وسترن یونیون

هر آنچه لازم است از وسترن یونیون بدانید!

آخرین بروز رسانی:  ۱۸ شهریور, ۱۴۰۲
6 دیدگاه
زمان مطالعه:  17 دقیقه

وسترن یونیون یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های انتقال ارز در جهان است که دفتر مرکزی آن در دنور واقع شده است. استفاده از خدمات این مجموعه برای انتقال پول در سراسر جهان به صورت حواله ارزی بینظیر است. از این رو قصد داریم در این مقاله در خصوص این که حساب وسترن یونیون چیست؟ و ویسترن یونین بانک چه خدماتی را ارئه میدهد، اطلاعاتی را بیان کنیم. پس همراه ما باشید.

بیشتربخوانید: 10 نکته در مورد سویس فی که باید بدانید!

جدول محتوا پنهان

وسترن یونیون چیست؟ وسترن یونیون چه نوع شرکتی است؟

در پاسخ به سوال حواله وسترن یونیون چیست؟ باید گفت: وسترن یونیون بیش‌تر از 140 در تجارت انتقال پول تجربه دارد و خدمات انتقال پول بین‌المللی سریع و ایمن را برای مشتریان خود در سراسر جهان ارائه می‌دهد. امروزه وسترن یونیون بزرگ‌ترین تجارت بین‌المللی انتقال پول در جهان است که خدمات انتقال پول سریع و ایمن را برای مشتریان فردی و شرکتی در سراسر جهان فراهم کرده است.

در حال حاضر، وسترن یونیون بیش از 210 شعبه در ژاپن دارد که خدمات انتقال بین‌المللی سریع، راحت و ایمن را به مشتریان ارائه می‌دهد.

شعبه‌های وسترن یونیون به طور مداوم در حال گسترش هستند و خدمات انتقال پول بین‌المللی این شرکت با بیش از 500000 نمایندگی در کشورهای مختلف در دسترس است و بیش از 200 کشور در سراسر جهان را پوشش می‌دهد.

 

اگر قبل از دریافت پول، وسترن یونیون ورشکست شود، آیا پول تحت پوشش قرار می‌گیرد؟

پول مشتری تحت پوشش است. وسترن یونیون با Mizuho Bank قراردادی برای تضمین یا پوشش پول از طریق یک ضمانت نامه عملکرد دارد.

 

سرویس انتقال پول بین‌المللی وسترن یونیون از طریق فروشگاه‌ها چیست؟

این سرویس به مشتری این امکان را می‌دهد تا برای فردی (که با معیارهای تعیین شده توسط شرکت بررسی می‌شود و قبلاً ثبت شده است) و در کشور دیگری زندگی می‌کند پول به ارسال کند و سپس مبلغ را به ارز مشخص شده تبدیل کند.

 

MTCN  چیست؟

MTCN ( شماره کنترل انتقال پول) شماره تراکنشی است که هنگام درخواست انتقال پول صادر می‌شود. برای دریافت پول باید این شماره را در باجه نشان دهید، بنابراین لطفاً شماره را به درستی به گیرنده اعلام کنید تا از هرگونه اختلاط با سایر حواله‌های پول جلوگیری شود.

هنگام استفاده از این شماره مراقب باشید و این اطلاعات را با افراد دیگری به جز گیرنده به اشتراک نگذارید. وسترن یونیون در صورت استفاده شخص ثالث، غیر از مشتری یا گیرنده، از MTCN یا سایر اطلاعات مربوط به انتقال پول، مسئولیتی در قبال خسارات وارده ندارد.

 

Western Union چگونه کار می کند؟

شاید لازم باشد پیش از هر چیز بدانید که وسترن یونیون چیست؟ از این‌رو باید اینطور گفت که این سیستم، وسیله‌ای برای انتقال پول از فردی به فرد دیگر و از مکانی به مکانی دیگر است و برای افرادی که ممکن است در دنیای مالی سنتی گزینه‌ای نداشته باشند، انتخاب بسیار مناسبی است. همچنین وسترن یونیون به عنوان یکی از پیشروترین شرکت‌های انتقال پول، سهم قابل توجهی از بازار را در اختیار دارد و به این ترتیب می‌تواند مواردی مانند هزینه و شرایط انتقال را به مشتریان دیکته کند. اما با تمامی این ویژگی‌ها، این سیستم یک گزینه غالبا گران است اما برای افرادی که نیاز به انتقال سریع پول دارند بسیار مفید می‌باشد.

 

 انتقال پول داخلی

یکی از رایج‌ترین روش‌ها برای استفاده از وسترن یونیون، انتقال پول به صورت داخلی است. این بدان معناست که اگر والدینی بخواهند با عجله به فرزند خود پول بپردازند اما به دلایلی نتوانند از انواع حواله بانکی استفاده کنند، می‌توانند به یکی از شعب Western Union مراجعه کرده و پول را ارسال کنند. این مکان‌ها معمولاً در فروشگاه‌های مواد غذایی و پیش فروشهای نقدی قرار دارند.

البته در نظر داشته باشید که نحوه کار با این سیستم ساده است. لازم است شما وارد محل شوید، نام و مکان شخصی را که می‌خواهید برای او پول ارسال کنید بنویسید و مقدار پول موردنظر خود را نیز انتخاب کنید. سپس Western Union هزینه‌ای را به عنوان کارمزد تعیین می‌کند. اگر مبلغ کمتری ارسال کنید، این هزینه می‌تواند تا 10 دلار باشد. هرچه تعداد بیشتری ارسال کنید، هزینه آن بیشتر خواهد بود.

 

پیشنهاد مطالعه: حواله سوئیفت

 

هنگامی که پول و هزینه آن را به وسترن یونیون می‌دهید، منشی شماره کنترلی را در اختیار شما قرار می‌دهد. سپس باید شماره را به شخصی بدهید که از طرف دیگر پول نقد دریافت می‌کند. سپس فرد مقابل می‌تواند شماره و کارت شناسایی خود را به محل جداگانه Western Union ببرد و نمایندگان آنجا مبلغ نقدی که ارسال کرده‌اید را به دوست یا فرزند شما تحویل می‌دهد. توجه داشته باشید که اگر گزینه “پول در دقیقه” را در محل Western Union انتخاب کنید، همه این مراحل می‌تواند در عرض چند دقیقه اتفاق بیفتد.

 

ارسال پول به خارج از کشور با Western Union

همان‌طور که گفته شد، بسیاری از مردم از Western Union برای انتقال پول به صورت بین المللی استفاده می‌کنند. چرا که این سیستم می‌تواند سریعتر از انجام یک بانک بین المللی باشد و برای تحقق آن مجبور نخواهید بود با بانکداران برخورد کنید. اگرچه روند کاری وسترن یونینون با سایر بانک‌ها به یک صورت است اما با این حال، وسترن یونیون کمی بیشتر در مورد این نقل و انتقالات نظارت می‌کند، زیرا طبق قوانین فدرال ملزم به اتخاذ تدابیری هستند که اطمینان حاصل کند مشتریان آن‌ها از این سرویس برای تقلب یا پولشویی استفاده نمی‌کنند.

توجه داشته باشید که در نقل و انتقالات بین المللی، هزینه کمتری پرداخت خواهید کرد؛ زیرا وسترن یونیون از خدمات صرافی خود پول در می‌آورد. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید 500 دلار به نیکاراگوئه ارسال کنید، احتمالاً فقط 10 دلار برای این کار پرداخت می‌کنید. این می‌تواند راهی مقرون به صرفه برای افرادی باشد که در ایالات متحده کار می‌کنند تا بتوانند برای اقوامی که به بانک دسترسی ندارند پول را به خانه بازگردانند.

 

حساب Western Union چیست

 

9 نکته که باید قبل از ثبت نام در وسترن یونیون بدانید!

Western Union ممکن است برای شما مهم باشد، فقط به این دلیل که آن‌ها همه جا هستند و در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات شما را انجام می‌دهند. اما بهتر است قبل از ثبت نام در این سیستم با ویژگی‌ها و خدمات وسترن یونیون آشنا شوید تا متوجه شوید برای شما خوب است یا خیر!

 

پیشنهاد مطالعه: دریافت حواله وسترن یونیون از خارج

 

ویژگی‌های مثبت:

  • خدمات مجاز و ثبت شده این سیستم
  • در دسترس بودن گسترده
  • روش‌های پرداخت انعطاف پذیر
  • انتقال پول با وسترن یونیون بصورت آنلاین، تماس تلفنی یا حضوری
  • سرعت‌های مختلف انتقال
  • امکان دریافت کارت اعتباری پیش پرداخت با استفاده از MasterCard یا Visa (بسته به کشور)
  • حساب‌های تجاری اختصاصی

 

ویژگی‌های منفی:

  • ساختار هزینه پیچیده
  • محدودیت‌های انتقال براساس برنامه، استفاده کاربر و کشور

 

وسترن یونیون چه زمانی کار می‌کند و چه زمانی کار نمی‌کند؟

 

زمانی که کار می‌کند:

  • در دسترس بودن گسترده: شما می‌توانید تقریباً از هر نقطه در جهان برای ثبت نام در Western Union اقدام کنید. در حال حاضر این سیستم از ثبت نام 70 کشور و انتقال به 200 کشور با 130 ارز پشتیبانی می‌کند. بعلاوه این مجموعه بیش از 500000 مکان نمایندگی فیزیکی در سراسر جهان دارد.
  • روشهای پرداخت انعطاف پذیر: وسترن یونیون روش‌های پرداخت زیادی را ارائه می‌دهد تا انتقال پول برای شما و گیرنده شما آسان شود. انتقال بانکی، پرداخت نقدی، پرداخت قبض و انتقال کیف پول به وسیله تلفن همراه در این مجموعه پشتیبانی می‌شود. بنابراین اگر گیرنده شما حساب بانکی ندارد، می‌توانید از روش‌های جایگزین پرداخت استفاده کنید.
  • نقل و انتقالات شخصی و تجاری: وسترن یونیون برای نقل و انتقالات شخصی و تجاری حساب‌های اختصاصی ارائه می‌دهد. در واقع، این مجموعه بستری را برای پرداخت‌های ویژه صنعت و مشاغل و همچنین مشاوره مدیریت ریسک برای صرفه جویی در انتقال در دراز مدت فراهم کرده است. همچنین شما می‌توانید از Western Union برای پرداخت حقوق خانواده، دوستان، کارمندان خارج از کشور و… استفاده کنید.

 

بانک وسترن یونیون

 

زمانی که کار نمی کند:

  • زمانی که شما به دنبال پس اندازهای بزرگ در نقل و انتقالات خود هستید: نرخ ارز وسترن یونیون شامل علامت گذاری به علاوه “هزینه انتقال” آن‌ها است که با توجه به مبلغ افزایش و یا کاهش می‌یابد. هزینه‌های اضافی به متغیرهای زیادی مانند نحوه پرداخت و نحوه دریافت پول بستگی دارد. پرداخت با کارت و امکان دریافت وجه نقد نیز ممکن است هزینه‌ها را افزایش دهد. درک این امر نشان می‌دهد که با این مسئله هزینه‌ها دشوار می‌شود با وجود این که برخی دیگر از خدمات انتقال، هر از گاهی به صورت رایگان انجام می‌شود.
  • شما باید مبالغ بیشتری ارسال کنید: هزینه‌ها و کارمزد وسترن یونیون با افزایش مبلغ افزایش می‌یابد. این موضوع به این معنی است که آن‌ها بهترین گزینه برای نقل و انتقالات بزرگتر (500 دلار آمریکا/400 پوند/450 یورو 450 دلار و بالاتر) نیستند. همچنین این سیستم محدودیت ارسال دارد که بر اساس کشوری که از آن پولی را ارسال می‌کنید متفاوت است. به عنوان مثال، شما نمی‌توانید بیش از 2500 دلار آمریکا به صورت آنلاین یا 500 دلار از طریق تلفن همراه به ایالات متحده ارسال کنید.

 

 هزینه های انتقال در وسترن یونیون

 

هزینه‌های واقعی و مشخص

هزینه‌های خدمات وسترن یونیون (Western Union) به چند مورد بستگی دارد که عبارت‌اند از:

  • ارز مورد نظر
  • سرعت انتقال
  • روش تأمین مالی
  • نحوه رسیدن پول به دست شما (پول نقد یا حساب بانکی)

 

اما در این میان دو هزینه اصلی برای خدمات وسترن یونیون وجود دارد یکی تبدیل ارز و دیگری کارمزد انتقال و خدماتی است که این مجموعه ارئه می‌دهد. به عنوان یک قاعده کلی، نقل و انتقالات از طریق کارت اعتباری یا بدهی (برای نقل و انتقالات فوری) گرانتر از مواردی است که توسط نقل و انتقالات بانکی تأمین می‌شود و این موردی است که کاربران این مجموعه باید به آن توجه داشته باشند. بدین منظور و برای یافتن آگاهی بیشتر از این هزینه‌ها می‌توانید هزینه‌های “Money In Minute” را بر اساس موقعیت مکانی در اتحادیه اروپا بررسی کنید. این گزینه به شما نشان می‌دهد چگونه هزینه‌ها بر اساس مبالغ ارسال شده تغییر خواهد کرد.

 

  • شما می‌توانید برای تعیین هزینه‌های دقیق پرداختی، تفاوت بین نرخ بین بانکی و نرخ ارائه شده را محاسبه کنید.
  • همچنین برای محاسبه هزینه‌هایی که بخشی از نرخ ارز هستند، از برآورد کننده قیمت استفاده کنید که نرخ بین بانکی را به شما می‌دهد.
  • توجه کنید که نرخ‌های ارز وسترن یونیون نیز در معرض نوسانات بازار قرار دارد و ممکن است در زمان انجام این انتقال تغییر کند. این موضوع بسیار بااهمیت است. زیرا ارزها می‌توانند در هر جهت به صورت دقیقه به دقیقه حرکت کنند.

 

پیشنهاد مطالعه: فرق برات با حواله ارزی

 

هزینه‌های پنهان

تعدادی از عواملی که هزینه خدمات را در وستن یونیون مورد تغییر قرار می‌داد را بر شمردیم. اما ممکن است هزینه‌های دیگری وجود داشته باشند که هزینه انتقال را افزایش دهد. بسیاری از این موارد خارج از کنترل وسترن یونیون هستند، اما لازم است شما درباره آن‌ها بدانید. شما می‌توانید هزینه‌های اضافی را در شرایط و ضوابط آنها (ایالات متحده) برای کشوری که از آنجا ارسال می‌کنید، پیدا کنید.

گیرندگانی که دریافت وجوه را از طریق روش پرداخت غیر از پول نقد یا ارز دیگری به غیر از روش انتخابی شما انتخاب می‌کنند، ممکن است متحمل پرداخت هزینه‌های اضافی برای دسترسی به وجوه شوند. همچنین ممکن است برخی از کشورها و یا حوزه‌های قضایی مالیات، هزینه و یا تعرفه‌ای را برای دریافت کننده یا دسترسی به وجوه منتقل شده دریافت کنند. از طرفی ممکن است خدمات پیام رسانی و اطلاع رسانی با هزینه اضافی گنجانده شود.

 

هزینه‌های کارت وسترن یونیون

همان‌طور که گفته شد، وسترن یونیون بسته به مکان فرد کارت اعتباری MasterCard یا Visa صادر می‌کند. البته توجه داشته باشید که مستقیماً به انتقال پول مربوط نمی‌شود و این نوعی خدمات دیگر است که می‌تواند بسیار مفید باشد، بنابراین دانستن هزینه‌های مربوط به آن بسیار عالی است.

به عنوان مثال، MasterCard WesternUnion® ،Netspend® ،Prepaid Mastercard® آنها (که فقط در ایالات متحده موجود است) دارای مزایای جالبی مانند:

  • تامین مالی نقل و انتقالات محلی و بین المللی
  • دریافت مزایای دولتی
  • دریافت حقوق شما
  • ویژگی‌های بدهی مستقیم برای پرداخت‌های مکرر صورتحساب

 

با این حال، این کارت هزینه‌های زیادی دارد که عبارت‌اند از:

  • هزینه‌های ماهانه یا پرداختی
  • هزینه برداشت دستگاه‌های خودپرداز (2.50 دلار آمریکا برای هر برداشت در ایالات متحده)
  • هزینه‌های عدم فعالیت (5.95 دلار آمریکا)

 

پیشنهاد مطالعه: مدارک لازم برای حواله ارزی

 

خدمات وسترن یونیون

 

چگونه از نقل و انتقالات وسترن یونیون بیشترین استفاده را ببرید؟

 

برای انتقال آنلاین (وب‌سایت و برنامه تلفن همراه)

اگر خودتان عملیات انتقال ارز را انجام دهید، معمولاً باید مبلغ کمتر از 2500 دلار یا کمتر از آن را به صورت آنلاین و 500 دلار برای تلفن همراه ارسال کنید. انتقال آنلاین روشی بسیار عالی است اما بسته به کشور شما ممکن است محدودیت‌ها متفاوت باشد. در این روش لازم است:

  • ثبت نام کنید و مشخصات خود را تأیید کنید.
  • کشور گیرنده، مبلغ انتقال و روش پرداخت را انتخاب کنید. اطمینان حاصل کنید که مشخصات گیرنده خود را صحیح وارده کرده‌اید. نام و مشخصات شخصی آنها باید با مشخصات مندرج در شناسه دولتی آن‌ها مطابقت داشته باشد.
  • انتقال را با یک کارت اعتباری، کارت بدهی یا انتقال بانکی تأمین کنید
  • شما یک ایمیل تأیید با شماره پیگیری (MTCN) دریافت خواهید کرد، که باید آن را با گیرنده خود به اشتراک بگذارید.

 

برای انتقال حضوری

وسترن یونیون بیش از 500000 مکان نمایندگی در همه کشورهای مختلف دارد. بنابراین اگر ترجیح می‌دهید با انسانی صحبت کنید یا با انتقال خود نیاز به پشتیبانی بیشتر داشته باشید، می‌توانید به صورت حضوری مراجعه کنید. انتقال از محل نمایندگی همچنین دارای مزایای اضافی انتقال بدون محدودیت است (در بیشتر موارد). با این حال، ممکن است هزینه نمایندگی اضافی پرداخت کنید.

 

پیشنهاد مطالعه: اصطلاحات حواله ارزی

 

 Western Union چقدر سریع است؟

یک نکته جالب در مورد Western Union این است که این سیستم انعطاف پذیری زیادی از نظر سرعت به کاربران خود انتقال می‌دهد. شما می‌توانید از بین سه گزینه موجود یکی را انتخاب کنید:

  • در صورت جلسه
  • سه روز
  • روز بعد

البته با انتخاب گزینه “در دقیقه”، انتقال تقریباً فوری صورت می‌پذیرد. همچنین شما می‌توانید این‌ها را با کارت اعتباری تأمین کنید و گیرنده شما می‌تواند حواله خود را در 10 دقیقه دریافت کند. معمولاً، برنامه انتقال “سه روزه” مقرون به صرفه‌ترین گزینه است چراکه -شما می‌توانید این‌ها را با انتقال بانکی تامین کنید و گیرنده شما می تواند آن را در محل نمایندگی انتخاب کرده یا به حساب بانکی خود منتقل کند.

 

نظرات گوناگون در خصوص وستر یونیون

Western Union بیش از 17000 نظر در Trustpilot دارد و دارای رتبه 3.5/5 است. 64٪ از داوران تجربه “عالی” و 19٪ تجربه “خوب” داشتند. در بین نظرات این طور مشخص است که مردم دسترسی آسان به مکان‌های نمایندگی و خدمات سریع آن را دوست دارند. با این حال، 11 درصد از کاربران نیز تجربه “بد” از این سرویس داشتند و عمده این نارضایتی از دو دلیل بوده است که عبارت‌اند از:

 

انتقال با تاخیر/انتقال در حالت تعلیق

وسترن یونیون به عنوان یک سرویس مالی مجاز، نقل و انتقالات آنها را برای جلوگیری از پولشویی و فعالیت های کلاهبرداری بررسی می‌کند. محرک‌های معمولی برای معاملات در حالت تعلیق مبالغ زیاد و خارج از حالت ممول زیاد است. همچنین نقل و انتقالات تجاری از یک حساب شخصی ارسال می‌شود و انتقال از حساب بانکی تأمین می‌شود که با نام دارنده حساب Western Union مطابقت ندارد.

 

پشنهاد مطالعه: کارمزد حواله ارزی

 

خدمات به مشتریان ضعیف است

هنگامی که انتقال شما به طور غیرمنتظره به تعویق افتاده باشد، ناراحت کننده خواهد بود و حتی اگر دسترسی به خدمات به مشتریان دشوار باشد یا مفید نباشد، بسیار ناراحت کننده‌تر خواهد شد. وسترن یونیون این روزها رقابت بسیار سختی با استانداردهای بالای خدمات به مشتریان دارد.

 

وسترن یونیون چیست

 

آیا انتقال پول شما با Western Union امن است؟

بعد از دانستن درمورد وسترن یونیون چیست؟ می‌دانید که آن یکی از سرویس‌های امن است. شما می‌توانید با استفاده از وسترن یونیون عملیات انتقال پول خود را انجام دهید. این سیستم از روش‌های پیشرفته رمزگذاری برای محافظت از پول و داده‌های شخصی شما به صورت آنلاین استفاده می‌کند. برای نقل و انتقالات آفلاین، آن‌ها از شما و گیرنده می‌خواهند که یک شناسه صادر شده توسط دولت داشته باشند و کد انتقال منحصر به فرد (MTCN) را به اشتراک بگذارند تا وجوه شما به دست فرد مناسب برسد.

البته ناگفته نماند که در گذشته، وسترن یونیون به دلیل ناتوانی در جلوگیری از پولشویی و کلاهبرداری های نقل و انتقالات در سرتیتر خبرها قرار داشت. اما در دوران اخیر آنها اقدامات حفاظتی اضافی مانند کمک به آموزش جهان در مورد جلوگیری از کلاهبرداری و کلاهبرداری را اتخاذ کرده‌اند.

 

خدمات سفیرپیمنت در حوزه حواله ارزی

حال که می‌دانید وسترن یونیون چیست؟ باید گفت: سفیرپیمنت یکی از مجموعه‌های تخصصی و مجرب در زمینه پرداخت های ارزی است که به کاربران خود در زمینه حواله‌های ارزی و پرداخت پول از این طریق کمک خواهد کرد. برای اطلاع از شرایط و نحوه پرداخت پول از طریق این مجموعه به وب‌سایت سفیرپیمنت مراجعه کنید و یا با تیم مشاوران آن در ارتباط باشید.

 

نتیجه

همان‌طور که گفته شد حواله‌ها یکی از شیوه‌های انتقال پول هستند که امروزه برای به صورت ارزی نیز به کار می‌روند. شاید برای شما این سوال وجود داشته باشد که وسترن یونیون چیست؟ به طور خلاصه این سرویس به شما کمک خواهد کرد تا به سهولت و سرعت پول خود را به هر نقطه‌ از جهان ارسال کنید. در این مقاله در خصوص این که حواله وسترن یونیون چیست و بانک وسترن یونیون چه خدماتی ارائه می‌دهد نکاتی را بیان کردیم. امیدواریم استفاده از آن مفید بوده باشد.

دیدگاه خود را بنویسید;
نظر خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه کاربران(6)
   
وسترن یونیون کاربر سایت ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

چجوری میشه نقدش کرد؟

       
    تیم پشتیبانی کاربر سایت ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

    سلام
    فعلا از خدمات ما نیست قربان

   
زهره کاربر سایت ۲۰ دی ۱۴۰۰

برای ثبت نام در وسترن و انتقال پول با وسترن یونیون توضیحات کاملی منتشر کردین
عالی بود

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۲۰ دی ۱۴۰۰

    از اینکه مطلب ما رو کامل دیدین خرسند و سپاسگزاریم

   
حسن کاربر سایت ۱۳ دی ۱۴۰۰

طریقه انتقال پول با وسترن یونیون را خیلی خوب گفته بودین
ممنون از مطلب مفیدتون

       
    تیم محتوای سفیرپیمنت مدیر سایت ۱۳ دی ۱۴۰۰

    خوشحالیم که این مطلب برای شما مفید واقع شده