خرید از سایت علی‌بابا

روش های خرید در علی بابا

آخرین بروز رسانی:  ۸ مرداد, ۱۴۰۲
0 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

اگر به دنبال خرید کالای چینی و یا ارتباط با تأمین‌کنندگان در این کشور هستید، بدون شک برای تهیه محصولات مورد نیازتان باید خرید از سایت علی‌بابا را انجام دهید. این مجموعه مانند amazon، ebay و… یک فروشگاه آنلاین با حجم فروش بسیار بالا در جهان است. امروزه علی بابا بسیاری از تجار و صاحبین کسب و کار را به سمت خود کشانده است. برای درک بهتر و آگاهی بیشتر از این موضوع، مقاله زیر را تا انتها مطالعه کنید. تا در مورد روش‌های خرید و پرداخت در سایت علی بابا اطلاعات کافی را به دست آورید.

علی‌بابا چیست؟

علی بابا یک شرکت تجارت الکترونیک است. این سازمان از چین شروع به کار کرد و خدمات c2c، b2c، b2b را از طریق پورتال های وب ارائه می کند. این شرکت همیشه از خدمات پرداخت الکترونیکی مانند خرید با موتور جستجو یا محاسبات ابری مبتنی بر داده پشتیبانی کرده است. این سریال در سال 1998 توسط جک ما تاسیس شد. هدف سازمان b2b تشویق تولیدکنندگان چینی برای ارتباط آسان با جهان است. در اواسط سال 2012، درآمد علی بابا به 170 میلیارد دلار در سال رسید. در سال 2016، این سازمان توانست با والمارت رقابت کند و به سرعت از نظر درآمد خرده فروشی وارد جهان شد. امروزه علی بابا در بیش از 200 کشور جهان فعالیت می‌کند و تقریباً 500 میلیون کاربر فعال دارد. علی بابا یکی از بزرگترین و سودآورترین شرکت های تجارت الکترونیک در جهان است.

بیشتر بخوانید: خرید ارز دیجیتال با پی پال

خدمات علی‌بابا در چه حوزه‌هایی است؟

این شرکت خدماتی را در زمینه خدمات سرگرمی، اینترنت و بسترهای پرداخت آنلاین به کاربران خود ارائه می‌دهد. در پایان سال 2004، علی بابا اولین شرکت تابعه خود، Alipay را راه اندازی کرد. این سرویس همچنین خدمات رتبه بندی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا خریداران بتوانند پس از خرید در مورد اقلام مورد نیاز خود صحبت کرده و در مورد کیفیت آنها نظر دهند. این سرویس در سال 2010 به طور رسمی از علی بابا جدا شد و به گفته تحلیلگران بازار، علی بابا بیش از 300 میلیون کاربر بیشترین سهم را از بازار چین دارد.

خدمات اینترنتی برای کاربران

در سال 2005، علی بابا نرم افزار پیام رسانی فوری به نام “فضا” را برای فروشندگان و خریداران معرفی کرد. این برنامه تا سال 2014 فعال بود و تقریبا 50 میلیون کاربر جذب کرد. این پیام رسان دومین سرویس محبوب در چین است و تنها رقیب چت محسوب می‌شود.

خدمات سرگرمی پرطرف‌دار

در کنار خدمات دیگری که در بالا توضیح دادیم، علی بابا از سرویس بسیار ویژه سرگرمی‌های دیجیتالی رونمایی کرده است. این سرویس اغلب برای فروش بلیط، تولید محتوا و تجربیات جدید استفاده می‌شود. هدف از ساخت این پلتفرم ایجاد کنسرت های آنلاین، فیلم های تلویزیونی، سمینارها و موارد دیگر است. به دنبال موفقیت این سرویس در سال 2015، قابلیت جدیدی به نام “alimusic” به امکانات این مجموعه اضافه شد. هر دو «علی بابا موزیک» و «تیانتیان موزیک» برنامه های موسیقی متعلق به «علی موزیک» هستند.

آموزش ساخت اکانت علی‌بابا

به صفحه ورود بروید، برای ثبت حساب روی “Join Free” کلیک کنید.

site alibaba

آدرس ایمیل خود را وارد کرده و سپس تیک گزینه موجود را بزنید و روی گزینه next کلیک نمایید.

وبسایت علی بابا

یک ایمیل به منزله تایید به inbox شما ارسال خواهد شد. لطفاً روی لینک موجود در ایمیل کلیک کرده و تمام اطلاعات مورد نیاز را تمکیل نمایید و اگر  هیچگونه کسب و کاری ندارید، می‌توانید قسمت “نام شرکت” را با نام خودتان پر کنید.

سایت علی‌بابا
روی گزینه “confirm” کلیک کنید تا حساب شما ساخته شود.
بعد از ایجاد حساب ایمیلی برای شما ارسال خواهد شد که باید آن را تأیید کرده و وارد حساب کاربری خود شوید.

بعد از سپری کردن این مراحل به راحتی خرید از سایت علی‌بابا امکان پذیر است.

نحوه پرداخت در علی‌بابا

در صورت تمایل به خرید از سایت علی بابا می توانید موارد زیر را انجام دهید:

حواله بانکی: یکی از رایج ترین ویژگی‌های سایت علی بابا، ریسک و پیش پرداخت بالای کالا می‌باشد. هنگام مذاکره یا خرید از فروشندگان نوپا از این روش استفاده نکنید.

 

احراز هویت: این روش دشوار است، اما بسیار امن است. مدل های وام‌دهی به دو صورت توسط خریداران و فروشندگان ایجاد می‌شود.

Western Union: این روش پرداخت خطرات زیادی را به همراه دارد و ما آن را تایید نمی‌کنیم. البته اگر پرداخت بر اساس اطلاعات معتبر و پذیرفته شده باشد، نوع خرید در علی بابا فقط برای خرید از فروشنده معتبر و معتبر استفاده می‌شود.

 

پی‌پال: بدون شک یکی از بهترین گزینه ها برای خرید از سایت های علی بابا داشتن شماره گارانتی پی‌پال است. پرداخت با پی‌پال تقریبا امن است. با این حال، تنها نقطه ضعف این روش این است که هزینه‌های پی‌پال بسیار بالا است و ممکن است در برخی کشورها مانند ایران محدود باشد.

اطلاعات گارانتی: یکی از خدمات قابل اعتماد برای خرید در سایت علی بابا استفاده از گواهی است. این امر از محصول خریدار محافظت می‌کند.

 

نکات خرید عمده از سایت علی‌بابا

  • کالای مورد نیاز برای خریدهای گروهی را مشخص کنید.
  • قبل از یافتن مکان مناسب، اقلام مورد نیاز خود را با دقت خریداری کنید.
  • وسواس به مشخصات محصول و انتخاب کیفیت.
  • پس از یافتن تامین کننده قابل اعتماد، باید به فکر سفارش، کیفیت و زمان تولید باشید.
  • قبل از خرید حتما یک نسخه از آن را دریافت کنید.
  • به تصاویر اشیاء مختلف تکیه نکنید، زیرا به راحتی قابل درک هستند.
  • هنگام دریافت کالا، حتما به بسته بندی آن توجه کنید.
  • از تجربیات گذشته مشتریان در سایت علی بابا استفاده کنید.
  • در اولین قدم تمام پول خود را برای خرید لوازم ضروری از فروشگاه علی بابا خرج نکنید.

بیشتر بخوانید : خرید بلیط هواپیما از سایت علی بابا ایرانی

برقراری ارتباط با تأمین ‌کنندگان

پیدا کردن یک فروشنده خوب به مهارت و شانس شما بستگی دارد. قبل از خرید از یک شرکت، کافی است در گوگل جستجو کنید تا متوجه شوید که چگونه کار می‌کند. هنگام تایپ کلماتی مانند کلاهبرداران، هشدارهای بزرگ یا هشدارها مراقب باشید و دقیقاً همانطور که آنها را می‌خوانید این دستورالعمل ها را دنبال کنید. علاوه بر این، فروشندگان سایت های علی بابا نگرش به دست آمده در هنگام انتخاب مشتریان را اتخاذ خواهند کرد. اکثر خرده فروشان علی بابا اکثر درخواست های مشتریان را نادیده می‌گیرند. نکته: می‌توانید لیست سیاه فروشنده خود را بررسی کنید تا ببینید شرکت هایی که با آنها کار می‌کنید چقدر خوب با آنها کار می‌کنند.

راه های زیادی برای افزایش احتمال پاسخگویی پزشک به شما وجود دارد. سوالات زیر را در نظر بگیرید.

آیا می‌دانید به دنبال چه محصولی هستید؟ به دنبال لیست قیمت کامل هستید؟
آیا با خرید محصولات مورد نظر خود انتخاب درستی می‌کنید؟ آیا فروشنده ای مانند چینی که نمی‌تواند انگلیسی صحبت کند، زمان زیادی را صرف پاسخ دادن به ایمیل های شما می‌کند؟

به عنوان مثال، اگر مشتری بزرگ یک استارت آپ در چین هستید و یک فروشگاه خرده فروشی بزرگ دارید،
هدف از اولین ایمیل پرسیدن چند سوال ساده در مورد یکی از محصولات ما است. این معمولاً شامل سؤالاتی در مورد قیمت، محصول خاص و قیمت است. آنها را با سوالات متداول در اولین ایمیل خود قطع نکنید. انگلیسی زبان دومی است که باید به آن پاسخ دهید، پس لطفا صبور باشید.

خرید از سایت علی بابا

نحوه مذاکره با تأمین‌کنندگان

کلید مشاوره با تامین کنندگان اصلی تعیین ارزش محصول مورد نیاز است. اگر محصول و هزینه های تولید خود را نمی‌دانید. تنها راه برای دانستن قیمت مناسب برای یک محصول، بدست آوردن قیمت رقابتی است. به همین دلیل، توصیه می‌کنیم با چندین تامین کننده تماس بگیرید. در این مرحله باید قیمت را از فروشنده بپرسید. در صورت پرس و جو از نیاز خود، به تعداد زیاد سفارش دهید، بپذیرید و قیمت را کمی کاهش دهید. مراقب فروشندگانی باشید که قیمت های کمتری نسبت به دیگران ارائه می‌دهند.

خدمات سفیرپیمنت برای کاربران سایت علی‌بابا

در صورت تمایل به واردات یا خرید از سایت علی بابا و یا پرداخت در این وب‌سایت برای ثبت نام به قسمت پشتیبانی سفیرپیمنت مراجعه نمایید. کارشناسان ما در اسرع وقت به شما اطلاع خواهند داد و کلیه خدمات خارجی و خدمات مالی خرید مکان علی بابا در ایران را ارائه می‌دهند. بهترین سفیر خدمات فارکس یکی از بهترین شتاب دهنده‌ها در خاورمیانه است. از اینکه برای خواندن این مقاله وقت گذاشتید کمال تشکر را داریم.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *