید قبل از هرگونه فعالیتی برای یک کلمه کلیدی متوجه شوید که آیا این کلمه مورد پسند مخاطب هست یا خیر! همچنین می‌توانید از این داده‌ها کمک گرفته و کلمات خود را اولویت‌بندی کنید؛ از این‌رو به اندازه اولویت هر کلمه‌ای برای آن وقت و هزینه صرف خواهد شد.

 

برآورد کل ترافیک جستجو را برای 10 صفحه برتر رتبه‌بندی دریافت کنید

اکثر متخصصان سئو به حجم جستجوی کلمه کلیدی هدف خود نگاه می‌کنند تا پتانسیل ترافیک ارگانیک صفحه را پیش‌بینی کنند. با استفاده از  ahrefs می‌‌توانید برآورد کل ترافیک جستجو را دریافت کنید. به عبارت دیگر میزان ترافیک جستجو کلمه هدف مسئله مهمی است که متخصصان سئو به دنبال یافتن آن هستند. سایت ahrefs در این زمینه به کمک این افراد آمده و این داده را برای 10 صفحه برتر در اختیار شما قرار می‌دهد.

 

رشد (یا کاهش) بک لینک را در طول زمان، به صورت روزانه مشاهده کنید

به لطف سرمایه‌گذاری مستمر سایت ahrefs در فناوری و زیرساخت‌ها، این سایت تنها ابزار برای به‌روزرسانی روزانه نمودارهای بک لینک است. ابزارهای مختلفی هستند که در زمینه بک‌لینک‌ها اطلاعاتی را در اختیار شما قرار می‌دهند اما هیچ کدام به اندازه ahrefs دقیق و سریع نیستند چرا که سایت ahrefs به صورت روزانه اطلاعات بک‌لینک‌های سایت را به طور دقیق ارائه می‌کند؛ در نتیجه اقدامات لازم را به موقع می‌توانید انجام دهید. این مسئله در زمانی که بک‌لینک‌های مخربی برای شما ثبت می‌شوند و یا بک‌لینک‌هایتان حذف شده‌اند بسیار اهمیت خواهد یافت.

 

ببینید کدام زیرپوشه‌ها بیشترین ترافیک را برای رقبای شما جذب می‌کنند

گزارش «زیرپوشه‌های برتر» در Site Explorer به شما کمک می‌کند ساختار وب‌سایت رقبای خود را بهتر بشناسید. برای استفاده از این امکانات باید از آموزش ahrefs استفاده کنید. اینکه نقشه سایت و صفحه‌بندی وب‌سایت رقبا به چه شکلی است نقاط قوت و ضعف آن‌ها را نشان خواهد داد. سایت ahrefs در این زمینه نیز به شما کمک می‌کند و مشخص می‌کند که در کدام زیرپوشه رقبا بیشترین ترافیک وجود دارد.

 

توزیع کلیک برای کلمات کلیدی جداگانه را ببینید

 

توزیع کلیک برای کلمات کلیدی جداگانه را ببینید

در واقعیت، هر کلمه کلیدی منحنی CTR منحصر به فرد خود را دارد که با استفاده از سایت ahrefs می‌توانید از آن استفاده کنید. به بیان دیگر شما به کمک این ابزار می‌توانید مقدار CTR هر کلمه کلیدی را به صورت جداگانه بررسی منید در حالی که برخی از ابزارهای دیگر این قابلیت را ندارند.

تاریخچه SERP را تجزیه و تحلیل کنید

قبل از دنبال کردن یک کلمه کلیدی خاص، مطمئن شوید که نبردهایی را که در بین نتایج جستجوی برتر در سال‌های اخیر رخ داده است، بررسی کنید. این مسئله به شما کمک می‌کند روی داده‌های پایدارتری فعالیت کنید. برای مثال عبارت‌هایی هستند که صرفا در یک بازه زمانی خاص رشد داشته‌اند و دوباره پس از مدتی افت کرده‌اند. بررسی تاریخچه صفحات جستجو به شما کمک می‌کند به خوبی از صعود و نزول عبارت‌ها و صفحات مطلع شده و با آنالیز کردن آن‌ها تصمیمات مطمئن‌تری بگیرید. این امکان در سایت ahrefs وجود داشته و کار را برایتان راحت کرده است.

شکاف‌های محتوایی بین خود و رقبایتان را کشف کنید

احتمالاً قبلاً درباره تجزیه و تحلیل «شکاف محتوا» شنیده‌اید. بسیاری از ابزارها این قابلیت را دارند و این ویژگی منحصر به Ahrefs نیست. این ویژگی کمک می‌کند به موقع اقدامات لازم برای اصلاح وضعیت موجود را انجام دهید.

مشاهده تاریخچه رتبه‌بندی هر وب‌سایت برای هر کلمه کلیدی (و مقایسه با رقبا)

دانستن اینکه چگونه صفحات شما برای کلمات کلیدی خاص رتبه‌بندی می‌شوند، می‌تواند بسیار روشنگر باشد و می‌توانید این کار را در سایت ahrefs انجام دهید. با این قابلیت شما می‌توانید متوجه شوید که چه اقداماتی باعث شده است تا سایت شما رشد کند و یا افت داشته باشد.

 

ابزارهای ahrefs چیست و چگونه کار می‌کنند؟

 

ابزارهای ahrefs چیست و چگونه کار می‌کنند؟

شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد که Ahrefs این اطلاعات گسترده را چگونه بدست آورده و طبقه‌بندی می‌کند. درواقع Ahrefs از یک نرم‌افزار فوق پیشرفته Crawl برای بازبینی استفاده می‌کند تا با استفاده از آن اطلاعات، لینک‌های ورودی هر وب‌سایت را در اختیار کاربران خود قرار دهد. این ابزار، تحلیلی از محتواهای شما را نیز در اختیارتان قرار خواهد داد و نشان می‌دهد که محتوای محبوب شما کدام بوده و کدام یک نیاز به رشد بیشتری دارد. این اطلاعات کاربردی قطعا برای سئوکاران با ارزش خواهد بود. در ادامه ابزارهای Ahrefs را به صورت کامل بیان می‌کنیم.

  • بررسی بک لینک (backlink profile)

همانطور که اشاره کردیم ابزار Ahrefs بزرگترین ایندکس کننده‌ی به‌روز بک‌ لینک است. به طوری که در یک روز تقریبا 3.5 میلیارد صفحه وب را Crawl می‌کند و اطلاعات را هر 15 دقیقه برای کاربران به‌روز می‌نماید. در این قسمت فقط نیاز است تا URL وب‌سایت مورد نظر را وارد کنید تا اطلاعات بسیار جامعی درباره لینک‌های آن وب‌سایت بدست آورید.

  • جستجوی کلیدواژه‌ها (Keyword Research)

شما در واقع در این قسمت خواهید توانست هزاران کلیدواژه مرتب با حوزه فعالیت وب‌سایت‌تان بیابید و بر اساس درجه سختی و جستجو که Ahrefs مشخص می‌کند، برای سئوی سایت خود برنامه‌ریزی کنید. متخصصان سئو خوب می‌دانند که انجام تحقیق کلمه کلیدی چقدر اهمیت دارد و این کار با ابزارهای مطمئن چقدر در گرفتن نتیجه نهایی موثر واقع خواهد شد.

 

تحلیل و آنالیز رقبا

 

  • تحلیل و آنالیز رقبا (Competitive Analysis)

در این قسمت شما درواقع کلمات کلیدی را مشاهده می‌کنید که رقبایتان با استفاده از آنها ترافیک ارگانیک را به سایت خود آورده‌اند. در بخش Content Gap کلمات کلیدی مشخص شده‌اند که رقبایتان در آنها رتبه گرفته و شما رتبه‌ای دریافت نکرده‌اید.

در بخش Site Explorer این قسمت امکانات منحصربه‌فرد زیر را خواهید یافت:

  • Organic traffic research: در واقع همانطور که پیش‌تر توضیح داده شد این بخش کلمات کلیدی رقبا را بر اساس رنک هر کدام طبقه‌بندی می‌کند و نشان می‌دهد که رقبایتان در این کلمات ترافیک به دست آورده‌اند.

 

  • Backlink checker: این قسمت تمام بک لینک‌های رقیب‌تان را بررسی می‌کند. فقط کافی است URL رقیبتان را وارد کنید تا از سیر تا پیاز ماجرا باخبر شوید. جزئیات دقیق بک‌لینک‌های رقیب اعم از تعداد و دامنه‌ها را برایتان نمایش خواهد داد.
  • Paid traffic research: این قسمت بسیار جذاب است، شما می‌توانید بررسی کنید که رقبایتان در تبلیغات چه نتیجه‌ای گرفته‌اند و گزارشات آن تبلیغات را ببینید. از آنجایی که آنالیز داده‌های حاصل از تبلیغات بسیار اهمیت دارد و تجربه مهمی محسوب می‌شود شما نیز می‌توانید با در اختیار داشتن این گزارش به این تجربه ارزشمند دسترسی پیدا کنید.
  • آنالیز محتوا (Content Research)

در این قسمت بخش‌های مختلفی قرار داده شده است که بهتر است از آنها استفاده کنید.

  • یافتن مقالات برتر: لیستی از برترین مقالات را با وارد کردن کلمه مد نظر خواهید یافت.
  • بررسی لینک‌ها: هر موضوع دلخواهی را در قسمت Content Explorer وارد کنید تا با گزینه Highlight unlinked domains دامنه‌هایی را که به شما لینک نداده‌اند بیابید.
  • جزئیات هر موضوع را مشاهده کنید: با انتخاب گزینه Details اطلاعاتی جامعی از Backlinks، Anchor Texts و Organic Key Words را دریافت کنید.

 

انالیز محتوا

 

  • بررسی رتبه (Rank Tracking)

رتبه خود را در بازه‌های زمانی مختلف بررسی و عملکردتان را با سایر رقبا مقایسه کنید. از طریق تگ‌های مختلف، لیست Keywords خود را مرتب کرده و وضعیت سئو خود را از طریق گزارشات ارسالی ایمیل سایت ahrefs کنترل نمایید.

همچنین در قسمت Web Monitoring خواهید توانست اعلان‌هایی را برای کلید واژه‌های خاص تنظیم کرده و از طریق ایمیل از بک ‌لینک‌‌های جدید رقبایتان با خبر شوید و همه جوانب را زیر نظر داشته باشید.

 

کاربردهای استفاده از ابزارهای ahrefs چیست

 

کاربردهای استفاده از ابزارهای ahrefs چیست؟

با توجه به امکانات گسترده سایت ahrefs، سعی می‌کنیم به صورت خلاصه آنها را معرفی کنیم.

  • تجزیه و تحلیل کامل SERP
  • تجزیه و تحلیل کلمات و یافتن کلمات کلیدی
  • ارائه اطلاعات کاربردی و جامع از شبکه‌های اجتماعی مانند توییتر، فیس بوک، لینکدین و…
  • گزارشات روزانه از رقبا و هشدارهایی که توسط شما تنظیم شده است در قالب ایمیل ارسال می‌شود
  • به‌ روزرسانی روزانه اطلاعات این ابزار
  • ارائه اطلاعات و مقایسه‌های بسیار کاربردی از بک‌ لینک‌های شما و رقبایتان
  • قراردادن معیارهای جالب برای برررسی نرخ بازده
  • ابزاری مناسب برای شناسایی ویژگی‌های Google مانند پنل‌های اسنیپت، فیچرهای Knowledge و… قرار داده است

ابزارهای Ahrefs  چیست و نحوه استفاده از آنها چکونه است؟

1)تجزیه و تحلیل بک‌لینک‌ها

ابتدا لینک سایت خود را در قسمت Site Explorer  وارد می‌کنید و بعد از چند لحظه یک جدول از اطلاعات بک ‌لینک‌ها، ترافیک ارگانیک و سنجش عملکرد سایت مورد نظر را دریافت خواهید کرد.

 

2) بررسی لینک دادن رقبا در Ahrefs

در قسمت Link Type خواهید توانست تا لینک‌های Dofollow رقبایتان را بررسی و مشاهده کنید که آنها با کدام یک از وب‌سایت‌ها مشارکت کرده‌اند تا از این اطلاعات استفاده کنید.

 

3) ویژگی Link Intersect

این قسمت در واقع بخش بسیار جذاب Ahrefs است که می‌توانید برای تبلیغات و بک ‌لینک گرفتن از آن استفاده کنید. گرفتن بک‌لینک از جای درست و مناسب می‌تواند عامل مهمی برای رشد سایت شما باشد.

در این بخش ابتدا شما چند رقیب اصلی خود را وارد می‌کنید. سپس لیست سایت‌هایی را که به همه رقبای شما لینک داده‌اند مشاهده کنید. در این صورت شما به سادگی متوجه خواهید شد که نقطه مشترک و قوت همه رقبایتان چیست و می‌توانید از این روش شما نیز استفاده نمایید.

 

4) ویژگی New Backlink

در این بخش شما صفحاتی را مشاهده می‌کنید که به تازگی چه سایت‌هایی به شما و رقبایتان لینک داده‌اند و شما با این اطلاعات فرصت‌های جدید لینک‌سازی را شناسایی می‌کنید. بدیهی است که لینک‌سازی صحیح بسیار در مباحث سئو اهمیت دارد.

 

هزینه ابزار Ahrefs

 

هزینه ابزار Ahrefs چقدر است؟

با توجه به امکانات متنوع و گاها منحصربه‌فردی که سایت Ahrefs ارائه می‌دهد، هزینه‌ قابل توجهی را هم برای خدماتش در نظر گرفته است. حداقل خدمات این وب‌سایت از 99 دلار شروع شده و کامل‌ترین طرح خدماتی خود را با مبلغ 999 دلار ارائه می‌دهد. بهترین طرح این وب‌سایت، طرح Standard  به مبلغ 179 دلار است که در واقع شما دسترسی کامل را بعد از خرید این اکانت دریافت خواهید کرد. البته برای اینکه بتوانید با خدمات این وب‌سایت بیشتر آشنا شوید، بهتر است که از طرح دو هفته اکانت رایگان Ahrefs استفاده کرده و بعدا اکانت آن را بخرید کنید. شما در این دو هفته رایگان می‌توانید از ابزارهای مختلف استفاده کرده و به خوبی از عملکرد و کارایی این پلتفرم مطلع شوید.

 

خدمات سفیرپیمنت برای سئوکاران

 

خدمات سفیرپیمنت برای سئوکاران

استفاده از امکانات و ابزارهای سایت Ahrefs با توجه به قابلیت‌هایی که ذکر کردیم بسیار مفید خواهد بود. در صورتی‌که تمایل به استفاده از این ابزار برای سئوی سایت خود دارید باید حداقل توانایی پرداخت با یکی از دو روش پی پال یا مستر/ دبیت کارت را داشته باشید. در واقع استفاده از خدمات این مجموعه ملزم به پرداخت هزینه به صورت ارزی خواهد بود و دو روش پی‌پال و مسترکارت برای اینکار در نظر گرفته شده است. در صورتی که حساب‌های ارزی همچون پی‌پال دارید می‌توانید برای اینکار اقدام کنید اما با توجه به تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که برای کاربران ایرانی وجود دارد، پرداخت هزینه در این سایت چالش‌هایی را به همراه دارد؛ زیرا اکثر ایرانی‌ها حساب ارزی نداشته نمی‌توانند مستقیما در این سایت خرید خود را انجام دهند. پس راه چاره چیست؟

برای حل این مسئله باید از یک فرد یا مجموعه‌ای به عنوان واسطه کمک بگیرید و پرداخت خود را انجام دهید. در واقع لازم است شما هزینه را به یک واسطه پرداخت کنید تا آن به صورت ارزی پرداخت شما را انجام دهد. مجموعه سفیرپیمنت به عنوان سفیر شما در خدمات ارزی و سابقه فعالیت در عرصه پرداخت‌های ارزی آنلاین می‌تواند همه چالش‌های شما را در این زمینه برطرف نماید. شما می‌توانید از طریق همین مجموعه اقدام به افتتاح حساب پی‌پال کنید تا بتوانید پرداخت خود را انجام دهید. همچنین این قابلیت وجود دارد که شما پرداخت را به این مجموعه بسپارید و دیگر هزینه‌ای بابت افتتاح حساب پرداخت نکنید.اگر چنانچه با نحوه پرداخت مشکلاتی داشتید و یا سوالی در این رابطه برای شما به وجود آمد، می‌توانید پرسش خود را از طریق راه‌های ارتباطی به اطلاع پشتیبانی مجموعه برسانید تا در اسرع وقت پاسخ خود را دریافت کنید.

 

نتیجه

برای سئوی یک سایتی که تازه شروع به فعالیت کرده‌ است شاید در همان ابتدای کار نیاز به اطلاعات زیادی نداشته باشید و بتوانید اطلاعات مورد نیاز خود را کم و بیش بدست آورید؛ ولی رفته رفته با افزایش ترافیک سایت و نزدیک شدن به رتبه‌های برتر گوگل، نیاز می‌شود تا رفتار کاربر، رقبای خود را به درستی تحلیل کنید تا رتبه خود را حفظ کنید. از جمله سایت‌هایی که امکانات بی‌نظیری در اختیار شما قرار می‌دهد و کمک می‌کند که شما آنالیزهای خود را به راحتی و به سرعت انجام دهید سایت ahrefs است. در این مقاله به طور مفصل درباره سایت ahrefs صحبت کردیم و آموزش ahrefs نیز برای به دست آوردن نتیجه درست ارائه شد. به طور کلی Ahrefs قابلیت‌های بسیاری را در اختیارتان قرار خواهد داد تا بتوانید به درستی وب‌سایت مورد نظرتان را رشد دهید.

چالشی که در استفاده از سایت ahrefs وجود دارد این است که پرداخت هزینه خدمات این مجموعه به صورت ارزی باید انجام شود. در صورتی که حساب ارزی ندارید لازم است تا از واسطه‌هایی کمک بگیرید. سفیرپیمنت می‌تواند در این زمینه به عنوان واسط عمل کرده و چالش‌های شما را برطرف نماید. چنانچه قبلا از این سایت استفاده کرده‌اید و یا سوالی در این رابطه برایتان به وجود آمده است آن را در قسمت نظرات مطرح کنید.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *