طریقه انتقال پول با وسترن یونیون

3 روش انتقال پول با وسترن یونیون

آخرین بروز رسانی:  ۹ شهریور, ۱۴۰۲
4 دیدگاه
زمان مطالعه:  9 دقیقه

شاید برای شما هم شرایطی پیش آمده است که نیاز داشتید در زمانی مشخص پولی را به مقصدی در خارج از کشور ارسال کنید، در این حالت وسترن یونیون یکی از سیستم‌هایی است که می‌تواند شما را در این زمینه یاری کند. از آنجایی که ارسال پول خصوصا به کشورهای دیگر از اهمیت بالایی برخوردار است، می‌توان از Western Union و خدمات آن استفاده کرد. این سیستم به شما امکان می‌دهد تا پول را به بیش از 200 کشور و منطقه ارسال کنید. اگر کاربری هستید که تا کنون از این حساب استفاده نکرده‌اید، اصلا نگران نباشید. در این مقاله قرار است نکات و جزئیات سرویس انتقال پول را یا به عبارتی طریقه انتقال پول با وسترن یونیون را به شما نشان دهیم. پس همراه ما باشید.

وسترن یونیون یک سرویس است که به شما امکان انتقال سریع پول در سراسر جهان را می‌دهد. اگرچه این سرویس بدون خطر نیست اما روشی قابل اعتماد برای ارسال پول به دوستان و خانواده تقریباً در هر نقطه از جهان است.

بیشتربخوانید: قیمت دلار وسترن یونیون

بدانید پول را به چه کسی منتقل می‌کنید

وسترن یونیون روش محبوب کلاهبردارن برای دریافت پول از قربانیان خود است، بنابراین کاملاً مطمئن باشید که شخصی را که پول را برای او ارسال می‌کنید، می‌شناسید و اطمینان دارید که پول برای چه چیزی است.

وسترن یونیون دستورالعمل‌های زیر را در مورد زمان عدم ارسال پول دارد:

هیچ زمانی برای یک موقعیت اضطراری که شخصاً از طریق منبع قابل اعتماد تأیید نکرده‌اید، برای اعضای خانواده یا دوستان پول ارسال نکنید.

هرگز برای کسی که به تازگی و آنلاین با او آشنا شده‌اید پول نفرستید.

هرگز از Western Union برای خرید اینترنتی استفاده نکنید (هیچ تضمینی وجود ندارد که شخص کالای خریداری شده را برای شما ارسال کند).

هیچ وقت از طریق وسترن یونیون برای فرصت شغلی یا ادعای “برنده شدن در لاتاری” پول ارسال نکنید. در این مواقع اغلب از طریق ایمیل از شما خواسته می‌شود که به کشورهای غرب آفریقا مانند نیجریه یا غنا پول ارسال کنید. به یاد داشته باشید که ایمیل‌های ناشناس اغلب کلاهبرداری هستند، شما نه در قرعه‌کشی برنده شده‌اید و نه توسط یک “شاهزاده” برای دریافت میلیون‌ها دلار انتخاب شده‌اید.

هرگز حواله‌های وسترن یونیون را برای خرید و فروش در سایت‌ها ارسال نکنید. گاهی اوقات، یک خریدار ادعا می‌کند که چیزی را که برای فروش گذاشته‌اید خریداری می‌کند و چکی را به مبلغ بیشتر از قیمت کالا، ارسال می‌کند؛ سپس از شما می‌خواهند که برای مابه‌التفاوت، انتقال وسترن یونیون ارسال کنید. این یک کلاهبرداری رایج است.

مکان و نام گیرنده را تأیید کنید

شما به آدرس افراد نیاز خواهید داشت تا بدانید پول را به کدام شهر بفرستید. مطمئن شوید که نامی را که در شناسه آن‌ها استفاده می‌شود می‌دانید زیرا از این نام برای تأیید اینکه وجوه در اختیار شخص مناسب قرار می‌گیرد استفاده می‌شود. اطمینان حاصل کنید که گیرنده آدرسی دارد و شما می‌توانید پول را به محل او ارسال کنید.

از شعبه‌های وسترن یونیون پول ارسال کنید.

دفتر محلی وسترن یونیون را پیدا کرده و فرم‌های لازم را پر کنید. شما می‌توانید پول را از شعبه به چند روش ارسال کنید: به صورت نقدی، با کارت اعتباری یا نقدی یا از طریق انتقال از حساب بانکی به حساب بانکی. استفاده از کارت اعتباری شما ممکن است منجر به پیش‌پرداخت نقدی توسط صادرکننده کارت شود.

هزینه‌ها بسته به روش پرداختی که انتخاب می‌کنید، از کجا پول می‌‌فرستید و به کجا می‌فرستید متفاوت است. اگر از یک حساب بانکی به حساب دیگر انتقال می‌دهید، به نام بانک گیرنده، شماره BIC  (کد شناسایی بانک) ، IBAN ( شماره حساب بین المللی بانک) و شماره حساب نیاز دارید. ممکن است برای برخی کشورها به اطلاعات بیشتری نیاز داشته باشید.

بسته به مکان و روش پرداخت، پول ممکن است بعد از چند دقیقه یا چند روز به گیرنده برسد. شماره MTCN را ذخیره کنید. این شماره کد رهگیری است و گیرنده باید هنگام دریافت پول کد رهگیری را داشته باشد.

طریقه ارسال و انتقال پول با Western Union

نحوه ارسال

پیش از هر چیز می‌بایست بدانید که انتقال پول در این سیستم از روش‌های گوناگونی مانند آنلاین، حضوری، تلفنی و یا برنامه تلفن همراه این سیستم انجام می‌گیرد.این مجموعه به صورت 24 ساعته و در طول هفته در خدمت مشتریان خود می‌باشد و هرگونه پرداختی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام می‌دهد. در ادامه روش‌های مختلف را توضیح خواهیم داد:

  • آنلاین:

با استفاده از روش آنلاین شما می‌توانید با وسترن یونیون یا برنامه تلفن همراه آن، به راحتی از خانه خود پول ارسال کنید. به عبارتی پس از ثبت‌نام برای یک حساب یا ورود به نمایه خود، می‌توانید از خدمات متنوعی برای تکمیل معاملات خود استفاده کنید. همچنین شما می‌توانید با حساب بانکی یا کارت اعتباری خود پول موردنظر را پرداخت کنید. البته در این روش سیستم یک ایمیل تأیید یا شماره پیگیری برای شما ارسال خواهد کرد و در این صورت شما می‌توانید مطمئن شوید که پول شما به جایی رسیده که باید برود.

  • تلفن:

آیا دسترسی شما به فضای مجازی و یا اینترنت محدود است؟ در این صورت می‌توانید به صورت تلفنی پرداخت خود را از طریق این مجموعه انجام دهید. نمایندگان وسترن یونیون همراه شما خواهند بود تا پرداخت خود را به اتمام برسانید. تنها چیزی که در این روش نیاز دارید یک کارت اعتباری یا بدهی است تا پول خود را به بیش از 200 کشور و منطقه در سراسر جهان ارسال کنید.

پیشنهاد مطالعه: کارمزد وسترن یونیون

انتقال پول با وسترن یونیون

  • حضوری:

علاوه بر روش‌های آنلاین و تلفنی شما می‌توانید به صورت حضوری به یکی از 500000 شعبه این مجموعه در سراسر جهان مراجعه کنید. در این صورت عوامل اجرایی قادر به انجام خدمات شما هستند.

طریقه انتقال پول با وسترن یونیون

ارسال پول از طریق این سیستم شرایط مخصوص به خود را دارد که در متن بالا در خصوص آن توضیحاتی را بیان کردیم. اما نحوه دریافت پول در این مرکز هم شرایط مخصوص به خود را دارد. قبل از هر چیز، لازم است از فرستنده خود بپرسید که از کدام روش تحویل استفاده کرده است. چنانچه فرسنده پول نقد ارسال کرده باشد، لازم است به نمایندگی مراجعه کنید.

اما دو مورد را با خود همراه داشته باشید: یکی شناسه صادر شده از سوی دولت و دیگری شماره پیگیری (که از طرف فرستنده MTCN یا شماره کنترل انتقال پول نامیده می‌شود). همچنین اگر پول را روی کارت اعتباری بارگذاری شده است، لازم است با شماره پشت کارت اعتباری تماس بگیرید یا به حساب خود وارد شوید تا ببینید چه بودجه‌ای در دسترس است. علاوه بر موارده گفته شده، شما می‌توانید وضعیت انتقال پول خود را از طریق سرویس انتقال جهانی پیگیری کنید و پول را در حساب بانکی خود یا به عنوان سپرده کیف پول موبایل دریافت کنید. اما لازم به ذکر است که این گزینه‌ها همیشه در دسترس نیستند. در این صورتشما می‌توانید از نماینده Western Union بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد.

پیشنهاد مطالعه: دریافت حواله وسترن یونیون از خارج

طریقه انتقال پول با وسترن یونیون

انتقال پول با وسترن یونیون توسط سفیرپیمنت

در صورتی که شما قرار است از حواله وسترن یونیون (Western Union) برای پرداخت پول خود به سایر نقاط جهان استفاده کنید، می توانید از خدمات ارزی مجموعه سفیرپیمنت کمک بگیرید. سفیرپیمنت یک مجموعه تخصصی در زمینه پرداخت های ارزی است که به شما کمک خواهد کرد به راحتی حواله‌ های ارزی خود را پرداخت کنید. بدین منظور لازم است شما در وب سایت این مجموعه (سفیرپیمنت) حساب کاربری ایجاد کنید. سپس با استفاده از منوی درخواست حواله و خدمات حواله ارزی، درخواست خود را ثبت کنید.

خدمات سفیرپیمنت در حوزه حواله

همان‌طور که گفته شد، سفیرپیمنت یک مجموعه تخصصی و مجرب در زمینه پرداخت‌های ارزی ات که به مشتریان خود کمک می‌کند تا با سهولت و سادگی تمامی پرداخت‌های خود را در این زمینه انجام دهند. برای استفاده از خدمات این مجموعه در خصوص حواله ارزی به خصوص انتقال پول با وسترن یونیون  و حواله مانی گرام با استفاده از safirpayment، با تیم مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

نتیجه

همان‌طور که گفته شد، حواله‌های ارزی شیوه نوینی از پرداخت هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا هر میزان پول را به هر نقطه جهان ارسال کنند. وسترن یونیون یکی از مراکز فعال در این زمینه است که می‌توان به شما کمک کند در سریعترین زمان و با سهولت پول خود را به هر مقصدی حواله کنید. در این مقاله در خصوص طریقه انتقال پول با وسترن یونیون اطلاعاتی را بیان کردیم. امیدواریم استفاده از این مقاله و خدمات سفیرپیمنت در این زمینه نیاز شما را در خصوص انتقال پول با وسترن یونیون حل کند.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(4)
   
ریحانه کاربر سایت ۲۲ دی ۱۴۰۰

انتقال پول با وسترن خیلی کاربردیه
ممنون از معرفیتون

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۳ دی ۱۴۰۰

    از اینکه برای شما مفید بوده خوشحالیم

   
حسین کاربر سایت ۱۹ دی ۱۴۰۰

طریقه انتقال پول با وسترن عالی بیان شده بود

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۱۹ دی ۱۴۰۰

    ممنون از لطف شما