نمونه سوالات آزمون گوته

نمونه سوالات جامع آزمون گوته

آخرین بروز رسانی:  ۲۹ مهر, ۱۴۰۲
10 دیدگاه
زمان مطالعه:  7 دقیقه

آزمون گوته از جمله آزمون‌های بین المللی است که برای سنجش سطح زبان آلمانی افرادی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند بسیار مناسب است.در واقع مدرک کسب شده از این آزمون شرایط لازم تحصیلی و یا شغلی در کشور آلمان را برای متقاضیان خود فراهم می‌کند. این آزمون در سطوح مختلفی از A1 تا C2 برگزار می‌گردد که هر یک از این سطح‌ها اهداف مخصوص به خود را دارد. مدرک این آزمون برای افرادی که قصد تحصیل در کشورهای سوئیس، اتریش و لیختن‌اشتاین را دارند ضروری است. آنچه که داوطلبان را در این آزمون موفق خواهد کرد، آگاهی از ماهیت این آزمون و آشنایی با نمونه سوالات گوته می‌باشد.

 

پشتیبانی پرداخت آزمون‌ها

خواندن

آزمون گوته متن‌هایی برای خواندن همراه با سؤالات درک مطلب دارد که ممکن است در قالب‌های مختلف باشد. به عنوان مثال، ممکن است مقاله‌ای از یک روزنامه بخوانید. سپس یک خلاصه کوتاه می‌خوانید و باید کلمات از دست رفته را در خلاصه پر کنید. یا ممکن است چند جمله دیگر به شما داده شود و از شما بپرسند که کدام یک از آن‌ها در مکان‌های خاص مناسب‌تر است. این نوع سوال پر کردن کلمات از دست رفته در سطوح پیشرفته نسبتا رایج است. این مورد نه تنها درک شما از مقاله را آزمایش می‌کند، بلکه توانایی شما در پیش بینی کلمات دیگر را نیز مورد آزمایش قرار می‌دهد.

 

آزمون گوته

 

نوشتن

برای آزمون‌های سطح پایین‌تر، معمولاً از شما خواسته می‌شود که پیام‌های کوتاه مرتبط با موضوعات روزمره مانند پیام‌های متنی، پست‌های انجمن یا ایمیل بنویسید. تمرین‌های پر کردن جای خالی در اینجا نیز بازمی‌گردند. بخش نوشتن برای تست‌های پیشرفته قطعا شامل یک مقاله کوتاه حدود 200 کلمه است که معمولاً یک تصویر یا نمودار را توصیف می‌کند. شما این توانایی را خواهید داشت که از بین چند مورد، یک گزینه که بیشتر با آن احساس راحتی می‌کنید را انتخاب کنید و در مورد آن بنویسید.

 

گوش دادن

بخش گوش دادن در سطوح پایین‌تر دوباره بیشتر به سمت ارتباطات روزمره طراحی شده است. پیام‌های تلفنی کوتاه یا اعلان‌های مربوط به برنامه‌ها، زمان‌بندی و حمل‌ونقل را می‌شنوید و به سؤالات مربوط به محتوای آن‌ها پاسخ می‌دهید. در سطوح بالاتر، سخنرانی یا بحث و گفتگوی افراد را می‌شنوید و سپس باید به سؤالاتی در مورد دیدگاه آن‌ها پاسخ دهید. همچنین ممکن است توضیحاتی در مورد توالی رویدادها بشنوید و سپس از شما خواسته شود که جزئیات خاصی را انتخاب و یادداشت کنید. برخی از ضبط‌ها تکرار می‌شوند، برخی دیگر تکرار نمی‌شوند. طول این بخش و کلیپ‌های صوتی بسته به سطحی که در آن هستید متفاوت خواهد بود.

 

صحبت كردن

بخش اسپیکینگ در آخر قرار می‌گیرد، که یک آزمون واقعی استقامت را ایجاد می‌کند. خوشبختانه، بخش اسپیکینگ در طولانی‌ترین زمان فقط حدود 10 تا 15 دقیقه است. به شما فرصت و زمان کوتاهی داده می‌شود تا یک سخنرانی سریع درباره موضوع خود آماده کنید. شما سخنرانی را ارائه خواهید کرد و سپس ممتحنین به صورت خودجوش چند سوال بعدی از شما خواهند پرسید. یا ممکن است فهرستی از سوالات رایج روزمره و زمان آماده‌سازی به شما داده شود، سپس ممتحن یکی را به طور تصادفی انتخاب کرده و مکالمه را آغاز می‌کند.

در یک امتحان پیشرفته‌تر، ممکن است از شما خواسته شود که فعالیت یا نظری را به شریک صحبت خود (ممتحن خود) پیشنهاد دهید و آماده باشید تا از آن در برابر اعتراضات او دفاع کنید. شما در مورد اینکه آیا واقعاً آ‌نها را متقاعد کرده‌اید یا نه، امتیازی نخواهید گرفت. آ‌ن‌ها فقط به دنبال این هستند که چگونه می‌توانید از مهارت‌های زبانی متقاعدکننده استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید : موسسه زبان آلمانی

 

نمونه سوالات گوته

 

نمونه سوالات گوته a1

پایین‌ترین سطح آزمون گوته مربوط به سطح A1 است. تسلط بر نمونه سوالات گوته a1 شما را برای یادگیری جملات ابتدایی و کلمات روزمره مورد استفاده در این آزمون یاری خواهد کرد.

 

نمونه سوالات گوته a2

در این بخش لازم است که دازطلبان تسلط کامل بر دایره کلمات زبان آلمانی داشته باشند. فایل صوتی زیر به شما کمک می‌کند تا با نمونه سوالات گوته a2 آشنا شوید.

 

نمونه سوال گوته

 

نمونه سوالات گوته b1

همان‌طور که میدانید در این بخش از آزمون گوته در مورد تمام مسائل روزمره، درک نکات اصلی صحبت‌ها و گفتارهای عامیانه آلمانی از شما سوال خواهد شد. با دانلود نمونه سوالات آزمون گوته B1 با آمادگی بیشتری برای این بخش از آزمون حاضر شوید.

 

 

خدمات سفیرپیمنت در این حوزه

همان‌طور که اشاره کردیم، آزمون گوته یکی دیگر از آزمون های بین المللی است که ثبت نام آن نیازمند پرداخت های ارزی است. پرداخت‌های ارزی از طریق مستر کارت و یا ویزا کارت انجام می‌شود که البته تهیه‌ی آن برای افراد زیادی دشوار است. از این‌رو سفیرپیمنت این دشواری را برای داوطلبان این آزمون رفع خواهد کرد. به علاوه سفیرپیمنت با ارائه اطلاعات جامعی از این آزمون به داوطلبان کمک می‌کند تا با آمادگی بیشتری در این آزمون حاضر شوند. در خصوص نحوه ثبت نام و پرداخت هزینه آزمون گوته می‌توانید با مشاوران ما در تماس باشید.

 

نتیجه

آلمان یکی از کشورهای پر متقاضی برای ادامه تحصیل و یا کسب موقعیت‌های شغلی می‌باشد. آزمون گوته از جمله آزمون‌های بین المللی است که برای سنجش سطح زبان آلمانی داوطلبان به کار می‌رود. در این مقاله به منظور آمادگی داوطلبان آزمون گوته، نمونه سوالات سه بخش از آزمون گنجانده شد. امیدواریم که استفاده از مطالب این مقاله شما را در آزمون گوته موفق کند.

 

سوالات متداول

 

سوالات متداول آزمون گوته

 

۱- منابع گوته چیست؟

ناشران آلمانی بر اساس سطوح این آزمون سمت کادر رفرنس مشترک اروپا، نمونه سوالات و کتاب‌های مختلفی را تدوین کرده‌اند. برای آزمون گوته منابع مختلفی از جمله کتاب‌های Goethe /OSD Zertifikat B1 و کتاب Menschen A1.1 تا B1.1 موجود می‌باشد که استفاده از آن‌ها به داوطلبان کمک می‌کند تا برای این آزمون آمادگی بیشتری داشته باشند. برای دستیابی به منابع بیشتر این آزمون به صفحه کتاب آمادگی آزمون گوته مراجعه کنید.

 

۲- تاریخ امتحان گوته چه زمانی است؟

تاریخ و زمان برگزاری آزمون گوته از طریق سایت رسمی این آزمون و سایت برگزار کننده آن در ایران (موسسه گوته در تهران) اعلام خواهد شد.

 

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(10)
   
مجید کاربر سایت ۲۵ تیر ۱۴۰۲

بسیار عالی، تشکر از گردآوری تون 🌺

   
خدیجه کاربر سایت ۱۳ تیر ۱۴۰۲

ممنون بابت گذاشتن نمونه سوالات گوته . فقط من نتونستم فایل صوتی این سطح از آزمون رو پیدا کنم تا به سوالات جواب بدم

   
آیدا کاربر سایت ۲۴ آذر ۱۴۰۱

سلام ممنون از اطلاعات خوبتون🌸🙏

   
مجید کاربر سایت ۱۶ خرداد ۱۴۰۱

این هر سال تکرار میشه ؟ سوال های بقیه امتحان ها رو از کجا میشه پیدا کرد ؟

   
مینا محبی کاربر سایت ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

سلام برای گرفتن بورسیه تحصیلی باید حتما باید مدرک آزمون گوته رو داشته باشیم؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

    با سلام و احترام
    در برخی رشته‌ها امکان تحصیل به زبان انگلیسی در آلمان وجود دارد. اما با این وجود لازم است تا زبان آموزان برای مهاجرت تحصیلی و یا اخذ بورسیه، مدرک زبان آلمانی B2 را در اختیار داشته باشند. برای اخذ مدرک B2 زبان آلمانی، شرکت در یکی از آزمون‌های گوته (Goethe-Zertifikat)، تست داف(TEST DAF)، دی اس ها(DSH) و یا تلک (TELC)ضروری است.

   
sarina کاربر سایت ۲۷ شهریور ۱۴۰۰

سلام خسته نباشید
یه سوال داشتم
برای گرفتن مدرک ‌b2 نیازه که
تمام آزمون های سطح های قبلی (a1، a2 و b1 ) گرفته شده باشه؟
یا میشه به طور مستقیم آزمون b2 رو داد؟
ممنون

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۰۱ مهر ۱۴۰۰

    سلام ممنون و همچنین
    همان‌طور که در متن مقاله گفته شد، آزمون زبان آلمانی گوته در سطوح مختلف از A1 تا C2 برگزار می‌گردد که ابتدایی ترین سطح آن A1 و C2 بالاترین سطح آشنایی با زبان آلمانی است.
    البته هر یک از این سطوح مزایای خود را برای داوطلبان دارد. چنانچه قصد دارید خود را برای سطح B2 آماده کنید، لازم است که به دانش سطح قبلی آگاهی داشته باشید و سپس در آزمون B2 شرکت کنید.

   
ali کاربر سایت ۰۵ مرداد ۱۴۰۰

سلام. خدا قوت.
پسورد فایل pdf چیه؟

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت کاربر سایت ۰۶ مرداد ۱۴۰۰

    سلام ممنون و به همچنین
    رمز فایل سوالات برداشته شد.